Strona 1 z 1

Powitanie i 2 pytania

: śr mar 07, 2007 5:02 pm
autor: Tommy_Week
Witam wszystkich.

Kilka dni temu kupiłem Miśka '89 2,5 TDI między innymi dlatego że moja osobówka nie dawała sobie rady w okolicznych lasach. Pierwsze wrażenia z jazdy na 5+ ale może przejdzmy do pytań:

1. Dziś rano wsiadam do Miśka a tam na dywaniku kierowcy mokro - płyn z chłodnicy i to dużo oczywiście dolewka była konieczna. To chyba nie jest normalne czy może ktoś wie czym może to być spowodowane. A ha, misiek już raz pozbył się płynu z chłodnicy ale wtedy stał około 15 na włączonym silniku na 40 st. podjeździe (oczywiście w lesie nie przed domem)

2. Wyczytałem już na forum że opony 31" można założyć do miśka bez żadnych modyfikacji nadwozia więc wybrałem się dziś do firmy oponiarskiej (nazwę może zachowam dla siebie ale to sieć krajowa) a tam kierownik zakładu: że 31'' to za duże i za szerokie (z tyłu mam resor), że nie na tą felgę (mam chbba 6"). Max co mi zaproponował to 235xcoś tamx15. Uszy mi zwiędły po jego wypowiedzi. Jak temu zaradzić żeby było OK, z tyłu opona żeczywiście jest bardzo bliska resora. I jeszcze jedno: czy warto kupować nalewkę MT. Oczywiście o to nie pytałem gościa z zakładu... Zamierzam jeżdzić głównie w terenie ale czasem trzeba będzie do tego terenu dojechać (może nawet gdzieś się spotkamy).

: śr mar 07, 2007 5:07 pm
autor: majcher
ad1 - obejrzyj przewody pomiedzy silnikem a nagrzewnicą

: śr mar 07, 2007 5:23 pm
autor: Tommy_Week
OK. Rzucę okiem jutro rano bo właśnie obiad mi na stół wjeżdza.
Dzięki za pomoc.

: śr mar 07, 2007 5:55 pm
autor: Zbowid
Ad 2 - poczytaj na forum ale bez problemu wejdą 31", dla pewności możesz pomyśleć o felgach odsadzonych z ET-10 lub większym - no i każda zmiana ciągnie za sobą konsekwencje - szczegóły na forum :)23

: śr mar 07, 2007 6:03 pm
autor: cianbo
Mam na seryjnych felgach 6" opony 32x11.5 r15 i obciera tylko przy mocnym dobiciu z przodu z prawej strony o nadkole, tam gdzie jest wybrzuszenie pod akumulator. 31" wchodzą bez problemu.

: śr mar 07, 2007 6:19 pm
autor: Tommy_Week
Czyli mam rozumieć że resor też nie jest przeszkodą przy tym rozmiarze opony? Czy może zastosować tam dystansy? A może najlepiej zmienić serwis...

: śr mar 07, 2007 6:25 pm
autor: gossy
Zobacz tutaj:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0

No i ponizej masz porowanie wiekszych kolek do oryginalu w Pajero I:

Obrazek

: śr mar 07, 2007 6:56 pm
autor: Tommy_Week
No to chyba zamknie mu gębę...

Dzięki.

: śr mar 07, 2007 7:34 pm
autor: BooBoo
Brawo Gossy :)2

Trzaby to gdzieś przykleić.

jeden obraz wart tysiąca słów.

: śr mar 07, 2007 7:41 pm
autor: Mroczny
:)2

to załóżcie temat "tuning ofrołdowy" i tam wklejajcie takie perełki. Ja przykleję

: śr mar 07, 2007 8:58 pm
autor: BooBoo
OK.

: śr mar 07, 2007 9:07 pm
autor: Zbowid
No i temat jest ale Mroczny jeszcze nic nie wkleił :)21

: śr mar 07, 2007 9:10 pm
autor: BooBoo
No to my wklejajmy

Jestem w trakcie robienia paru spraw i na bieżąco będę coś wklejał.

: czw mar 08, 2007 8:35 am
autor: Greentop
Tommy_Week pisze:Czyli mam rozumieć że resor też nie jest przeszkodą przy tym rozmiarze opony? Czy może zastosować tam dystansy? A może najlepiej zmienić serwis...
W naszym autobusie też resor i seryjne felgi z laćkiem 31x10,5x15 bfg mt. Nigdy nie chaczyło.
Nalewki MT podobno ciężkie i szybko się zjadają więc lepiej nie - warto wyznawać zasadę "co trwałe do dobre" i jak robić zakupy to pożądne.

: czw mar 08, 2007 8:53 am
autor: BooBoo
W SJ-cie miałem nalewki, w Mitsu oryginały - nieporównywalnie lepsze.

: czw mar 08, 2007 12:16 pm
autor: Bartek:-)
Ja mam nalewki colinsy i serio bardzo zadowolony jestem
Ponad rok na nich ganiam i nigdy bym nie wydal dwa razy tyle na orginalne.A tam dwa moze i wecej na orginalne

: czw mar 08, 2007 12:48 pm
autor: Tommy_Week
majcher pisze:ad1 - obejrzyj przewody pomiedzy silnikem a nagrzewnicą
Sprawdziłem, przewody OK więc jak mniemam problem leży w nagrzewnicy - drogie to - bo chyba trzeba będzie wymienić.

Dzięki za opinię na temat opon.