DO czego pierwszy tłumnik?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

DO czego pierwszy tłumnik?

Post autor: goszen » śr sty 03, 2007 12:42 pm

Jeszcze jedno, czym się objawi usunięcie pierwszego tłumika?
Może ktoś ma doświadczenie?
Ostatnio zmieniony śr sty 03, 2007 7:53 pm przez goszen, łącznie zmieniany 1 raz.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr sty 03, 2007 3:35 pm

Niczym :) Ja to jestem doswiadczony... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: DO czego pierwszy tłumok?

Post autor: LR_Olek » śr sty 03, 2007 3:55 pm

goszen pisze:Jeszcze jedno, czym się objawi usunięcie pierwszego tłumika?
Może ktoś ma doświadczenie?
pomysl logicznie,jakby byl niepotrzebny,to ....BY GO W OGOLE TAM NIKT NIE WKLADAL W FABRYCE :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr sty 03, 2007 4:07 pm

No moze w LR to faktycznie auto przestanie jezdzic :) Ale Paherro nawet bez paliwa jedzie :)
Zapewniam Cie, calkiem logicznie, ze nie odczuje roznicy :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr sty 03, 2007 4:49 pm

a może ten tłumok to kat.?? :)21

bo jego obecność jest czasami konieczna przy przeglądach
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: DO czego pierwszy tłumok?

Post autor: goszen » śr sty 03, 2007 4:55 pm

LR_Olek pisze:pomysl logicznie,jakby byl niepotrzebny,to ....BY GO W OGOLE TAM NIKT NIE WKLADAL W FABRYCE :)21
większość ludzi którzy intesywnie jeżdźą w terenie to go wyżucają.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr sty 03, 2007 4:56 pm

O jejku...
Wiele rzeczy jest potrzebne przy przegladach. Faktycznie wszystkie posiadasz i wszystko masz zawsze OK? Ja sie pozbylem tego tlumika. Jako koncowy mam teraz srodkowy od Transita (z tego co pamietam) i przeglady robie, jezdze duzo, nikt sie nie przyczepil, nic nie wybuchlo. Nie ma sprawy - jak masz za duzo kasy to kupuj w serwisie lub u czolowych firm zajmujacych sie wydechami caly oryginalny wydech:) Przeciez kto bogatemu zabroni...
Mnie sie jednak wydaje, ze takie cos jest po prostu glupota. Kiedy trzeba wydac kase to sie to powinno robic, ale w 15 letnim aucie katalizator tudziez oryginalne wydechy sa - z calym szacunkiem - na **** potrzebne.
No :) 8)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr sty 03, 2007 4:59 pm

ernil pisze:O jejku...
Wiele rzeczy jest potrzebne przy przegladach. Faktycznie wszystkie posiadasz i wszystko masz zawsze OK? Ja sie pozbylem tego tlumika. Jako koncowy mam teraz srodkowy od Transita (z tego co pamietam) i przeglady robie, jezdze duzo, nikt sie nie przyczepil, nic nie wybuchlo. Nie ma sprawy - jak masz za duzo kasy to kupuj w serwisie lub u czolowych firm zajmujacych sie wydechami caly oryginalny wydech:) Przeciez kto bogatemu zabroni...
Mnie sie jednak wydaje, ze takie cos jest po prostu glupota. Kiedy trzeba wydac kase to sie to powinno robic, ale w 15 letnim aucie katalizator tudziez oryginalne wydechy sa - z calym szacunkiem - na **** potrzebne.
No :) 8)
Po wycięciu go zauważyłeś jakąś różnicę?
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr sty 03, 2007 5:06 pm

Nie. Aczkolwiek, jezeli wczesniej go miales i caly uklad byl sprawny (szczelny) to istnieje prawdopodobienstwo, ze bedzie troche glosniej. Ja tak jednak robilem w 3 swoich autach (wycinalem katalizator w Celice i w 626) i roznicy nie bylo. Wazne jest, zeby wspawac na to miejsce taka przelotke z siatki stalowej, ktora tlumi drgania. Tak mi to zawsze tlumaczyl moj kolega, ktory sie zajmuje tlumikami od lat w USA i w PL.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr sty 03, 2007 5:09 pm

no w sumie coś co producent wmontował w auto to chyba jest po coś potrzebne.
akurat w moim już 16 letnim placku wszystko jest OK i przeglądy nie są mi straszne(pewnie nie wiecie jakie przeglądy wykonuje Milicja białoruska podczas rutynowej kontroli:)21 );
nie mogę powiedzieć tego samego o uazie bo tam mam wydech całkowicie wolny :)21, ale ja go używam tylko do rajdów i jadąc na przegląd zakładam wydechy i jest "w miarę" OK

wydechy są w pewien sposób dostrajane do silnika i domowe ingerowanie w oryginalny wydech raczej korzyści nie przynosi, co innego jak to robi jakaś specjalna firma tuningująca wydechy i poprawiająca fabrykę.

ale ja się nie znam szkołę w tym kierunku dawno skończyłem i wsio zapomniałem


rób jak chcesz

pozdrawiam
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr sty 03, 2007 5:10 pm

a czy ukłąd wydechowy może się zapchać?
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr sty 03, 2007 5:16 pm

Moze. Tzn, calkiem to raczej nie, predzej sie rozsypie chyba ze starosci...
Niemniej zbiera sie tam od cholery tej "sadzy". Wazne jest, zeby tlumik koncowy byl do diesla. Chodzi chyba o to, zeby byly komory rozprezajace w tlumiku czy cos takiego. Nie widac przeswitu bezposrednio jak popatrzysz z jednej strony tlumika na druga. Jesli sie nie myle, to tak wlasnie to jest. Podawalem w zamiennikach tlumik koncowy do Pajero.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr sty 03, 2007 5:17 pm

może może a szczególnie kat. :)21
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr sty 03, 2007 5:20 pm

Dokladnie. Dlatego katalizator nalezy wyciac w pierwszej kolejnosci.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr sty 03, 2007 5:31 pm

no i można też wrzucić strumienicę co by moment trochę w dół obrotów przesunąć
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

mac112
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:29 pm

Post autor: mac112 » śr sty 03, 2007 6:03 pm

Szacunek!

Wogle się na tym nie znam, ale mam takiego kumpla, co wydechy projektuje (np. do Porsche Cayen) i mówię mu: "Rychu, najlepiej to wywalić cały układ żeby oporów nie było i wszystko bedzie gutt", a on mi na to, że układ ma tłumić, ale i ograniczać "przeciwciśnienia" - tak powiedział, a jakby uciąć rurę w ogóle, to się silnikowi zafasuje ogromne przeciwciśnienie. Do dziś nie wiem jak to możliwe, ale pono tak jest. Szacunek!

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr sty 03, 2007 6:16 pm

masz kolego absolutną rację i dlatego wcześniej napisałem, że najlepszy jest oryginał lub spec wydech od firmy która się na tym zna i która na ciśnieniach,podciśnieniach, drganiach i innych rezonansach zna się


miałem kiedyś alfę 155 2.0TS i wywaliłem z niej katalizator bo już brzęczał i świecił w ciemnościach, wstawiłem w jego miejsca zwykłą rurę i ogólnie :)3 samochód nie chciał jechać. Później wstawiłem strumienicę i autko jechało już o wiele lepiej a szczególnie w dolnym zakresie obrotów.
Więcej już nie eksperymentowałem bo do tego to trzeba mieć pojęcie.
W tym przypadku zadziałało to na korzyść auta (osiągi), ale samochody są różne, różne są silniki i układy wydechowe.
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr sty 03, 2007 6:22 pm

Tak tak tak... W Celice 2.0 GT tez wstawialem strumienice i wszystko bylo ok. Niemniej Celica wazy ile wazy i moc ma taka jaka ma. Odczujesz nawet niewielkie roznice w mocy czy momencie. Natomiast w Pajero... :roll: Mozna sobie chyba darowac takie dywagacje :wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr sty 03, 2007 6:44 pm

no to ja już będę milczał
:)21
pozdro
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr sty 03, 2007 6:46 pm

Ja tez:) A Zbyszek niech wytnie wydech ale nie wyjezdza z garazu :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Re: DO czego pierwszy tłumok?

Post autor: skorek » śr sty 03, 2007 7:48 pm

LR_Olek pisze:
goszen pisze:Jeszcze jedno, czym się objawi usunięcie pierwszego tłumika?
Może ktoś ma doświadczenie?
pomysl logicznie,jakby byl niepotrzebny,to ....BY GO W OGOLE TAM NIKT NIE WKLADAL W FABRYCE :)21
w fabryce tak ale w Monster Garage? :D :D
jezeli auto ma sluzyc tylko w teren to inna bajka, ja w swoim td odrazu wyzucilem tlumnik :)
chodzi super, no i słychac ze chodzi
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: DO czego pierwszy tłumok?

Post autor: goszen » śr sty 03, 2007 7:52 pm

skorek pisze:w fabryce tak ale w Monster Garage? :D :D
jezeli auto ma sluzyc tylko w teren to inna bajka, ja w swoim td odrazu wyzucilem tlumnik :)
chodzi super, no i słychac ze chodzi
a zauważyłeś jakąś różnicę po wycięćiu?
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr sty 03, 2007 8:03 pm

Pewnie zauwazyl, stal sie lzejszy o 5 kilo zlomu :P
Zbyszku, naprawde watpie, zebyc odczul roznice. Ale co Ci szkodzi wyciac i samemu obadac?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Doktor-Granat
Posty: 733
Rejestracja: sob gru 03, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Doktor-Granat » śr sty 03, 2007 8:46 pm

A ja od kolektora do samego tyłu mam tylko rurę i jest OK!
Nigdy nie mów Będę , bo Nie Będziesz. Zawsze mów Jestem! "GRANAT"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości