2,5 TDI, KILKA PYTAŃ - jestem nowy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

KRYSTEK 4X4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pt sty 05, 2007 7:53 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

2,5 TDI, KILKA PYTAŃ - jestem nowy

Post autor: KRYSTEK 4X4 » pt sty 05, 2007 8:21 pm

witam serdecznie, na wstępie chciałbym się przywitać i z góry przeprosić za głupie pytania, ale tak to już jest z żótodziobami ...

jestem nowo upieczonym użytkownikiem pajero 2,5 tdi z 1993 LONG i w związku z tym mam kilka pytań, mianowicie:

- dlaczego świeci mi na schemacie napędów (właściwie mruga) pomarańczowa kontrolka reduktora, dzieje się tak bez względu na włączone napędy

- dlaczego od czasu do czasu mruga kontrolka od poziomu oleju, chociaż stan oleju jest w porządku

- jak odpalić webasto

- i ostatnie pytanie, czy problemem jest zamontować ozdobne listwy boczne do auta, w który ich nie było

z góry dziękuję i zaznaczam, ze starałem się przeglądnąć całe forum i nie udało mi się znależć odpowiedzi na w/w pytania
PAJERO 2,5 TD Intercooler, 93

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt sty 05, 2007 9:46 pm

Oj, to kiepsko szukales...
Jezeli mruga Ci ta kontrolka napedow, to znaczy ze pospul Ci sie jeden z czujnikow. Nie ma sensu sie tym przejmowac jezeli ABS i napedy dzialaja Ci poprawnie. Zbyt duzo zabawy.

Jezeli chodzi o kontrolke poziomu oleju, to pewnie wina czujnika w misce olejowej. Zobacz sobie, czy takowy masz. Jest on przykrecany na bocznej sciance miski na 4 srubeczkach dziesiatkach chyba. Niestety jak narazie nie udalo mi sie dostac tego czujnika nigdzie (poza oczywiscie serwisem).

Co do listw, to rozumiem, ze mowa o tych szerokich na drzwiach (i blotnikach chyba tez). Jezeli tak, to problemu nie ma. Wiercisz otworki i przyczepiasz listwy na kolkach. Ale madrzej chyba jest jak sie je przyklei na tasmie dwustronnej do listw wlasnie (taka gruba, gabczasta). Tylko kawalki tasmy przyklejaj w pionie. Woda sie nie bedzie zatrzymywac tak bardzo...

Pozdrawiam,
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: 2,5 TDI, KILKA PYTAŃ - jestem nowy

Post autor: goszen » pt sty 05, 2007 9:55 pm

KRYSTEK 4X4 pisze:
dlaczego świeci mi na schemacie napędów (właściwie mruga) pomarańczowa kontrolka reduktora, dzieje się tak bez względu na włączone napędy
Witam
bo nie dziła czujnik w reduktorze albo nie styka w kostce na reduktorze kabelek od tego czujnika. Objaw typowy dla auta, które długo stało.
KRYSTEK 4X4 pisze:
- czy problemem jest zamontować ozdobne listwy boczne do auta, w który ich nie było
nie, jest problem, sam montowałem do swojego, zeszło mi trzy dni bo chciałe zrobić to precyzyjnie, ale się udało.
Ostatnio zmieniony pt sty 05, 2007 10:21 pm przez goszen, łącznie zmieniany 1 raz.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pt sty 05, 2007 10:24 pm

ja przyklejałem na klej do szyb.
GG 3597101 tel. 602-673-905

KRYSTEK 4X4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pt sty 05, 2007 7:53 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: KRYSTEK 4X4 » pt sty 05, 2007 10:34 pm

ernil pisze:Oj, to kiepsko szukales...
Jezeli mruga Ci ta kontrolka napedow, to znaczy ze pospul Ci sie jeden z czujnikow. Nie ma sensu sie tym przejmowac jezeli ABS i napedy dzialaja Ci poprawnie. Zbyt duzo zabawy.

no właśnie, zapomniałem dodać, że kontrolka ABS też sie zapala, a sam system nie działa, a na czym plega ta zabawa, jeśli można ... :lol:

wielkie dzięki za odpowiedzi, mam już jakiś obraz
PAJERO 2,5 TD Intercooler, 93

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt sty 05, 2007 10:37 pm

Jak Ci sie chce to do mnie teraz zadzwon. Wyjasnie Ci.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » pt sty 05, 2007 10:38 pm

JA BYM NIE NAZYWAL GO TDI

a TD lub TD z I
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt sty 05, 2007 10:41 pm

JONY B pisze:JA BYM NIE NAZYWAL GO TDI

a TD lub TD z I
Wyjasnij mi prosze roznice jesli mozesz. Ja jej jakos nie dostrzegam.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » pt sty 05, 2007 10:46 pm

goszen pisze:ja przyklejałem na klej do szyb.
Heretyk, kurna blaszka :)11 :)21

Ja żyję ze sprzedaży taśm klejących, tych "gąbczastych" do listew też :)20 Spieniony akryl po prostu, jedyny problem to taki, że sprzedaje się to tylko do producentów listew albo bezpośrednio do fabryk samochodów, a nie do sklepów więc raczej nie kupicie tego sami i lepita potem jakimiś klejami do szyb :)21 Na dobrą sprawę, zgodnie z regułami sztuki, to powierzchnię listwy trzeba przed nałożeniem taśmy przygotować traktując odpowiednią chemią, tzw. primerem, a to już można tylko od 3M kupić. W każdym razie, jak Ci Goszenie drogi te listwy na klej zaczną odfruwać to mogę podesłać Ci parę metrów taśmy w ramach gratisowej próbki :D
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » pt sty 05, 2007 10:48 pm

TD to turbodiesel

TDI to turbodiesel z besposrednim wtryskiem paliwa

rozniaca kolosalna

w tdi odpalasz bez swiec,
elektoronika w pompie,

moc jak w benzynie w tej samej pojemnosci
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pt sty 05, 2007 10:57 pm

JONY B pisze:TD to turbodiesel

TDI to turbodiesel z besposrednim wtryskiem paliwa

rozniaca kolosalna

w tdi odpalasz bez swiec,
elektoronika w pompie,

moc jak w benzynie w tej samej pojemnosci
w jednych auta "I" oznacza i b. w. w dugich chłodnicę powietrza.
GG 3597101 tel. 602-673-905

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » pt sty 05, 2007 11:03 pm

nie
tdi to tdi a td to td
cos jak gdi w benzynie chyba, ....

sa tylko auta gdzie jest wielki napis INTERCOOLER

nie mylmy pojec

pomysl jedziesz na ogloszenie gosc opisuje auto jako tdi ma miec xxxKM a na miejscu okazuje sie ze to td

albo jedziesz ogladac bmw tds ,a okazuje sie ze to td

szlak moze czlowieka trafic

sorry ale jestem wrazliwy na to
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt sty 05, 2007 11:05 pm

Luz, niemniej nie moge sie z Toba zgodzic :) Pokaz mi VW z silnikiem, ktore nie maily pompowtryskow i innych pochodnych common rail. Czy ktorys mial inne oznaczenie niz TDI ?:)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » pt sty 05, 2007 11:09 pm

pierwsze (1990 rok) tdi vw mialy zwykla pompe i wtryski i walily paliwo prosto na tlok
potem nowsze i nowsze....

ale byly tez sdi oraz td z komora wstepna
ل يشل على تايرين

KRYSTEK 4X4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pt sty 05, 2007 7:53 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: KRYSTEK 4X4 » pt sty 05, 2007 11:16 pm

JONY B pisze:nie
tdi to tdi a td to td
cos jak gdi w benzynie chyba, ....

sa tylko auta gdzie jest wielki napis INTERCOOLER

nie mylmy pojec

teraz chyba będzie git :wink:
PAJERO 2,5 TD Intercooler, 93

Awatar użytkownika
Chrząścik Tomasz
Posty: 487
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
Lokalizacja: Kraków

TDI :)

Post autor: Chrząścik Tomasz » sob sty 06, 2007 9:46 am

a ja mam L-200 TD z intercoolerem i też jestem zadowolony... śmiga na tyle ile mu pozwalam i jest git

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob sty 06, 2007 10:35 am

Jezeli chodzi o VW to burdel maja taki w tych silnikach, ze nie ma co w ogole o tym dyskutowac. Audi ma jako taki porzadek, niemniej tez trzeba sie dobrze popatrzec na motor.
Mysle, ze przesadzasz z jednego prostego powodu - nikt, kto choc troche sie zna na autach nie wpadnie na to, zeby TDI lub TDi lub cokolwiek podobnego rozumiec jako bezposredni wtrysk w aucie, ktore ma rok produkcji '90 lub '93...
Niemniej mnie tez denerwuje czesto niekonsekwencja w oznaczeniach.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » sob sty 06, 2007 3:10 pm

jak pisalem byly te silniki w osobowych od 90 roku

ale mi nie oto

wszystko ok.
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob sty 06, 2007 3:12 pm

nie martw sie, ja tez mam swoje zajoby, ktorych sie strasznie czepiam :) :) To normalne, zwlaszcza u mezczyzn, hehe :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » pn sty 08, 2007 9:11 am

TD i TDI - no kurcze, przecież KAŻDY DIESEL TO TDI, bo wtryskiwaczy jest tyle, co cylindrów i paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania, a nie jak np. w Peloponezie Single Point Injection, gdzie zamiast gaźnika ktoś wsadził w kolektor dolotowy 1 (słownie) wtryskiwacz, żeby auto stało się jeszcze bardziej bezawaryjne ;)
W dodatku diesle, nawet te z lat 20-tych minionego wieku, to systemy Multipoint Injection :)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn sty 08, 2007 9:54 am

Raczysz zartowac... :o :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » pn sty 08, 2007 10:26 am

W VW są jasne oznaczenia. Silnik TDI. to taki, który ma wtrysk bezpośredni i turbosprężarkę, a TD, to taki który ma wtrysk pośredni do komory wstępnej i także turbo, SDI, to wtrysk bezpośredni, ale wolnossący. Tak naprawdę, oznaczenie TDI jest stosowane w autach koncernu VAG( VW, AUDI, SKODA, SEAT). Wydaje mi się,że oznaczenia miśków powinno wyglądać tak: TD intercooler, a nie TDI.
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Awatar użytkownika
legato2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 01, 2007 8:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: legato2 » pn sty 08, 2007 2:54 pm

Nie to ze bym sie na tym jakos znal ale ja zawsze traktowalem oznacznenia TDI ITD CDI HDI GDI TDS TDE jako terminy czysto marketingowe , nie przyszlo mi do glowy wiazac ktora kolwiek literke z konkretna technologia I-intercooler I-injection DI-direct injection... a moze Diesel Intercooler itd....
Co kraj to obyczaj to raczej obmyslaja ludzie od marketingu a nie inzynierowie :)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn sty 08, 2007 2:58 pm

Tez sie sklaniam ku tej opinii. Zwracam jeszcze uwage na oznaczenia kolorami poszczegolnych literek... :) Czerwone, zolte, niebieskie... :roll:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości