Obroty silnika
Moderator: Kosiarz
Obroty silnika
Witam,
Może ktoś wie jakie powinny być obroty silnika na OD przy 100km/h (lub prędkość przy 1000 obr./min.) w Pajero Long II 2,5 tdi automat.
Mam cieżarówkę z Holandii i wydaje mi sie ze ma inny przełożenie na OD niż "osobowe" Pajero. Przy 125km/h mam 4200obr./min. (licznik pokazuje właściwą prędkość).
Porównywałem obroty silnika z benzynowym automatem i biegi 1-3 ma takie same natomiast OD ma inny.
Dzięki
Może ktoś wie jakie powinny być obroty silnika na OD przy 100km/h (lub prędkość przy 1000 obr./min.) w Pajero Long II 2,5 tdi automat.
Mam cieżarówkę z Holandii i wydaje mi sie ze ma inny przełożenie na OD niż "osobowe" Pajero. Przy 125km/h mam 4200obr./min. (licznik pokazuje właściwą prędkość).
Porównywałem obroty silnika z benzynowym automatem i biegi 1-3 ma takie same natomiast OD ma inny.
Dzięki
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
Re: Obroty silnika
jak auto jezdzi i nic sie nie dzieje to ma dobre obroty 

OKgoszen pisze:Ale mają inny moment obrotowy i inną moc przy różnych obrotach![]()
Tego nie da się w ten sposób porównać.

o obroty pytam dlatego, że przy 3500 obr/min mam 100km\h. wydaje mi sie ze to troche duzo, z uwagi na to ze ten Pajero powinien miec predkość max 140. nie jest to samochód wyscigowy ale tez nie jest tirem, zebym nie mógł w trasie leciec 110km/h bez katowania silnika. Po cholerę jest OD skoro obroty zmiejszają sie o 250.
wysłałes mi uszczelkę, "mala" szyba lewe tylne drzwi?
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
OK
o obroty pytam dlatego, że przy 3500 obr/min mam 100km\h. wydaje mi sie ze to troche duzo, z uwagi na to ze ten Pajero powinien miec predkość max 140. nie jest to samochód wyscigowy ale tez nie jest tirem, zebym nie mógł w trasie leciec 110km/h bez katowania silnika. Po cholerę jest OD skoro obroty zmiejszają sie o 250.
A sprawdzales jakie masz roznice przy wcisnietym/wycisnietym OD przy 80km/? Tylko mi nie mow ze tez 250...

o obroty pytam dlatego, że przy 3500 obr/min mam 100km\h. wydaje mi sie ze to troche duzo, z uwagi na to ze ten Pajero powinien miec predkość max 140. nie jest to samochód wyscigowy ale tez nie jest tirem, zebym nie mógł w trasie leciec 110km/h bez katowania silnika. Po cholerę jest OD skoro obroty zmiejszają sie o 250.
A sprawdzales jakie masz roznice przy wcisnietym/wycisnietym OD przy 80km/? Tylko mi nie mow ze tez 250...
Tatanka
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4D
WWW: brak przeglądarki
Chuck Norris Fun Club
A właśnie że teżTatanka pisze:OK![]()
o obroty pytam dlatego, że przy 3500 obr/min mam 100km\h. wydaje mi sie ze to troche duzo, z uwagi na to ze ten Pajero powinien miec predkość max 140. nie jest to samochód wyscigowy ale tez nie jest tirem, zebym nie mógł w trasie leciec 110km/h bez katowania silnika. Po cholerę jest OD skoro obroty zmiejszają sie o 250.
A sprawdzales jakie masz roznice przy wcisnietym/wycisnietym OD przy 80km/? Tylko mi nie mow ze tez 250...


K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
witam
miałem podobny przypadek z benzyna 3.5 v6 znikł czwarty bieg który sterowany jest over drivem po wizycie w boschu i serwisie mitsubischi rozłozyli ręce i skierowali mnie do serwisu skrzyn ,po sciagnieciu misy okazało sie ze wszystko jest oki.Po pól roku jazdy na 3 biegach znajomy podpowiedział co jest przyczyna .Mianowicie w głowicy masz wkrecone czujniki od temp wody powinny byc 2 lub3 jeden z nich steruje praca skrzyni biegów jesli silnik nie osiagnie temp to komputer nie dostanie impulsu i skrzynia bedzie szła na 3 biegach. wystarczy zmasowac kabel do czujnika i wszystko gra a 4 bieg pojawi sie odrazu.
miałem podobny przypadek z benzyna 3.5 v6 znikł czwarty bieg który sterowany jest over drivem po wizycie w boschu i serwisie mitsubischi rozłozyli ręce i skierowali mnie do serwisu skrzyn ,po sciagnieciu misy okazało sie ze wszystko jest oki.Po pól roku jazdy na 3 biegach znajomy podpowiedział co jest przyczyna .Mianowicie w głowicy masz wkrecone czujniki od temp wody powinny byc 2 lub3 jeden z nich steruje praca skrzyni biegów jesli silnik nie osiagnie temp to komputer nie dostanie impulsu i skrzynia bedzie szła na 3 biegach. wystarczy zmasowac kabel do czujnika i wszystko gra a 4 bieg pojawi sie odrazu.
ZMOTA Y60
LC FZJ80 40th
PAJERO II 3.5 v6
LC FZJ80 40th
PAJERO II 3.5 v6
no bo to jest norma, to sa trzy biegowe automaty z OD czyli czwartym biegiem. wszystkie pojaryII tak maja wiec nie rozumiem problemuccamillo pisze:A właśnie że teżTatanka pisze:OK![]()
o obroty pytam dlatego, że przy 3500 obr/min mam 100km\h. wydaje mi sie ze to troche duzo, z uwagi na to ze ten Pajero powinien miec predkość max 140. nie jest to samochód wyscigowy ale tez nie jest tirem, zebym nie mógł w trasie leciec 110km/h bez katowania silnika. Po cholerę jest OD skoro obroty zmiejszają sie o 250.
A sprawdzales jakie masz roznice przy wcisnietym/wycisnietym OD przy 80km/? Tylko mi nie mow ze tez 250.... Juz wszystko wiem, nie mam 4 biegu
, sprawdziłem w innym Pajero. Teraz zagadka, dlaczego nie ma czwórki. Czyżby remoncik mnie czekał?
a to jestes w mylnym bledzie, bo 4 bieg (Over Drive) w benzynie ma 0,754 a dieslu 0,705. ale co najciekawsze to nie mam nigdzie danych o polaczeniu 2,5 TD z automatem ani o przelozeniach skrzyni.ccamillo pisze:Skrzynia i most ma takie same przełożenia (silnik 3000):Dgoszen pisze:jak można porównywać obroty benzyny z TD![]()
natomiast madre ksiegi MMC podaja, ze Vmax dla automata to 125 km/h na 4-tym biegu (czyli OD).
pzdr
W oryginalnej ksiązce osbługi są dane o przełożeniach skrzyni i mostu. Z 4 biegiem masz rację, ale ta roznica nie powoduje roznicy w obrotach o 1000. Male sprostowanie, tdi 2,5 na 4 biegu ma 0,68 (tak bylo napisane w oryginalnej książce). Zeskanują ją i puszcze w obieg. Rozmawiałem z Goszenem i potwierdził że nie mam czwórki. Dzisiaj jeździlem kolejnym longiem 2,5 tdi automat i tam po 3 biegu jest czwarty po czym po uzyskaniu 70km/h zmniejsza obroty o 250. Sprawdzalem nr modelu skrzynki w benzynie i jest taki sam jak u mnie (03-72L).piotr_z pisze:a to jestes w mylnym bledzie, bo 4 bieg (Over Drive) w benzynie ma 0,754 a dieslu 0,705. ale co najciekawsze to nie mam nigdzie danych o polaczeniu 2,5 TD z automatem ani o przelozeniach skrzyni.ccamillo pisze:Skrzynia i most ma takie same przełożenia (silnik 3000):Dgoszen pisze:jak można porównywać obroty benzyny z TD![]()
natomiast madre ksiegi MMC podaja, ze Vmax dla automata to 125 km/h na 4-tym biegu (czyli OD).
pzdr
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
problem jest taki, że OD powinien zmniejszyć obroty o >1000, a tak nie robi. Sprawdzilem juz w trzech Pajero ( benzyna i 2 tdi) i tam jest inaczej.piotr_z pisze:no bo to jest norma, to sa trzy biegowe automaty z OD czyli czwartym biegiem. wszystkie pojaryII tak maja wiec nie rozumiem problemuccamillo pisze:A właśnie że teżTatanka pisze:OK![]()
o obroty pytam dlatego, że przy 3500 obr/min mam 100km\h. wydaje mi sie ze to troche duzo, z uwagi na to ze ten Pajero powinien miec predkość max 140. nie jest to samochód wyscigowy ale tez nie jest tirem, zebym nie mógł w trasie leciec 110km/h bez katowania silnika. Po cholerę jest OD skoro obroty zmiejszają sie o 250.
A sprawdzales jakie masz roznice przy wcisnietym/wycisnietym OD przy 80km/? Tylko mi nie mow ze tez 250.... Juz wszystko wiem, nie mam 4 biegu
, sprawdziłem w innym Pajero. Teraz zagadka, dlaczego nie ma czwórki. Czyżby remoncik mnie czekał?
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
Sprawdzę, dzieki.er krak pisze:witam
miałem podobny przypadek z benzyna 3.5 v6 znikł czwarty bieg który sterowany jest over drivem po wizycie w boschu i serwisie mitsubischi rozłozyli ręce i skierowali mnie do serwisu skrzyn ,po sciagnieciu misy okazało sie ze wszystko jest oki.Po pól roku jazdy na 3 biegach znajomy podpowiedział co jest przyczyna .Mianowicie w głowicy masz wkrecone czujniki od temp wody powinny byc 2 lub3 jeden z nich steruje praca skrzyni biegów jesli silnik nie osiagnie temp to komputer nie dostanie impulsu i skrzynia bedzie szła na 3 biegach. wystarczy zmasowac kabel do czujnika i wszystko gra a 4 bieg pojawi sie odrazu.
U Ciebie OD jest sterowany cięgnej czy elektroniką.
Dzisiaj zobaczylem ze mam urwany kabel od czujnika temp. oleju w skrzynce. Ciekawe czy to moze byc to?
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
Dobry trop. znalazłem schemat elektryczny i rzeczywiście czujnik temp jest polączony z zaworem od OD. Natomiast czujnik od temp oleju raczej nie. Kabel od tego czujnika wchodzi do deski.er krak pisze:OD u mnie sterowany jest elektronika a urwany kabelek jak najbardziej moze miec wpływ na 4 bieg.
pozdrowionka.
Jeszcze raz dzięki
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości