Strona 1 z 1

kolejna "pierdoła" - centralny zamek

: wt gru 05, 2006 8:35 pm
autor: chudzielec
Po grubszej robocie z rozrusznikiem w zeszłym tygodniu (skończyło się założeniem zamiennika) padł centralny zamek. Nie posiadam alarmu, tylko zwykły centralny otwierany z klucza. Od jakiegoś czasu były przypadki że nie otwierał wszystkich drzwi, teraz już chyba padł na amen. Tak jakby niepuszczał sygnału, albo cuś w tym temacie. Raz na 5 zadziała poprawnie. Co się mogło spieprzyć. Centralny w Pajero I jest na oddzielnych siłownikach czy na pompce. Może ktoś przerabiał temat?

Re: kolejna "pierdoła" - centralny zamek

: wt gru 05, 2006 8:41 pm
autor: goszen
chudzielec pisze:Po grubszej robocie z rozrusznikiem w zeszłym tygodniu (skończyło się założeniem zamiennika) padł centralny zamek. Nie posiadam alarmu, tylko zwykły centralny otwierany z klucza. Od jakiegoś czasu były przypadki że nie otwierał wszystkich drzwi, teraz już chyba padł na amen. Tak jakby niepuszczał sygnału, albo cuś w tym temacie. Raz na 5 zadziała poprawnie. Co się mogło spieprzyć. Centralny w Pajero I jest na oddzielnych siłownikach czy na pompce. Może ktoś przerabiał temat?
są siłowniki.

: wt gru 05, 2006 8:49 pm
autor: misiu
chudzielec pisze:Po grubszej robocie z rozrusznikiem w zeszłym tygodniu (skończyło się założeniem zamiennika)
zamiennik inny niz z galanta?
jezeli tak, to warto byloby go wrzucic w temat "zamienniki..."

: wt gru 05, 2006 9:48 pm
autor: chudzielec
Co do rozrusznika, miala byc regeneracja, ale okazało się że nie nadaje się po kombinacjach poprzedniego właściciela, ponabijane tuleje, czy coś takiego. Zabuliłem 450 zł z robocizną w zakładzie zajmującym się regeneracją alternatorów i rozruszników (wawa). Maszynka wygląda jak nowa, gwarancja 6 miesięcy. Gość miał jakiś katalog z rozrusznikami i dobrał z niego. Troche się gryzłem czy nie załawo skapitulowałem w szukaniu używki. Jedyny "właściwy dostawca" :wink: chciał 250 zł za używke. Decyzję przyspieszyło to, że samochód stał na kanale u "regenatora" bez rozrusznika, a był potrzebny żeby wrócić do domu, a używka na pomorzu.
No to możemy wrócić do tematu centralnego, gdzie szukać sterownika, albo centralki. Czy w zamku od strony kierowcy jest jakiś stycznik który mógł zaśniedzieć, albo paść?

: wt gru 05, 2006 10:53 pm
autor: Błażej
Skośnookie małpy to oszczędne bestie. Najczęściej jak centralny jest otwierany z kluczyka, to w drzwiach kierowcy nie ma siłownika, a tylko switch, który wykrywa obrót bębenka zamka.
Przyczyny niesprawności:
- uszkodzony switch,
- poprzerywane przewody w przelotkach.
- zużyte lub uszkodzone siłowniki,
- zabrudzony i ciężko pracujący mechanizm zamka.
Centralki nie potrafię ci wskazać ale znajdziesz ją po cykaniu przekaźników.

: wt gru 05, 2006 10:59 pm
autor: goszen
Błażej pisze:Skośnookie małpy to oszczędne bestie. Najczęściej jak centralny jest otwierany z kluczyka, to w drzwiach kierowcy nie ma siłownika, a tylko switch, który wykrywa obrót bębenka zamka.
Przyczyny niesprawności:
- uszkodzony switch,
- poprzerywane przewody w przelotkach.
- zużyte lub uszkodzone siłowniki,
- zabrudzony i ciężko pracujący mechanizm zamka.
Centralki nie potrafię ci wskazać ale znajdziesz ją po cykaniu przekaźników.
czy central zamykał się z obudu drzwi czy tylko od kierowcy, jak tylko od kierowcy to co pisze @błażej jest prawda.

: śr gru 06, 2006 8:05 am
autor: chudzielec
goszen pisze:czy central zamykał się z obudu drzwi czy tylko od kierowcy, jak tylko od kierowcy to co pisze @błażej jest prawda.
Steruje z obu zamków

: śr gru 06, 2006 8:21 am
autor: goszen
czyli w każdych drzwiach masz siłowniki, musisz sparwdzić czy tylko jeden nie zamyka czy wszystkie, bo jak wszystkie nie zamykają to może być taka kostka która tym steruje.
a jak nie to siłownik ten który nie otwiera.

: śr gru 06, 2006 8:24 am
autor: chudzielec
To podpowiedz jeszcze gdzie szukać tej kostki. Bo problemy są przy otwieraniu i zamykaniu z obu stron.

: śr gru 06, 2006 8:33 am
autor: goszen
ździwisz się, ale kostka ta jest pod półką między siedzeniami , taka 4x4x5 cm. później podam ci jej symbol

: czw gru 07, 2006 11:17 pm
autor: Błażej
Ale wystarczy, że padnie jeden siłownik typu MASTER (sterujący), a będą się pojawiać problemy w funkcjonowaniu centralnego. Na początek radzę sprawdzić działanie sterownika (ta "kostka"), a potem siłowników. Ważne są siłowniki sterujące, czyli te z przodu. Trzeba sprawdzić działanie układu z odpiętymi siłownikami (najpierw z jednym, potem z drugim). Trzeba zlokalizować usterkę. Nie będzie to nic innego, niż to, co pisałem wcześniej. No, ewentualnie awaria centralki lub jakaś usterka w okablowaniu (skorodowane styki). W przypadku wymiany nie trzeba szukać oryginalnych części, bo centralka i siłowniki można podmienić na uniwersalne.
Jak masz niedaleko do Wrocławia, to mogę zrobić.

: pt gru 08, 2006 10:19 am
autor: goszen
podaje centralki od centrala nr MB666637

: pt gru 08, 2006 9:09 pm
autor: Błażej
Ale co mi po numerze? Z tym to możesz lecieć do sklepu i zamówić nową. Centralka, jeśli zwykłą, ma budowę cepa i jeśli nie obsługuje dodatkowo jakiś funkcji (np. sterowanie oświetleniem), to można ją naprawić, a jeśli się nie da, to podmienić na jakąś inną i będzie normalnie chodzić. Napisz ile z niej wychodzi przewodów. Najlepiej pomierz, który jest do czego, wstaw tu jakieś zdjęcia tego sprzętu (na przewodach na pewno będzie: zasilanie, masa, wejścia z masterów, wyjścia na siłowniki, możliwe, że zasilanie po stacyjce). A pewien jesteś, że to centralka? Sprawdziłeś siłowniki, jak ci pisano?
Można zamiast tej centralki wstawić coś na pilota i będzie jeszcze wygodniej...

: wt gru 19, 2006 5:04 pm
autor: chudzielec
temperatura się podniosła to zaczął robić

: śr gru 20, 2006 12:26 am
autor: Błażej
Jeśli praca centralnego jest zależna od temperatury, to wskazywałoby na brudne i zasmarowane zamki, które w niskiej temperaturze pracują z oporami. Wyczyść wszystko dokładnie i daj znać jak się zachowuje.

: śr gru 27, 2006 5:16 pm
autor: Tatanka
Błażej pisze:Jeśli praca centralnego jest zależna od temperatury, to wskazywałoby na brudne i zasmarowane zamki, które w niskiej temperaturze pracują z oporami. Wyczyść wszystko dokładnie i daj znać jak się zachowuje.
Przyczyn moze byc kilka jak napisali koledzy wyzej ale ja dokladam jeszcze jedna, ktora byla przyczyna u mnie: mianowicie musialem wyregulowac grzybki ktore wystaja z drzwi jak masz otwarte i chowaja sie po zamknieciu. Sa one wykrecane i chyba powinny byc dokrecone do konca, ale jak ja dokrecilem do konca to nie zamykaly mi sie drzwi pasazera, gdy lekko odkrecilem pasazer zmienil sie z kierowca :)) Wiec udalo sie znalezdz konsensus i jest ok. Jesli masz wukonczenie kokpitu i drzwi w drewnie to te koleczki moga ocierac o otwor w listwie drewnianej i wtedy robia sie cuda.

: czw paź 04, 2007 10:39 pm
autor: KrzysiekP
panowie robie wykopalisko bo potrzbuje info.

mam taki sam problem jak zalozyciel tematu... bo to jego byle auto :)21

Otwieral z lewych i prawych drzwi, teraz tylko zamyka, raz na ruski rok otwiera centralnie...

po zamknieciu pstryka cos miedzy siedzeniami - rozumiem ze to ta kostka sterujaca.

A mam pytanie: czy moge zamiast niej zamontowac sobie jakis uniwersalny sterownik centralnego zamka? Np z pilotem oferowany na allegro?

Da rade podlaczyc wszystkie kabelki i bedzie to chodzilo?

Bo domyslam sie, ze to wlasnie ten sterownik jest uszkodzony, jezeli zamyka, a nie otwiera (lewe i prawe zamykaja, a nie otwieraja).

Dzieki

: pt paź 05, 2007 7:14 am
autor: + AND +
KrzysiekP pisze: mam taki sam problem jak zalozyciel tematu... bo to jego byle auto :)21
he - to by bylo nawet logiczne :)21

: pt paź 05, 2007 7:25 am
autor: + AND +
KrzysiekP pisze: Da rade podlaczyc wszystkie kabelki i bedzie to chodzilo?
napewno sie da - jakos ludziska zakladaja centralne z pilota lub alarmu

jak sterowanie masa otw/zam odbywa sie masa to proscizna i mozesz sie wbic w orginalna elektryke nawet przy jednych drzwiach jak plusem to musisz dokupic jakies dodatkowe ustrojstwo

tyle ze ........tak po chlopsku .......skoro mozna sie z sterowaniem wbic przy jednych drzwiach(nie patrzac nawet gdzie jest owa magiczna skrzynka od centralnego ) i podpinajac tylko dwa przewody (otw/zam) to wychodzi ze calosc centralnego powinna byc sprawna

wiec ...........nie wiem czy to ci uleczy centralny .... ?? ??