kłopoty z pajero

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

mike76
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 26, 2006 8:50 pm

kłopoty z pajero

Post autor: mike76 » wt gru 26, 2006 9:05 pm

witam
co prawda to moj pierwszy post ale przegladalem od czasu juz jakiegos to forum
mam kilka pytan do znawcow tematu
aha posiadam pajero II z 93 skrzynia ss model 2,5 td z intercoolerem wersja glx long
1. czy to prawda ze po wybraniu drazkiem opcji 2h powinny swiecic sie tylko dole kola na wskazniku
2. co z blokada tylnego mostu po wybraniu 4llc i wcisnieciu r/d lock slychac pompke z tylu i cos sie zalacza ale mysle ze nie dziala sprawdzilem to w zimie na lodzie ciagnac przymarznieta ciezarowke krecilo sie tylko 1 tylne kolo
3 . mam od pewnego czasyu specyficzny objaw jakies m-c temu mechanik zmienial ,i w lewym przednim kole oslone przegubu od tego czasu po zalaczeniu napedow nie wylacza mi ich musze troche pojezdzic po miekim aby kje wylaczylo natomiast jak wyjade na czarne to po przezuceniu napedu z 4hlc na 2h mam cagle zblokowany naped natomiast z 4h na 2h tez czuje jakby mi cos na przodzie ciagnelo i sciaga mnie w lewo po puszczeniu kierownicy czy to ma zwiazek z tym iz mechanik zle zlozyl piaste w kole ?
czasami swieci sie kontrolka abs ale po postach widze ze to chyba norma
aha z przodu po prawej pod silnikem jest pompka i byly z niej jakies rureczki nie podlaczone co to jest?
dzieki nastepne pytania potem

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt gru 26, 2006 10:16 pm

Ad1. Tak wlasnie powino byc. Tylko symbole tylnich kol powinny sie swiecic. Jezeli jest u Ciebie inaczej, to znaczy ze:
a) masz uwalony ktorys z czujnikow
b) masz uwalone napedy

Ad2. Mozesz to sprawdzic w sposob nastepujacy:
Podstaw podnosnik pod tylna gruche. Podnies auto w gore. Na wlaczonym tylko tylnim napedzie (2H) zlap za jedno z kol i sprobuj je przekrecic. Kola powinny sie obracac w strony przeciwne. Nastepnie przesun drazek napedow w pozycje 4LLc i wcisnij przycisk R/D Lock. Jak kompresor skonczy pompowac to znowu sprobuj obrocic kolami. Po obrocie o pare stopni powinno Ci je zablokowac (przy zalozeniu, ze podniosles tylko tyl auta). Jezeli podniesiesz cale auto, to kola na tylnim moscie powinny sie obracac w te sama strone (tak mi sie wydaje, nie sprawdzalem u siebie, hehe).
Jezeli cos jest inaczej lub jesli cos Ci chroboli, stuka, puka, jeczy lub zgrzyta, to znaczy ze cos jest nie halo.
Powodow uszkodzenia moze byc kilka, jednym z nich (i najbardziej prawdopodobnym) bedzie jazda po czarnym w polozeniach drazka 4HLc, 4LLc, 4LLc + R/D Lock w kierunkach innych niz na wprost (nie wolno wtedy zakrecac jezeli kola nie maja poslizgu).
Uszkodzic (czytaj: zmielic) moglo sie pare rzeczy, co dokladnie to juz trzeba rozebrac auto.

Ad3. Nie wiem czy to wina mechanika. Tam nie da sie nic zlozyc zle. Chyba ze sie czlowiek postara. Poza tym zalaczanie napedow w skrzyni Super Select 4WD odbywa sie podcisnieniowo, nie ma tam automatycznych sprzegow piast. Chyba, ze masz cos w sposob chory pomotane i wyrzezbione... :)
Musisz posprawdzac na podniesionym aucie napedy. Jak mozesz to zrob zdjecia przednich kol (piast) i wyslij.
Ewentualnie sprawdz czy nie masz tam czasem na piastach pokretel lub tez napisow "automatic" lub cos w tym stylu.

Jezeli chodzi o ta pompke czy jak to nazwales, to tez zrob zdjecia. Bo niezbyt wiem o co Ci moze chodzic. Moze od spryskiwaczy reflektorow?

Jezeli chodzi o ABS to przyczyn moze byc tak wiele, ze az nie chce mi sie o tym pisac:) Najpierw usun problem napedow, pozniej ABS. Te rzeczy sa powiazane (wbrew pozorom) :)

Pozdrawiam!

Ok, dodam, ze jestem prawie pewny, iz te rureczki, ktore masz niepodlaczone to wlasnie spryskiwacze przednich reflektorow.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

mike76
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 26, 2006 8:50 pm

Post autor: mike76 » śr gru 27, 2006 5:22 pm

ok
dzieki stokrotne no to naa to wyglada ze cos jest nie halo z napedami bo przod miga przy zalaczonym 2h natomiast w innych polozeniach kontrolki sa ok
z blokada nie omieszkam sprawdzic
co do tej pompki to
1. wyglada mi to na jakis kompresor jest metalowy cylindryczny zaraz nad wachaczem prawego przedniego kola
natomiast wychodzi od niego 3 rurki ktore nie byly podlaczone i byc moze po tym jak je podlaczylem zaczely sie opisywane problemy poniewaz dzialo sie to rownolegle z wizyta u mechanika
byc moze ktos je rozlaczyl przed sprzedaza auta a potem jak ja je podlaczylem to zaczely sie problemy
natomiast dziwi mnie jedna sprawa wczesniej przed ta usterka mialem wrazenie ze wszystko jest ok
bo mysle siobie ze jakby napedy nie dzialaly a tylko kontrolki sie swiecily to auto jezdziloby tylko z napedem tylnim mam racje
a mialem wrazenie ze wszystko ok

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr gru 27, 2006 8:05 pm

uzupelnij profil, skad jestes?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr gru 27, 2006 8:29 pm

u mnie było podobnie, bo pajerka długo stała, ale przeczyuściłem styki czujników na reduktorze, uszczeliłem węzyk, d zapinania przodu i wszystko wróciło do normy.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr gru 27, 2006 8:32 pm

Zbyszek, co to moze byc to, o czym On pisze? Gdzie tam jest cos cylindrycznego nad wahaczem?? Z czego by jakies rurki wychodzily:) To mi sie tylko z pompa spryskiwaczy kojarzy...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr gru 27, 2006 8:51 pm

nie wiem, te przewody powinny wychodzić z rtch podwójnych zaworków regulowanych czujnikami zreduktora. Może jakś zmota?
Może może zrobić fotkę tego urządzenia?
GG 3597101 tel. 602-673-905

mike76
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 26, 2006 8:50 pm

Post autor: mike76 » śr gru 27, 2006 10:41 pm

ok zrobie fotki
spryskiwacze chodzily do czasu

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » śr gru 27, 2006 11:06 pm

mike76 pisze:ok zrobie fotki
spryskiwacze chodzily do czasu
spryskiwacze Tobie nie chodzą? napisz dokładniej, moze pomoge
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » śr gru 27, 2006 11:10 pm

u mnie pomoglo czyszczenie pompki od spryskiwaczy
opis byl na jakiejs stronie angielskiej - niestety nie mam linka
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » śr gru 27, 2006 11:21 pm

ernil pisze:... co to moze byc to, o czym On pisze? Gdzie tam jest cos cylindrycznego nad wahaczem?? ...
On pisze o akumulatorze podciśnienia.

Pozakładaj te rurki które nie są podłączone i problem zniknie.

To może być niedopatrzenie mechanika ale nie musi. One potrafią spaść np przez gałąź.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr gru 27, 2006 11:25 pm

Mowisz rozumiem o zasobniku podcisnienia, tak?

W kazdym Pajero II takie cos wystepuje?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » śr gru 27, 2006 11:27 pm

ernil pisze:Mowisz rozumiem o zasobniku podcisnienia, tak?

W kazdym Pajero II takie cos wystepuje?
W każdym

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » czw gru 28, 2006 1:05 am

ta pucha leży na belece a nie nad wahaczem
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw gru 28, 2006 9:16 am

No wlasnie...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw gru 28, 2006 9:45 am

Pompka spryskiwaczy jest między błotnikiem zewnetrznym a fartuchem wewnętrznym. Ten zbiornik o którym on pisze to zasobnik cisnienia do włączania napędów.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » czw gru 28, 2006 10:24 am

Tak sobie czytam o pompce spryskiwaczy reflektorów, bo w moim samochodziku też przestała się odzywać.
Można prosić więcej informacji na ten temat. Gdzie to dokładnie się znajduje? jak wyjąć?
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » czw gru 28, 2006 9:54 pm

ap4x4 pisze:Tak sobie czytam o pompce spryskiwaczy reflektorów, bo w moim samochodziku też przestała się odzywać.
Można prosić więcej informacji na ten temat. Gdzie to dokładnie się znajduje? jak wyjąć?
pod lewym błotnikiem, jest zbiornik i w nim pompka, trzeba zdjąć nadkole wewnętrzne i dostęp będzie łatwy.
GG 3597101 tel. 602-673-905

mike76
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 26, 2006 8:50 pm

Post autor: mike76 » pt gru 29, 2006 2:20 pm

mipompka chodzila jakis rok a teraz tylko przekaznik stuka pod kierownica i nic sie nie dzieje mam nadzieje ze to, tylko gdzies nie laczy
co do tych rurek to byly one niepodlaczone i jak je podlaczylem to mniej wiecej od tego czasu mam problem opisywany wczesniej
podlaczylem je na zasadzie ktora rurka gdzie pasuje sadzac po dlugosci moze ktos wie jaka powinna byc kolejnosc
fotki powinienem niedlugo zapodac

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » ndz gru 31, 2006 5:43 pm

goszen pisze:
ap4x4 pisze:Tak sobie czytam o pompce spryskiwaczy reflektorów, bo w moim samochodziku też przestała się odzywać.
Można prosić więcej informacji na ten temat. Gdzie to dokładnie się znajduje? jak wyjąć?
pod lewym błotnikiem, jest zbiornik i w nim pompka, trzeba zdjąć nadkole wewnętrzne i dostęp będzie łatwy.
"Zdjąc nadkole wewnętrzne ..." To znaczy rozkręcac nadkole od strony koła ??
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz gru 31, 2006 6:16 pm

ap4x4 pisze:
goszen pisze:
ap4x4 pisze:Tak sobie czytam o pompce spryskiwaczy reflektorów, bo w moim samochodziku też przestała się odzywać.
Można prosić więcej informacji na ten temat. Gdzie to dokładnie się znajduje? jak wyjąć?
pod lewym błotnikiem, jest zbiornik i w nim pompka, trzeba zdjąć nadkole wewnętrzne i dostęp będzie łatwy.
"Zdjąc nadkole wewnętrzne ..." To znaczy rozkręcac nadkole od strony koła ??
Tak. Skąd wiedziałeś ?? :wink: :P
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » ndz gru 31, 2006 6:37 pm

Bo jak podniosłem maskę, wyjąłem silnik, akumulator, pompkę sprzęgła, abs, zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i przekaźniki to i tak nie mogłem dostac się do zbiorniczka spryskiwaczy. :)4
I wtedy pomyślałem sobie że może nie z tej strony podszedłem do samochodu. :)4
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz gru 31, 2006 6:46 pm

ap4x4 pisze:Bo jak podniosłem maskę, wyjąłem silnik, akumulator, pompkę sprzęgła, abs, zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i przekaźniki to i tak nie mogłem dostac się do zbiorniczka spryskiwaczy. :)4
I wtedy pomyślałem sobie że może nie z tej strony podszedłem do samochodu. :)4
dobrze, że zapytałeś zanim wyjołeś silnik :wink:
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » ndz gru 31, 2006 7:40 pm

goszen pisze:
ap4x4 pisze:Bo jak podniosłem maskę, wyjąłem silnik, akumulator, pompkę sprzęgła, abs, zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i przekaźniki to i tak nie mogłem dostac się do zbiorniczka spryskiwaczy. :)4
I wtedy pomyślałem sobie że może nie z tej strony podszedłem do samochodu. :)4
dobrze, że zapytałeś zanim wyjołeś silnik :wink:
Silnik w spryskiwaczu ??
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość