kłopoty z pajero
Moderator: Kosiarz
kłopoty z pajero
witam
co prawda to moj pierwszy post ale przegladalem od czasu juz jakiegos to forum
mam kilka pytan do znawcow tematu
aha posiadam pajero II z 93 skrzynia ss model 2,5 td z intercoolerem wersja glx long
1. czy to prawda ze po wybraniu drazkiem opcji 2h powinny swiecic sie tylko dole kola na wskazniku
2. co z blokada tylnego mostu po wybraniu 4llc i wcisnieciu r/d lock slychac pompke z tylu i cos sie zalacza ale mysle ze nie dziala sprawdzilem to w zimie na lodzie ciagnac przymarznieta ciezarowke krecilo sie tylko 1 tylne kolo
3 . mam od pewnego czasyu specyficzny objaw jakies m-c temu mechanik zmienial ,i w lewym przednim kole oslone przegubu od tego czasu po zalaczeniu napedow nie wylacza mi ich musze troche pojezdzic po miekim aby kje wylaczylo natomiast jak wyjade na czarne to po przezuceniu napedu z 4hlc na 2h mam cagle zblokowany naped natomiast z 4h na 2h tez czuje jakby mi cos na przodzie ciagnelo i sciaga mnie w lewo po puszczeniu kierownicy czy to ma zwiazek z tym iz mechanik zle zlozyl piaste w kole ?
czasami swieci sie kontrolka abs ale po postach widze ze to chyba norma
aha z przodu po prawej pod silnikem jest pompka i byly z niej jakies rureczki nie podlaczone co to jest?
dzieki nastepne pytania potem
co prawda to moj pierwszy post ale przegladalem od czasu juz jakiegos to forum
mam kilka pytan do znawcow tematu
aha posiadam pajero II z 93 skrzynia ss model 2,5 td z intercoolerem wersja glx long
1. czy to prawda ze po wybraniu drazkiem opcji 2h powinny swiecic sie tylko dole kola na wskazniku
2. co z blokada tylnego mostu po wybraniu 4llc i wcisnieciu r/d lock slychac pompke z tylu i cos sie zalacza ale mysle ze nie dziala sprawdzilem to w zimie na lodzie ciagnac przymarznieta ciezarowke krecilo sie tylko 1 tylne kolo
3 . mam od pewnego czasyu specyficzny objaw jakies m-c temu mechanik zmienial ,i w lewym przednim kole oslone przegubu od tego czasu po zalaczeniu napedow nie wylacza mi ich musze troche pojezdzic po miekim aby kje wylaczylo natomiast jak wyjade na czarne to po przezuceniu napedu z 4hlc na 2h mam cagle zblokowany naped natomiast z 4h na 2h tez czuje jakby mi cos na przodzie ciagnelo i sciaga mnie w lewo po puszczeniu kierownicy czy to ma zwiazek z tym iz mechanik zle zlozyl piaste w kole ?
czasami swieci sie kontrolka abs ale po postach widze ze to chyba norma
aha z przodu po prawej pod silnikem jest pompka i byly z niej jakies rureczki nie podlaczone co to jest?
dzieki nastepne pytania potem
Ad1. Tak wlasnie powino byc. Tylko symbole tylnich kol powinny sie swiecic. Jezeli jest u Ciebie inaczej, to znaczy ze:
a) masz uwalony ktorys z czujnikow
b) masz uwalone napedy
Ad2. Mozesz to sprawdzic w sposob nastepujacy:
Podstaw podnosnik pod tylna gruche. Podnies auto w gore. Na wlaczonym tylko tylnim napedzie (2H) zlap za jedno z kol i sprobuj je przekrecic. Kola powinny sie obracac w strony przeciwne. Nastepnie przesun drazek napedow w pozycje 4LLc i wcisnij przycisk R/D Lock. Jak kompresor skonczy pompowac to znowu sprobuj obrocic kolami. Po obrocie o pare stopni powinno Ci je zablokowac (przy zalozeniu, ze podniosles tylko tyl auta). Jezeli podniesiesz cale auto, to kola na tylnim moscie powinny sie obracac w te sama strone (tak mi sie wydaje, nie sprawdzalem u siebie, hehe).
Jezeli cos jest inaczej lub jesli cos Ci chroboli, stuka, puka, jeczy lub zgrzyta, to znaczy ze cos jest nie halo.
Powodow uszkodzenia moze byc kilka, jednym z nich (i najbardziej prawdopodobnym) bedzie jazda po czarnym w polozeniach drazka 4HLc, 4LLc, 4LLc + R/D Lock w kierunkach innych niz na wprost (nie wolno wtedy zakrecac jezeli kola nie maja poslizgu).
Uszkodzic (czytaj: zmielic) moglo sie pare rzeczy, co dokladnie to juz trzeba rozebrac auto.
Ad3. Nie wiem czy to wina mechanika. Tam nie da sie nic zlozyc zle. Chyba ze sie czlowiek postara. Poza tym zalaczanie napedow w skrzyni Super Select 4WD odbywa sie podcisnieniowo, nie ma tam automatycznych sprzegow piast. Chyba, ze masz cos w sposob chory pomotane i wyrzezbione...
Musisz posprawdzac na podniesionym aucie napedy. Jak mozesz to zrob zdjecia przednich kol (piast) i wyslij.
Ewentualnie sprawdz czy nie masz tam czasem na piastach pokretel lub tez napisow "automatic" lub cos w tym stylu.
Jezeli chodzi o ta pompke czy jak to nazwales, to tez zrob zdjecia. Bo niezbyt wiem o co Ci moze chodzic. Moze od spryskiwaczy reflektorow?
Jezeli chodzi o ABS to przyczyn moze byc tak wiele, ze az nie chce mi sie o tym pisac:) Najpierw usun problem napedow, pozniej ABS. Te rzeczy sa powiazane (wbrew pozorom)
Pozdrawiam!
Ok, dodam, ze jestem prawie pewny, iz te rureczki, ktore masz niepodlaczone to wlasnie spryskiwacze przednich reflektorow.
a) masz uwalony ktorys z czujnikow
b) masz uwalone napedy
Ad2. Mozesz to sprawdzic w sposob nastepujacy:
Podstaw podnosnik pod tylna gruche. Podnies auto w gore. Na wlaczonym tylko tylnim napedzie (2H) zlap za jedno z kol i sprobuj je przekrecic. Kola powinny sie obracac w strony przeciwne. Nastepnie przesun drazek napedow w pozycje 4LLc i wcisnij przycisk R/D Lock. Jak kompresor skonczy pompowac to znowu sprobuj obrocic kolami. Po obrocie o pare stopni powinno Ci je zablokowac (przy zalozeniu, ze podniosles tylko tyl auta). Jezeli podniesiesz cale auto, to kola na tylnim moscie powinny sie obracac w te sama strone (tak mi sie wydaje, nie sprawdzalem u siebie, hehe).
Jezeli cos jest inaczej lub jesli cos Ci chroboli, stuka, puka, jeczy lub zgrzyta, to znaczy ze cos jest nie halo.
Powodow uszkodzenia moze byc kilka, jednym z nich (i najbardziej prawdopodobnym) bedzie jazda po czarnym w polozeniach drazka 4HLc, 4LLc, 4LLc + R/D Lock w kierunkach innych niz na wprost (nie wolno wtedy zakrecac jezeli kola nie maja poslizgu).
Uszkodzic (czytaj: zmielic) moglo sie pare rzeczy, co dokladnie to juz trzeba rozebrac auto.
Ad3. Nie wiem czy to wina mechanika. Tam nie da sie nic zlozyc zle. Chyba ze sie czlowiek postara. Poza tym zalaczanie napedow w skrzyni Super Select 4WD odbywa sie podcisnieniowo, nie ma tam automatycznych sprzegow piast. Chyba, ze masz cos w sposob chory pomotane i wyrzezbione...

Musisz posprawdzac na podniesionym aucie napedy. Jak mozesz to zrob zdjecia przednich kol (piast) i wyslij.
Ewentualnie sprawdz czy nie masz tam czasem na piastach pokretel lub tez napisow "automatic" lub cos w tym stylu.
Jezeli chodzi o ta pompke czy jak to nazwales, to tez zrob zdjecia. Bo niezbyt wiem o co Ci moze chodzic. Moze od spryskiwaczy reflektorow?
Jezeli chodzi o ABS to przyczyn moze byc tak wiele, ze az nie chce mi sie o tym pisac:) Najpierw usun problem napedow, pozniej ABS. Te rzeczy sa powiazane (wbrew pozorom)

Pozdrawiam!
Ok, dodam, ze jestem prawie pewny, iz te rureczki, ktore masz niepodlaczone to wlasnie spryskiwacze przednich reflektorow.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
ok
dzieki stokrotne no to naa to wyglada ze cos jest nie halo z napedami bo przod miga przy zalaczonym 2h natomiast w innych polozeniach kontrolki sa ok
z blokada nie omieszkam sprawdzic
co do tej pompki to
1. wyglada mi to na jakis kompresor jest metalowy cylindryczny zaraz nad wachaczem prawego przedniego kola
natomiast wychodzi od niego 3 rurki ktore nie byly podlaczone i byc moze po tym jak je podlaczylem zaczely sie opisywane problemy poniewaz dzialo sie to rownolegle z wizyta u mechanika
byc moze ktos je rozlaczyl przed sprzedaza auta a potem jak ja je podlaczylem to zaczely sie problemy
natomiast dziwi mnie jedna sprawa wczesniej przed ta usterka mialem wrazenie ze wszystko jest ok
bo mysle siobie ze jakby napedy nie dzialaly a tylko kontrolki sie swiecily to auto jezdziloby tylko z napedem tylnim mam racje
a mialem wrazenie ze wszystko ok
dzieki stokrotne no to naa to wyglada ze cos jest nie halo z napedami bo przod miga przy zalaczonym 2h natomiast w innych polozeniach kontrolki sa ok
z blokada nie omieszkam sprawdzic
co do tej pompki to
1. wyglada mi to na jakis kompresor jest metalowy cylindryczny zaraz nad wachaczem prawego przedniego kola
natomiast wychodzi od niego 3 rurki ktore nie byly podlaczone i byc moze po tym jak je podlaczylem zaczely sie opisywane problemy poniewaz dzialo sie to rownolegle z wizyta u mechanika
byc moze ktos je rozlaczyl przed sprzedaza auta a potem jak ja je podlaczylem to zaczely sie problemy
natomiast dziwi mnie jedna sprawa wczesniej przed ta usterka mialem wrazenie ze wszystko jest ok
bo mysle siobie ze jakby napedy nie dzialaly a tylko kontrolki sie swiecily to auto jezdziloby tylko z napedem tylnim mam racje
a mialem wrazenie ze wszystko ok
pod lewym błotnikiem, jest zbiornik i w nim pompka, trzeba zdjąć nadkole wewnętrzne i dostęp będzie łatwy.ap4x4 pisze:Tak sobie czytam o pompce spryskiwaczy reflektorów, bo w moim samochodziku też przestała się odzywać.
Można prosić więcej informacji na ten temat. Gdzie to dokładnie się znajduje? jak wyjąć?
GG 3597101 tel. 602-673-905
mipompka chodzila jakis rok a teraz tylko przekaznik stuka pod kierownica i nic sie nie dzieje mam nadzieje ze to, tylko gdzies nie laczy
co do tych rurek to byly one niepodlaczone i jak je podlaczylem to mniej wiecej od tego czasu mam problem opisywany wczesniej
podlaczylem je na zasadzie ktora rurka gdzie pasuje sadzac po dlugosci moze ktos wie jaka powinna byc kolejnosc
fotki powinienem niedlugo zapodac
co do tych rurek to byly one niepodlaczone i jak je podlaczylem to mniej wiecej od tego czasu mam problem opisywany wczesniej
podlaczylem je na zasadzie ktora rurka gdzie pasuje sadzac po dlugosci moze ktos wie jaka powinna byc kolejnosc
fotki powinienem niedlugo zapodac
"Zdjąc nadkole wewnętrzne ..." To znaczy rozkręcac nadkole od strony kołagoszen pisze:pod lewym błotnikiem, jest zbiornik i w nim pompka, trzeba zdjąć nadkole wewnętrzne i dostęp będzie łatwy.ap4x4 pisze:Tak sobie czytam o pompce spryskiwaczy reflektorów, bo w moim samochodziku też przestała się odzywać.
Można prosić więcej informacji na ten temat. Gdzie to dokładnie się znajduje? jak wyjąć?

Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Tak. Skąd wiedziałeśap4x4 pisze:"Zdjąc nadkole wewnętrzne ..." To znaczy rozkręcac nadkole od strony kołagoszen pisze:pod lewym błotnikiem, jest zbiornik i w nim pompka, trzeba zdjąć nadkole wewnętrzne i dostęp będzie łatwy.ap4x4 pisze:Tak sobie czytam o pompce spryskiwaczy reflektorów, bo w moim samochodziku też przestała się odzywać.
Można prosić więcej informacji na ten temat. Gdzie to dokładnie się znajduje? jak wyjąć?



GG 3597101 tel. 602-673-905
Bo jak podniosłem maskę, wyjąłem silnik, akumulator, pompkę sprzęgła, abs, zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i przekaźniki to i tak nie mogłem dostac się do zbiorniczka spryskiwaczy.
I wtedy pomyślałem sobie że może nie z tej strony podszedłem do samochodu.

I wtedy pomyślałem sobie że może nie z tej strony podszedłem do samochodu.

Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
dobrze, że zapytałeś zanim wyjołeś silnikap4x4 pisze:Bo jak podniosłem maskę, wyjąłem silnik, akumulator, pompkę sprzęgła, abs, zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i przekaźniki to i tak nie mogłem dostac się do zbiorniczka spryskiwaczy.![]()
I wtedy pomyślałem sobie że może nie z tej strony podszedłem do samochodu.

GG 3597101 tel. 602-673-905
Silnik w spryskiwaczugoszen pisze:dobrze, że zapytałeś zanim wyjołeś silnikap4x4 pisze:Bo jak podniosłem maskę, wyjąłem silnik, akumulator, pompkę sprzęgła, abs, zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i przekaźniki to i tak nie mogłem dostac się do zbiorniczka spryskiwaczy.![]()
I wtedy pomyślałem sobie że może nie z tej strony podszedłem do samochodu.

Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość