Kopci niebiskim dymem

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Kopci niebiskim dymem

Post autor: maatti » pt mar 31, 2006 5:48 pm

Witam. Objaw jest taki, że na zimnym silniku po odpaleniu auto zaczyna kopcić na niebiesko, jak się go przegazuje to puszcza chmure niebieską że nic nie widać, jak już silnik złapie temperature to kopcenie nie jest już tak silne jak na zimnym. Co z tym fantem zrobić ?? Gdzie zajrzeć ?? Co wymienić ??
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Tbanderas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 11:33 am
Lokalizacja: Oświęcim-Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Tbanderas » pt mar 31, 2006 9:32 pm

poleciały pierścienie czeka cie remoncik
scorpion racing najbardziej śmieciowe zawieszenie na jakim jeździłem

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt mar 31, 2006 9:37 pm

niekoniecznie, mogły umrzeć uszczelniacze zaworowe, może turbina zdechła i puszcza olej do spalania...

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » pt mar 31, 2006 9:40 pm

Pierścienie po 200 tyś troche dziwne by to było, uszczelniacze bardziej możliwe, turbina jest jak nowa to ona odpada wogóle
A najzabawniejsze jest to że auto nie bierze oleju i to mnie zastanawia...
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pt mar 31, 2006 10:42 pm

może uszczelka pod głowicą ??
GG 3597101 tel. 602-673-905

PiotrGdynia
 
 
Posty: 270
Rejestracja: wt lip 05, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: PiotrGdynia » pt mar 31, 2006 11:44 pm

to raczej nie bylby niebieski dym mysle ze to gumki na zaworach po takim przebiegu maja prawo a ubytki oleju beda malo zauwazalne.
Od niedawna ;)
Pojarka 2,6 B + LPG GG 2952459

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » sob kwie 01, 2006 9:13 am

Dzisiaj to sprawdze i zobacze co będzie się działo, dzięki za pomoc, jak by jeszcze ktoś coś podejrzewał to propozycje mile widziane :D
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
Kiełbasa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:34 pm
Lokalizacja: wiecznie w podróży ;-)

Post autor: Kiełbasa » sob kwie 01, 2006 9:30 am

ropa czy benzyna?
jeśli ropa to może jeździłeś zima na jakiś wynalazkach? dolewkach?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob kwie 01, 2006 9:45 am

w podpisie kolega ma napisane 2,5 D wiec diesele motor ma to raz ,dwa dodatki paliowe nie powodują dymienia a już na pewno to dymienie nie jest uwarunkowane od temperatury silnika, trzy jest już po mrozach i można domniemywać ze to co było dolane zostało przepalone 8)

Powód dymienia na niebiesko jest jeden olej silnikowy jest spalany razem z olejem napędowym. Powodów spalania oleju silnikowego przez motor jest kilka:

Pierścienie na tłokach - Sprawdź czy silnik ma przedmuchy czyli ściągnij odmę – wąż , odpowietrzenie układu korbowodowego i zobacz czy mocno dmucha. Lub sprawdź ciśnienie na cylindrach i na pewno poznasz kondycje motoru

Padnięta turbina - ściągnij wąż od turbiny i zobacz czy jest mocno zasyfiłay olejem to regeneracja turbiny cię czeka

Uszczelnienia zaworów ymm też, ale ja bym stawiał na któryś z 2 pierwszych powodów.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » sob kwie 01, 2006 9:01 pm

Kurde nie pokoi mnie jeszcze że maszyna cieżko pali na zimnym albo jak ostygnie, a jak już odpali to właśnie leci obłok niebieski, możliwe jest to że kopci bo ma zły olej, bo jakiś tydzień temu zmieniałem oliwe i dostał 5W40 może to błąd ? Może 10W40 zapodać ? Wogóle wydaje mi się że nie ma mocy na trasie, tak jakoś mulasto się zbiera, nie wiem czy malucha bym wyprzedził, może coś z kontem wtrysku jest albo zapłon ma przestawiony albo same wtryski już mają dość ? Możliwa jest któraś opcja co podałem ?
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob kwie 01, 2006 9:03 pm

samo od siebie się nic nie przestawiło - tak jak Eskapada pisał, prawdopodobnie pierścienie scaliły się z tłokiem

nie ubywa wody? oleju? jak z temperaturą?

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » sob kwie 01, 2006 9:11 pm

temperature trzyma pięknie w normie, właśnie wody i oleju nie ubywa, to jest troche dziwne, on kopci nie dlużej niż 30 sekund po odpaleniu potem jest spokój. Samo się nie przesatwiło tylko nie mam pewności że nikt w tym nie grzebał bo auto miało uszkodzony sterownik od świec i wogóle palił lipnie, ktoś mógł pomyśleć że to właśnie od zapłonu albo wtrysku i namieszał tam, teraz sterowiku kupiłem układ grzania chodzi jak ma chodzić, zostało mi jeszcze tylko weliminowanie tego kopciucha przy starcie
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob kwie 01, 2006 9:24 pm

uszczelniacze zaworowe...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » sob kwie 01, 2006 9:25 pm

Kopcenie na niebiesko przy rozruchu po dłuższym postoju to typowy objaw pdniętych uszczelniaczy zaworowych. Zaobserwój, czy tem niebieski dym pojawia się po dłuższym (nocnym) postoju czy też po krótkim (0,5-1 h). Jeżeli tylko po długim to stawiam na uszczelniacze.

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » sob kwie 01, 2006 9:29 pm

Jutro niedziela, poleca gdzieś na trase zobacze może trzeba dziada wygrzać, przegonić, auto stało ponad 2 miesiące prawie w bezruchu, tylko przejezdzało z parkingu na warsztat i spowrotem na parking raptem 1 metr max 2 metry :( Ale cały czas zastanawia mnie czemu on tak ciężko pali, to nie jest naturalne palenie Pajero, on potrzebuje 5-6 obrotów zanim zapali
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » sob kwie 01, 2006 10:53 pm

maatti pisze:.... on potrzebuje 5-6 obrotów zanim zapali
Moje tyle potrzebowało przy -20... :D

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » sob kwie 01, 2006 11:05 pm

maatti pisze: auto stało ponad 2 miesiące prawie w bezruchu,
nie powinno miec to większego znaczenia dla opisanych objawów. Posłuchaj lepiej Eskapady zaoszczędzisz trochę czasu i pracy.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » ndz kwie 02, 2006 9:39 am

maatti pisze:Kurde nie pokoi mnie jeszcze że maszyna cieżko pali na zimnym albo jak ostygnie, a jak już odpali to właśnie leci obłok niebieski, możliwe jest to że kopci bo ma zły olej, bo jakiś tydzień temu zmieniałem oliwe i dostał 5W40 może to błąd ? Może 10W40 zapodać ? Wogóle wydaje mi się że nie ma mocy na trasie, tak jakoś mulasto się zbiera, nie wiem czy malucha bym wyprzedził, może coś z kontem wtrysku jest albo zapłon ma przestawiony albo same wtryski już mają dość ? Możliwa jest któraś opcja co podałem ?
Jaki olej miał przed wymianą i jaki jest przebieg?
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz kwie 02, 2006 9:56 am

coraz więcej nowych informacji, najpierw tylko dymiło potem sie okazało że auto stało, nie często paliło a jak pali to ciężko no i oliwa full syntetyk zalany być może po 10 latach lania mineralnego :roll:

Ja bym na Twoim miejscu @Matti zaczoł od diagnostyki motoru - ciśnienie oleju, cisnienie silnika, końcówki wtryskiwaczy, turbina...

Olej ktory zalałeś jest bardzo dobry - ma tylko jedno pseudo wadę :wink: idealnie czyści silnik z nagaru po oleju mineralnym - jeśli Twoje auto jedziło ma mineralnym - długo i nie często zmienianym to wróże mu szykbą agonie :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz kwie 02, 2006 11:04 am

wymiana na syntetyk to wielki błąd. ja jak kiedyś zrobili mi to mechanicy to objawy były identyczne, musiałem wymienić silnike, niesety :)3
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz kwie 02, 2006 11:16 am

goszen pisze:wymiana na syntetyk to wielki błąd. ja jak kiedyś zrobili mi to mechanicy to objawy były identyczne, musiałem wymienić silnike, niesety :)3
przejscie na syntetyk nie jest wielkim błedem bo olej syntetyczny na głowe bije własciwosciami mineralny - błedem jest szybka zmiana z jednego na drugi polagająca na spuszczniu mineralnego i zalaniu syntetyku.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » ndz kwie 02, 2006 11:37 am

Powinien przejsc faze POLSYNTETYKU :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz kwie 02, 2006 12:30 pm

Eskapada pisze:
goszen pisze:wymiana na syntetyk to wielki błąd. ja jak kiedyś zrobili mi to mechanicy to objawy były identyczne, musiałem wymienić silnike, niesety :)3
przejscie na syntetyk nie jest wielkim błedem bo olej syntetyczny na głowe bije własciwosciami mineralny - błedem jest szybka zmiana z jednego na drugi polagająca na spuszczniu mineralnego i zalaniu syntetyku.
właśnie to miałem na myśli
GG 3597101 tel. 602-673-905

maatti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pt mar 11, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: maatti » ndz kwie 02, 2006 1:57 pm

Pojechałem dziś w mała trase około 100km i dawałem mu w pedał ile tylko mogłem, ale dziwi mnie troche że auto nie jedzie więcej jak 130km/h miałem długą prostą 5 bieg pedał do podłogi i 130km/h wydaje mi się że to nie jest maximum tego auta, auto ciężko pali nawet po 30min stania, zajechałem w zatoczkę, popatrzyłem na jezioro, zjadłem frytki mineło 30 min pale maszyne i znów "chechłanie" a motor był gorący, będe musiał się wybrać do jakiegoś fachowego serwisu gdzie sprawdzą wszystkie podzespoły, pompe, turbo, ciśnienie bo jak tak dalej pójdzie to rozrusznik rozwale i akumulatory wykończe
Mitsubishi Pajero 2.5 TD V44 93r

powa

Post autor: powa » ndz kwie 02, 2006 4:09 pm

a sprawdzałeś, czy ci się nie zapowietrza pompa paliwa? spróbooj odpowietrzyć. ja ostatnio przechodze same zapowietrzające się pojazdy, więc jestem przeczulony :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość