super select - wlaczanie przodu w czasie jazdy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

super select - wlaczanie przodu w czasie jazdy

Post autor: caterpillar » ndz lis 26, 2006 4:00 pm

1. Czy w pajero ze skrzynia rozdzilcza super select mozna wlaczac przod bez zatrzymania

2. Czy przegielka w przednich piastach sa zalaczane podcisnieniowo Jezeli tak to w ktorym monecie sie zalaczaja/rozlaczaja
ps. Uzylem opcji szukaj i nic... :wink:
GG: 1105809

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » ndz lis 26, 2006 4:04 pm

wg. instrukcji przy SS4 mozna dopinac przod (z 2H na 4H) w czasie jazdy do predkosci 100km/h.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Re: super select - wlaczanie przodu w czasie jazdy

Post autor: pedro3 » ndz lis 26, 2006 4:23 pm

caterpillar pisze:Czy przegielka w przednich piastach sa zalaczane podcisnieniowo. Jezeli tak to w ktorym monecie sie zalaczaja/rozlaczaja
Napęd kół przednich załączany jest podciśnieniowo.
Pajero II z SS nie ma sprzęgiełek piast przednich :roll: .
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Re: super select - wlaczanie przodu w czasie jazdy

Post autor: caterpillar » ndz lis 26, 2006 5:11 pm

pedro3 pisze:
caterpillar pisze:Czy przegielka w przednich piastach sa zalaczane podcisnieniowo. Jezeli tak to w ktorym monecie sie zalaczaja/rozlaczaja
Napęd kół przednich załączany jest podciśnieniowo.
Pajero II z SS nie ma sprzęgiełek piast przednich :roll: .
To co jak sie jedzie na 2h to cal czas od przednich kol obracaja sie poloski, przeguby, pracuje dyfer, i wal napedowy ?
GG: 1105809

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » ndz lis 26, 2006 5:36 pm

Przy jezdzie na 2H obracaja sie przeguby i poloski, przy przejsciu na 4H polaczenie napedu wystepuje podcisnieniowo w przednim mech roznicowym.
Nie ma potrzeby (podobno) zatrzymywania sie zeby zapiac 4H i odwrotnie - nie potrzeba cofac aby rozpiac naped na przod (4H na 2H).
Ja jednak 2H na 4H robie przy ruszaniu, a po rozlaczeniu 4H-2H cofam :oops:
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz lis 26, 2006 5:41 pm

gossy pisze:Przy jezdzie na 2H obracaja sie przeguby i poloski, przy przejsciu na 4H polaczenie napedu wystepuje podcisnieniowo w przednim mech roznicowym.
Nie ma potrzeby (podobno) zatrzymywania sie zeby zapiac 4H i odwrotnie - nie potrzeba cofac aby rozpiac naped na przod (4H na 2H).
Ja jednak 2H na 4H robie przy ruszaniu, a po rozlaczeniu 4H-2H cofam :oops:
jak można rozłączać podczas jazdy to po co cofasz ??
skoro trzeba by cofać po rozłączeniu to niemożna by było robić tego w czasie jazy.
Rozumowania niektórych nierozumię.
zamiast sprzęgiełek masz nakładkę z wieloklinem, który wchodzi w półoś. i kręci się stale, więc po co cofać ?? Skoro i tak nie ma co rozłaćzyć ??
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » ndz lis 26, 2006 6:24 pm

Można włączac i wyłączac spokojnie w czasie jazdy. Nie trzeba cofac. Ja tak robię i jest :)2
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » ndz lis 26, 2006 7:49 pm

Dzeiki za odpowiedzi.
Czy ten miedzy-osiowy (centralny) dyferencjal dziala tak samo jak normalny osiowy(miedzy kolowy)? Czy jest to jakias wiskoza czy cos w tym stylu?
Czy rodzial mocy jest 50 na 50 (przod/ tyl)?
Ostatnio zmieniony ndz lis 26, 2006 7:53 pm przez caterpillar, łącznie zmieniany 1 raz.
GG: 1105809

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lis 26, 2006 7:53 pm

czytalem na tym forum ze jest tam wiskoza i rozdzial nie jest 50 na 50

bylo ostatnio o tym tu prawione tydzien gora dwa :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » ndz lis 26, 2006 8:10 pm

goszen pisze:więc po co cofać ?? Skoro i tak nie ma co rozłaćzyć ??
Wyrobilem sobie taki odruch :D
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz lis 26, 2006 8:16 pm

danielpoz pisze:czytalem na tym forum ze jest tam wiskoza i rozdzial nie jest 50 na 50

bylo ostatnio o tym tu prawione tydzien gora dwa :wink:
Jedna z wielu bzdur powielanych na tym forum, ze niby naped jest dzielony 33/66% i takie tam.
Superselect ma centralny, normalny dyfer, chyba ze ja mam alzheimera :D

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz lis 26, 2006 8:47 pm

Oooo, to ciekawe, chcialbym wiedziec cos wiecej na ten temat, bo jesli to bzdura, jak Ty twierdzisz, to rzeczywiscie mocno zakorzeniona:) Ja sie nie upieram, ale chcialbym zobaczyc przekonujacy dowod :)
Z ciekawosci. Bo przyjalem niejako to stwierdzenie na wiare od bardziej zaawansowanych Uzytkownikow Forum... :)

Aha, dodam jeszcze, ze bardziej sie sklaniam ku Twojej Misku opinii, gdyz jesli byloby tam jakies sprzeglo wiskotyczne, to zdaje mi sie, ze ono jest zanurzone w cieczy. A jesli tak, to powinno sie ja (ciecz) okresowo zmieniac :) A wlasnie nie dalej jak tydzien teu zmienialem wszystkie oleje w gadzie i nigdzie nie doszukalem sie osobnego do takiego sprzegla...

O, znalazlem na necie wlasnie:

"Sprzęgło wiskotyczne składa się z zamkniętej obudowy w kształcie walca wypełnionej płynem magnetoreologicznym. W obudowie zamknięte są dwa rodzaje płytek: z nacięciami połączone są z wielowypustem wału i płytki z otworami współpracujące z rowkami w obudowie. Płytki umieszczone są na przemian i mogą się względem siebie osiowo przesuwać. Gdy nastąpi różnica obrotów między kołami przedniej i tylnej osi, dwa rodzaje płytek obracają się z różną prędkością, co doprowadza do gęstnienia płynu. Następuje więc wyrównywanie obrotów, a w przypadku dużej ich różnicy zanika poślizg sprzęgła i połączenie jest sztywne."

Nie wydaje mi sie wiec, zeby w Pajero cos takiego istnialo... :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz lis 26, 2006 9:05 pm

Podaje za wydawnictwem "Auta terenowe - testy i porownania 2000" - przedruk z niemieckiego "Geleandewagen magazin", wyd. Media-Press Łódź 1999.

Napęd 4x4:
Stały, rozkład mocy 50:50, centralny mechanizm roznicowy blokowany ręcznie (100%)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lis 26, 2006 9:06 pm

Misiek Bielsko pisze:
danielpoz pisze:czytalem na tym forum ze jest tam wiskoza i rozdzial nie jest 50 na 50

bylo ostatnio o tym tu prawione tydzien gora dwa :wink:
Jedna z wielu bzdur powielanych na tym forum, ze niby naped jest dzielony 33/66% i takie tam.
Superselect ma centralny, normalny dyfer, chyba ze ja mam alzheimera :D
tak jak pisalem wyzej: wszystko co wiem o tym reduktorze to tylko wyczytane z tego forum i jesli tam jest najnormalniejszy mechanizm rozicowy to nawet lepiej :)

tylko komu teraz wierzyc :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pn lis 27, 2006 11:31 am

danielpoz pisze: (...) jesli tam jest najnormalniejszy mechanizm rozicowy to nawet lepiej :)

tylko komu teraz wierzyc :wink:
W skrzyni Super Select od początku (od 1992) jest "normalny" mechanizm różnicowy. Tyle, że od 1999 (drugiej generacji SupSelect 4WD II wprowadzona do Pajero V60 ) dodano do niego sprzęgło płytkowe działające jak częściowa blokada, dzięki czemu rozdział momentu przód/tył może przyjmować wartości od 30:70 do 50:50. SS 4WD II stosowano także w niektórych odmianach Pajero Pinina.
Nie mylcie wiskozy(lub innego sprzęgła płytkowego) wsadzonego ZAMIAST mech. róznicowego, ze sprzęgłem płytkowym DODANYM do mechanizmu różnicowego jako "wspomagacz' i spełniającym rolę podobną do LSD. Właściciele Grandów powinni wiedzieć to najlepiej... :wink:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn lis 27, 2006 12:03 pm

ja juz nie mam granda wiec jestem zwolniony z tej wiedzy :wink:


dzieki za wyjasnienie co siedzi w SS :)2
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » pn lis 27, 2006 11:49 pm

zu-tec pisze:
danielpoz pisze: (...) jesli tam jest najnormalniejszy mechanizm rozicowy to nawet lepiej :)

tylko komu teraz wierzyc :wink:
W skrzyni Super Select od początku (od 1992) jest "normalny" mechanizm różnicowy....
Dla potwierdzenia i zaprzestania głoszenia na forum herezji pokazuję:

Obrazek


W SS pierwszej generacji (czyli takim jaki ma 99% pojarek do 1999r) nie ma żadnej wiskozy. Można włączć i wyłączać napędy bez zatrzymywania, nie ma sprzęgów piast.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt lis 28, 2006 8:47 am

:)2

od wielu miesiecy z doskokou ktos pisze o wiskozie to czemu odrazu nie jest srawa wyjasniana i korygowana?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » czw lut 01, 2007 2:31 pm

Przepraszam jak to ma sie w Wagonach do 2006 i w nowym Wagonie 2007?
Czytalem opisy ale wole dowiedziec sie tego od doswiadczonych Off-roader'ow.
Moj Sport ma niestety Easy Select i wszystko na co moge liczyc to reduktor.
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw lut 01, 2007 3:15 pm

danielpoz pisze::)2

od wielu miesiecy z doskokou ktos pisze o wiskozie to czemu odrazu nie jest srawa wyjasniana i korygowana?
no przeceiż mówiłem ze pitolicie bez sensu...
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw lut 01, 2007 5:44 pm

A Majcher jak zwykle pelen spokoju i optymizmu... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pt lut 02, 2007 9:03 am

ernil pisze:A Majcher jak zwykle pelen spokoju i optymizmu... :)21
:)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości