Buty do pojary
Moderator: Kosiarz
Buty do pojary
Witam. Potrzebuję porady. Jestem szczęśliwym posiadaczem Pojarki LONG. Idzie zima a moja Pojarka jest używana przezemnie do polowań i do jazdy po szosie. Mam oponki szosowe a niestety potrzebe mi będą na zimę na szosę i teren. Poradźcie co byłoby najlepsze Waszym zdaniem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Życie jest piękne na emeryturze....
buty
Powiedz tylko jakie koszty takich nalewek oraz jak sie to sprawuje w warunkach nieco trudniejszych no i śniegu. No i ew gdzie to kupicbazant pisze:moze takie zimowki?? nalewki:
Życie jest piękne na emeryturze....
http://www.pphjanpol.pl/opona_cennik/in ... prod_id=50
jak w janpolu az 290 to normalnie ok 230. w piatek bede tam gdzie je produkuja bo znajomy je tez chce kupic. to bede wiedzial dokladnie
jak w janpolu az 290 to normalnie ok 230. w piatek bede tam gdzie je produkuja bo znajomy je tez chce kupic. to bede wiedzial dokladnie
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com
http://maryjan.wordsight.com
Przy założeniach kolegi to ...AveCezar pisze:ATeki albo porządne, zwykłe zimówki. Byle nie jakieś całoroczne M&S bo to w śniegu porażka
z zimówkami to juz przesadziłeś - opona zimowa do auta 4x4 jest dobra pod warunkiem że jest to autostardowy zapierdalacz który nie zjeżdża z czarnego np nowe Pajero Discovery Pathfinder....
Opona AT to socialne minimum - w wielu przypadkach drogowych na głowe bije opone zimową. Jej wyższość ( zimówki ) polega na skladzie mieszanki który podczasz chamowania na sliskiej nawierzchni zachowuje lepszą przyczepność - ale o ile

Natomiast opony klasy AT o wiele lepiej doprowadzają wode śnieg błoto po śniegowe z pod kól bo maja żadszy bieżnik niż opona zimowa. Na kopnym śniegu tez szybciej ruszysz na AT niz na oponie zimowej o tym że na lekkim błocie opona zimowa zakleji sie w ułamek sekundy nie musze pisać - ze będzie po jeżdzie też

Trzecia rzecz - wszyscy mamy auta z napędem na 4 koła - nikt z nas nastoletnim Pajerem nie jeżdżi 150 km/ h tylko tak koło 80-100 a zimowych w warunkach jeszcze mniej....do czego zmierzam



O tym że koledze przydały by sie dobre opony MT - nie będe pisał - nadmienie że moje Pajero ma 2 komplet opon MT i innych do syfa nie zanbede

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Wyrazy podziwu za post o 6 ranoEskapada pisze:Przy założeniach kolegi to ...AveCezar pisze:ATeki albo porządne, zwykłe zimówki. Byle nie jakieś całoroczne M&S bo to w śniegu porażka
z zimówkami to juz przesadziłeś - opona zimowa do auta 4x4 jest dobra pod warunkiem że jest to autostardowy zapierdalacz który nie zjeżdża z czarnego np nowe Pajero Discovery Pathfinder....
Opona AT to socialne minimum - w wielu przypadkach drogowych na głowe bije opone zimową. Jej wyższość ( zimówki ) polega na skladzie mieszanki który podczasz chamowania na sliskiej nawierzchni zachowuje lepszą przyczepność - ale o ilea takiego to nie wie nikt bo nikt z Nas nie robił testu: to samo auto, rózne opony te same warunki i pomiar drogi chamowania.
Natomiast opony klasy AT o wiele lepiej doprowadzają wode śnieg błoto po śniegowe z pod kól bo maja żadszy bieżnik niż opona zimowa. Na kopnym śniegu tez szybciej ruszysz na AT niz na oponie zimowej o tym że na lekkim błocie opona zimowa zakleji sie w ułamek sekundy nie musze pisać - ze będzie po jeżdzie też![]()
Trzecia rzecz - wszyscy mamy auta z napędem na 4 koła - nikt z nas nastoletnim Pajerem nie jeżdżi 150 km/ h tylko tak koło 80-100 a zimowych w warunkach jeszcze mniej....do czego zmierzamdo argumentów o drodze chamowania na śliskiej nawierzchni
![]()
![]()
O tym że koledze przydały by sie dobre opony MT - nie będe pisał - nadmienie że moje Pajero ma 2 komplet opon MT i innych do syfa nie zanbede


No właśnie mogę sobie pozwolić na takie porównania, ponieważ jeździłem na zwykłych oponach całorocznych M&S po kopnym śniegu na leśnych drogach (i pewnie po takich kolega będzie jeździł, a nie topił się w podmarzniętych bagienkach) Fordem Explorerem. Furka dwutonowa, długa, nawet bez zapiętego reduktora radziła sobie całkiem nieźle, dopóki nie zaryłem w jakimś przydrożnym rowie, skąd na badziewnym bieżniku szosówki nie dało się już wyjechać. Na co dzień po płaskim, śnieżnym terenie jednak sobie jakoś radziła i na tej podstawie twierdzę, że dobra zimówka poradziłaby sobie jeszcze lepiej. Jednak ja tego już nie sprawdzałem, bo założyłem jeszcze w zimie ATeki i oczywiście nawet się nie spieram, że są lepsze niż zimówki bo to jasne, że są

Twoja racja, że wziąłeś pod uwagę, że w zimie zdarza się też błotko, gdzie zimówki wymiękają


A że kolega z zimówek i ATeków powinien wybrać MT to oczywiste

Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Witaj na forum.
Kurza ja tam mam hamulce a o "chamulcach" nie słyszałem, jak to w terenie robi?
W marcu wybraliśmy się w parę aut na taką sobie popierdółkę po śniegu po okolicach hałdy w Wałbrzychu. Auta na MT i Terrano Luckyego jeszcze na zimówkach (czekał na swoje 33") i zgadnijcie kto się w tym zbitym, przedodwilżowym śniegu najmniej kopał ?
Kurza ja tam mam hamulce a o "chamulcach" nie słyszałem, jak to w terenie robi?

W marcu wybraliśmy się w parę aut na taką sobie popierdółkę po śniegu po okolicach hałdy w Wałbrzychu. Auta na MT i Terrano Luckyego jeszcze na zimówkach (czekał na swoje 33") i zgadnijcie kto się w tym zbitym, przedodwilżowym śniegu najmniej kopał ?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
-
- Posty: 258
- Rejestracja: wt kwie 19, 2005 8:11 pm
- Lokalizacja: Beskid Niski
Co roku temat wraca
Zwykłe zimówki w niektórych warunkach nie ruszą samochodu.
Zwykłe MT nie wyhamują.
Dla mnie wybór jest oczywisty. Ja kupiłem coopery, bo są połączeniem AT i zimowej, kto oglądał, ten wie. W warunkach zimowych najważniejsza jest jednak mieszanka gumowa, z której jest zrobiona opona, potem lamelle, a na końcu rzeźba.
Argument, że na śniegolodzie żadna opona nie działa jest do d., bo zimówka zadziała dużo mniej źle niż AT i MT. A przecież rzadko nie ma wcale miejsca na hamowanie - najczęściej jest go tylko trochę za mało.
@eskapada - zjedz mnie teraz
Albo przyjedź i zrobimy pomiary. Może zmienię zdanie?

Zwykłe zimówki w niektórych warunkach nie ruszą samochodu.
Zwykłe MT nie wyhamują.
Dla mnie wybór jest oczywisty. Ja kupiłem coopery, bo są połączeniem AT i zimowej, kto oglądał, ten wie. W warunkach zimowych najważniejsza jest jednak mieszanka gumowa, z której jest zrobiona opona, potem lamelle, a na końcu rzeźba.
Argument, że na śniegolodzie żadna opona nie działa jest do d., bo zimówka zadziała dużo mniej źle niż AT i MT. A przecież rzadko nie ma wcale miejsca na hamowanie - najczęściej jest go tylko trochę za mało.
@eskapada - zjedz mnie teraz

Albo przyjedź i zrobimy pomiary. Może zmienię zdanie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość