Drążki skrętne

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Drążki skrętne

Post autor: ccamillo » sob gru 09, 2006 1:27 am

Kolejne pytanie do fachowców :) .
Kto wie jak powinny być ustawione drążki skretne (tzn. wymiar pomiędzy nakretką a gorą śruby lub jakis inny wymiar) w long'u II generacji 2,5td. Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » sob gru 09, 2006 1:55 am

ktos kiedys pisal, ze odboje, gornego i dolnego wachacza powinny byc wysrodkowane wzgledem ramy, tzn szpary miedzy rama a odbojami powinny byc mniej wiecej rowne

drazki powinno sie chyba regulowac na podniesionych kolach, zreszta i tak zaraz ktos to lepiej wytlumaczy :)
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » sob gru 09, 2006 11:58 am

Dzięki za sugestie :) . Poczekam na nastepne opinie, bo chyba na podniesionych kołach to ciężko bedzie wyśrodkować pomiedzy odbojami. :D

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » sob gru 09, 2006 1:00 pm

Nie bedzie ciezko. Podnosisz auto, luzujesz oba drazki do minimum, potem podkrecasz liczac (koniecznie) obroty. Musi byc tyle samo zobrotow z jednej i z drugiej strony. Stawiasz auto na kola i sprawdzasz czy jest ok, jesli nie to znowu do gory i krecisz. Jesli auta nie podniesiesz, to po podkreceniu bedzie zajebiscie twardo. Nikt nie powie Ci ile trzeba dokladnie zrobic obrotow, bo to zalezy od stopnia zuzycia drazka i dodatkowego szpeju na aucie(np wyciagarka)
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob gru 09, 2006 1:08 pm

Podnosisz auto, podkrecasz drazki (bo podejrzewam, ze masz klapniete po tylu latach) i opuszczasz. Sprawdzasz jak sa i znowu to samo. Niemniej jesli drazki juz Ci zdechly a bedziesz jezdzil w terenie, to bez wymiany na nowe pewnie sie dlugo nie nacieszysz. Jest to rodzaj sprezyny, wiec niewiele pomoze podkrecanie.
Tyle teoria. Praktyka mi pokazala, ze po podkreceniu drazkow (na opuszczonym aucie to robilem) prawie na maksa w moim gadzie zachowanie auta na drodze nie jest znacznie rozne od stanu wczesniejszego. Tzn, oczywiscie nie jest tak samo jak w A6 :) Mam jednak zalozone nowe amorki, ktore pewnie sprawiaja, ze jest tak a nie inaczej... U mnie byl problem taki, ze auto stalo krzywo na kolach. Prawy drazek byl mocno klapniety po prostu.

Tylko ze ja w tej chwili nie jezdze prawie wcale w terenie. Owszem, nierowne drogi, zablocone drogi polne itp, czasem jakies bajorko do 1/3 kola, ale nie hardcore... Wiec pewnie jeszcze do lata na tych drazkach pociagne:) Pozniej wymiana na nowe i jestem pewny, ze roznica bedzie ogromna...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Re: Drążki skrętne

Post autor: piotr_z » sob gru 09, 2006 2:37 pm

ccamillo pisze:Kolejne pytanie do fachowców :) .
Kto wie jak powinny być ustawione drążki skretne (tzn. wymiar pomiędzy nakretką a gorą śruby lub jakis inny wymiar) w long'u II generacji 2,5td. Dzięki za pomoc.
w instrukcji serwisowej znalazlem info, ze odstep pomiedzy dolnymi odbojami powinien wynosic 21-23 mm. a co do sruby to dlugosc sruby mierzona pomiedzu dolem nakretki a gora sruby powinna wynosic 80 mm.

ale to instrukcja po francusku wiec moze byc inaczej :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » sob gru 09, 2006 3:57 pm

Dzieki wszystkim :D . Pytałem dlatego, że z jednej strony miałem bardziej podciagniete, czyli nie było tak samo z obu stron. Jeszcze raz dzieki :D

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » sob gru 09, 2006 5:53 pm

ccamillo pisze:Dzieki wszystkim :D . Pytałem dlatego, że z jednej strony miałem bardziej podciagniete, czyli nie było tak samo z obu stron. Jeszcze raz dzieki :D
Moze byc czasem taka sytacja ze jeden drazek podczas skladania mogl zostac przestawiony na wieloklinie. Wtedy zeby auto stalo rowno trzeba podkrecic jeden drazek mocniej. Jest to pol srodek bo przy takim ustawieniu auto co prawda stoi rowno ale roza jest wtedy twardosc zawiasu z kazdej ze stron
Cholerna sprezynka

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

drazki

Post autor: rafalwicher » ndz gru 10, 2006 1:41 pm

orietuje sie ktos w jakij cenie mozna kupic nowe drazki skretne do pajeroka Igen?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: drazki

Post autor: Eskapada » czw gru 14, 2006 2:48 pm

rafalwicher pisze:orietuje sie ktos w jakij cenie mozna kupic nowe drazki skretne do pajeroka Igen?


Najtaniej IronMan :)2

a najlepiej to TJM ale nie wiem gdzie :roll: wiem winny to byc Heavy Duty 26 mm x 1282 mm :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Pandora
Posty: 393
Rejestracja: pt gru 30, 2005 6:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Pandora » czw gru 14, 2006 4:50 pm

Kiedys były na wyprzedaży na wyprawa4x4.pl za 400 para, ale to było dawno
a średnio myslę, że w granicach 1200 - 1600 szelestów
WD21 2,7TD

tel 609204000
GG - 506386

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: drazki

Post autor: BooBoo » czw gru 14, 2006 6:02 pm

Eskapada pisze:
rafalwicher pisze:orietuje sie ktos w jakij cenie mozna kupic nowe drazki skretne do pajeroka Igen?


Najtaniej IronMan :)2

a najlepiej to TJM ale nie wiem gdzie :roll: wiem winny to byc Heavy Duty 26 mm x 1282 mm :)21
To ironman już według Ciebie nie jest be?

Gdzieś był jak Ciebie nie było?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: drazki

Post autor: Eskapada » pt gru 15, 2006 12:00 am

BooBoo pisze:
Eskapada pisze:
rafalwicher pisze:orietuje sie ktos w jakij cenie mozna kupic nowe drazki skretne do pajeroka Igen?


Najtaniej IronMan :)2

a najlepiej to TJM ale nie wiem gdzie :roll: wiem winny to byc Heavy Duty 26 mm x 1282 mm :)21
To ironman już według Ciebie nie jest be?

Gdzieś był jak Ciebie nie było?
alez BooBoo, ja napisałem ze Ironman oferuje najtaniej drazki na naszym rynku i to sie chwali bo hieny za uzywki tyle chcą :)3 ale nie napisałem ze IM jest cacy :)21 a byłem ... dusza bylem z wami bo forum przegladałem :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt gru 15, 2006 7:46 am

No to dobrze, że chociaż duszą :D
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » sob gru 16, 2006 7:15 pm

No musiał myśleć o czymś przyjemnym :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość