halogeny dalekosiężne w Pajero I

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

halogeny dalekosiężne w Pajero I

Post autor: chudzielec » sob sie 19, 2006 11:39 am

Miałem podpięte halogeny dalekosiężne na krótko do kostek w reflektorach, po zmianie żarówek z 50W na 100W przestały robić, żarzą się słabiutko. Gdzie i jak się podpiąć tak żeby były zasilane bezpośrednio, a odpalały się przez załączenie długich świateł.
Dyskoteka cysta.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » sob sie 19, 2006 11:54 am

powinieneś zrobić to przez przekaźnik, a po zatym alternator może nie wydolić
GG 3597101 tel. 602-673-905

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » sob sie 19, 2006 1:28 pm

przekaznik mam tylko niewiem jak sie do niego wpiac i gdzie go podpiąć, schemat na przekaźniku wygląda mniej więcej tak:

86 87 87
| | |
| |???|
_ /
|/|-- /
?| |
85 30

Cyfry to nr styków na przekaźniku, domyslam sie że do 87 podpinam + od halogenów.
dokladniejszy schemat jest tutaj, przekaźnik to PS-541
Dyskoteka cysta.

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » sob sie 19, 2006 1:48 pm

cos sie posypalo z tm schematem
Dyskoteka cysta.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » sob sie 19, 2006 5:12 pm

Przekaźnik jest niezbędny, inaczej pojarasz instalację samochodu ona nie jest przewidziana do obciążenia dodatkowym odbiornikiem (a napewno nie 100w). Schemat jest prosty :oznaczenie na przekaźniku 85 86 to sterowanie, 86 zapinasz do masy (kabelek do nadwozia) a 85 zpinasz z kablem zasilającym żarówkę (czyli z tym na którym pojawia się napięcie po włączeniu świateł drogowych). te kable nie muszą być grube bo są mało obciążone. Potem ciągniesz gruby kabel np:2,5mm2 od +akumulatora (koniecznie przez bezpiecznik jak najbliżej akumulatora) i zapinasz do nóżki nr. 30 .Następnie z nóżki nr. 87 ciągniesz kabel do halogena do końcówki + żarówki końcówkę - zapinasz do masy. Jeśli przekaźnik ma dwie nóżki 87 to możesz pociągnąć dwa kable osobne dla każdego światła.
To była wersja ze sterowaniem przez włącznik świateł.

Jeśli chcesz sterować niezależnie to nóżkę 85 zapinasz do nóżki 30 czyli + a 86 przez włącznik w kabinie do masy.

Kable warto schować w peszel to je osłoni i zapobiegnie przetarciom. Warto to zrobić bo Pojarki jak sama nazwa wskazuje szybko płoną :wink:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » sob sie 19, 2006 5:34 pm

U mnie pracują po dwa halogeny na jednym przekaźniku, włączane niezależnie po dwa.
Pamiętaj o bezpieczniku!

Jeżeli potrzebujesz to wyślę Ci skana schematu podpięcia (są załączane do halogenów Wessema).
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » sob sie 19, 2006 8:17 pm

chyba mam przekaznik z....ny bo niechce robić według tego schematu. W pn powalcze dalej, jak kupie nowy,chyba ze jest jakis sposób na sprawdzenie przekaźnika?
Dyskoteka cysta.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » sob sie 19, 2006 8:23 pm

chudzielec pisze:chyba mam przekaznik z....ny bo niechce robić według tego schematu. W pn powalcze dalej, jak kupie nowy,chyba ze jest jakis sposób na sprawdzenie przekaźnika?
Miernikiem albo lampką :wink:
przekaźnik przy 200w to powinien mieć tak na oko ze 30A minimum, jak dasz większy to nic się nie stanie a i dłużej pożyje.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » ndz sie 20, 2006 3:12 pm

Wg mnie to może być padnięty przekaźnik. Ja mam założone polonezowskie, robiły w SJ413, robią w Mitsubishi. a w czasie etapów nocnych halogeny świeca u mnie prawi cały czas. Nie są drogie i łatwo dostępne.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » śr sie 23, 2006 9:32 pm

To halogeny juz smigają przez przekaźnik, jako wiązke wykorzystałem kabel do siły 5x2,5 mm
Dyskoteka cysta.

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » czw sie 24, 2006 5:40 am

Widzę, że nie bierzesz jeńców.

U mnie śmigają na podobnym kabelku. Kumple się śmieją, że to od spawarki, ale niech im tam :D
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » czw sie 24, 2006 7:35 am

BooBoo pisze:Widzę, że nie bierzesz jeńców.

U mnie śmigają na podobnym kabelku. Kumple się śmieją, że to od spawarki, ale niech im tam :D
lepiej za grube jak za chude! już pare widziałem spalonych aut z powodu kabli
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » czw sie 24, 2006 4:50 pm

i o to własnie chodzi. BHP rulez :D
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pt sie 25, 2006 7:29 am

jo
ja miałem podpięte przez poprzednika na kablach takich ze obłaziły z izolacji po właczeniu na dłużej niz 5 minut :-?
i bez żadnego bezpiecznika przez przekaźnik prosto do akumulatora :o

za którymś razem jak się przekaźnik skleił to nawet nie było ich jak wyłaczyć

poprawiłem to na przewymiarowanych przewodach z łatwodsotępnym bezpiecznikem
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt sie 25, 2006 7:34 am

Mądrego to i miło posłuchać :)2

Na rajdzie zdarzają się różne sytuacje, lepiej więc nie martwić się halogenami, a poza tym schowane za rynną , przepraszam snorkelem w oczy specjalnie nie włażą.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

euro100
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 5:54 pm
Lokalizacja: Sieradz

Halogeny

Post autor: euro100 » pn wrz 11, 2006 8:32 pm

a może ktoś wie jak podłączyć halogeny dalekosiężne żeby przy światłach mijania tylko się żarzyły, a rozpalały dopiero po wlączeniu ?

- euro100

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » pn wrz 11, 2006 9:18 pm

po to , w <światłach dodatkowych > montuje sie zarówki świateł pozycyjnych :)21
pozdrawiam Marek
offpoje team

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość