VACU POMPA LUB MIĘKKI HAMULEC PAJERO 89 LONG

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
guma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 12, 2006 5:18 pm
Lokalizacja: Katowice

VACU POMPA LUB MIĘKKI HAMULEC PAJERO 89 LONG

Post autor: guma » czw paź 12, 2006 5:33 pm

witam - mam miekki hamulec - dochodzi prawie do podłogi - jak włączę silnik, bez pracy silnika jest twardy, wymieniłem właśnie przewody na miedziane, wymieniłem także przewody gumowe oraz klocki, kupiłem od goszena pompę hamulcową , wszystko teoretycznie ok ale hamulce działają dopiero jak pedał przy podłodze - no i jak tu zatrzymać pojarkę z rodzinką w środku ???
czy ktoś miał coś podobnego - goszen mówił, że to może być vacu pompa ?
będę wdzięczny za help :wink:
Pajerko 89 Long i kupa rodziny
604-64 10 29

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw paź 12, 2006 5:44 pm

obiaw typowy dla zapowietrzenia

odpowietrz hamulce i to porządnie i pamiętaj aby w trakcie odpowietrzania nie zbrakło ci płynu
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
guma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 12, 2006 5:18 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: guma » czw paź 12, 2006 5:50 pm

robi to warsztat, który znam od lat i mówią, że odwpoietrzali wielokrotnie ?- a co myślisz o tym podejrzeniu z vacu pompą - umieszczona za rozrusznikiem
Pajerko 89 Long i kupa rodziny
604-64 10 29

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw paź 12, 2006 5:54 pm

pompa pociśnieniowa jest odpowiedzialna m.in za działanie wspomagania hamulca - i nie ma wpływu na skuteczność (no może trudniej się wciska twardy pedał). Jak na włączonym silniku deptasz pedał i on lekko leci - to znaczy, że pompa działa. Odpowietrz uczciwie, jak nie to regulacja na tylnych szczękach (jak mniemam Twój pojazd takowe posiada) i oględziny klocków i tarcz przednich

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » czw paź 12, 2006 6:51 pm

Popompuj pedałem, jak twardnieje - ewidentnie zapowietrzony.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw paź 12, 2006 6:59 pm

ale to odrębna bajka :-?
A)zasadniczo jak cały układ sprawny i vacu działa ( motor pracuje ) to pedał daje się lekko wciskać ale od samej góry hamulce biorą - norma

A)jak cały układ sprawny i vacu nie robi ( motor nie pracuje ) - to pedał
wciska się z oporem (wymaga większej siły ) ale hamulce biorą od samej
góry

B)natomiast ty opisujesz że jak bez motoru pedał stawia opory ale bierze dopiero przy podłodze ( opory są zrozumiałe bo na wyłączonym motorze nie masz wspomagania )

B)natomiast gdy motor chodzi -pedał daje się wciskać lekko i bierze dopiero przy podłodze ( oba B pasują idealnie do zapowietrzenia hamulcy )

piszesz też że wymieniałeś pompę ham. - wszystko złożyłeś poprawnie ??

a nie masz takiego obiawu że hamulec naciskany z jakąś siłą blokuje koła ( auto ) jednak trzymany w tym samym położeniu ( pedał ) a skuteczność hamulcy opada aż do odblokowania kół (auto zaczyna się toczyć )
Ostatnio zmieniony czw paź 12, 2006 8:15 pm przez + AND +, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw paź 12, 2006 8:09 pm

zapomniało mi się pozycje A opisują sytuację gdy wszystko jest w normie .
w pierwszym planie odpowietrzyć hamulce bo obiawy pasują jak ulał
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw paź 12, 2006 8:13 pm

Mroczny pisze: jak nie to regulacja na tylnych szczękach (jak mniemam Twój pojazd takowe posiada) i oględziny klocków i tarcz przednich
89 na pewno ma bębny ale po co je regulować ?? przecież tam jest samokasacja luzów ??
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » czw paź 12, 2006 8:18 pm

+ AND + pisze:
Mroczny pisze: jak nie to regulacja na tylnych szczękach (jak mniemam Twój pojazd takowe posiada) i oględziny klocków i tarcz przednich
89 na pewno ma bębny ale po co je regulować ?? przecież tam jest samokasacja luzów ??
czsami ta regulacja nie działa
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw paź 12, 2006 9:48 pm

ale sam przyznasz że w 99% przypadków działa , to raczej nie skąplikowany mechanizm i mało awaryjny .

ja stawiam na nie odpowietrzone hamulce
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » czw paź 12, 2006 9:57 pm

A ja stawiam na nowe klocki na starych tarczach. Nie przetoczyłeś tarcz lub nie zrobiłeś faz na klockach.

Awatar użytkownika
guma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 12, 2006 5:18 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: guma » pt paź 13, 2006 7:30 am

dzięki za info - prbójemy dalej -dam znać o efektach :D
Pajerko 89 Long i kupa rodziny
604-64 10 29

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt paź 17, 2006 8:28 pm

ODPOWIETRZENIE KOREKTORA (nie wiem, czy tak wlasnie to nalezy nazwac) HAMULCOW ZNAJDUJACEGO SIE NAD TYLNIM MOSTEM!!
On jest znacznie powyzej odpowietrznikow przy kole i mozna odpowietrzac sobie do woli, przelac 100 litrow plynu a i tak powietrza z niego nie wypchniesz:) Jak go odpowietrzysz to powinno byc ONAN !! :) :)
W Pajero (i w wiekszosci terenowek chyba) uklad "hamulcujacy" jest tak skonstruowany, ze plyn idzie najpierw na tyl i wraca do przednich kol dopiero wlasnie przez ten kolektorek :) Dla mnie jest to troche czarna magia, tzn, jak sobie tego nie narysuje przed rozlozeniem, to pozniej nie zloze za Boga, ale jakos to dziala :)
Pozdrawaim!:)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość