opony L200

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kiełbasa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:34 pm
Lokalizacja: wiecznie w podróży ;-)

opony L200

Post autor: Kiełbasa » śr paź 04, 2006 8:37 am

Dzisas, najgłupsze pytanie pod słońcem!

Kolega właśnie wraca od Gebbelsów i gdzieś sie wkręcił w wyprzedaż opon i może mi za symboliczne JURO kupić komplet nówek.

Ale ja nie wiem co!!
Z pracy sie nie wyrwę zeby oblookać auto na żywo (swoje) a jakoś nigdy nie interesowałam sie jakie mam opony (bo łyse jeszcze nie są)!

Co do Miśka L200 '99? jaki to rozmiar? 31? do jazdy po płaskim...


Kurde HELP!! bo za darmochę bedę miała!!

seba l200
Posty: 398
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:08 pm
Lokalizacja: przeworsk (podkarpackie)

Post autor: seba l200 » śr paź 04, 2006 8:52 am

ja mam 32 i jezdze czasem po czarnym czasem w terenie oczywiscie AT
L 200 2008r. bulwar :)
GR Y 60 :)
BMW X5

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr paź 04, 2006 8:59 am

to ja poproszę 35x12.5x15 bfg mt :)21

Awatar użytkownika
byczy
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt cze 29, 2004 3:14 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: byczy » śr paź 04, 2006 10:40 am

a ja bym chciał BFG MT 33/10.5R15
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło

Awatar użytkownika
Kiełbasa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:34 pm
Lokalizacja: wiecznie w podróży ;-)

Post autor: Kiełbasa » śr paź 04, 2006 1:23 pm

serdeczne dzięki za pomoc...

pojadę autem do serwisu celem zakupu opon - co mi będą chcieli wcisnać to sobie spiszę i takie mi kolo sprowadzi...

:roll: :roll: :roll: :roll:

kurcze, jak to niewiedza pokutuje... :-? :-?

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » śr paź 04, 2006 5:47 pm

No dobra, dobra 8) W moim L200 fabrycznie założone są 31"/10,5 R15.
Na zimę zanabyłem 245/75 R16 w komplecie z felgami. Teraz gdybym kupował oponki prawdopodobnie szukałbym czegoś w okolicach 235/80 R15 ...
Powodzenia
Fox
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » śr paź 04, 2006 8:34 pm

pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw paź 05, 2006 8:43 pm

Rozmiar to 31x10,50x15 większa opona zmuli Ci auto szosie, spowoduje zwiększone zużycie paliwa oraz zwiększy poziom hałasu – tak wiec zostań przy seryjnym rozmiarze.

Do tego tak jak Ty użytkujesz auto najagresywniejszy bieżnik to opony typu AT – all terain :

1. Goodyear Wrangler AT/R
2. Pirelli Scorpion AT
3. BF Goodrich All Terain T/A KO
4. Fulda Tram 4x4 Tour

Wszystkie opony są i muszą być na felgę 15 calową bo taką masz.

A opony polecam markami i modelami w tej kolejności.!! Na tych oponach, doskonale dasz sobie rade cały rok jeździć lato, jesień , zima. Generalnie AT-eki to bardzo dobre rozwiązanie na oponę całą roczną . Na szosę do miasta w Bieszczady na spęd jak znalazł bo te oponki maja bardziej otwarty bieżnik od Tych które masz – a masz BFGoodrich MACADAM T/A a te z kolei są oponami całorocznymi typowo szosowymi.

No chyba że chcesz typowo zimową oponę na najbliższe kilka miesięcy jesli tak, to to juz temat na inna rozmowę.

Good luck :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw paź 05, 2006 8:49 pm

byczy pisze:a ja bym chciał BFG MT 33/10.5R15
hoojowy rozmiar jak juz to 33x12.50 :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
byczy
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt cze 29, 2004 3:14 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: byczy » pt paź 06, 2006 9:04 am

ale przy szerokości 12.5 trzeba robić dodatkowego lifta i odsadzki, a 10.5 (podobno) wchodzi bez przeroobek.
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt paź 06, 2006 12:30 pm

Eskapada pisze:
byczy pisze:a ja bym chciał BFG MT 33/10.5R15
hoojowy rozmiar jak juz to 33x12.50 :)21
e tam zaraz hoojowy, sam myślę o takich.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt paź 06, 2006 8:28 pm

BooBoo pisze:
Eskapada pisze:
byczy pisze:a ja bym chciał BFG MT 33/10.5R15
hoojowy rozmiar jak juz to 33x12.50 :)21
e tam zaraz hoojowy, sam myślę o takich.
hoojowy i tyle .. 1700 kg lub więcej plus 150 KM - nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pt paź 06, 2006 9:19 pm

Eskapada pisze: moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach
dobrze, że to tylko Twoje zdanie :wink:

Różni ludzie, różne potrzeby. Stado aut w Polsce jeździ np. na 235/85/16 MT i jest zadowolona. Część z nich pozmieniała z 10,5. 8)
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
byczy
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt cze 29, 2004 3:14 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: byczy » wt paź 10, 2006 9:47 am

Eskapada pisze: 1700 kg lub więcej plus 150 KM
A ja nie mam 150 KM tylko 99 więc 12.5 to moze stanowić zbyt duże obciażenie dla silnika. Orginalne 215 są za wąskie ale 235 czyli 9.50 ładnie sobie radzą z ciężarem Miśka, nawet w piasku. Brakuje mu tylko prześwitu (szczególnie gdy kamienie wystają).
Rzeczywiście wysoka i wąska opona może "składać się" na nierównościach, ale BFG na takie niedociagnięcia sobie chyba nie pozwala. Niby szersza opona (235/75R15) powinna być stabilniejsza niż wąska (215R15), a nie prawda. Na szerszych Cooperach pływał na koleinach i musiałem ładować 2,2atm by był tak stabilny jak na węższych Firestone'ach przy nominalnym 1,7/1,8atm.

PS
czy ktoś przypadkiem nie ma na zbyciu tylnego mostu od PajeroII???
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » wt paź 10, 2006 10:24 am

kup sobie bridgestone AT 265/70/15
a jak masz fantazje i fele 16 to 285/70/16
długi może więcej

Awatar użytkownika
byczy
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt cze 29, 2004 3:14 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: byczy » wt paź 10, 2006 11:02 am

A może od razu 345/60R17?
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt paź 10, 2006 11:23 am

Eskapada pisze:nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach
Bardzo się mylisz :)21

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » wt paź 10, 2006 3:40 pm

byczy pisze:A może od razu 345/60R17?

tu potrzebna fantazja i pieniądze :)21
długi może więcej

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 10, 2006 10:39 pm

Eskapada pisze:
hoojowy i tyle .. 1700 kg lub więcej plus 150 KM - nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach
Masz złe doświadczenia z torfem :)21 . Koleżanka napisała że na czarne potrzebuje gumy a tam ciężko się zapaść nawet jak się ma 150 KM.

Jak kupi sobie zbyt szeroką oponkę to będzie Ją nosiło w koleinach.

Nie przesadzaj z szerokością, im szersza opona tym gorzej się auto prowadzi, jak nie śmigasz w błoto to zostań przy fabrycznym rozmiaże, jedyny zysk z szerokich opon to efekt wizualny (pod marketem wygląda bojowo). :wink:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr paź 11, 2006 7:17 pm

rudypajero.koszalin pisze:
Eskapada pisze:
hoojowy i tyle .. 1700 kg lub więcej plus 150 KM - nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach
Masz złe doświadczenia z torfem :)21 . Koleżanka napisała że na czarne potrzebuje gumy a tam ciężko się zapaść nawet jak się ma 150 KM.

Jak kupi sobie zbyt szeroką oponkę to będzie Ją nosiło w koleinach.

Nie przesadzaj z szerokością, im szersza opona tym gorzej się auto prowadzi, jak nie śmigasz w błoto to zostań przy fabrycznym rozmiaże, jedyny zysk z szerokich opon to efekt wizualny (pod marketem wygląda bojowo). :wink:
Ty poczytaj temat od A do Z ze zrozumieniem textu 8) :evil: Bo ja koleżance proponowałem i sugerowałem seryjny wymiar taki jaki ma w L200 !! !! a rozmowa o szerokich oponach dot rozmiaru 33 " do upalania, inaczej rzecz ujmując jest rozmową nie na temat :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr paź 11, 2006 7:25 pm

Adamo pisze:
Eskapada pisze:nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach
Bardzo się mylisz :)21

Nie ma to jak konstruktywna wypowiedź poparta przykładami 8) Tak czy owak zycze Ci udanej jazdy w terenie Parchol'em K160 3,3TD prawie oryginał na oponie o szerkości min 12 " czyli taką jaką ostanio widziałem na Parcholu ......... orginał :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » śr paź 11, 2006 8:21 pm

Eskapada pisze:
rudypajero.koszalin pisze:
Eskapada pisze:
hoojowy i tyle .. 1700 kg lub więcej plus 150 KM - nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach
Masz złe doświadczenia z torfem :)21 . Koleżanka napisała że na czarne potrzebuje gumy a tam ciężko się zapaść nawet jak się ma 150 KM.

Jak kupi sobie zbyt szeroką oponkę to będzie Ją nosiło w koleinach.

Nie przesadzaj z szerokością, im szersza opona tym gorzej się auto prowadzi, jak nie śmigasz w błoto to zostań przy fabrycznym rozmiaże, jedyny zysk z szerokich opon to efekt wizualny (pod marketem wygląda bojowo). :wink:
Ty poczytaj temat od A do Z ze zrozumieniem textu 8) :evil: Bo ja koleżance proponowałem i sugerowałem seryjny wymiar taki jaki ma w L200 !! !! a rozmowa o szerokich oponach dot rozmiaru 33 " do upalania, inaczej rzecz ujmując jest rozmową nie na temat :)21

Zwracam honor, faktycznie źle doczytałem. :oops:

Ale dalej twierdzę, że masz złe doświadczenia z torfem. :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Kiełbasa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:34 pm
Lokalizacja: wiecznie w podróży ;-)

Post autor: Kiełbasa » czw paź 12, 2006 9:14 am

Eskapada pisze:Rozmiar to 31x10,50x15 większa opona zmuli Ci auto szosie, spowoduje zwiększone zużycie paliwa oraz zwiększy poziom hałasu – tak wiec zostań przy seryjnym rozmiarze.

Do tego tak jak Ty użytkujesz auto najagresywniejszy bieżnik to opony typu AT – all terain :

1. Goodyear Wrangler AT/R
2. Pirelli Scorpion AT
3. BF Goodrich All Terain T/A KO
4. Fulda Tram 4x4 Tour

Wszystkie opony są i muszą być na felgę 15 calową bo taką masz.

A opony polecam markami i modelami w tej kolejności.!! Na tych oponach, doskonale dasz sobie rade cały rok jeździć lato, jesień , zima. Generalnie AT-eki to bardzo dobre rozwiązanie na oponę całą roczną . Na szosę do miasta w Bieszczady na spęd jak znalazł bo te oponki maja bardziej otwarty bieżnik od Tych które masz – a masz BFGoodrich MACADAM T/A a te z kolei są oponami całorocznymi typowo szosowymi.

No chyba że chcesz typowo zimową oponę na najbliższe kilka miesięcy jesli tak, to to juz temat na inna rozmowę.

Good luck :)21
Masz pewność, ze wszystkie te firmy PRODUKUJĄ taki rozmiar opon??
jakieś poparcie w katalogu?

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw paź 12, 2006 9:31 am

Wszystkie produkuja, tzn. wszystkie widzialem w naturze, moze tylko pirelki byly ST, a nie AT.

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw paź 12, 2006 9:36 am

Eskapada pisze:
Adamo pisze:
Eskapada pisze:nie będziesz wiedział kiedy a wąska opona werżnie sie w glebę jak nóż w masło i będziesz siedział na mostach ... moim zadaniem opona MT o szerokości 10.50 nawet przy 1 atmoswerze jest za wąska w wielu przypadach
Bardzo się mylisz :)21

Nie ma to jak konstruktywna wypowiedź poparta przykładami 8) Tak czy owak zycze Ci udanej jazdy w terenie Parchol'em K160 3,3TD prawie oryginał na oponie o szerkości min 12 " czyli taką jaką ostanio widziałem na Parcholu ......... orginał :)21
Teraz mam oponę o szerokości ok 9,5" z agresywnym bieżnikiem i powiadam Ci, że robi w błocie zajebiście :)21
Jak chcesz to możemy porównać z Twoimi :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość