Pojemnosć bagażnika w Pajero II krótkim/długim i coś jeszcze

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
hef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 11:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Pojemnosć bagażnika w Pajero II krótkim/długim i coś jeszcze

Post autor: hef » pn lip 24, 2006 2:27 pm

Witam kolegów :D

Przyznam, że większość czasu spędzałem na suzukowym forum męcząc tamtejszą społeczność pytaniami nt. zalet i wad długiej Vitarki 95-96 i któregoś dnia Eskapada skierował moje myśli na Pajero :)21 Musiało troszkę minąć aż na poważnie zaczełem mysleć o Pajero (mam płaskiego miśka i pomyslałem, że może pozostać przy marce). Przyznam, że martwiły mnie koszty eksploatacji, ale gdy poczytałem o spalaniu 8-10 litrów ropy na setkę (Carisma pali podobnie tyle, że benzynki) to troszkę sie uspokoiłem :roll: . Pozostaje jednak kwestia kufra i tu Vitara wypada dość słabo. Czy ktoś z kolegów pamięta ile litrów pojemności ma bagażnik w miśku II długim i krótkim. Czy krótka wersja Pajero II jest wystarczająca dla rodzinki z dzieckiem czy trzeba myśleć o długiej, chodzi tez o łatwość składania przednich foteli itd.

Czy ktoś wozi dzieciaki krótkim Pajero II ??
Pajero 2.8 TD SS Automat (Diff Lock)
GY DuraTrac 31" skaczą na Gas Legend +2" EFS :)21

Awatar użytkownika
Hunter44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw mar 02, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Hunter44 » pn lip 24, 2006 8:42 pm

Witam, zanim o pojemności bagażnika, chciałbym jednak wyprostować te dane odnośnie spalania. Trzeba sie przygotowć, że spalanie w granicach
11 do 12,5 litra na setkę. Chyba że będzie się podróżować tylko po za miastem i z prędkoscią do 90 km/godz, wtedy te 9 litrów na setke realne.
Odnośnie pojemności bagażnika to w krótkim o obszernym bagażu lepiej
zapomnieć, ale zmieści się tu bez trudu np. złożony wózek dziecięcy.
Wersja długa to napewno wóz rodzinny i na dłuższe podróże, pojemność
bagażnika ok 1200 litrów. Obydwie wersje mają tylne siedzenia składane
i dzielone.
Niva 4x4>Pajero 90'2500 Turbo Intercooler> Pajero 96'2800 Turbo Intercooler

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » pn lip 24, 2006 8:54 pm

Jestem użytkownikiem krótkiego Miśka dopiero od 4 miesięcy, więc moje doświadczenie jest raczej skromne.
Regularnie wożę Miśkiem moją 3-letnią córkę (uwielbia jeździć Miśkiem :D).
Składanie przednich siedzeń nie stwarza żadnego problemu.
Włożenie dziecka na fotelik z tyłu nie jest specjalnie uciążliwe, choć pod tym względem na pewno wygodniejsza byłaby wersja long.
Jeśli chodzi o bagażnik to jest raczej mizerny.
Oprócz butli LPG oraz podnośnika, gaśnicy itp. mieści się w nim tylko jakiś mały bagaż typu torby z zakupami.
Tylne siedzenia można całkowicie złożyć i wtedy bagażnik się znacznie powiększa.
Wszystko zależy konkretnego zapotrzebowania użytkownika samochodu.
Dla moich potrzeb wystarcza i ja sobie chwalę.
Jak zda egzamin zimowy to będę go chwalił jeszcze bardziej :)21
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
hef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 11:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: hef » pn lip 24, 2006 10:27 pm

Co do spalania oczywiście liczę się z większym, ale tak jak napisałem Carisma 1.8 też potrafi spalić :roll: Gdy widzi się auto takiej wielkości jak Pajero z takim dużym silnikiem pierwsze co przychodzi do głowy to, że pali jak smok np. Hummer H1 ok. 25 :o a tak po cichu to o rzepaku też myślę :roll: :)21 ... i ogólnie (już o tym pisałem na suzukowym forum) to zmiana podejścia do zycia zawsze chciałem terenówkę, żona tez zawsze chciała terenówkę a zawsze był i tak plaskacz :lol: Teraz stwierdziliśmy, że nówki nie kupimy bo cena wysoka (o terenowych to szkoda gadać ... małe mieszkanko) opłaty wysokie itd. Teraz tylko tak podpytuje tu i tam. Suza fajna bo bezawaryjna, dzielna w terenie i zgrabna, a Pajero cuż na mnie robi wrażenie i zawsze robił, duży kańciasty wzbudza respekt :D A przy dzieciaku i psie każdy dodatkowy kawałek przestrzeni bagażowej sie przyda tylko ile tych litrów jest bo 1200 w Pajero Long to potwornie dużo czy to oznacza, że w krótkim jest 500 :o :o jak na standardy dla osobowych to kontenerowce :)21 Ja potrzebuje kufra jak kolega napisał na wózek, zakupy, wczasy czyli wszystko w granicach rozsądku okolice 400 litrów to chyba było by ok. :roll:
Pajero 2.8 TD SS Automat (Diff Lock)
GY DuraTrac 31" skaczą na Gas Legend +2" EFS :)21

Awatar użytkownika
AdamL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Piła

Post autor: AdamL » wt lip 25, 2006 9:47 am

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że w longu mieści się bez problemu ok. 300 cegieł albo duży dzik tak ok. 100kg. i do tego 4 karabiny. A jak złożysz fotele, można tam schować fiata 126p:)))
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Hunter44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw mar 02, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Hunter44 » wt lip 25, 2006 10:53 am

Tak dokładnie ile litrów pojemności ma krótki to nie pamiętam, ale jest
tego coś trochę ponad 300 litrów, a obrazowo to juz przedtem było napisane (złożony wózek sie mieści). W Pajero long po złożeniu siedzeń tylnych zmieściły się nawet 2 byki (jelenie) no i cały sprzęt, bron, plecaki, śpiwory, itd, a w inym wariancie 3 dziki (takie po 60 kg), łania (jelenia)
i 2 lisy, oraz oczywiście sprzęt, plus składana zwyżka (siedzisko i składana drabina).
Niva 4x4>Pajero 90'2500 Turbo Intercooler> Pajero 96'2800 Turbo Intercooler

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » wt lip 25, 2006 11:29 am

W krótkim w bagazniku spokojnie mieści sie zgrzewka piwa a może i dwie :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
hef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 11:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: hef » wt lip 25, 2006 11:59 am

Super są te Wasze opisy pojemności bagażnika :)21 ... dzięki i prosze o wiecej już prawie to sobie wyobraziłem :roll: :)21

Coś mi sie wydaje, że to będzie 350-400 choć w necie nie mogę odszukac tej informacji, ale Pinin ma 358 a nowy Pajero 398 :roll: czyli całkiem, całkiem

Ale i tak chyba muszę odszukać to co mnie interesuje i samemu obadać :roll:
Pajero 2.8 TD SS Automat (Diff Lock)
GY DuraTrac 31" skaczą na Gas Legend +2" EFS :)21

Awatar użytkownika
byczy
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt cze 29, 2004 3:14 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: byczy » wt lip 25, 2006 12:50 pm

Ja mam I generację krótkiej Pojarki i niby koffer mały, a pojemny. Dużo zależy od kultury pakowania się. Kiedyś pojechaliśmy ze znajmomymi na dwa tygodnie na narty. Ja z żoną i kolega z synem (15 lat). Jedynie narty poszły na dach, reszta bagaży zmieściła się w bagażniku, co prawda po dach, ale nawet nic nie leżało pod nogami pasażerów o kierowcy nie wspominając. 60 metrów kwadratowych klepki opdłogowej do tego samochodu też weszło, ale przy dwóch osobach.
Dodam, że w bagażniku przy 4 miejscach i oparciu tylnej kanapy postawionym do pionu (ja mam regulowane pochylenie oparcia, co podobno nie jest standardem) mieści się 8 plastikowych skrzynek - takich co są składane sprzedawane w każdym hipermarkecie budowlanym
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło

Awatar użytkownika
hef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 11:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: hef » wt lip 25, 2006 1:27 pm

byczy pisze:mieści się 8 plastikowych skrzynek - takich co są składane sprzedawane w każdym hipermarkecie budowlanym
Bezpośrednio na podłodze stoją dwa czy cztery słupki skrzynek i czy przylegają do oparcia dłuższą czy krótszą stroną ?
To da mi jasność sytuacji :)
Pajero 2.8 TD SS Automat (Diff Lock)
GY DuraTrac 31" skaczą na Gas Legend +2" EFS :)21

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » wt lip 25, 2006 1:32 pm

skrzynki, skrzynki - w moim krótki przy złozonym tylnym siedzeniu zmieściły się 4 kompletene koła od pajerka (ale o rozmiar opon nie pytaj ;-), skrzynia biegów, i karton jak po bananch (tylko trochę wyższy) z resztą złomu :)21 i było widać coś jeszcze w lusterku!!!

Awatar użytkownika
hef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 11:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: hef » wt lip 25, 2006 1:54 pm

Mariobros pisze:przy złozonym tylnym siedzeniu
Hmmm .... przy złożonym to się domyslam się, że można przeprowadzki organizować :)23

Ja miśkiem plaskaczem jw. ze złozoną tylną kanapą woziłem ponad 1,5 m długości dechy na granicy bezpieczeństwa :-? prawie do wysokości przednich zagłówków :)21 a przy czterech osobach na pokładzie do kufra wchodzą cztery opony 185/65/14 a teraz na urlop władowałem na płasko składany kojec dla dziecka + cztery spore torby podróżne + nosidło turystyczne ze stelażem i tyle zasadniczo mi wystarczy, bo na co dzień to tylko zakupy i wózek dla dziecka :)21
Pajero 2.8 TD SS Automat (Diff Lock)
GY DuraTrac 31" skaczą na Gas Legend +2" EFS :)21

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » wt lip 25, 2006 2:30 pm

no i po kłopocie - wniosek nasuwa się sam - krótki wystarczy :)21

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt lip 25, 2006 4:01 pm

Mariobros pisze:no i po kłopocie - wniosek nasuwa się sam - krótki wystarczy :)21
Ja bym brał autobus. Krótki ze swoją (nikczemną) przestrzenią bagażową w końcu zacznie wqrwiać, zwłaszcza gdy zamierzasz go wykorzystywać w sposób normalny, jako auto - a nie topić w gnojówce ;)
Po paru latach posiadania krótkiego Pajero już bym go nie kupił (chyba że jako drugie/kolejne auto, np. dla kobity). Tylko autobus.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr lip 26, 2006 7:41 am

misman pisze:
Mariobros pisze:no i po kłopocie - wniosek nasuwa się sam - krótki wystarczy :)21
Ja bym brał autobus. Krótki ze swoją (nikczemną) przestrzenią bagażową w końcu zacznie wqrwiać, zwłaszcza gdy zamierzasz go wykorzystywać w sposób normalny, jako auto - a nie topić w gnojówce ;)
Po paru latach posiadania krótkiego Pajero już bym go nie kupił (chyba że jako drugie/kolejne auto, np. dla kobity). Tylko autobus.
I tu masz rację - krótki tylko jako druga terenówka w rodzinie - do topienia lub dla małżonki
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
hef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 11:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: hef » śr lip 26, 2006 8:20 am

A może ma ktoś poglądową fotkę jednego i drugiego bagażnika z otwartymi i złożonymi oparciami tylnej kanapy np. ze skrzynka w środku, co by sobie to wszystko wyobrazić ... to tak dla potomnych co by nikt juz o pajerowe bagażniki na forum nie męczył :roll: :)21 ??

Niby duperela a nigdzie takiej foty nie widziałem :roll: nawet na Allegro nikt kufra nie fotografuje i nie podaje ile litrów ma pojemności a przeciez to auto jak najbardziej użytkowe i pojemnosć kufra ma znaczenie :roll:
Pajero 2.8 TD SS Automat (Diff Lock)
GY DuraTrac 31" skaczą na Gas Legend +2" EFS :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr lip 26, 2006 11:31 am

Hef ja rozmumiem ze z forum sie mozna dowiedziec dużo ale z tymi zdjeciami i to lekkie przegięcie :roll: Mieszkasz w Pruszkowie, na peryferiach wawy masz kilka komisów i na pewno gdziesz stoi tam Pajero - weź rusz szanowana pupę i sam sie przekonaj co Ci odpowiada a co nie. Jako potencialny klient masz prawo otworzyc sobie 5 drzwi i rozłożyć tylną kanapę celem sprawdzenia czy mechnizm rozkładania działa.... Równie dobdrze mozesz poszukać w gazecie lub necie gdzies koło Ciebie takich aut do sprzedania ....

powodzenia :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
hef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 11:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: hef » śr lip 26, 2006 1:21 pm

Eskapada pisze:Hef ja rozmumiem ze z forum sie mozna dowiedziec dużo ale z tymi zdjeciami i to lekkie przegięcie :roll: Mieszkasz w Pruszkowie, na peryferiach wawy masz kilka komisów i na pewno gdziesz stoi tam Pajero - weź rusz szanowana pupę i sam sie przekonaj co Ci odpowiada a co nie. Jako potencialny klient masz prawo otworzyc sobie 5 drzwi i rozłożyć tylną kanapę celem sprawdzenia czy mechnizm rozkładania działa.... Równie dobdrze mozesz poszukać w gazecie lub necie gdzies koło Ciebie takich aut do sprzedania ....

powodzenia :)21
W sumie racja :)2 troszkę sie rozpędziłem z tymi fotami kufra :)21
Znajdę troszkę czasu to się wybiorę na wycieczke po komisach :D bo w sumie z braku czasu wzieło sie to lamerskie pytanko ... :roll: :)21

Trochę czasu jeszcze upłynie zanim kupie terenówkę ... ciągłe dylematy, za Carisme kasy dostanę tak akurat na MP II z 91-94 i zastanawiam się ile kasy jeszcze musze zabezpieczyć by nie zostać wogóle bez auta :roll:

Czyba musze liczyć na solidność wykonania, zwyczajną ludzką uczciwosć i szczęście :)20

Eskapada doradź mi czy lepiej szukac auta np. z 94 za większe pieniądze i wierzyć (wszystkiego sprawdzić sie nie da) sprzedającemu, że wszystko wymienił, czy lepiej kupić to samo auto z tego samego roku za mniejsza kasę i samemu wszystko zrobić, a może jeszcze starsze np. 91 (zależy mi na MP II) ? Pytam ponieważ wiadomo jak jest .... pieniążków z remontu i tak się nigdy nie zwracają przy sprzedaży auta, a remony potrafią kosztować ... :roll:
Pajero 2.8 TD SS Automat (Diff Lock)
GY DuraTrac 31" skaczą na Gas Legend +2" EFS :)21

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr lip 26, 2006 1:50 pm

Jeśli się umie, i ma warunki ku temu - lepiej robić samemu :)2
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
hef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 11:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: hef » śr lip 26, 2006 2:02 pm

misman pisze:Jeśli się umie, i ma warunki ku temu - lepiej robić samemu :)2
Brajdak jest mechaniorem i to niezłym, a miejsce to by się znalazło awaryjnie na czas remontu i auto zastepcze moze bym tez wybłagał od kogoś z rodzinki na czas remontu miśka tak by na wariata nie robić :roll:

Ehhhh ta ch.....a kasa. Miałby człowiek luzem 30k to by sie nie szczypał ... :-?
Pajero 2.8 TD SS Automat (Diff Lock)
GY DuraTrac 31" skaczą na Gas Legend +2" EFS :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr lip 26, 2006 6:21 pm

Rocznik a dokładnie rozrzut pomiędzy 1991 -1994 w przypadku Pajero II może oznaczać brak plastikowych poszerzeń nadkoli oraz plastikowych osłon bocznych na drzwiach co zasadniczo w pływa na urok auta – według mnie czynią one go bardziej eleganckim. Druga istotną różnica jest to że do 1994 skrzynia Super Select 4WD z centralnym mechanizmem różnicowym nie była standardem tylko Easy Select co nie czyni tego auta złym baa nawet sobie pozwole na uwagę ze ta skrzynia i taka jest praktyczniejsza od takich skrzynek na w Nissanie Patrol. Tak czy owak nie jest powiedziane że 1991 roku nie będzie SS 4WD czy wspomnianych poszerzeń – to wyposażanie może a nie musi być
Wnętrze samochodu i cała inna mechanika jest taka sama we wskazanych przez Ciebie rocznikach tak wiec nie koncentrowałbym się na roczniku tylko na stanie technicznym auta głownie rama blacharka stan wizualny ogólny. Jeśli chodzi o podzespoły takie mosty skrzynie przekładniowe to przy standardowej eksploatacji nawet przy przebiegach rzędu 200 /300 tys ciężko jest je z wybuchować. Normalna eksploatacja dla mnie to wymiana olejów na czas opony do 31x10,50x 15 oraz użytkowanie szosowo rekreacyjne.
Tak jak wspomniałem szukaj auta które ma zdrowa ramę blachy – bo łatwiej jest wymienić most, elementy zawieszenia niż ściągać nadwozie i reanimować ramę. Jeśli masz trochę wiedzy i narzędzia czas i miejsce to kupuj auto które wymaga doszlifowania. Takie auta maja niższa cenę zakupu a jak cos sam w nim zrobisz to będziesz wiedział że to jest zrobione …

Pocieszając jest to co obserwuje w ostatnim czasie: na rynku jest nadpodaż części podzespołów do Pajero co owocuje już znacznym spadkiem cen porównaniu do tego co było rok czy dwa lata temu. Co prawda za silnik trzeba zapłacić 4 tys do 6 tys ale uważam to za głupotę bo remont kapitalny kosztuje mniej niż 4 tys.

BTW to jedyną regułą w zakupie leciwych aut jest to że nie ma reguł :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
hef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 11:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: hef » pt lip 28, 2006 9:14 pm

Dzięki za rady, z dnia na dzień wiem coraz więcej o tym aucie i zaczynam mieć już lekką obsesję tzn. chętnie juz bym kupował :)21
Eskapada pisze:jedyną regułą w zakupie leciwych aut jest to że nie ma reguł :)21
Co do tego masz 100% racji choć i tak po rozmowach z bratem dochodzę do wniosku, że z autami terenowymi jest jak z motorami tzn. wiek jest ważny, ale chyba nie najważniejszy co mocno dziwi ludzi nie interesujących się tematem, z plaskaczami jest jakby inaczej choć znam wyjątek od tej reguły. Mój znajomy jeździł nówką Seatem Leonem z oszczędnym dieslem, kupił go w salonie na kredyt ... a po roku sprzedał i kupił ..... stare sportowe BMW za 30 tys z potwornym motorem spalającym 20-25 etyliny na 100 km :o :)21 a koleś nie jest bogaczem on poprostu marzył o tym aucie od dziecka tylko nigdy nie potrafił podjąć decyzji o kupnie :roll: Teraz jest szczęśliwy i nie zamierza go sprzedawać jeździ na zloty, rajdy klasyków etc. Na forum Suzuki też sporo ludzi przyznało się do zamiany nowszego na starszy ... coś w tym musi być :roll: :)21 Dzięki temu zmieniłe swoje nastawienie i skupiam się na stanie technicznym a nie na dacie w dowodzie to daje większy komfort psychniczny :wink:

Ehh troszkę poleciałem z tematem ... sorki :)21
Pajero 2.8 TD SS Automat (Diff Lock)
GY DuraTrac 31" skaczą na Gas Legend +2" EFS :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość