pomysł

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

pomysł

Post autor: ccamillo » ndz gru 10, 2006 11:17 am

Czy ktos z Was kombinował, zeby zrobić elektryczne regulowanie twardosci przedniego zawieszenia na drażkach skretnych? Tak sobie myslę, że mozna cos takiego zrobić. Należałoby dorobić srubu i nakretki, bo oryginały to raczej sie nie nadają. Do nakretek zamocowac (sprzyspawać czy jakos inaczej) zebatki i połaczyć obie strony łańcuchem (np.: rozrządu z jakiegoś samochodu albo paskiem żebatym) i zamontowac napinacz. Do napedu zastosowac jakis mały rozrusznik z osobówki. Do tego podłaczyc przekaźnik czasowy, zeby mieć kontrolę nad regulacją. Co o tym myślicie? Wiem, ze to ogrom roboty.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz gru 10, 2006 11:31 am

Weź klucz i pokręć śrubami od zawieszenia. Potem zastanów się jakiej siły użyłeś i czego użyłbyś jako serwomechanizmu - wyjscie z PTO ? :)21. Jak ze smarowaniem ?

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » ndz gru 10, 2006 12:02 pm

boris.blank pisze:Weź klucz i pokręć śrubami od zawieszenia. Potem zastanów się jakiej siły użyłeś i czego użyłbyś jako serwomechanizmu - wyjscie z PTO ? :)21. Jak ze smarowaniem ?
Smarowanie "kulomiotkami" :D

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » ndz gru 10, 2006 12:05 pm

Kupa rzezbienia, dodatkowa masa, spore prawdopodobienstwo usterkowosci, a w sumie w terenie nic to nie da...
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » ndz gru 10, 2006 12:24 pm

Colorado pisze:Kupa rzezbienia, dodatkowa masa, spore prawdopodobienstwo usterkowosci, a w sumie w terenie nic to nie da...
Tak myslałem :( . Geniuszy nikt na poczatku nie docenia :wink:

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » ndz gru 10, 2006 12:27 pm

Hehe, motaj ,zdawaj relacje. Moze pomysl sie przyjmie. :)2
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » ndz gru 10, 2006 4:42 pm

ccamillo pisze:
Colorado pisze:Kupa rzezbienia, dodatkowa masa, spore prawdopodobienstwo usterkowosci, a w sumie w terenie nic to nie da...
Tak myslałem :( . Geniuszy nikt na poczatku nie docenia :wink:
Geniuszy nie, porządnych mechaników tak.

Pomysł zdecydowanie do tematu "wynalazki pierzynki"
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » ndz gru 10, 2006 4:59 pm

BooBoo pisze:
ccamillo pisze:
Colorado pisze:Kupa rzezbienia, dodatkowa masa, spore prawdopodobienstwo usterkowosci, a w sumie w terenie nic to nie da...
Tak myslałem :( . Geniuszy nikt na poczatku nie docenia :wink:
Geniuszy nie, porządnych mechaników tak.

Pomysł zdecydowanie do tematu "wynalazki pierzynki"
Anuluję temat :D

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw gru 14, 2006 2:06 pm

znaczy sie ze co ?? ze mozna juz szydzic i kasztanić :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » czw gru 14, 2006 2:57 pm

Mozna :)21
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pomysł

Post autor: Eskapada » czw gru 14, 2006 3:11 pm

ccamillo pisze:Czy ktos z Was kombinował, zeby zrobić elektryczne regulowanie twardosci przedniego zawieszenia na drażkach skretnych? Tak sobie myslę, że mozna cos takiego zrobić. Należałoby dorobić srubu i nakretki, bo oryginały to raczej sie nie nadają. Do nakretek zamocowac (sprzyspawać czy jakos inaczej) zebatki i połaczyć obie strony łańcuchem (np.: rozrządu z jakiegoś samochodu albo paskiem żebatym) i zamontowac napinacz. Do napedu zastosowac jakis mały rozrusznik z osobówki. Do tego podłaczyc przekaźnik czasowy, zeby mieć kontrolę nad regulacją. Co o tym myślicie? Wiem, ze to ogrom roboty.
a jak ta rzeźba gdby dziala miala byc regulowac twardosc ?? :roll: rozumiem ze to to moglby regulowac przeswit ale twardosc .... :roll: :roll: :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: pomysł

Post autor: ccamillo » czw gru 14, 2006 3:43 pm

Eskapada pisze:
ccamillo pisze:Czy ktos z Was kombinował, zeby zrobić elektryczne regulowanie twardosci przedniego zawieszenia na drażkach skretnych? Tak sobie myslę, że mozna cos takiego zrobić. Należałoby dorobić srubu i nakretki, bo oryginały to raczej sie nie nadają. Do nakretek zamocowac (sprzyspawać czy jakos inaczej) zebatki i połaczyć obie strony łańcuchem (np.: rozrządu z jakiegoś samochodu albo paskiem żebatym) i zamontowac napinacz. Do napedu zastosowac jakis mały rozrusznik z osobówki. Do tego podłaczyc przekaźnik czasowy, zeby mieć kontrolę nad regulacją. Co o tym myślicie? Wiem, ze to ogrom roboty.
a jak ta rzeźba gdby dziala miala byc regulowac twardosc ?? :roll: rozumiem ze to to moglby regulowac przeswit ale twardosc .... :roll: :roll: :roll:
Dlaczego nie twardośc. Przecież twardośc zawieszenia nie tylko zależy od amortyzatorów ale tez o napiecia wstepnego elementu resorujacego. Faktem jest że ta regulacja miałaby służyć częściej do prześwitu ale gdyby trzeba było to przód mozna podnieść do odbojów i wtedy tez bedzie twardszy. "W tym ustępie masz kupe racji", napisałem twardości a myslałem prześwit. :D

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw gru 14, 2006 4:26 pm

a pomyslales o rownoczesnym serwo-mechanizmie do regulacji zbieznosci ? *

*ortografia... sie klania.
Ostatnio zmieniony czw gru 14, 2006 6:12 pm przez Miskiller, łącznie zmieniany 1 raz.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » czw gru 14, 2006 6:05 pm

Takie pierdoły jak zbieżność są do pominięcia :wink:
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » czw gru 14, 2006 8:24 pm

BooBoo pisze:Takie pierdoły jak zbieżność są do pominięcia :wink:
Zbiezność :o . Moze miałes na mysli ogólna charakterystyke geometryczna? :D

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw gru 14, 2006 8:27 pm

przy czterech wachaczach gdy kola ida w dol to auto robi sie rozbiezne o ile drazki kierownicze sa przed osia a jak za osia to zbiezne sie robi...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » czw gru 14, 2006 8:30 pm

Miskiller pisze:a pomyslales o rownoczesnym serwo-mechanizmie do regulacji zbieznosci ? *

*ortografia... sie klania.
A co napisałem z błedem, bo nie łapie ??
Czepiacie sie wszyscy :( Przepraszam BooBoo, na odpowiedź :oops:
Nie wiem jak ze zbieznościa, nalezałoby to sprawdzic na sprzecie, czy sie zmieni, a jezeli tak to jak znacząco.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw gru 14, 2006 8:33 pm

Miskiller pisze:a pomyslales o rownoczesnym serwo-mechanizmie do regulacji zbieznosci ? *

*ortografia... sie klania.

to u mnie sie klania ... potem dopiero poprawilem...
Ostatnio zmieniony czw gru 14, 2006 8:39 pm przez Miskiller, łącznie zmieniany 1 raz.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » czw gru 14, 2006 8:36 pm

Miskiller pisze:przy czterech wachaczach gdy kola ida w dol to auto robi sie rozbiezne o ile drazki kierownicze sa przed osia a jak za osia to zbiezne sie robi...
Jezeli patrzymy od tylu to tak, jezeli od przodu to odwrotnie, Tak na zdrowy rozsadek.
PS. rozbiezne w odu przypadkach (tak w celach własciwego nazewnictwa), moga byc rozbiezne +/- :D

sammodel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lis 01, 2005 1:13 pm
Lokalizacja: Rudy

Post autor: sammodel » czw gru 14, 2006 9:12 pm

A ja se tak myśle że do tego jeszcze trzeba dodać jakiś centralny podnośnik samochodowy, bo podobno jak się reguluje zawieszenie na drążkach skrętnych to przednie koła muszą być w górze. Więc trzeba się zatrzymać samochodem żeby poregulować.
Colorado pisze:Kupa rzezbienia, dodatkowa masa, spore prawdopodobienstwo usterkowosci, a w sumie w terenie nic to nie da...
No i oczywiście rośnie nam masa.
Wcześniej: Nissan Terrano 3.0
Obecnie: Pajero 3.0 V6 A.D 1989
Transporter T4 A.D. 1993 DOKA

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » ndz gru 17, 2006 10:49 am

sammodel

Nie koniecznie trzeba podnosci pojazd. Tak jak napisałem na poczatku trzeba by wymienić śruby i nakretki (samokontrujace), tzn. dorobic takie aby mozna było regulowac bez podnoszenia. Rzeźbienia dużo, to fakt. Wycofuje sie z tego pomysłu. Juz chyba lepiej zamontować amortyzatory pneumatyczne, takie jak w Ameryce montują do skaczacych samochodów. :D
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz gru 17, 2006 11:39 am

ccamillo pisze:sammodel

trzeba by wymienić śruby i nakretki (samokontrujace), tzn. dorobic takie aby mozna było regulowac bez podnoszenia.
zainteresowalem sie tym... mozesz jasniej naswietlic ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » ndz gru 17, 2006 11:54 am

niech mota, zobaczymy co z tego bedzie.
jak ma pomysł niech robi. :)2 :)
w przeciwieństwie do innnych którzy nawet koła zmienić nie potrafią :D

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » ndz gru 17, 2006 3:56 pm

Właśnie . Jestem podobnego zdania co kol. skorek.
Niech mota . Może coś dobrego z tego wyjdzie. :lol:
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » ndz gru 17, 2006 7:02 pm

Miskiller pisze:
ccamillo pisze:sammodel

trzeba by wymienić śruby i nakretki (samokontrujace), tzn. dorobic takie aby mozna było regulowac bez podnoszenia.
zainteresowalem sie tym... mozesz jasniej naswietlic ?
Pisząc o srubach i nakretkach miałem na mysli takie jakie sa w podnosnikach trapezowych. Nie klinuja sie przy duzych obciazeniach i nie odkrecają. W to ze miałyby się same odkrecac to nie wierze, musiałyby odkręcic sie obydwie i to o ten sam kąt, ale jak już cos robić to dobrze. Oryginalne które sa w Pajero zapewne nie wytrzymałyby 5 regulacji i poleciałby gwint.
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości