rurkeczki przy progach

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

rurkeczki przy progach

Post autor: Mariobros » czw maja 31, 2007 2:29 pm

Na razie to wizja coraz mniej mglista. Pora wymienić ładne rury na solidne (ładne juz nie są ładne ;-) ). Rozglądałem się za materiałami - i najbardziej pasująca rura z dostępnych ma średnicę 2" i ściankę o grubości 3,2 mm . Jak z Waszych doświadczeń wynika ? Wystarczy i wytrzyma np dźwiganie hi-liftem?
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw maja 31, 2007 2:36 pm

Tak

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » czw maja 31, 2007 3:11 pm

pamiętaj tylko żeby były bezszwowe
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pn cze 04, 2007 6:34 am

i porzadnie przymocowane do ramy , srubowo
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » pn cze 04, 2007 7:08 am

------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » pn cze 04, 2007 7:32 am

Dzięki panowie za rady. Co do rysunku gossego - troszkę inaczej zaplanowałem samo mocowanie do ramy. Mianowicie wygięty profil (coś jak ceownik), który obejmie ramę i zostanie złapany "za" ramą śrubami w pionie - góra profilu z dołem.

_______
I ___
II I
II___I
I_______

Ot coś w ten deseń ;-)
Ostatnio zmieniony pn cze 04, 2007 8:52 am przez Mariobros, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn cze 04, 2007 8:00 am

Mariobros pisze:
_______
I ___
II I
II___I
I_______
co Pan mi tutaj jakies domki stawia :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » pn cze 04, 2007 8:53 am

w oryginale są równo - coś ten forum oszukuje :o ;-)
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pn cze 04, 2007 9:34 am

Trzyma jeszcze chłopaka :D to i ma problemy z polaryzacją.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pn cze 04, 2007 2:23 pm

Obrazek

tyle ze to nie do miśka :-?
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » pn cze 04, 2007 7:29 pm

@ Booboo - Ty nie teoretyzuj, ja Cię proszę :)21

@+AND+ no takie coś jest w planach tylko mocowanie do ramy inne będzie - czyli ów ceownik o ramionach dłuższych nisz szerkość ramy i złapanch na śrubeczki.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt cze 05, 2007 7:35 am

toć dlatego nadmieniłem ze to nie do miska :wink:

tylna podpora ma srube w pionie przez rame
a przednia montowana do belki
-tyle ze i tak mocne :)2 podnosilem za to auto i ani drgneło
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » wt cze 05, 2007 9:27 am

tez kiedys sadzilem, ze przykrecane progi to fajny patent, ale znajacy sie na rzeczy kolega objasnil jak bledne jest moje przeswiadczenie

w miejscu przylegania progu do ramy bardzo szybko zbiera sie wilgoc i brud co w konsekwencji powoduje korozje

dodatkowo sruby zawsze sie troche ruszaja wzgledem ramy, szczegolnie w momencie obciazania co powoduje uszkadzanie warstwy lakieru, kolejne ognisko korozji gotowe

gniazda srob wymagaja wzmocnienia bo powstaja w tym miejscu naprezenia mogace prowadzic do pekania lub co najmniej owalizacji, co oslabia rame

takie problemy nie wystepuja przy progach przyspawanych, a ich demontarz jest dziecinnie prosty, na dobra sprawe prostszy niz przykrecanych
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » wt cze 05, 2007 9:37 am

A jak to sie ma do kwesti odksztalcenia ramy? Mocowanie na stale zwieksza ryzyko uszkodzenia ramy podczas jakiegos niefortunnego manewru. Przy srubach to ryzyko jest chyba mniejsze. Poprawcie mnie jesli sie myle lub sprawa dotyczy tylko oslon lub zderzakow.
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt cze 05, 2007 9:44 am

Gene pisze:A jak to sie ma do kwesti odksztalcenia ramy? Mocowanie na stale zwieksza ryzyko uszkodzenia ramy podczas jakiegos niefortunnego manewru. Przy srubach to ryzyko jest chyba mniejsze. Poprawcie mnie jesli sie myle lub sprawa dotyczy tylko oslon lub zderzakow.
Jak ktoś Ci z rozpędu przypapra w bok to ramę tak samo uszkodzi niezależnie od tego czy jest przykręcone czy przyspawane. Mam progi przyspawane już w piątym samochodzie z kolei i jeżdżąc w extremie (bynajmniej nie oszczedzam auta) nie udalo się uszkodzić ramy :)21

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » wt cze 05, 2007 11:11 am

suziXL pisze:tez kiedys sadzilem, ze przykrecane progi to fajny patent, ale znajacy sie na rzeczy kolega objasnil jak bledne jest moje przeswiadczenie

w miejscu przylegania progu do ramy bardzo szybko zbiera sie wilgoc i brud co w konsekwencji powoduje korozje

dodatkowo sruby zawsze sie troche ruszaja wzgledem ramy, szczegolnie w momencie obciazania co powoduje uszkadzanie warstwy lakieru, kolejne ognisko korozji gotowe

gniazda srob wymagaja wzmocnienia bo powstaja w tym miejscu naprezenia mogace prowadzic do pekania lub co najmniej owalizacji, co oslabia rame

takie problemy nie wystepuja przy progach przyspawanych, a ich demontarz jest dziecinnie prosty, na dobra sprawe prostszy niz przykrecanych
Suzi XL - w ogóle, ale to w ogóle się nie zrozumieliśmy :-) Mocowanie przez ceownik ma na celu przede wszytskim pozbycie się problemu ingerencji w całość ramy. Śruby w ogóle nie będą przechodziły przez ramę...no może się z nią stykały będą.

Co do korozji - obawiam się że pierwszy lepszy przejazd po kamyczkach albo głębszych koleinach (a nie wszystkie składają sie tylko z błota ;-) ) bardziej "zogniskuje korozyjnie" ramę, niż przykręcane do niej mocowanie.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
1darek1
 
 
Posty: 216
Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: 1darek1 » wt cze 05, 2007 6:43 pm

Mariobros pisze:
suziXL pisze:tez kiedys sadzilem, ze przykrecane progi to fajny patent, ale znajacy sie na rzeczy kolega objasnil jak bledne jest moje przeswiadczenie

w miejscu przylegania progu do ramy bardzo szybko zbiera sie wilgoc i brud co w konsekwencji powoduje korozje

dodatkowo sruby zawsze sie troche ruszaja wzgledem ramy, szczegolnie w momencie obciazania co powoduje uszkadzanie warstwy lakieru, kolejne ognisko korozji gotowe

gniazda srob wymagaja wzmocnienia bo powstaja w tym miejscu naprezenia mogace prowadzic do pekania lub co najmniej owalizacji, co oslabia rame

takie problemy nie wystepuja przy progach przyspawanych, a ich demontarz jest dziecinnie prosty, na dobra sprawe prostszy niz przykrecanych
Suzi XL - w ogóle, ale to w ogóle się nie zrozumieliśmy :-) Mocowanie przez ceownik ma na celu przede wszytskim pozbycie się problemu ingerencji w całość ramy. Śruby w ogóle nie będą przechodziły przez ramę...no może się z nią stykały będą.

Co do korozji - obawiam się że pierwszy lepszy przejazd po kamyczkach albo głębszych koleinach (a nie wszystkie składają sie tylko z błota ;-) ) bardziej "zogniskuje korozyjnie" ramę, niż przykręcane do niej mocowanie.
rurki 3 " , jak chcesz moge ci wyslac fotki jak jest moj zrobiony , oczywiscie do ramy spawane i wzmocnione , przednie rury do ramy przykrecone i testowane kinetykiem , jest ok ;)

Awatar użytkownika
1darek1
 
 
Posty: 216
Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: 1darek1 » wt cze 05, 2007 6:45 pm

Mariobros pisze:
suziXL pisze:tez kiedys sadzilem, ze przykrecane progi to fajny patent, ale znajacy sie na rzeczy kolega objasnil jak bledne jest moje przeswiadczenie

w miejscu przylegania progu do ramy bardzo szybko zbiera sie wilgoc i brud co w konsekwencji powoduje korozje

dodatkowo sruby zawsze sie troche ruszaja wzgledem ramy, szczegolnie w momencie obciazania co powoduje uszkadzanie warstwy lakieru, kolejne ognisko korozji gotowe

gniazda srob wymagaja wzmocnienia bo powstaja w tym miejscu naprezenia mogace prowadzic do pekania lub co najmniej owalizacji, co oslabia rame

takie problemy nie wystepuja przy progach przyspawanych, a ich demontarz jest dziecinnie prosty, na dobra sprawe prostszy niz przykrecanych
Suzi XL - w ogóle, ale to w ogóle się nie zrozumieliśmy :-) Mocowanie przez ceownik ma na celu przede wszytskim pozbycie się problemu ingerencji w całość ramy. Śruby w ogóle nie będą przechodziły przez ramę...no może się z nią stykały będą.

Co do korozji - obawiam się że pierwszy lepszy przejazd po kamyczkach albo głębszych koleinach (a nie wszystkie składają sie tylko z błota ;-) ) bardziej "zogniskuje korozyjnie" ramę, niż przykręcane do niej mocowanie.
rurki 3 " , jak chcesz moge ci wyslac fotki jak jest moj zrobiony , oczywiscie do ramy spawane i wzmocnione , przednie rury do ramy przykrecone i testowane kinetykiem , jest ok ;)

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » wt cze 05, 2007 7:12 pm

Mariobros pisze: ...
wiem o czym mowisz, wlasnie w miejscu styku wszelkiej masci obejmy niszcza rame, musial bys stosowac jakies elastyczne przekladki, co znowu zwieksza ilosc brudu, ktory sie zbiera pod czyms takim, poza tym elastyczne przekladki w oczywisty sposob kloca sie ze sztywnoscia takiego elementu

ale jak tam sobie stryjenka woli

BTW w dlugim patrolu zastosowalem rure "precyzyjna" fi 50 scianka 4

nigdy sie nawet nie zajaknela, mimo, ze zdazalo mi sie uzywac tych progow do zeslizgiwania sie po kamieniach lub jako wspomagacze zakretow
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » wt cze 05, 2007 7:59 pm

panowie , u mnie na wsi z rureczką 3" jest mały problem , ale jak pisali koledzy na samym początki taka jak jest dostepna daje radę ;-)

Co do obejm - w założeniu jest wygiąć blachę min 4mm i ściśle ją spasować do ramy - ewentualnie jak już będzie skręcone całość pociągnąć gumą na pedzelek w miejscach łączenia.

Aaaa i najważniejsze - w extremie to to autko jeździć nie będzie ;-)
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
1darek1
 
 
Posty: 216
Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: 1darek1 » wt cze 05, 2007 8:05 pm

Mariobros pisze:
Aaaa i najważniejsze - w extremie to to autko jeździć nie będzie ;-)
..to po [cenzura] ci rury

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt cze 05, 2007 9:04 pm

pewnie do lansu ........to jakos ostatnio modne :)21
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt cze 05, 2007 9:08 pm

może ma za wysoko wsiadać :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » wt cze 05, 2007 9:45 pm

banalne, ale żeby progów w aucie nie wymieniać co 2 miesiące :)21
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt cze 05, 2007 10:12 pm

faktycznie banalne - ja to tylko raz zrobilem , potem stwierdzilem ze wklęsłe tez sa ładne :)21
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość