Sprzegiełka - auto hub

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
legato2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 01, 2007 8:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Sprzegiełka - auto hub

Post autor: legato2 » wt sty 02, 2007 11:45 pm

Po pierwsze witam wszystkich , jestem tu nowy. To znaczy , posiadałem już autko quasi terenowe - Ford Explorer 99r. Podobnie jak Y@onek :)
Obecnie posiadam Pajero 98r. niby wiekowo gożej ale na pierwszy rzut oka to Pajero wydaje sie byc solidniejszy i owiele mądrzej wykonany. No i w koncu mam naped na 4 kółka z prawdziwego zdarzenia, a nie jakies sprzegła cierne zamiast miedzyosiowego układy róznicowego.

Do rzeczy: Po pierwsze nie bardzo wiem czym jeżdze to sie chyba nazywa V20 , jest długi ale zauwazyłem ze w tym roku były dwie "budy"
albo mam halucynacje ;). Moj wyglada jak by mial poszerzane nadkola.
Poza tym ma silniczek 3500 (nie GDI) oraz automatyczna skrzynke.

Chyba mam automatyczne sprzegielka, moj samochód ma kilka wad i chyba byłem ich świadom (tych co widziałem :) ) Ale był za to tani
Miedzy innymi ma zerwana szpilke w przednim kole.
Prubuje ja wymienic (musze rozdzielic Hub od tarczy) i zatrzymałem sie na uzadzeniu zwanym AutoHub , znalazłem opis w kilku postach ale niestety u mnie to tak nie wyglada. Nie ma zadnego dekielka itp.
Jest tak: zaslepka , zeger, stalowa pokrywa z otworem wieloklinowym na półoś i ..... tu mi sie rozum skonczył, przychodzi niby kolej na dwa wkręty krzyżakowe ale nie wiem...
Podejzewam ze moj jest młodszy od opisywanego na forum.

Nie jestem super znawca samochodów terenowych używam je bo lubie i potrzebuje, mieszkam na zadupiu bez asfaltowych drog.
Bardzo prosze o wsakzówke.

I jeszcze jedno , jezeli ktos z kolegow znajdzie chwile czau dla mnie to prosze o wskazówke dotyczaca OBD w tym samochodzie.
Bo mi scierwnik nie odpowiada na rzadnym protokóle z tych ktorych uzywam ani CAN ani KWP ani wszelakie inne ISO
Jak sie z tym skomunikowac ? :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Sprzegiełka - auto hub

Post autor: goszen » śr sty 03, 2007 7:29 am

legato2 pisze:
Chyba mam automatyczne sprzegielka, moj samochód ma kilka wad i chyba byłem ich świadom (tych co widziałem :) ) Ale był za to tani
Miedzy innymi ma zerwana szpilke w przednim kole.
Prubuje ja wymienic (musze rozdzielic Hub od tarczy) i zatrzymałem sie na uzadzeniu zwanym AutoHub , znalazłem opis w kilku postach ale niestety u mnie to tak nie wyglada. Nie ma zadnego dekielka itp.
Jest tak: zaslepka , zeger, stalowa pokrywa z otworem wieloklinowym na półoś i ..... tu mi sie rozum skonczył, przychodzi niby kolej na dwa wkręty krzyżakowe ale nie wiem...
witam
Po 1) masz super selekt więć nie masz automatycznych sprzęgiełek, tylko tarczki o których napisałeś są na stałe zblokowane z piastą, a zapinasz przud podcisnienioeo,.
po 2) 2 śrubki przytrzymują podkładkę, która blokuje nakrętkę za którą jest łożysko.
Zeby zdjącpiastę i wymienić szpilkę to rzeczywiście musisz je odkręciś, zdjąć podkładkę, i wyjąć łożysko stożkowe, i piasta jest zdjęta.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » śr sty 03, 2007 8:55 am

Jak się czyta to wszystko to takie proste.
Ale ciężej z wykonaniem jak ktoś w tym nie siedzi.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
legato2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 01, 2007 8:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: legato2 » śr sty 03, 2007 10:25 am

Witam i przedewszystkim dziekuje za wsparcie.
Po południu postaram sie dokończyc wymiane szpilki, zgodnie ze wskazówkami kolegów. Jeszcze raz dziekuje.

Jezeli dobrze rozumiem to pod ta nakładka , która trzymaja dwa wkręty jest "wielka" nakretka do której nie bede miał klucza ... jezli jest to powyzej 32.

Swoja droga , po co to wszystko jezeli kolo obraca sie z całą półosią ?
Dopiero jak zdjąłem pokrywe od tego czegos co nazywa kolega piasta.
Choć to koło według mnie ma jeden punkt podparcia, i nie jest nim ten mechanizm od zewnątrz.
W miedzy czasie poczytałem troszke o super select narazie na forum.....
... i puki co, średnio to rozumiem.
Ale cóż, z wykształcenia jestem tylko mechanikiem :D
Ale jak sobie pomysle jakim jestem inzynierem to boje sie pujsc do lekaża :).

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam , jak uda mi sie to rozebrac i złożyc ,
może sie czegos naucze ;)

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr sty 03, 2007 10:54 am

legato2 pisze:
Jezeli dobrze rozumiem to pod ta nakładka , która trzymaja dwa wkręty jest "wielka" nakretka do której nie bede miał klucza ... jezli jest to powyzej 32.
)

nie potrzeba klucza, nakrętę śrubokrętem obracasz w lewo i ona się wykręca.
pamiętaj, żę jak będziesz skręcał, zostaw minimalny luz, bo jak koło zacznie pracować, nagrzeje się, jakbyś za mocno skręcił to padnie łożysko.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr sty 03, 2007 11:32 am

Wydaje mi sie Zbyszku, ze nie powinien zostawiac tego luzu... To jest lozysko stozkowe, owszem, ale powinien je dokrecic normalnie. Niezbyt mocno, ale bez luzu. Tam sa bowiem po dwa lozyska na kazde kolo z tego co pamietam.
Chyba ze juz wczesniej przy zdejmowaniu zauwazyl lekki luz na lozysku. Wtedy dokrecic musi mniej wiecej tak samo. Inaczej duza szansa, ze zarypie lozysko w krotkim czasie.
Ale lozyska te nie sa drogie, jezli stwierdzi luz (w co watpie w tak mlodym aucie) to najlepiej je wymienic.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
legato2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 01, 2007 8:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: legato2 » śr sty 03, 2007 11:35 pm

A nie mówiłem ze sie czegos naucze... Ale na wstępie BARDZO DZIEKUJE za wsparcie przy demontarzu przedniej piasty.
Bez wiedzy kolegów bładził bym wiele dni i pewnie cos zepsół :)
A tak jest 1:0 (Ja vs Misiek)

A powracajac do mojej nauki... Ja to widze tak: Rzeczywiscie to coś co wystaje na zewnatrz felgi jest poprostu piastą wspierająca koło w dwóch punktach (łożyskach) oddalonych od siebie o jakies 50 mm.
Taka piasta w kształcie tuleji. Na zewnetrznym obwodzie tej "tuleji" sa owe dwa łożyska oraz piasta jako łoże tych łożysk. W wew czesci tuleji kreci sie półos napędowa, która przekazuje moment obrotowy na skrajną zewnętrzną "pokrywe" piasty. Półoś oraz "pokrywa" piasty są "zapiete" na wieloklin.
Czyli odśrodka , na zewnątrz i ponownie do środka przekazywany jest moment obrotowy.
A tak przy okazji to zdjecie tarczy hamulcowej z piasty nie jest takie proste birac pod uwage ze niema sie za bardzo gdzie zaczepic sciągaczem.

Opisałem to , dla takich " Łosi - amatorów" jak ja , niech koledzy eksperci sie nie obruszaja na te wypociny. Moze to sie komus kiedys jeszcze przyda. Co raz wicej na forum autek 98r. w rekach amatorów :D
Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr sty 03, 2007 11:40 pm

legato2 pisze:Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje
nie ma sprawy :)2
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » czw sty 04, 2007 8:46 am

kolega niech zajrzy na moja stronke tam są rysunki to mu trochę rozjaśnią w głowie
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
legato2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 01, 2007 8:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: legato2 » czw sty 04, 2007 12:56 pm

Dzieki ...
Oczywiscie zanim rozebrałem piaste i poprosiłem o pomoc na forum przejzałem kolegi strone, powiem wiecej nawet sciagnałem wszystko na dysk lokalny :) ale niestety tam nie znalazłem rysunku mojej piasty.
Troche podobna ale jednak sporo nie tak.
Dzisiaj bede to składał wiec porobie sobie zdjecia krok po kroku , moze sie kiedys komus przydadzą :D

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » czw sty 04, 2007 2:05 pm

legato2 pisze:Dzieki ...
Oczywiscie zanim rozebrałem piaste i poprosiłem o pomoc na forum przejzałem kolegi strone, powiem wiecej nawet sciagnałem wszystko na dysk lokalny :) ale niestety tam nie znalazłem rysunku mojej piasty.
Troche podobna ale jednak sporo nie tak.
Dzisiaj bede to składał wiec porobie sobie zdjecia krok po kroku , moze sie kiedys komus przydadzą :D

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki.
zciagać nie musisz, niedługo bedzie jeszcze miror stronki na innym serwerze, na razie troche ją zaniedbałem bo brak czasu ale niedługo coś dla nissanowców napewno sie pokaże i dla właścicieli miśków też
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość