dlaczego nie działa obrotomierz?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

dlaczego nie działa obrotomierz?

Post autor: goszen » ndz sie 13, 2006 5:22 pm

zanabyłem pajerka II generacja, 2,5 TD, co może być powodem, że niedziała obrotomierz, może ktoś wie co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Wdzięczny będę za każdą sugestię
GG 3597101 tel. 602-673-905

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » ndz sie 13, 2006 6:30 pm

najprawdopodobniej to wina alterna tora

mitsubishi maja nisko alternatory i czesto po zalaniu blotem przepala sie uzwojenie

i ktos wymienil na podobne,ale bez wyjscia na obrotomierz

trzeba rozebrac alternator i podlaczys kabel od obrotomierza do jednej z trzech faz (obojetnie do ktorej)
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » ndz sie 13, 2006 6:35 pm

obrotomierz bierze impuls z pompy wtryskowej
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz sie 13, 2006 6:43 pm

te dwie powyższe wypowiedzi są sprzeczne :cry: i co teraz ??
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » ndz sie 13, 2006 7:36 pm

Stawiam na pompę wtryskową.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz sie 13, 2006 8:17 pm

Faja pisze:Stawiam na pompę wtryskową.
'
z kąd te przeświadczenie ?? miałeś coś podobnego ??
GG 3597101 tel. 602-673-905

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » ndz sie 13, 2006 8:19 pm

pewien nie jestem

wiekszosc japonczykow ma z alternatora....

a II pajero ,
a nie wiem
jak ma z pompy to moja podpowiedz odpada
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn sie 14, 2006 9:51 am

W Pajero I z alternatora. W II nie wiem, chociaz tez jestem jej posiadaczem :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » pn sie 14, 2006 11:02 am

Najlepiej przyjżeć się pompie wtryskowej. Czujnik jest umieszczony w pompie wtryskowej od strony silnika (pod gumową rurą odprowadzajacą płyn z głowicy do chłodnicy), odchodzą od niego dwa przewody (nie mylić z zaworem stop od którego też odchodzi przewód-umieszczony pod przewodem doprowadzającym paliwo do pompy). Jeśli nie ma tego czujnika to zostaje wersja z alternatorem.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn sie 14, 2006 12:31 pm

Faja pisze:Najlepiej przyjżeć się pompie wtryskowej. Czujnik jest umieszczony w pompie wtryskowej od strony silnika (pod gumową rurą odprowadzajacą płyn z głowicy do chłodnicy), odchodzą od niego dwa przewody (nie mylić z zaworem stop od którego też odchodzi przewód-umieszczony pod przewodem doprowadzającym paliwo do pompy). Jeśli nie ma tego czujnika to zostaje wersja z alternatorem.
dzięki, przydatna informacja , nawet bardzo przydatna :)2
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn sie 14, 2006 3:44 pm

Faja pisze:Najlepiej przyjżeć się pompie wtryskowej. Czujnik jest umieszczony w pompie wtryskowej od strony silnika (pod gumową rurą odprowadzajacą płyn z głowicy do chłodnicy), odchodzą od niego dwa przewody (nie mylić z zaworem stop od którego też odchodzi przewód-umieszczony pod przewodem doprowadzającym paliwo do pompy). Jeśli nie ma tego czujnika to zostaje wersja z alternatorem.
są takie dwa kabelki tam gdzie napisłaeś, od strony silnika, czy wymienić ten czujnik obrotów?
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn sie 14, 2006 5:32 pm

nie trzeba wymieniac czyjnika, okazało się , że urwany był jeden kabelek. Teraz obrotomierz robi !! :)2
okazuje się jednak , że w czterech pajerka I generacji w nich wychodzi sygnał na obrotomierz z pompy, i II generacji też
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » wt sie 15, 2006 7:06 am

jak bys troche poczytał forum to bys wiedział ze to są identyczne silniki z identycznym osprzętem :)1
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt sie 15, 2006 11:53 am

JONY B pisze:najprawdopodobniej to wina alterna tora

mitsubishi maja nisko alternatory i czesto po zalaniu blotem przepala sie uzwojenie

i ktos wymienil na podobne,ale bez wyjscia na obrotomierz

trzeba rozebrac alternator i podlaczys kabel od obrotomierza do jednej z trzech faz (obojetnie do ktorej)
wiem że to są identyczne silniki, bez czytania na forum, troche ich miałem, napisalem to z powodu powyższej wypowiedzi, ale dzięki za sugesteie marku.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » wt sie 15, 2006 2:36 pm

:)21
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pn sie 21, 2006 10:41 am

impulsy sa z pompy wtryskowej - juz pare razy to było wałkowane
złaczówka od kabelka czesto spada - znajduje się na pompie od strony bolku silnika
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob mar 03, 2007 9:40 pm

Odswiezam temat.
Moj obrotomierz jest wrazliwy na wertepy :) A raczej na wertepach sie naprawia :) A konkretnie to wyglada to tak:
jade sobie spokojnie a tu nagle obrotomierz przestaje dzialac. Wystarczy lekko, ale to naprawde bardzo leciutko puknac palcem w deske w okolicach obrotomierza, tak normalnie, od gory zrobic puk i juz dziala :)
Zaleznosc potwierdzona empirycznie. Jak uderze mocno, to to tez zadziala, hehe. Nie stwierdzilem jednak zaleznosci pomiedzy sila uderzenia w deske a czasem bezawaryjnego wskazania :)21
Zanim to zaczne rozbierac, to moze ktos juz przerabial cos podobnego? Bede wdzieczny za sugestie.
Pozdrawiam,
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » sob mar 03, 2007 10:06 pm

ernil pisze:Odswiezam temat.
Moj obrotomierz jest wrazliwy na wertepy :) A raczej na wertepach sie naprawia :) A konkretnie to wyglada to tak:
jade sobie spokojnie a tu nagle obrotomierz przestaje dzialac. Wystarczy lekko, ale to naprawde bardzo leciutko puknac palcem w deske w okolicach obrotomierza, tak normalnie, od gory zrobic puk i juz dziala :)
Zaleznosc potwierdzona empirycznie. Jak uderze mocno, to to tez zadziala, hehe. Nie stwierdzilem jednak zaleznosci pomiedzy sila uderzenia w deske a czasem bezawaryjnego wskazania :)21
Zanim to zaczne rozbierac, to moze ktos juz przerabial cos podobnego? Bede wdzieczny za sugestie.
Pozdrawiam,
Przerwana ścierzka dochodząca do obrotomierza.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob mar 03, 2007 10:54 pm

Idzie to naprawic lub wymienic sciezke na inna ? Jezeli to jest taka sciezka jak w komorce, to raczej nie polutuje, ale jesli jakies grubsze kabelki to moze da rade? Tylko namierzenie uszkodzenia w sciezce nie bedzie proste. Wiec pewnie wymiana?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz mar 04, 2007 6:47 am

ernil pisze:Idzie to naprawic lub wymienic sciezke na inna ? Jezeli to jest taka sciezka jak w komorce, to raczej nie polutuje, ale jesli jakies grubsze kabelki to moze da rade? Tylko namierzenie uszkodzenia w sciezce nie bedzie proste. Wiec pewnie wymiana?
mam to samo, i spotkałem się z tym u innych, ci inni prubowali naprawić ale się nie udało.
Kiedyś myślałem że to czujnik obrotów w pompie ale jedank nie.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » ndz mar 04, 2007 11:06 pm

jestescie w błedzie -da sie to naprawic :)2 (robiłem u kolegi i robi do dzis dnia 8) )
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz mar 04, 2007 11:38 pm

+ AND + pisze:jestescie w błedzie -da sie to naprawic :)2 (robiłem u kolegi i robi do dzis dnia 8) )
Było by fajnie, mi to nie przeszkadza, okazuje się jednak że trudno zlokalizować gdzie ta ścieżka się przerwała, jak się to zlokalizuje to jasne , że da się naprawić.
GG 3597101 tel. 602-673-905

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości