Obroty silnika

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Obroty silnika

Post autor: ccamillo » ndz kwie 22, 2007 4:47 pm

Witam,

Może ktoś wie jakie powinny być obroty silnika na OD przy 100km/h (lub prędkość przy 1000 obr./min.) w Pajero Long II 2,5 tdi automat.
Mam cieżarówkę z Holandii i wydaje mi sie ze ma inny przełożenie na OD niż "osobowe" Pajero. Przy 125km/h mam 4200obr./min. (licznik pokazuje właściwą prędkość).
Porównywałem obroty silnika z benzynowym automatem i biegi 1-3 ma takie same natomiast OD ma inny.
Dzięki
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
1darek1
 
 
Posty: 216
Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Re: Obroty silnika

Post autor: 1darek1 » ndz kwie 22, 2007 6:53 pm

jak auto jezdzi i nic sie nie dzieje to ma dobre obroty ;)

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz kwie 22, 2007 8:29 pm

jak można porównywać obroty benzyny z TD ?? :o
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » ndz kwie 22, 2007 9:38 pm

goszen pisze:jak można porównywać obroty benzyny z TD ?? :o
Skrzynia i most ma takie same przełożenia (silnik 3000):D
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz kwie 22, 2007 10:48 pm

Ale mają inny moment obrotowy i inną moc przy różnych obrotach !!
Tego nie da się w ten sposób porównać.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » ndz kwie 22, 2007 11:27 pm

goszen pisze:Ale mają inny moment obrotowy i inną moc przy różnych obrotach !!
Tego nie da się w ten sposób porównać.
OK :D
o obroty pytam dlatego, że przy 3500 obr/min mam 100km\h. wydaje mi sie ze to troche duzo, z uwagi na to ze ten Pajero powinien miec predkość max 140. nie jest to samochód wyscigowy ale tez nie jest tirem, zebym nie mógł w trasie leciec 110km/h bez katowania silnika. Po cholerę jest OD skoro obroty zmiejszają sie o 250.

wysłałes mi uszczelkę, "mala" szyba lewe tylne drzwi?
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
Tatanka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 17, 2004 8:35 am
Lokalizacja: Stratosfera

Post autor: Tatanka » wt kwie 24, 2007 4:58 pm

OK :D
o obroty pytam dlatego, że przy 3500 obr/min mam 100km\h. wydaje mi sie ze to troche duzo, z uwagi na to ze ten Pajero powinien miec predkość max 140. nie jest to samochód wyscigowy ale tez nie jest tirem, zebym nie mógł w trasie leciec 110km/h bez katowania silnika. Po cholerę jest OD skoro obroty zmiejszają sie o 250.


A sprawdzales jakie masz roznice przy wcisnietym/wycisnietym OD przy 80km/? Tylko mi nie mow ze tez 250...
Tatanka

Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » wt kwie 24, 2007 6:29 pm

Tatanka pisze:OK :D
o obroty pytam dlatego, że przy 3500 obr/min mam 100km\h. wydaje mi sie ze to troche duzo, z uwagi na to ze ten Pajero powinien miec predkość max 140. nie jest to samochód wyscigowy ale tez nie jest tirem, zebym nie mógł w trasie leciec 110km/h bez katowania silnika. Po cholerę jest OD skoro obroty zmiejszają sie o 250.


A sprawdzales jakie masz roznice przy wcisnietym/wycisnietym OD przy 80km/? Tylko mi nie mow ze tez 250...
A właśnie że też :D . Juz wszystko wiem, nie mam 4 biegu :(, sprawdziłem w innym Pajero. Teraz zagadka, dlaczego nie ma czwórki. Czyżby remoncik mnie czekał?
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

er krak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 19, 2005 10:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: er krak » wt kwie 24, 2007 7:02 pm

witam
miałem podobny przypadek z benzyna 3.5 v6 znikł czwarty bieg który sterowany jest over drivem po wizycie w boschu i serwisie mitsubischi rozłozyli ręce i skierowali mnie do serwisu skrzyn ,po sciagnieciu misy okazało sie ze wszystko jest oki.Po pól roku jazdy na 3 biegach znajomy podpowiedział co jest przyczyna .Mianowicie w głowicy masz wkrecone czujniki od temp wody powinny byc 2 lub3 jeden z nich steruje praca skrzyni biegów jesli silnik nie osiagnie temp to komputer nie dostanie impulsu i skrzynia bedzie szła na 3 biegach. wystarczy zmasowac kabel do czujnika i wszystko gra a 4 bieg pojawi sie odrazu.
ZMOTA Y60
LC FZJ80 40th
PAJERO II 3.5 v6

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » wt kwie 24, 2007 7:57 pm

ccamillo pisze:
Tatanka pisze:OK :D
o obroty pytam dlatego, że przy 3500 obr/min mam 100km\h. wydaje mi sie ze to troche duzo, z uwagi na to ze ten Pajero powinien miec predkość max 140. nie jest to samochód wyscigowy ale tez nie jest tirem, zebym nie mógł w trasie leciec 110km/h bez katowania silnika. Po cholerę jest OD skoro obroty zmiejszają sie o 250.


A sprawdzales jakie masz roznice przy wcisnietym/wycisnietym OD przy 80km/? Tylko mi nie mow ze tez 250...
A właśnie że też :D . Juz wszystko wiem, nie mam 4 biegu :(, sprawdziłem w innym Pajero. Teraz zagadka, dlaczego nie ma czwórki. Czyżby remoncik mnie czekał?
no bo to jest norma, to sa trzy biegowe automaty z OD czyli czwartym biegiem. wszystkie pojaryII tak maja wiec nie rozumiem problemu
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » wt kwie 24, 2007 9:16 pm

ccamillo pisze:
goszen pisze:jak można porównywać obroty benzyny z TD ?? :o
Skrzynia i most ma takie same przełożenia (silnik 3000):D
a to jestes w mylnym bledzie, bo 4 bieg (Over Drive) w benzynie ma 0,754 a dieslu 0,705. ale co najciekawsze to nie mam nigdzie danych o polaczeniu 2,5 TD z automatem ani o przelozeniach skrzyni.

natomiast madre ksiegi MMC podaja, ze Vmax dla automata to 125 km/h na 4-tym biegu (czyli OD).

pzdr
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » wt kwie 24, 2007 9:58 pm

piotr_z pisze:
ccamillo pisze:
goszen pisze:jak można porównywać obroty benzyny z TD ?? :o
Skrzynia i most ma takie same przełożenia (silnik 3000):D
a to jestes w mylnym bledzie, bo 4 bieg (Over Drive) w benzynie ma 0,754 a dieslu 0,705. ale co najciekawsze to nie mam nigdzie danych o polaczeniu 2,5 TD z automatem ani o przelozeniach skrzyni.

natomiast madre ksiegi MMC podaja, ze Vmax dla automata to 125 km/h na 4-tym biegu (czyli OD).

pzdr
W oryginalnej ksiązce osbługi są dane o przełożeniach skrzyni i mostu. Z 4 biegiem masz rację, ale ta roznica nie powoduje roznicy w obrotach o 1000. Male sprostowanie, tdi 2,5 na 4 biegu ma 0,68 (tak bylo napisane w oryginalnej książce). Zeskanują ją i puszcze w obieg. Rozmawiałem z Goszenem i potwierdził że nie mam czwórki. Dzisiaj jeździlem kolejnym longiem 2,5 tdi automat i tam po 3 biegu jest czwarty po czym po uzyskaniu 70km/h zmniejsza obroty o 250. Sprawdzalem nr modelu skrzynki w benzynie i jest taki sam jak u mnie (03-72L).
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » wt kwie 24, 2007 10:01 pm

piotr_z pisze:
ccamillo pisze:
Tatanka pisze:OK :D
o obroty pytam dlatego, że przy 3500 obr/min mam 100km\h. wydaje mi sie ze to troche duzo, z uwagi na to ze ten Pajero powinien miec predkość max 140. nie jest to samochód wyscigowy ale tez nie jest tirem, zebym nie mógł w trasie leciec 110km/h bez katowania silnika. Po cholerę jest OD skoro obroty zmiejszają sie o 250.


A sprawdzales jakie masz roznice przy wcisnietym/wycisnietym OD przy 80km/? Tylko mi nie mow ze tez 250...
A właśnie że też :D . Juz wszystko wiem, nie mam 4 biegu :(, sprawdziłem w innym Pajero. Teraz zagadka, dlaczego nie ma czwórki. Czyżby remoncik mnie czekał?
no bo to jest norma, to sa trzy biegowe automaty z OD czyli czwartym biegiem. wszystkie pojaryII tak maja wiec nie rozumiem problemu
problem jest taki, że OD powinien zmniejszyć obroty o >1000, a tak nie robi. Sprawdzilem juz w trzech Pajero ( benzyna i 2 tdi) i tam jest inaczej.
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » wt kwie 24, 2007 10:08 pm

er krak pisze:witam
miałem podobny przypadek z benzyna 3.5 v6 znikł czwarty bieg który sterowany jest over drivem po wizycie w boschu i serwisie mitsubischi rozłozyli ręce i skierowali mnie do serwisu skrzyn ,po sciagnieciu misy okazało sie ze wszystko jest oki.Po pól roku jazdy na 3 biegach znajomy podpowiedział co jest przyczyna .Mianowicie w głowicy masz wkrecone czujniki od temp wody powinny byc 2 lub3 jeden z nich steruje praca skrzyni biegów jesli silnik nie osiagnie temp to komputer nie dostanie impulsu i skrzynia bedzie szła na 3 biegach. wystarczy zmasowac kabel do czujnika i wszystko gra a 4 bieg pojawi sie odrazu.
Sprawdzę, dzieki.

U Ciebie OD jest sterowany cięgnej czy elektroniką.
Dzisiaj zobaczylem ze mam urwany kabel od czujnika temp. oleju w skrzynce. Ciekawe czy to moze byc to?
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

er krak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 19, 2005 10:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: er krak » wt kwie 24, 2007 10:24 pm

OD u mnie sterowany jest elektronika a urwany kabelek jak najbardziej moze miec wpływ na 4 bieg.
pozdrowionka.
ZMOTA Y60
LC FZJ80 40th
PAJERO II 3.5 v6

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » wt kwie 24, 2007 10:28 pm

er krak pisze:OD u mnie sterowany jest elektronika a urwany kabelek jak najbardziej moze miec wpływ na 4 bieg.
pozdrowionka.
Dobry trop. znalazłem schemat elektryczny i rzeczywiście czujnik temp jest polączony z zaworem od OD. Natomiast czujnik od temp oleju raczej nie. Kabel od tego czujnika wchodzi do deski.
Jeszcze raz dzięki
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości