Strona 1 z 1

super select - wlaczanie przodu w czasie jazdy

: ndz lis 26, 2006 4:00 pm
autor: caterpillar
1. Czy w pajero ze skrzynia rozdzilcza super select mozna wlaczac przod bez zatrzymania

2. Czy przegielka w przednich piastach sa zalaczane podcisnieniowo Jezeli tak to w ktorym monecie sie zalaczaja/rozlaczaja
ps. Uzylem opcji szukaj i nic... :wink:

: ndz lis 26, 2006 4:04 pm
autor: piotr_z
wg. instrukcji przy SS4 mozna dopinac przod (z 2H na 4H) w czasie jazdy do predkosci 100km/h.

Re: super select - wlaczanie przodu w czasie jazdy

: ndz lis 26, 2006 4:23 pm
autor: pedro3
caterpillar pisze:Czy przegielka w przednich piastach sa zalaczane podcisnieniowo. Jezeli tak to w ktorym monecie sie zalaczaja/rozlaczaja
Napęd kół przednich załączany jest podciśnieniowo.
Pajero II z SS nie ma sprzęgiełek piast przednich :roll: .

Re: super select - wlaczanie przodu w czasie jazdy

: ndz lis 26, 2006 5:11 pm
autor: caterpillar
pedro3 pisze:
caterpillar pisze:Czy przegielka w przednich piastach sa zalaczane podcisnieniowo. Jezeli tak to w ktorym monecie sie zalaczaja/rozlaczaja
Napęd kół przednich załączany jest podciśnieniowo.
Pajero II z SS nie ma sprzęgiełek piast przednich :roll: .
To co jak sie jedzie na 2h to cal czas od przednich kol obracaja sie poloski, przeguby, pracuje dyfer, i wal napedowy ?

: ndz lis 26, 2006 5:36 pm
autor: gossy
Przy jezdzie na 2H obracaja sie przeguby i poloski, przy przejsciu na 4H polaczenie napedu wystepuje podcisnieniowo w przednim mech roznicowym.
Nie ma potrzeby (podobno) zatrzymywania sie zeby zapiac 4H i odwrotnie - nie potrzeba cofac aby rozpiac naped na przod (4H na 2H).
Ja jednak 2H na 4H robie przy ruszaniu, a po rozlaczeniu 4H-2H cofam :oops:

: ndz lis 26, 2006 5:41 pm
autor: goszen
gossy pisze:Przy jezdzie na 2H obracaja sie przeguby i poloski, przy przejsciu na 4H polaczenie napedu wystepuje podcisnieniowo w przednim mech roznicowym.
Nie ma potrzeby (podobno) zatrzymywania sie zeby zapiac 4H i odwrotnie - nie potrzeba cofac aby rozpiac naped na przod (4H na 2H).
Ja jednak 2H na 4H robie przy ruszaniu, a po rozlaczeniu 4H-2H cofam :oops:
jak można rozłączać podczas jazdy to po co cofasz ??
skoro trzeba by cofać po rozłączeniu to niemożna by było robić tego w czasie jazy.
Rozumowania niektórych nierozumię.
zamiast sprzęgiełek masz nakładkę z wieloklinem, który wchodzi w półoś. i kręci się stale, więc po co cofać ?? Skoro i tak nie ma co rozłaćzyć ??

: ndz lis 26, 2006 6:24 pm
autor: ap4x4
Można włączac i wyłączac spokojnie w czasie jazdy. Nie trzeba cofac. Ja tak robię i jest :)2

: ndz lis 26, 2006 7:49 pm
autor: caterpillar
Dzeiki za odpowiedzi.
Czy ten miedzy-osiowy (centralny) dyferencjal dziala tak samo jak normalny osiowy(miedzy kolowy)? Czy jest to jakias wiskoza czy cos w tym stylu?
Czy rodzial mocy jest 50 na 50 (przod/ tyl)?

: ndz lis 26, 2006 7:53 pm
autor: danielpoz
czytalem na tym forum ze jest tam wiskoza i rozdzial nie jest 50 na 50

bylo ostatnio o tym tu prawione tydzien gora dwa :wink:

: ndz lis 26, 2006 8:10 pm
autor: gossy
goszen pisze:więc po co cofać ?? Skoro i tak nie ma co rozłaćzyć ??
Wyrobilem sobie taki odruch :D

: ndz lis 26, 2006 8:16 pm
autor: Misiek Bielsko
danielpoz pisze:czytalem na tym forum ze jest tam wiskoza i rozdzial nie jest 50 na 50

bylo ostatnio o tym tu prawione tydzien gora dwa :wink:
Jedna z wielu bzdur powielanych na tym forum, ze niby naped jest dzielony 33/66% i takie tam.
Superselect ma centralny, normalny dyfer, chyba ze ja mam alzheimera :D

: ndz lis 26, 2006 8:47 pm
autor: ernil
Oooo, to ciekawe, chcialbym wiedziec cos wiecej na ten temat, bo jesli to bzdura, jak Ty twierdzisz, to rzeczywiscie mocno zakorzeniona:) Ja sie nie upieram, ale chcialbym zobaczyc przekonujacy dowod :)
Z ciekawosci. Bo przyjalem niejako to stwierdzenie na wiare od bardziej zaawansowanych Uzytkownikow Forum... :)

Aha, dodam jeszcze, ze bardziej sie sklaniam ku Twojej Misku opinii, gdyz jesli byloby tam jakies sprzeglo wiskotyczne, to zdaje mi sie, ze ono jest zanurzone w cieczy. A jesli tak, to powinno sie ja (ciecz) okresowo zmieniac :) A wlasnie nie dalej jak tydzien teu zmienialem wszystkie oleje w gadzie i nigdzie nie doszukalem sie osobnego do takiego sprzegla...

O, znalazlem na necie wlasnie:

"Sprzęgło wiskotyczne składa się z zamkniętej obudowy w kształcie walca wypełnionej płynem magnetoreologicznym. W obudowie zamknięte są dwa rodzaje płytek: z nacięciami połączone są z wielowypustem wału i płytki z otworami współpracujące z rowkami w obudowie. Płytki umieszczone są na przemian i mogą się względem siebie osiowo przesuwać. Gdy nastąpi różnica obrotów między kołami przedniej i tylnej osi, dwa rodzaje płytek obracają się z różną prędkością, co doprowadza do gęstnienia płynu. Następuje więc wyrównywanie obrotów, a w przypadku dużej ich różnicy zanika poślizg sprzęgła i połączenie jest sztywne."

Nie wydaje mi sie wiec, zeby w Pajero cos takiego istnialo... :)

: ndz lis 26, 2006 9:05 pm
autor: Misiek Bielsko
Podaje za wydawnictwem "Auta terenowe - testy i porownania 2000" - przedruk z niemieckiego "Geleandewagen magazin", wyd. Media-Press Łódź 1999.

Napęd 4x4:
Stały, rozkład mocy 50:50, centralny mechanizm roznicowy blokowany ręcznie (100%)

: ndz lis 26, 2006 9:06 pm
autor: danielpoz
Misiek Bielsko pisze:
danielpoz pisze:czytalem na tym forum ze jest tam wiskoza i rozdzial nie jest 50 na 50

bylo ostatnio o tym tu prawione tydzien gora dwa :wink:
Jedna z wielu bzdur powielanych na tym forum, ze niby naped jest dzielony 33/66% i takie tam.
Superselect ma centralny, normalny dyfer, chyba ze ja mam alzheimera :D
tak jak pisalem wyzej: wszystko co wiem o tym reduktorze to tylko wyczytane z tego forum i jesli tam jest najnormalniejszy mechanizm rozicowy to nawet lepiej :)

tylko komu teraz wierzyc :wink:

: pn lis 27, 2006 11:31 am
autor: zu-tec
danielpoz pisze: (...) jesli tam jest najnormalniejszy mechanizm rozicowy to nawet lepiej :)

tylko komu teraz wierzyc :wink:
W skrzyni Super Select od początku (od 1992) jest "normalny" mechanizm różnicowy. Tyle, że od 1999 (drugiej generacji SupSelect 4WD II wprowadzona do Pajero V60 ) dodano do niego sprzęgło płytkowe działające jak częściowa blokada, dzięki czemu rozdział momentu przód/tył może przyjmować wartości od 30:70 do 50:50. SS 4WD II stosowano także w niektórych odmianach Pajero Pinina.
Nie mylcie wiskozy(lub innego sprzęgła płytkowego) wsadzonego ZAMIAST mech. róznicowego, ze sprzęgłem płytkowym DODANYM do mechanizmu różnicowego jako "wspomagacz' i spełniającym rolę podobną do LSD. Właściciele Grandów powinni wiedzieć to najlepiej... :wink:

: pn lis 27, 2006 12:03 pm
autor: danielpoz
ja juz nie mam granda wiec jestem zwolniony z tej wiedzy :wink:


dzieki za wyjasnienie co siedzi w SS :)2

: pn lis 27, 2006 11:49 pm
autor: Tarpi
zu-tec pisze:
danielpoz pisze: (...) jesli tam jest najnormalniejszy mechanizm rozicowy to nawet lepiej :)

tylko komu teraz wierzyc :wink:
W skrzyni Super Select od początku (od 1992) jest "normalny" mechanizm różnicowy....
Dla potwierdzenia i zaprzestania głoszenia na forum herezji pokazuję:

Obrazek


W SS pierwszej generacji (czyli takim jaki ma 99% pojarek do 1999r) nie ma żadnej wiskozy. Można włączć i wyłączać napędy bez zatrzymywania, nie ma sprzęgów piast.

: wt lis 28, 2006 8:47 am
autor: danielpoz
:)2

od wielu miesiecy z doskokou ktos pisze o wiskozie to czemu odrazu nie jest srawa wyjasniana i korygowana?

: czw lut 01, 2007 2:31 pm
autor: Gene
Przepraszam jak to ma sie w Wagonach do 2006 i w nowym Wagonie 2007?
Czytalem opisy ale wole dowiedziec sie tego od doswiadczonych Off-roader'ow.
Moj Sport ma niestety Easy Select i wszystko na co moge liczyc to reduktor.

: czw lut 01, 2007 3:15 pm
autor: majcher
danielpoz pisze::)2

od wielu miesiecy z doskokou ktos pisze o wiskozie to czemu odrazu nie jest srawa wyjasniana i korygowana?
no przeceiż mówiłem ze pitolicie bez sensu...

: czw lut 01, 2007 5:44 pm
autor: ernil
A Majcher jak zwykle pelen spokoju i optymizmu... :)21

: pt lut 02, 2007 9:03 am
autor: majcher
ernil pisze:A Majcher jak zwykle pelen spokoju i optymizmu... :)21
:)21