Super select w pajero 1990-2000

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Mieczyslav
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:35 am

Super select w pajero 1990-2000

Post autor: Mieczyslav » pn lut 19, 2007 8:52 am

Szukam auta z centralnym mechanizmem roznicowym , zeby dalo sie zapiac 4x4 i jezdzic po utwardzonej nawierzchni bez szkody dla napedow...

jednym z takich aut jest wlasnie pajero z super selectem, niestety handlarze twierdza zawsze usilnie ze ich pajero jest z superselectem i sie juz troche pogubilem

1) czy ss byl kladziony od poczatku produkcji drugiego pajero??
2) czy dzwignia skrzyni z ss powinna miec 4 przelozenia ?? (2H, 4H, 4Lh, 4Lc)
3) jak dzwignia ma 2H, 4H i 4L to czy to jest naped bez centralnego mechnizmu roznicowego??
4) czy ten ss ma jakies wady (co sprawdzic przy kupnie)
5) czy od jakiegos tam rocznika zaczeli robic zmodyfikowany ss (jakis lepszy) - generalnie czy warto dolozyc do 97 bo ss jest fajniejszy :wink:

i ogolne pytanie jak to jest z tymi dieslami...

kiedys w "auto po gwarancji" czytalem ze 2.8 jest fajny a 2.5 awaryjny...
w offroadzie twierdza natomiast ze 2.5 jest fajny tylko ze rozrzad na paskach...

i to tyle pytan

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pn lut 19, 2007 10:00 am

ad 1 nie do wszystkich - są II generacje z easy select'em (tzn bez centralnego mechanizmu różnicowego)

ad 2 tak

ad 3 niestety tak (albo raczej stety jak dla mnie) :D

na resztę pytań niech odpowiedzą inni.

zreszta było tyle razy wałkowane, bez problemu znajdziesz na forum.

Use "szukaj" Luke ...
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lut 19, 2007 10:13 am

AD 4 nie, nie posiada żadnych wad fabrycznych - SS 4WD to jeden z najlepszych systemów przeniesienia napędu.
AD 5 dopiero 3 generacja miała zmodyfikowany układ SS i nosi on nazwę SS II

Żaden motor w Mitsubishi nie jest awaryjny i każdy motor Mitsubishi może być awaryjny usterkowy jeśli był nie właściwe traktowany.

2.8 mam więcej mocy i to jest jego największa zaleta a to że ma łańcuch a nie pasek – uważam ze mit o pękających pasek można włożyć miedzy bajki pod warunkiem serwisowania auta na czas. 2.5 jest o tyle lepszy że tańszy w utrzymaniu ponieważ jest więcej części na rynku wtórnym i więcej producentów większą oferta z częściami do super mega popularnego silnika jakim jest i był 2,5 – 4d56
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn lut 19, 2007 1:11 pm

Jak jest SS to wajcha od napędów ma 5 pozycji
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Re: Super select w pajero 1990-2000

Post autor: pedro3 » pn lut 19, 2007 1:27 pm

Mieczyslav pisze:...
2) czy dzwignia skrzyni z ss powinna miec 4 przelozenia ?? (2H, 4H, 4Lh, 4Lc)
...
Super Select ma na lewarku:
2H - napęd na koła tylne
4H - napęd na 4 koła
4HLc - napęd na 4 koła z blokadą centralnego dyfra
N - neutral
4LLc - napęd na 4 koła z blokadą centralnego dyfra i załączonym reduktorem.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Mieczyslav
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:35 am

Post autor: Mieczyslav » pn lut 19, 2007 6:23 pm

dzieki za odpowiedzi wszystkim

a moze ktos z Was wymienial tylne amorki z regulacja twardosci??

nie moglem ustalic ceny takiego wynalazku a srednio mi na tym zalezy wiec pytanie

6. Czy da sie zalozyc bez rzezbienia normalne amorki w miejsce tych z regulacja??

7.Ostatnio mielismy troopera, i troche jestem przeczulony...
w zwiazku z tym pytanie
Ktore miejsca w ramie sa najbardziej podatne na korozje/dziury/zlamanie

8. Czy bac sie tej podwojnej instalacji z dwoma akumulatorami ?? skad te auta przyjechaly??

9. I ostatnie pytanie dotyczace zmiany napedow w SS
to ze nie musze cofac, wlaczac sprzegielek czy innych to rozumiem... ale jak sie powinien zachowywac wyswietlacz tych przelozen i czy moze mnie poinformowac ze cos nie halo...

mamy 2h, "swieca" sie tylne kola, zalaczam 4h zaczynaja mrygac przednie, maja przestac mrygac czy mrygac na stale czy jak??
Jakby ktos mogl to opisac przystepnie :wink:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn lut 19, 2007 6:32 pm

Kolego

tu masz wszystko to juz bylo wiele razy omawiane

http://www.rajdy4x4.pl/forum/search.php
Czwarte serce :cry:

Mieczyslav
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:35 am

Post autor: Mieczyslav » pn lut 19, 2007 7:12 pm

pomyslalem sobie ze jestes nazista straszny a pozniej spojrzalem na twojego nicka :D

wiem ze jest opcja szukaj ale zanim znajde odpowiedzi na moje pytania to mi wykupia wszystkie pajeraki :wink:

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lut 19, 2007 7:38 pm

A zanim my odpowiemy na wszystkie pytania na Forum, to Zony ukarza nas postem przed czasem :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn lut 19, 2007 8:24 pm

Może ktoś wie czy w Pajero z 2001 3,5 Benzyna można zapinać przód w czasie jazdy? Reduktor ma położenia 2H, 4H i L. nie wiem jak pracuje taki reduktor :cry:
GG 3597101 tel. 602-673-905

waldi_d
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: czw gru 08, 2005 10:45 pm
Lokalizacja: Oleszyce

Post autor: waldi_d » pn lut 19, 2007 8:33 pm

Ad. 6 da się wstawić zwykłe bez regulacji
Ad. 9 prze załączeniu na 4H kontrolki mogą chwile mrugać ale powinny zaświecić na stałe, podobnie przy rozłączeniu (przez chwilę mrugają i gasną)
Pajero 2.5 TD 97r, krótkie. Jeep Grand Cherokee 4.0 + LPG.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lut 19, 2007 8:50 pm

Zbyszku, wlasnie w pewnym Pajero, ktore widzialem w Rzeszowie na komisie, rocznik 2000 jesli dobrze pamietam, jest taka sama skrzynia. Polozenia jak w Easy Select, na piastach napisy Free Auto Hub czy cos podobnego. Ilosc chromu mnie oslepila i nie doczytalem :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn lut 19, 2007 9:07 pm

ernil pisze:Zbyszku, wlasnie w pewnym Pajero, ktore widzialem w Rzeszowie na komisie, rocznik 2000 jesli dobrze pamietam, jest taka sama skrzynia. Polozenia jak w Easy Select, na piastach napisy Free Auto Hub czy cos podobnego. Ilosc chromu mnie oslepila i nie doczytalem :)21
Właśnie tak myślałem, ale trochę nie dowierzam, żeby w III generacji też było z tymi skrzyniami jak w II
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lut 19, 2007 9:11 pm

Bo u Nas sprzedawane były full wypasy a niemczech mozna było kupic III generacje w wersji Clasic...
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lut 19, 2007 9:13 pm

Znalazlem troche w angielskiej Wikipedii na temat tych skrzyn. Wyjasnia sie tez przy okazji temat dzialania ABSu przy wlaczonych napedach. Uwaga, obalam MIT :)21
I jeszcze na dodatek definitywnie wyjasnia sie temat rozdzialu momentu na kolach...

II Generacja:
The second generation also saw the introduction of Super Select 4WD (SS4) [known as ActivTrak 4WD in some markets] and multimode ABS, which were firsts on Japanese four wheel drives. SS4 was ground-breaking in the sense that it combined the advantages of part time and fulltime four wheel drive with four available options: 2H (high range rear wheel drive), 4H (high range fulltime four wheel drive), 4HLc (high range four wheel drive with locked center differential and 4LLc (low range four wheel drive with locked center differential). Another advantage of this second generation system is that it gave the driver the ability to switch between rear wheel drive and fulltime four wheel drive at speeds up to 100 km/h (62 mph), whereas the first generation Pajero had to be stationary to switch from rear wheel drive to four wheel drive (but not from four wheel drive back to rear wheel drive). Multimode ABS, on the other hand, was equally innovative. This meant ABS would be fully functional in all modes of SS4, as braking with a locked center differential requires completely different braking parameters.

III Generacja:
The SS4 system was also further refined, as bevel gears were replaced with planetary ones. This meant the front-to-rear torque setting ranged from 33 to 67, with the ability to adjust to 50/50 depending on surface conditions. The system was also made fully electronic, which meant the vehicle didn’t have to be in gear to switch between drive modes. After all the upgrades, the system was renamed to Super Select 4WD II (SS4-II).

IV Generacja:
The Super-Select 4WD II system was retained but is complemented by an improved Active Stability & Traction Control (ASTC) system and electronic brakeforce distribution.

:)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lut 19, 2007 9:32 pm

ernil pisze:Znalazlem troche w angielskiej Wikipedii na temat tych skrzyn. Wyjasnia sie tez przy okazji temat dzialania ABSu przy wlaczonych napedach. Uwaga, obalam MIT :)21
What are you fucking talking about ?? :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lut 19, 2007 9:40 pm

Nie ma tu na Forum opcji "translate", a mi sie nie chce tlumaczyc :)21 Poza tym wiesz - chcialem przyszpanowac, ze po angielsku umiem Pajero w Googlach wpisac :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lut 19, 2007 9:53 pm

Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn lut 19, 2007 10:24 pm

ta wersja w której jest owa skrzynia jest wersją amerykańską.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » wt lut 20, 2007 6:02 am

Eskapada pisze:
ernil pisze:Znalazlem troche w angielskiej Wikipedii na temat tych skrzyn. Wyjasnia sie tez przy okazji temat dzialania ABSu przy wlaczonych napedach. Uwaga, obalam MIT :)21
What are you fucking talking about ?? :)21
Kiedyś był wałkowany temat ABS-u i była rozbieżność zdań.
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 5&start=25
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt lut 20, 2007 9:11 am

Dzieki Pedro za nawrocenie tego heretyka Eskapady na prawidlowy tor :)21 8)
No tak, faktycznie. Amerykanie niezbyt pewnie sie czuja jak maja zmieniac biegi, wiec jakby im jeszcze dwa dodatkowe polozenia na drazku napedow dolozyl to by sie calkiem pogubili... :wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » wt lut 20, 2007 9:22 am

ernil pisze:Dzieki Pedro za nawrocenie tego heretyka Eskapady na prawidlowy tor :)21 8)
...
Być może Eskapada nie śledził tego tematu.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt lut 20, 2007 9:25 am

Bartek jest jak Norris - widzi i sledzi wszystkie tematy :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » śr lut 21, 2007 10:12 pm

dobra panowie a czy mozna zmieniac przelozenia na skrzyni od biegow terenowych w czasie jazdy? bo znalalzem pajero z ss z roku 96/97 i te mrygania to juz wyjasniliscie ale co z zalaczaniem napedow podczas jazdy
Obrazek

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » śr lut 21, 2007 10:15 pm

mozna
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość