Rozrząd - Pytanie nowego(zaczyna się...)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Rozrząd - Pytanie nowego(zaczyna się...)

Post autor: fotam » wt sty 02, 2007 9:14 pm

Witam wszystkich raz jeszcze.
Świętowanie się skończyło, czas doprowadzić miska do ładu...
I tu pierwsze pytanie skąd bierzecie i jakiego producenta komplet rozrządu ?
Na allegro znalazłem :
http://moto.allegro.pl/item154234733_ko ... _l300.html
Ale o JC nie słyszałem najlepszych opinii, a reszta to już całkiem magia dla mnie :o
Misiek jak w podpisie 2.3TD 87r.
Warto popytać na mieście, o jakieś konkretne firmy?
Na razie tyle.
Pozdrawiam.
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » wt sty 02, 2007 9:21 pm

Prawda o JC lezy w pośrodku
-kupuj tylko 1 wsad , a nie tanie buble
-najlepiej zleć to mechanikowi ,w razie czego gwarancje masz na całość
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » wt sty 02, 2007 9:32 pm

Może to i racja.
Przy moim poziomie wiedzy spychologia najbezpieczniejsza :roll:
Dzięki.
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » wt sty 02, 2007 9:53 pm

fotam pisze:Może to i racja.
Przy moim poziomie wiedzy spychologia najbezpieczniejsza :roll:
Dzięki.
moja rada jest taka - rozeznaj sie w cenach
i zleć to mechanikowi
niech bierze odpowiedzialnosc i za częsci i za robote (podstawa rachunek)
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » śr sty 03, 2007 8:42 am

Jedź do warsztatu. :)2
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » śr sty 03, 2007 5:15 pm

No dzięki.
I jeszcze pytanie pomocnicze:
Czy "Mitsuboshi" to oryginalny pasek (producent) do Miśka ?
Tak twierdzi jeden z moich potencjalnych dostawców.
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » śr sty 03, 2007 7:10 pm

Przy okazji robienia rozrządu możnaby sprawdzić simmeringi czy nie ciekną ( wał korbowy, wałek rozrządu, wałki balansowe) I radziłbym nie zakładać paska wałków balansowych jeśli wogóle tam jeszcze jest.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr sty 03, 2007 10:59 pm

Przy okazji robienia rozrządu możnaby sprawdzić simmeringi czy nie ciekną ( wał korbowy, wałek rozrządu, wałki balansowe) I radziłbym nie zakładać paska wałków balansowych jeśli wogóle tam jeszcze jest.



Możesz to rozwinąć :)18
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: płaski » czw sty 04, 2007 7:08 pm

gri74 pisze:
Przy okazji robienia rozrządu możnaby sprawdzić simmeringi czy nie ciekną ( wał korbowy, wałek rozrządu, wałki balansowe) I radziłbym nie zakładać paska wałków balansowych jeśli wogóle tam jeszcze jest.



Możesz to rozwinąć :)18
głębia :o

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » czw sty 04, 2007 8:14 pm

Jak wiadomo wałki balansowe to słaby punkt tych silników. W razie zatarcia może urwać się pasek i poczynić wielkie szkody. Niektórzy pisali na forum o takich przypadkach. Mało tego brak wałków wcale tak strasznie nie zwiększa drgań, drgania to przede wszystkim zawieszenie silnika i brak tłumika drgań rury wydechowej. Niektórzy mechanicy uważają wręcz, że usunięcie wałków należy do obowiązkowego pakietu startowego. Kupując stary samochód nie znamy stanu wałków. Ja byłem krok od "tragedii". Zaniepokoił mnie dziwny dżwięk i zapach i zajżałem pod pokrywę. Dolny wałek zatarł się, na szczęście pasek starł sobie tylko zęby na kółku zębatym i został na miejscu. Podczas usuwania wałków należałoby również (właściwie obowiązkowo) zaślepić kanały doprowadzające olej do wałków. W tym celu należy zdjąć paski, koła zębate na wale, odkręcić mocowanie alternatora, miskę olejową, smok oleju i pokrywę pompy oleju. W niej znajdują się kanały olejowe, zawór regulujący ciśnienie oleju, krótki wałeczek zazębiający sie z dolnym wałkiem balansowym. Kanalik smarujący zaślepić (uważać żeby zaślepić właściwy kanalik), wałeczek i wałek wywalić, pozostały otwór po wałeczku zaślepić. Wywalić napinacz paska wałków. I nie bać się stwierdzeń w stylu: jezeli ktoś to zaprojektował to musi być i już! Wiele konstrukcji przechodziło zmiany w trakcie użytkowania.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Bartek:-)
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: czw gru 22, 2005 8:21 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bartek:-) » śr lut 14, 2007 3:36 pm

Ja zaopatruje się w HIPOLU w Warszawie i w razie czego moge załatwić jakieś 30% upustu.
ganiam Pajero z 87r.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw lut 15, 2007 9:04 am

Faja pisze:Jak wiadomo wałki balansowe to słaby punkt tych silników. W razie zatarcia może urwać się pasek i poczynić wielkie szkody. Niektórzy pisali na forum o takich przypadkach. Mało tego brak wałków wcale tak strasznie nie zwiększa drgań, drgania to przede wszystkim zawieszenie silnika i brak tłumika drgań rury wydechowej. Niektórzy mechanicy uważają wręcz, że usunięcie wałków należy do obowiązkowego pakietu startowego. Kupując stary samochód nie znamy stanu wałków. Ja byłem krok od "tragedii". Zaniepokoił mnie dziwny dżwięk i zapach i zajżałem pod pokrywę. Dolny wałek zatarł się, na szczęście pasek starł sobie tylko zęby na kółku zębatym i został na miejscu. Podczas usuwania wałków należałoby również (właściwie obowiązkowo) zaślepić kanały doprowadzające olej do wałków. W tym celu należy zdjąć paski, koła zębate na wale, odkręcić mocowanie alternatora, miskę olejową, smok oleju i pokrywę pompy oleju. W niej znajdują się kanały olejowe, zawór regulujący ciśnienie oleju, krótki wałeczek zazębiający sie z dolnym wałkiem balansowym. Kanalik smarujący zaślepić (uważać żeby zaślepić właściwy kanalik), wałeczek i wałek wywalić, pozostały otwór po wałeczku zaślepić. Wywalić napinacz paska wałków. I nie bać się stwierdzeń w stylu: jezeli ktoś to zaprojektował to musi być i już! Wiele konstrukcji przechodziło zmiany w trakcie użytkowania.
mimo wszystko bzdury gadasz
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » czw lut 15, 2007 8:41 pm

Czy w 2,5 tdi z 91 roku też są te nieszczęsne wałki ?
Jakie są objawy ich zatarcia ?
Do tych pytań sprowokowała mnie lektura tego postu i ....
dziwny zapach po otwarciu maski (jak przypalona guma).
pozdr

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » czw lut 15, 2007 9:23 pm

Wałki są napewno. Jak się któryś zatarł, to albo stoi albo ciężko nim pokręcić. A zapach przypalonej gumy może pochodzić z wielu źródeł. Radziłbym zdjąć pokrywę rozrządu (pasków) i się dokładnie wszystkiemu poprzyglądać.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw lut 15, 2007 9:39 pm

Faja pisze:Wałki są napewno. Jak się któryś zatarł, to albo stoi albo ciężko nim pokręcić. A zapach przypalonej gumy może pochodzić z wielu źródeł. Radziłbym zdjąć pokrywę rozrządu (pasków) i się dokładnie wszystkiemu poprzyglądać.
jasne i to można stwierdzić organleptycznie na motorze w aucie ktróre sobie cały czas jezdzi :roll: Może i ja sie nie znam ale spiskową teoria mi to pachnie :roll:

czyli że co jak smierdzi coś to:
Faja pisze:Wałki są napewno. Jak się któryś zatarł, to albo stoi albo ciężko nim pokręcić. .
i trzeba
Faja pisze: zdjąć pokrywę rozrządu (pasków) i się dokładnie wszystkiemu poprzyglądać.
Ja to sie zapewne mylę ale wydaje mi że albo wałki balansowe dobrze pracują i wszystko jest super extra z panewkami albo sie coś zaciera i 15 sekund maszynownia wybucha - jakoś w opcje pośrednią nie wierze :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw lut 15, 2007 10:33 pm

panewki walkow sa dostepne... ciezko sie je wymienia ale da sie...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » czw lut 15, 2007 11:11 pm

Decyzja podjęta - jutro zdejmuję pokrywkę.
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw lut 15, 2007 11:24 pm

pawel67 pisze:Decyzja podjęta - jutro zdejmuję pokrywkę.
że sie tak grzecznie zapytam pokiego grzyba 8) ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » czw lut 15, 2007 11:37 pm

pawel67 pisze:Decyzja podjęta - jutro zdejmuję pokrywkę.
Tia, zdjemij pokrywę ale z czego? z głowy? bez zdjęcia paska i tak nic nie zobaczysz.
Ale co tam będziesz wiedział jak pasek wygląda :)21
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » pt lut 16, 2007 8:40 am

Proszę o wybaczenie :oops: - nie znam tego silnika.
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

Awatar użytkownika
Pandora
Posty: 393
Rejestracja: pt gru 30, 2005 6:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Pandora » pt lut 16, 2007 12:16 pm

fotam pisze:No dzięki.
I jeszcze pytanie pomocnicze:
Czy "Mitsuboshi" to oryginalny pasek (producent) do Miśka ?
Tak twierdzi jeden z moich potencjalnych dostawców.
Chyba bzdury gada, bo to nie jest japoński pasek, ale miałem go w moim misku i nie było problemów.
WD21 2,7TD

tel 609204000
GG - 506386

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » pt lut 16, 2007 6:16 pm

Pandora pisze: Chyba bzdury gada, bo to nie jest japoński pasek, ale miałem go w moim misku i nie było problemów.
Dzięki za info.
Gadanie bzdur to jest to za co zazwyczaj płacą sprzedawcom :evil: niestety, byle kupić ...
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » pt lut 16, 2007 7:33 pm

Na marginesie:
- jaka jest częstotliwość wymiany paska rozrządu ?
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » pt lut 16, 2007 11:00 pm

pawel67 pisze:Na marginesie:
- jaka jest częstotliwość wymiany paska rozrządu ?
na zdrowie: http://www.abs.org.pl/?aid=35
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości