opony L200
Moderator: Kosiarz
- Kiełbasa
- jestem tu nowy...
- Posty: 61
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:34 pm
- Lokalizacja: wiecznie w podróży ;-)
opony L200
Dzisas, najgłupsze pytanie pod słońcem!
Kolega właśnie wraca od Gebbelsów i gdzieś sie wkręcił w wyprzedaż opon i może mi za symboliczne JURO kupić komplet nówek.
Ale ja nie wiem co!!
Z pracy sie nie wyrwę zeby oblookać auto na żywo (swoje) a jakoś nigdy nie interesowałam sie jakie mam opony (bo łyse jeszcze nie są)!
Co do Miśka L200 '99? jaki to rozmiar? 31? do jazdy po płaskim...
Kurde HELP!! bo za darmochę bedę miała!!
Kolega właśnie wraca od Gebbelsów i gdzieś sie wkręcił w wyprzedaż opon i może mi za symboliczne JURO kupić komplet nówek.
Ale ja nie wiem co!!
Z pracy sie nie wyrwę zeby oblookać auto na żywo (swoje) a jakoś nigdy nie interesowałam sie jakie mam opony (bo łyse jeszcze nie są)!
Co do Miśka L200 '99? jaki to rozmiar? 31? do jazdy po płaskim...
Kurde HELP!! bo za darmochę bedę miała!!
yokohama geolandar 32cale
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... FT+Plus+II
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... FT+Plus+II
pozdrawiam Marek
offpoje team
offpoje team
Rozmiar to 31x10,50x15 większa opona zmuli Ci auto szosie, spowoduje zwiększone zużycie paliwa oraz zwiększy poziom hałasu – tak wiec zostań przy seryjnym rozmiarze.
Do tego tak jak Ty użytkujesz auto najagresywniejszy bieżnik to opony typu AT – all terain :
1. Goodyear Wrangler AT/R
2. Pirelli Scorpion AT
3. BF Goodrich All Terain T/A KO
4. Fulda Tram 4x4 Tour
Wszystkie opony są i muszą być na felgę 15 calową bo taką masz.
A opony polecam markami i modelami w tej kolejności.
Na tych oponach, doskonale dasz sobie rade cały rok jeździć lato, jesień , zima. Generalnie AT-eki to bardzo dobre rozwiązanie na oponę całą roczną . Na szosę do miasta w Bieszczady na spęd jak znalazł bo te oponki maja bardziej otwarty bieżnik od Tych które masz – a masz BFGoodrich MACADAM T/A a te z kolei są oponami całorocznymi typowo szosowymi.
No chyba że chcesz typowo zimową oponę na najbliższe kilka miesięcy jesli tak, to to juz temat na inna rozmowę.
Good luck
Do tego tak jak Ty użytkujesz auto najagresywniejszy bieżnik to opony typu AT – all terain :
1. Goodyear Wrangler AT/R
2. Pirelli Scorpion AT
3. BF Goodrich All Terain T/A KO
4. Fulda Tram 4x4 Tour
Wszystkie opony są i muszą być na felgę 15 calową bo taką masz.
A opony polecam markami i modelami w tej kolejności.

No chyba że chcesz typowo zimową oponę na najbliższe kilka miesięcy jesli tak, to to juz temat na inna rozmowę.
Good luck

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
hoojowy i tyle .. 1700 kg lub więcej plus 150 KM - nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadachBooBoo pisze:e tam zaraz hoojowy, sam myślę o takich.Eskapada pisze:hoojowy rozmiar jak juz to 33x12.50byczy pisze:a ja bym chciał BFG MT 33/10.5R15
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
A ja nie mam 150 KM tylko 99 więc 12.5 to moze stanowić zbyt duże obciażenie dla silnika. Orginalne 215 są za wąskie ale 235 czyli 9.50 ładnie sobie radzą z ciężarem Miśka, nawet w piasku. Brakuje mu tylko prześwitu (szczególnie gdy kamienie wystają).Eskapada pisze: 1700 kg lub więcej plus 150 KM
Rzeczywiście wysoka i wąska opona może "składać się" na nierównościach, ale BFG na takie niedociagnięcia sobie chyba nie pozwala. Niby szersza opona (235/75R15) powinna być stabilniejsza niż wąska (215R15), a nie prawda. Na szerszych Cooperach pływał na koleinach i musiałem ładować 2,2atm by był tak stabilny jak na węższych Firestone'ach przy nominalnym 1,7/1,8atm.
PS
czy ktoś przypadkiem nie ma na zbyciu tylnego mostu od PajeroII???
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Masz złe doświadczenia z torfemEskapada pisze:
hoojowy i tyle .. 1700 kg lub więcej plus 150 KM - nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach

Jak kupi sobie zbyt szeroką oponkę to będzie Ją nosiło w koleinach.
Nie przesadzaj z szerokością, im szersza opona tym gorzej się auto prowadzi, jak nie śmigasz w błoto to zostań przy fabrycznym rozmiaże, jedyny zysk z szerokich opon to efekt wizualny (pod marketem wygląda bojowo).

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Ty poczytaj temat od A do Z ze zrozumieniem texturudypajero.koszalin pisze:Masz złe doświadczenia z torfemEskapada pisze:
hoojowy i tyle .. 1700 kg lub więcej plus 150 KM - nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach. Koleżanka napisała że na czarne potrzebuje gumy a tam ciężko się zapaść nawet jak się ma 150 KM.
Jak kupi sobie zbyt szeroką oponkę to będzie Ją nosiło w koleinach.
Nie przesadzaj z szerokością, im szersza opona tym gorzej się auto prowadzi, jak nie śmigasz w błoto to zostań przy fabrycznym rozmiaże, jedyny zysk z szerokich opon to efekt wizualny (pod marketem wygląda bojowo).





Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Adamo pisze:Bardzo się myliszEskapada pisze:nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach
Nie ma to jak konstruktywna wypowiedź poparta przykładami


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Eskapada pisze:Ty poczytaj temat od A do Z ze zrozumieniem texturudypajero.koszalin pisze:Masz złe doświadczenia z torfemEskapada pisze:
hoojowy i tyle .. 1700 kg lub więcej plus 150 KM - nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach. Koleżanka napisała że na czarne potrzebuje gumy a tam ciężko się zapaść nawet jak się ma 150 KM.
Jak kupi sobie zbyt szeroką oponkę to będzie Ją nosiło w koleinach.
Nie przesadzaj z szerokością, im szersza opona tym gorzej się auto prowadzi, jak nie śmigasz w błoto to zostań przy fabrycznym rozmiaże, jedyny zysk z szerokich opon to efekt wizualny (pod marketem wygląda bojowo).![]()
Bo ja koleżance proponowałem i sugerowałem seryjny wymiar taki jaki ma w L200
![]()
a rozmowa o szerokich oponach dot rozmiaru 33 " do upalania, inaczej rzecz ujmując jest rozmową nie na temat
Zwracam honor, faktycznie źle doczytałem.

Ale dalej twierdzę, że masz złe doświadczenia z torfem.

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- Kiełbasa
- jestem tu nowy...
- Posty: 61
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:34 pm
- Lokalizacja: wiecznie w podróży ;-)
Masz pewność, ze wszystkie te firmy PRODUKUJĄ taki rozmiar opon??Eskapada pisze:Rozmiar to 31x10,50x15 większa opona zmuli Ci auto szosie, spowoduje zwiększone zużycie paliwa oraz zwiększy poziom hałasu – tak wiec zostań przy seryjnym rozmiarze.
Do tego tak jak Ty użytkujesz auto najagresywniejszy bieżnik to opony typu AT – all terain :
1. Goodyear Wrangler AT/R
2. Pirelli Scorpion AT
3. BF Goodrich All Terain T/A KO
4. Fulda Tram 4x4 Tour
Wszystkie opony są i muszą być na felgę 15 calową bo taką masz.
A opony polecam markami i modelami w tej kolejności.Na tych oponach, doskonale dasz sobie rade cały rok jeździć lato, jesień , zima. Generalnie AT-eki to bardzo dobre rozwiązanie na oponę całą roczną . Na szosę do miasta w Bieszczady na spęd jak znalazł bo te oponki maja bardziej otwarty bieżnik od Tych które masz – a masz BFGoodrich MACADAM T/A a te z kolei są oponami całorocznymi typowo szosowymi.
No chyba że chcesz typowo zimową oponę na najbliższe kilka miesięcy jesli tak, to to juz temat na inna rozmowę.
Good luck
jakieś poparcie w katalogu?
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Teraz mam oponę o szerokości ok 9,5" z agresywnym bieżnikiem i powiadam Ci, że robi w błocie zajebiścieEskapada pisze:Adamo pisze:Bardzo się myliszEskapada pisze:nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach
Nie ma to jak konstruktywna wypowiedź poparta przykładamiTak czy owak zycze Ci udanej jazdy w terenie Parchol'em K160 3,3TD prawie oryginał na oponie o szerkości min 12 " czyli taką jaką ostanio widziałem na Parcholu ......... orginał

Jak chcesz to możemy porównać z Twoimi

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość