dlaczego nie działa obrotomierz?
Moderator: Kosiarz
dlaczego nie działa obrotomierz?
zanabyłem pajerka II generacja, 2,5 TD, co może być powodem, że niedziała obrotomierz, może ktoś wie co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Wdzięczny będę za każdą sugestię
Wdzięczny będę za każdą sugestię
GG 3597101 tel. 602-673-905
najprawdopodobniej to wina alterna tora
mitsubishi maja nisko alternatory i czesto po zalaniu blotem przepala sie uzwojenie
i ktos wymienil na podobne,ale bez wyjscia na obrotomierz
trzeba rozebrac alternator i podlaczys kabel od obrotomierza do jednej z trzech faz (obojetnie do ktorej)
mitsubishi maja nisko alternatory i czesto po zalaniu blotem przepala sie uzwojenie
i ktos wymienil na podobne,ale bez wyjscia na obrotomierz
trzeba rozebrac alternator i podlaczys kabel od obrotomierza do jednej z trzech faz (obojetnie do ktorej)
ل يشل على تايرين
Najlepiej przyjżeć się pompie wtryskowej. Czujnik jest umieszczony w pompie wtryskowej od strony silnika (pod gumową rurą odprowadzajacą płyn z głowicy do chłodnicy), odchodzą od niego dwa przewody (nie mylić z zaworem stop od którego też odchodzi przewód-umieszczony pod przewodem doprowadzającym paliwo do pompy). Jeśli nie ma tego czujnika to zostaje wersja z alternatorem.
dzięki, przydatna informacja , nawet bardzo przydatnaFaja pisze:Najlepiej przyjżeć się pompie wtryskowej. Czujnik jest umieszczony w pompie wtryskowej od strony silnika (pod gumową rurą odprowadzajacą płyn z głowicy do chłodnicy), odchodzą od niego dwa przewody (nie mylić z zaworem stop od którego też odchodzi przewód-umieszczony pod przewodem doprowadzającym paliwo do pompy). Jeśli nie ma tego czujnika to zostaje wersja z alternatorem.

GG 3597101 tel. 602-673-905
są takie dwa kabelki tam gdzie napisłaeś, od strony silnika, czy wymienić ten czujnik obrotów?Faja pisze:Najlepiej przyjżeć się pompie wtryskowej. Czujnik jest umieszczony w pompie wtryskowej od strony silnika (pod gumową rurą odprowadzajacą płyn z głowicy do chłodnicy), odchodzą od niego dwa przewody (nie mylić z zaworem stop od którego też odchodzi przewód-umieszczony pod przewodem doprowadzającym paliwo do pompy). Jeśli nie ma tego czujnika to zostaje wersja z alternatorem.
GG 3597101 tel. 602-673-905
wiem że to są identyczne silniki, bez czytania na forum, troche ich miałem, napisalem to z powodu powyższej wypowiedzi, ale dzięki za sugesteie marku.JONY B pisze:najprawdopodobniej to wina alterna tora
mitsubishi maja nisko alternatory i czesto po zalaniu blotem przepala sie uzwojenie
i ktos wymienil na podobne,ale bez wyjscia na obrotomierz
trzeba rozebrac alternator i podlaczys kabel od obrotomierza do jednej z trzech faz (obojetnie do ktorej)
GG 3597101 tel. 602-673-905
Odswiezam temat.
Moj obrotomierz jest wrazliwy na wertepy
A raczej na wertepach sie naprawia
A konkretnie to wyglada to tak:
jade sobie spokojnie a tu nagle obrotomierz przestaje dzialac. Wystarczy lekko, ale to naprawde bardzo leciutko puknac palcem w deske w okolicach obrotomierza, tak normalnie, od gory zrobic puk i juz dziala
Zaleznosc potwierdzona empirycznie. Jak uderze mocno, to to tez zadziala, hehe. Nie stwierdzilem jednak zaleznosci pomiedzy sila uderzenia w deske a czasem bezawaryjnego wskazania
Zanim to zaczne rozbierac, to moze ktos juz przerabial cos podobnego? Bede wdzieczny za sugestie.
Pozdrawiam,
Moj obrotomierz jest wrazliwy na wertepy


jade sobie spokojnie a tu nagle obrotomierz przestaje dzialac. Wystarczy lekko, ale to naprawde bardzo leciutko puknac palcem w deske w okolicach obrotomierza, tak normalnie, od gory zrobic puk i juz dziala

Zaleznosc potwierdzona empirycznie. Jak uderze mocno, to to tez zadziala, hehe. Nie stwierdzilem jednak zaleznosci pomiedzy sila uderzenia w deske a czasem bezawaryjnego wskazania

Zanim to zaczne rozbierac, to moze ktos juz przerabial cos podobnego? Bede wdzieczny za sugestie.
Pozdrawiam,
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Przerwana ścierzka dochodząca do obrotomierza.ernil pisze:Odswiezam temat.
Moj obrotomierz jest wrazliwy na wertepyA raczej na wertepach sie naprawia
A konkretnie to wyglada to tak:
jade sobie spokojnie a tu nagle obrotomierz przestaje dzialac. Wystarczy lekko, ale to naprawde bardzo leciutko puknac palcem w deske w okolicach obrotomierza, tak normalnie, od gory zrobic puk i juz dziala
Zaleznosc potwierdzona empirycznie. Jak uderze mocno, to to tez zadziala, hehe. Nie stwierdzilem jednak zaleznosci pomiedzy sila uderzenia w deske a czasem bezawaryjnego wskazania![]()
Zanim to zaczne rozbierac, to moze ktos juz przerabial cos podobnego? Bede wdzieczny za sugestie.
Pozdrawiam,
GG 3597101 tel. 602-673-905
mam to samo, i spotkałem się z tym u innych, ci inni prubowali naprawić ale się nie udało.ernil pisze:Idzie to naprawic lub wymienic sciezke na inna ? Jezeli to jest taka sciezka jak w komorce, to raczej nie polutuje, ale jesli jakies grubsze kabelki to moze da rade? Tylko namierzenie uszkodzenia w sciezce nie bedzie proste. Wiec pewnie wymiana?
Kiedyś myślałem że to czujnik obrotów w pompie ale jedank nie.
GG 3597101 tel. 602-673-905
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości