Strona 1 z 1
Pajero III DID
: wt maja 15, 2007 7:02 am
autor: Lachu
witam
poszukuję informacji na temat tego modelu a dokladnie 3.2 DID Long:
w jednym z tematow czekam az kolega wklei instrukcje do III,
sciagnalem juz manual do silnika 3.2 (4M41),
teraz szukam Ksiazki Serwisowej po Polsku - moze ma ktos z was, ja mam po francusku a nie czytam po ichniemu - czy moze pytac o nią w serwisie naszym krajowym?
Mam w aucie nawigację ale niestety mapa kończy się na granicy Polskiej, czy
wystarczy wymienić płytę w czytniku i skąd ją wziąśc czy trzeba coś przeprogramowywać?
Czy jest jakiś użytkownik najlepiej z mazowieckiego z takim autem z nawigacją i tymi innymi dodatkami aby mi pokazać co się jak obsluguje, jakies takie dziwne klawisze tam są np R/D, jakis taki z antena i inne.
i może ktoś napisze coś o skrzyni biegów bo już cos łapie, ale nie do końca
jest w niej blokada międzyosiowa i tylnego mostu? na pulpicie wyswietla takie
tam zielone oponki a jak jedna nie swieci to sie kontrolka spalila czy cos nie tak jest?
a części to widze ze na allegro jest sporo czy ktos ma jeszcze jakis kontakt czy na allegro dzwonic bo poszukuje paru drobiazgow
pozdrawiam i wiecej pytan wkrotce

: wt maja 15, 2007 7:29 am
autor: Gene
Najpierw Super Select - czyli legendarna skrzynia rozdzielcza w Pojarkach.
Możesz dowolnie zmieniać napęd z 2H na 4H bez zatrzymywania się. Jest tylko jeden warunek - podczas zmiany nie wolno jechać szybciej niż 100 km/h. Ale to akurat żaden klopot. Ja mam niestety Easy Select i nie pamietam dokladnie nazw poszegolnych trybow. W szosowych warunkach auto napędza oczywiście tylna oś (2H). Napęd na obie osie (4H) można dołączyć rowniez jadąc po szosie jak juz wspomnialem na poczatku (do 100 km/h). Rozdział mocy pomiędzy osiami waha się wówczas od 33:67 do 50:50 proc. w zależności potrzeby przeniesienia napędu. Kolejne położenie dźwigni (4HLC) blokuje centralny mechanizm różnicowy. Mamy wówczas równomierny rozkład mocy pomiędzy osiami - po 50 proc (To juz typowo terenowe ustawienie nie polecane na utwardzone drogi). W trudnym terenie załączamy tryb 4LLC, czyli skrzynię redukcyjną. Dodatkowo, już przyciskiem (sterowanym elektronicznie w desce rozdzielczej), możemy też mechanicznie zblokować tylny most (Sytuacje ekstremalne - zakopane auto, buksujace kolo).
Ksiazka - dowiadywalem sie juz kiedys o to nawet w MMC i niestety jak do tej pory cisza. Chyba poprostu rozdali wszystko z autami.
Nawigacja - oj tu to moze byc problem. Nie chce namieszac ale sadze, ze ciezko bedzie zmodyfikowac ten system tak aby nasz kraj w nim sie znalazl.
Przycisk z antena - dokladnie sluzy do wyciagania i chowania anteny
_________________
: wt maja 15, 2007 5:41 pm
autor: Eskapada
Gene pisze:
Ksiazka - dowiadywalem sie juz kiedys o to nawet w MMC i niestety jak do tej pory cisza. Chyba poprostu rozdali wszystko z autami.
_________________
a ja ładnie poprosiłem to Pan mi ksero na ponad 100 stron zrobił i wysłał na koszt MMP - no ale do L200

: wt maja 15, 2007 8:41 pm
autor: piotr_z
ten z antenka to sluzy do wysuwania anteny ale: wcisniety to wysunieta cala antena a wycisniety to wysunieta antena w polowie. antene zalacza radio.
: śr maja 16, 2007 9:22 am
autor: Lachu
czesc
skrzynie biegow juz rozpracowalem tak jak kolega wczesniej pisal wszystko sie zgadza i przycisk "R/D Lock" blokuje tylny most, tylko czy wlaczanie w czasie jazdy 4x4 jest ograniczone do samego 4x4 czy tez mozna dalej przesunac na 4x4 z blokada miedzyosiowego dyfra - jest cos na ten temat w instrukcji?
u mnie antena jest umieszczona jako drucik na tylnej bocznej szybce i przycisk z antena chyba jest do niczego bo nie zauwazylem zeby cos zmienial,nie mam wogole wysuwanej anteny.
czy to prawda co mi ktos mowil ze trzeba czesciej niz instrukcja przewiduje zmieniac napinacz lancucha rozrzadu bo podobno jest z plastiku i szybku sie zuzywa i latwo wtedy silnik uszkodzic, informacja od kogos kto juz kilka silnikow 3.2 DID sprzedal osobom ktore tak podobno silnik uszkodzily - rozumiem ze wtedy lancuch bez naciagu przeskakuje i uszkadzaja sie zawory czy cos innego, glowica peka czy jak???
I teraz pytanie za 100 pkt - jakie opony największe mi wejda bo fabryczne to chyba 265/70 R16, a mam ochote na 265/75 R16 - wejdą? oczywiście do auta fabrycznego bez liftowania bo dalej to juz chyba szersze bym musial wkladac...
a oponki musze zaraz zmienic
pozdrawiam

: śr maja 16, 2007 10:33 am
autor: Gene
2H i 4H do setki, reszta to raczej juz stojac.
Kola jak na moj gust powinny wejsc bez problemu. Pytanie tylko o ile sie zwieksza. Z tego co przeczytalem to nie duzo. Wejda nie oznacza, ze nie beda obcierac przy skreconych kolach. Jednak mysle, ze nie beda bo srednica nie wiele sie zwiekszy.
: śr maja 16, 2007 11:49 am
autor: rico69
Pewnie wejdą tylko po co przepłacać.
Własności terenowych auta i tak nie zmienią.
Troche więcej spali, troche więcej zapłacisz za opony i tyle z różnic.
: czw maja 17, 2007 8:46 am
autor: Lachu
witam
odnosnie opon
to fabryczne 265/70 R16 wychodza kolo 31 cali
265/75 R16 - 32 cale powinny sie zmiescic bez problemu tylko cal roznicy
a takie 285/75 R16 to juz 33 cale - przerabial ktos taki temat?
jak patrzylem to miejsca na kolo za duzo nie jest i chyba beda obcierac?
niekiedy widzialem ze w salonach wkladali kola 17 calowe ale napewno o mniejszym profilu
z oponami chodzi o to ze to duze auto i jak ma male kolka to dziwnie wyglada a nawet smiesznie pozatym przeswit i pare innych rzeczy troche sie zwieksza - duze auto musi miec duze kolo oczywiscie bez przesady
pozdrawiam
lachu