podłączenie refl. dalekosiężnych

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

podłączenie refl. dalekosiężnych

Post autor: Pikaś » ndz cze 10, 2007 6:03 am

Witam , i mam pytanie czy lepiej jet je podłączyć poprostu przez jakiś włącznik , czy przez przekaźnik?
Jeżeli przekaźnik , to jaki i jak?Moż ektoś z szanownych kolegów już to robił,to będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Znalazłem w szukaczce temat ale dotyczył P1 , moja to 2 i nie wiem czy oznaczenia będa takie same.I czy kabel taki jak do wzmacniacza bedzie robił ? jest dość gruby i z bezpiecznikiem.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » ndz cze 10, 2007 8:14 am

Zapomnij o samym wyłączniku, dawaj przekaźnik. Poniżej masz link do dodatkowych lamp - każda lampa ma swój przekaźnik:

http://www.pajerouk.co.uk/forums/index. ... 262.0.html
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » ndz cze 10, 2007 8:54 am

Koniecznie przekaźnik i na grubości przewodów zasilających nie oszczędzaj.

Ja mam na dwa halogeny małe wessema jeden przekaźnik.Robi tak już dwa lata.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » ndz cze 10, 2007 10:04 am

Tylko przez przekaźnik !! włącznik ma sterować tylko przekaźnik.
[img][img]http://img181.imageshack.us/img181/7153 ... sr5.th.jpg[/img][/img]
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » ndz cze 10, 2007 1:00 pm

No ja pokupiłem dwa dalekosiężne :
http://sklep.wesem.pl/go/_info/?idc="4_ ... d679d10ccc
i do tego Hella ralli 100W,
jaki przekaznik? od czego adaptowaliście?
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » ndz cze 10, 2007 1:38 pm

Zakładasz dowolny przekaźnik ze sklepu z akcesoriami samochodowymi.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » ndz cze 10, 2007 5:46 pm

Pikaś pisze:No ja pokupiłem dwa dalekosiężne :
http://sklep.wesem.pl/go/_info/?idc="4_ ... d679d10ccc
i do tego Hella ralli 100W,
jaki przekaznik? od czego adaptowaliście?
Jak kupiłeś Wesema to powinieneś mieć w pudełku schemat podłączenia i opisane wyprowadzenia przekaźnika.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » ndz cze 10, 2007 7:05 pm

Przekażniki kupisz np polonezowskie i chodzi jak złoto, dobrze od razu kupić do nich podstawki.

Nie zapomnij o wstawieniu w obwód bezpieczników. Ja mam 15A
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » pn cze 11, 2007 4:42 pm

Ale czy kojarzycie kabel zasilający do wzmacniacza? mam troche tego kabla z bezpiecznikami i zastanawiam się czy da rade.A jeżeli kupić to o jakich parametrach?
No i pytanie ktore mnie nurtuje,pod który aku podpiąć,pod ten co ciągnie wszystkoczy może pod ten drugi?
Lampy już przyszły , wieczorkiem obadam schemacik,dam dwa przekazniki , po jednym na lampe,a co mi tam.Lampy git ladnie sie prezentują,mają też postojowke,czyli bedzie ok
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn cze 11, 2007 6:01 pm

Co to znaczy "ciagnie wszystko"? :) Myslalem, ze oba ciagna wszystko :)21 To nie ma moim zdaniem znaczenia pod ktory z nich podepniesz. I tak oba sa ladowane przez ten sam alternator... Niemniej jesli chodzi o prad, to umiem tylko swietnie zmieniac zarowki :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » pn cze 11, 2007 6:50 pm

no to akurat przydatna umiejetność. :D
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pn cze 11, 2007 7:35 pm

masz kabel sterujący - właczający przekaźnik nie musi być gruby, ja mam podłączony pod jakiś plus ze stacyjnki. Kabel zasilający halogen - on musi być gruby 1,5kwadrat ja uważam za minimum. U mnie jest 2 kwadrat bezpośrednio podłączony do akumulatora przez bezpiecznik 15A. Robi to dwa lata. I zorientowani w sprawie nie będą się śmiac, ze wygląda jak od spawarki :D

jak kupiłeś wessemy masz tam schemat podpięcia - tam gdzie symbol żarówki - to jest reflektor, te kable muszą być grube.

Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości to podjedź do elektryka i niech to zrobi na Twoich oczach i pokaże gdzie co jest. Będziesz wiedział gdzie szukac jak padnie.

Chociaż Rollinsowi to elektryk podpiał halogeny bezpośrednio przez przełącznik.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pn cze 11, 2007 8:53 pm

Ja nie miśkowiec ale się delikatnie podepnę pod temat. Co najlepiej dać na dach do jazdy w terenie : dalekosiężne, przeciwmgłowe czy robocze ?
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » pn cze 11, 2007 10:31 pm

nie pytasz powaznie, prawda ??
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » wt cze 12, 2007 5:52 am

Jeśli ma ich być dużo na dachu to załóż najtańsze :)21 A na poważnie to tylko dalekosiężne, p/mgielne to możesz na grila założyć. A roboczy to do tyłu jak cofiesz :-), przecież on krótko świeci !!
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » wt cze 12, 2007 7:37 am

Kupilem swojego misia z p/mgielnymi na grillu sprzężonymi z krótkimi. Założyłem dalekosiężne (2 szt.) na orurowanie krypy i wcale nie jestem pewien czy nie byłbym bardziej zadowolony, gdybym jednak miał odwrotnie.

P/mgielne mam skręcone lekko na boki, ale dlatego, że są na grillu wg. za późno widzę :o teren po skręcie. Gdybym miał je na dachu, widziałbym przed skrętem co w trawie piszczy.
Nie tak? :roll:
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt cze 12, 2007 8:49 am

mazurkas007 pisze:Ja nie miśkowiec ale się delikatnie podepnę pod temat. Co najlepiej dać na dach do jazdy w terenie : dalekosiężne, przeciwmgłowe czy robocze ?
Ja mam z przodu 4 dalekosiężne włączane parami. Dwa centralne na wprost, boczne na boki i blizej. Z tyłu lampa robocza wessema włączana niezależnie od wstecznego. przydatna prz cofaniu i oświetlaniu kumplom pola pracy.

SuziXL ma z tyłu dwie wessemki ale on długim to wykorzystuje również przy ciasnych przejazdach miedzy drzewami itp.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Greentop
 
 
Posty: 243
Rejestracja: pn maja 22, 2006 10:36 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Greentop » wt cze 12, 2007 1:52 pm

BooBoo pisze:...SuziXL ma z tyłu dwie wessemki ale on długim to wykorzystuje również przy ciasnych przejazdach miedzy drzewami itp.
BooBoo, SuziXL - moglibyście jakoś rozwinac te myśl ??
Zagubiłem się
dętki sucks! a dotacja z Funduszu Pracy vivat!

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt cze 12, 2007 2:06 pm

Podejrzewam niesmialo, ze oswietla sobie tyl po bokach, zeby widziec, czy przejdzie kolo drzewa, czy tez obkoruje pien... :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt cze 12, 2007 5:49 pm

ernil pisze:Podejrzewam niesmialo, ze oswietla sobie tyl po bokach, zeby widziec, czy przejdzie kolo drzewa, czy tez obkoruje pien... :)
Widać kto w terenie jeździ :)2
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
arturius78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr maja 23, 2007 5:38 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: arturius78 » wt cze 12, 2007 6:00 pm

polecam przekaźniki półprzewodnikowe - trochę droższe ale bez awaryjne.

Ps . Ja opracowywuję sterowanie 6 halogenów (dwóżarówkowych) na tranzystorach MOSFET sterowane prockiem 8051. Ale można też kluczować bez specjalnej filozofii telko pluskiem przez kondziory. Plus jest taki że łatwo dać opóźnienie pomiędzy lampami w ms, które dla oka praktycznie jest niezauważalne, a akumulatorkowi będzie o wiele lżej - no i lekki bajer z sekwencyjnym rozjaśnianiem
W460 '87 230GE 92PS

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt cze 12, 2007 6:03 pm

Mógłbyś temat tych przekaźników przybliżyć?

Tradycyjne są na tyle tanie, że nie ma problemu z ich wymianą. Co oferują te półprzewodnikowe?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
arturius78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr maja 23, 2007 5:38 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: arturius78 » wt cze 12, 2007 7:05 pm

półprzewodniki tanie nie są ale za to pozbawione mechanicznych elementów.
Jeśli masz aku wypasione to jeden taki przekaźnik załatwia temat.
Jeśli chcesz lekko taniej i ze zwłoką załączane to najlepiej no MOSFETACH każdy - troche - elektronik ci to zmontuje za niwielką kasę.
Jakby się nie dało znaleźć nikogo a temet cie interecuje to mogę ci jakiś schemat rozrysować to sobie sam polutujesz, jak masz jakąć kolbę.
W460 '87 230GE 92PS

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt cze 12, 2007 7:44 pm

Moze mi ktoś przetłumaczyć :o

Tak w skrócie - odporniejsze na zalanie ?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt cze 12, 2007 10:02 pm

BooBoo pisze:
ernil pisze:Podejrzewam niesmialo, ze oswietla sobie tyl po bokach, zeby widziec, czy przejdzie kolo drzewa, czy tez obkoruje pien... :)
Widać kto w terenie jeździ :)2

:)21 Szczerze? Moje Pajero z terenem ma niewiele wspolnego :)21 (aczkolwiek nie jest dziewica) Ale za to jesli chodzi o oswietlenie i widocznosc to jestem lekko zboczony :) Sam lubie widziec i lubie byc widoczny (nie w tlumie, tylko na drodze tudziez w lesie, Gorach itp)...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości