Jak ochronic silnik??

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

PiotrGdynia
 
 
Posty: 270
Rejestracja: wt lip 05, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Jak ochronic silnik??

Post autor: PiotrGdynia » wt cze 13, 2006 10:04 pm

Pytanko do jezdzacych "benzynkami" jak zabezpieczacie swoje autka przed zalaniem silnika?
Od niedawna ;)
Pojarka 2,6 B + LPG GG 2952459

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt cze 13, 2006 11:10 pm

dodaj że o motor z gażnikiem ci chodzi !! ??

bo chyba chodzi ci o brodzenie ??
Ostatnio zmieniony czw cze 15, 2006 8:29 pm przez + AND +, łącznie zmieniany 2 razy.
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr cze 14, 2006 6:15 am

Z gaźnikowym motorem jest troszkę a nawet dużo gorzej niż autem które ma wtrysk paliwa o starych dieslach bez elektroniki sterującej wtryskiem nie wspomnę.
Producent zakłada ze bezpieczny wjazd do wody i brodzenie to okło 50/60 cm . Powyżej tej głębokości wlot powietrza może zassać wodę a gaźnik zrobi mieszankę wodno powietrzną z paliwem i już po jeździe :)21

Tak wiec Panie Piotrze polecam wyprowadzić wlot powietrza na zewnątrz czyli zrobić popularny SNORKEL co bezpośrednio z angielskiego znaczy nic innego jak fajkę. Snorklem nazywa się fajki do nurkowania ale nie radzę Pajerem nurkować nawet po jej zamontowaniu bo grozi to zalaniem gaźnika, i całej elektryki w aucie.

Temat wlotów powietrza był przerabiany jakieś miesiąc temu na Naszym kanale. Druga sprawa to odpowietrzenia mostów i skrzyni biegów. Standartowo takie odpowietrzenia auto ma i są one dość wysoko odprowadzone, wyżej niż wlot zasysanego powietrza do silnika. Warto je sprawdzić czy są szczelne bo remont mostów i skrzyni tez do najtańszych nie należy. BTW po dobrym wodowaniu czytaj dłuższym przejazdem przez rzekę, bród np. jak auto stanie zakopie się koniecznie trzeba sprawdzić co mostach jest : olej czy mieszanka olejowo wodna . Gwarantuje Ci że po kilkunastu minutach stania wodzie, woda na pewno się dostanie do mostów.

Dobrą inwestycją są wodery dla pilota – kosztują około 200 złotych ale mogą się z amortyzować w pięć minut ….
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr cze 14, 2006 7:21 am

Eskapada pisze: ...Dobrą inwestycją są wodery dla pilota – kosztują około 200 złotych ale mogą się z amortyzować w pięć minut ….
:)21
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2006/16_ka ... 260052.jpg
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr cze 14, 2006 8:01 am

majcher pisze:
Eskapada pisze: ...Dobrą inwestycją są wodery dla pilota – kosztują około 200 złotych ale mogą się z amortyzować w pięć minut ….
:)21
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2006/16_ka ... 260052.jpg
i wszytsko jasne - pilot stwierdził że bez odzierzy ochronnej nie robi a kierwca na to ze ma go w d ..i sam da radę :)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » śr cze 14, 2006 8:02 am

Majcher teraz już wiem co ty pokazujesz w avatarze. Ale wraz nie czaje... :wink:
gg: 9637404

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » śr cze 14, 2006 5:23 pm

najskuteczniejszą formą ochrony to w zasadzie :-? nieużywanie :lol:
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

PiotrGdynia
 
 
Posty: 270
Rejestracja: wt lip 05, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: PiotrGdynia » śr cze 14, 2006 9:00 pm

no dobra poczytalem iposmialem sie i nawey poogladac mozna bylo ale mnie chodzi o jakies sprawdzone rozwiazanie ochrony dla przykladu swiec
Od niedawna ;)
Pojarka 2,6 B + LPG GG 2952459

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » śr cze 14, 2006 9:09 pm

jeśli poważnie myślisz o wieeeelkiej wodzie to na początek zmota wentylatora :)1
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr cze 14, 2006 9:18 pm

PiotrGdynia pisze:no dobra poczytalem iposmialem sie i nawey poogladac mozna bylo ale mnie chodzi o jakies sprawdzone rozwiazanie ochrony dla przykladu swiec
Topienie Pajero 2,6 do wyskości swiec jest ymm romantyczne ale mało rozwarzne :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » śr cze 14, 2006 9:54 pm

Eskapada pisze:Dobrą inwestycją są wodery dla pilota – kosztują około 200 złotych ale mogą się z amortyzować w pięć minut ….
zaraz tam 200 !! w lidlu były teraz za 19,90 i robią :)2
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr cze 14, 2006 10:19 pm

Bartas pisze:
Eskapada pisze:Dobrą inwestycją są wodery dla pilota – kosztują około 200 złotych ale mogą się z amortyzować w pięć minut ….
zaraz tam 200 !! w lidlu były teraz za 19,90 i robią :)2
Bartas no ja Cie proszę ja mialem na mysli takie jakie ja mam wodery do piersi z neoprenu i z solidnym kaloszem !! takie wodery kosztują około 400 /500 zl mnie udało sie kupic za 200 ymm chyba 70 zl :)21

http://www.naryby.com.pl/?productId=385 ... a475d10aca
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

PiotrGdynia
 
 
Posty: 270
Rejestracja: wt lip 05, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: PiotrGdynia » czw cze 15, 2006 9:24 am

kurcze Panowie a Wy tu teraz o gumofilcach ;) ja pytam czy macie jakos zabezpieczone swiece przed zalaniem bo ja zastanawiam sie nad zamontowaniem jakiejs blachy ja nie brodze autem az tak gleboko ale kilka razy zdarzylo sie ze przejezdzalem z impetem przez jakis row z woda i zaczal prychac i nie chodzil na wszystkie gary
Od niedawna ;)
Pojarka 2,6 B + LPG GG 2952459

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw cze 15, 2006 6:15 pm

Z impetem, ho ho :wink:

1. Nowe, dobre przewody i swiece
2. WD40
3. Do wody nie wjezdza sie "z impetem".

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw cze 15, 2006 7:00 pm

Misiek Bielsko pisze:

3. Do wody nie wjezdza sie "z impetem".


słusznie - bo nigdy nie wiadomo jakie jest dno lub jak wielki kamień rzeka, woda podłorzyła pod nasz most :)21

rownie groźny w skotkach może być efekt fali. Na zdjęciu widać ze rzeka nie jest bardzo głeboka bo mniej wiecej do polowy koła ale fala jest juz na wyskości zderzka !!

Obrazek

Jak chcesz Piotrze zabiezpieczyć auto od spodu przed rozbryzgiem to stalowa lub aluminiowa osłona to bardzo dobre rozwiazanie :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » czw cze 15, 2006 8:00 pm

Widziałem kiedyś takie specjanlne nakladki na kapturki świec, a co do przewodów i złaczek to polecam taki specjalny środek który wytrąca wilgoć, czyli jak zalejesz przewody to zaraz jak tylko woda sie obniży to przewody i wszelkie złaczki nie mają wilgoci, minus taki że trzeba nim co jakiś czas pryskać a jest go coś koło 150ml i kosztuje z 30zeta, a zeby spryskać to co powinienes to tak go starczy przy oszczędnym psikaniu na 2 razy

sprawdzony i działa a dostepny w dob rych sklepach z częściami RTV
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw cze 15, 2006 8:51 pm

PiotrGdynia pisze: nie brodze autem az tak gleboko ale kilka razy zdarzylo sie ze przejezdzalem z impetem przez jakis row z woda i zaczal prychac i nie chodzil na wszystkie gary
winny wentylator !!

wszystko co zostanie wyrzucone przez koła dostaje się przez chłodnice i trafia na wentylator który pięknie wyrzuci wodę na motor .
zamontować elektryczny i na czas przejazdu wyłanczać :)2

na początek zmień przewody :)2
ja mam orginalnie wentylator i zdarzyło się nie raz że woda poszła po masce na szybę i jakoś wszystko grało
( nowe orginalne -przewody WN , kopułka i palec )

po 2 - w wodę powoli na wmiarę wysokich obrotach :)2
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » czw cze 15, 2006 9:10 pm

Albo najlepiej to przez wodę na barce czy promie i problemu niema :)21
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość