DO czego pierwszy tłumnik?
Moderator: Kosiarz
DO czego pierwszy tłumnik?
Jeszcze jedno, czym się objawi usunięcie pierwszego tłumika?
Może ktoś ma doświadczenie?
Może ktoś ma doświadczenie?
Ostatnio zmieniony śr sty 03, 2007 7:53 pm przez goszen, łącznie zmieniany 1 raz.
GG 3597101 tel. 602-673-905
Re: DO czego pierwszy tłumok?
pomysl logicznie,jakby byl niepotrzebny,to ....BY GO W OGOLE TAM NIKT NIE WKLADAL W FABRYCEgoszen pisze:Jeszcze jedno, czym się objawi usunięcie pierwszego tłumika?
Może ktoś ma doświadczenie?

- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: DO czego pierwszy tłumok?
większość ludzi którzy intesywnie jeżdźą w terenie to go wyżucają.LR_Olek pisze:pomysl logicznie,jakby byl niepotrzebny,to ....BY GO W OGOLE TAM NIKT NIE WKLADAL W FABRYCE
GG 3597101 tel. 602-673-905
O jejku...
Wiele rzeczy jest potrzebne przy przegladach. Faktycznie wszystkie posiadasz i wszystko masz zawsze OK? Ja sie pozbylem tego tlumika. Jako koncowy mam teraz srodkowy od Transita (z tego co pamietam) i przeglady robie, jezdze duzo, nikt sie nie przyczepil, nic nie wybuchlo. Nie ma sprawy - jak masz za duzo kasy to kupuj w serwisie lub u czolowych firm zajmujacych sie wydechami caly oryginalny wydech:) Przeciez kto bogatemu zabroni...
Mnie sie jednak wydaje, ze takie cos jest po prostu glupota. Kiedy trzeba wydac kase to sie to powinno robic, ale w 15 letnim aucie katalizator tudziez oryginalne wydechy sa - z calym szacunkiem - na **** potrzebne.
No

Wiele rzeczy jest potrzebne przy przegladach. Faktycznie wszystkie posiadasz i wszystko masz zawsze OK? Ja sie pozbylem tego tlumika. Jako koncowy mam teraz srodkowy od Transita (z tego co pamietam) i przeglady robie, jezdze duzo, nikt sie nie przyczepil, nic nie wybuchlo. Nie ma sprawy - jak masz za duzo kasy to kupuj w serwisie lub u czolowych firm zajmujacych sie wydechami caly oryginalny wydech:) Przeciez kto bogatemu zabroni...
Mnie sie jednak wydaje, ze takie cos jest po prostu glupota. Kiedy trzeba wydac kase to sie to powinno robic, ale w 15 letnim aucie katalizator tudziez oryginalne wydechy sa - z calym szacunkiem - na **** potrzebne.
No


XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Po wycięciu go zauważyłeś jakąś różnicę?ernil pisze:O jejku...
Wiele rzeczy jest potrzebne przy przegladach. Faktycznie wszystkie posiadasz i wszystko masz zawsze OK? Ja sie pozbylem tego tlumika. Jako koncowy mam teraz srodkowy od Transita (z tego co pamietam) i przeglady robie, jezdze duzo, nikt sie nie przyczepil, nic nie wybuchlo. Nie ma sprawy - jak masz za duzo kasy to kupuj w serwisie lub u czolowych firm zajmujacych sie wydechami caly oryginalny wydech:) Przeciez kto bogatemu zabroni...
Mnie sie jednak wydaje, ze takie cos jest po prostu glupota. Kiedy trzeba wydac kase to sie to powinno robic, ale w 15 letnim aucie katalizator tudziez oryginalne wydechy sa - z calym szacunkiem - na **** potrzebne.
No![]()
GG 3597101 tel. 602-673-905
Nie. Aczkolwiek, jezeli wczesniej go miales i caly uklad byl sprawny (szczelny) to istnieje prawdopodobienstwo, ze bedzie troche glosniej. Ja tak jednak robilem w 3 swoich autach (wycinalem katalizator w Celice i w 626) i roznicy nie bylo. Wazne jest, zeby wspawac na to miejsce taka przelotke z siatki stalowej, ktora tlumi drgania. Tak mi to zawsze tlumaczyl moj kolega, ktory sie zajmuje tlumikami od lat w USA i w PL.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
no w sumie coś co producent wmontował w auto to chyba jest po coś potrzebne.
akurat w moim już 16 letnim placku wszystko jest OK i przeglądy nie są mi straszne(pewnie nie wiecie jakie przeglądy wykonuje Milicja białoruska podczas rutynowej kontroli:)21 );
nie mogę powiedzieć tego samego o uazie bo tam mam wydech całkowicie wolny
, ale ja go używam tylko do rajdów i jadąc na przegląd zakładam wydechy i jest "w miarę" OK
wydechy są w pewien sposób dostrajane do silnika i domowe ingerowanie w oryginalny wydech raczej korzyści nie przynosi, co innego jak to robi jakaś specjalna firma tuningująca wydechy i poprawiająca fabrykę.
ale ja się nie znam szkołę w tym kierunku dawno skończyłem i wsio zapomniałem
rób jak chcesz
pozdrawiam
akurat w moim już 16 letnim placku wszystko jest OK i przeglądy nie są mi straszne(pewnie nie wiecie jakie przeglądy wykonuje Milicja białoruska podczas rutynowej kontroli:)21 );
nie mogę powiedzieć tego samego o uazie bo tam mam wydech całkowicie wolny

wydechy są w pewien sposób dostrajane do silnika i domowe ingerowanie w oryginalny wydech raczej korzyści nie przynosi, co innego jak to robi jakaś specjalna firma tuningująca wydechy i poprawiająca fabrykę.
ale ja się nie znam szkołę w tym kierunku dawno skończyłem i wsio zapomniałem
rób jak chcesz
pozdrawiam
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Moze. Tzn, calkiem to raczej nie, predzej sie rozsypie chyba ze starosci...
Niemniej zbiera sie tam od cholery tej "sadzy". Wazne jest, zeby tlumik koncowy byl do diesla. Chodzi chyba o to, zeby byly komory rozprezajace w tlumiku czy cos takiego. Nie widac przeswitu bezposrednio jak popatrzysz z jednej strony tlumika na druga. Jesli sie nie myle, to tak wlasnie to jest. Podawalem w zamiennikach tlumik koncowy do Pajero.
Niemniej zbiera sie tam od cholery tej "sadzy". Wazne jest, zeby tlumik koncowy byl do diesla. Chodzi chyba o to, zeby byly komory rozprezajace w tlumiku czy cos takiego. Nie widac przeswitu bezposrednio jak popatrzysz z jednej strony tlumika na druga. Jesli sie nie myle, to tak wlasnie to jest. Podawalem w zamiennikach tlumik koncowy do Pajero.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Szacunek!
Wogle się na tym nie znam, ale mam takiego kumpla, co wydechy projektuje (np. do Porsche Cayen) i mówię mu: "Rychu, najlepiej to wywalić cały układ żeby oporów nie było i wszystko bedzie gutt", a on mi na to, że układ ma tłumić, ale i ograniczać "przeciwciśnienia" - tak powiedział, a jakby uciąć rurę w ogóle, to się silnikowi zafasuje ogromne przeciwciśnienie. Do dziś nie wiem jak to możliwe, ale pono tak jest. Szacunek!
Wogle się na tym nie znam, ale mam takiego kumpla, co wydechy projektuje (np. do Porsche Cayen) i mówię mu: "Rychu, najlepiej to wywalić cały układ żeby oporów nie było i wszystko bedzie gutt", a on mi na to, że układ ma tłumić, ale i ograniczać "przeciwciśnienia" - tak powiedział, a jakby uciąć rurę w ogóle, to się silnikowi zafasuje ogromne przeciwciśnienie. Do dziś nie wiem jak to możliwe, ale pono tak jest. Szacunek!
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
masz kolego absolutną rację i dlatego wcześniej napisałem, że najlepszy jest oryginał lub spec wydech od firmy która się na tym zna i która na ciśnieniach,podciśnieniach, drganiach i innych rezonansach zna się
miałem kiedyś alfę 155 2.0TS i wywaliłem z niej katalizator bo już brzęczał i świecił w ciemnościach, wstawiłem w jego miejsca zwykłą rurę i ogólnie
samochód nie chciał jechać. Później wstawiłem strumienicę i autko jechało już o wiele lepiej a szczególnie w dolnym zakresie obrotów.
Więcej już nie eksperymentowałem bo do tego to trzeba mieć pojęcie.
W tym przypadku zadziałało to na korzyść auta (osiągi), ale samochody są różne, różne są silniki i układy wydechowe.
miałem kiedyś alfę 155 2.0TS i wywaliłem z niej katalizator bo już brzęczał i świecił w ciemnościach, wstawiłem w jego miejsca zwykłą rurę i ogólnie

Więcej już nie eksperymentowałem bo do tego to trzeba mieć pojęcie.
W tym przypadku zadziałało to na korzyść auta (osiągi), ale samochody są różne, różne są silniki i układy wydechowe.
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: DO czego pierwszy tłumok?
w fabryce tak ale w Monster Garage?LR_Olek pisze:pomysl logicznie,jakby byl niepotrzebny,to ....BY GO W OGOLE TAM NIKT NIE WKLADAL W FABRYCEgoszen pisze:Jeszcze jedno, czym się objawi usunięcie pierwszego tłumika?
Może ktoś ma doświadczenie?


jezeli auto ma sluzyc tylko w teren to inna bajka, ja w swoim td odrazu wyzucilem tlumnik

chodzi super, no i słychac ze chodzi
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.
Re: DO czego pierwszy tłumok?
a zauważyłeś jakąś różnicę po wycięćiu?skorek pisze:w fabryce tak ale w Monster Garage?![]()
![]()
jezeli auto ma sluzyc tylko w teren to inna bajka, ja w swoim td odrazu wyzucilem tlumnik![]()
chodzi super, no i słychac ze chodzi
GG 3597101 tel. 602-673-905
- Doktor-Granat
- Posty: 733
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości