Strona 1 z 5
podłączenie refl. dalekosiężnych
: ndz cze 10, 2007 6:03 am
autor: Pikaś
Witam , i mam pytanie czy lepiej jet je podłączyć poprostu przez jakiś włącznik , czy przez przekaźnik?
Jeżeli przekaźnik , to jaki i jak?Moż ektoś z szanownych kolegów już to robił,to będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Znalazłem w szukaczce temat ale dotyczył P1 , moja to 2 i nie wiem czy oznaczenia będa takie same.I czy kabel taki jak do wzmacniacza bedzie robił ? jest dość gruby i z bezpiecznikiem.
: ndz cze 10, 2007 8:14 am
autor: gossy
Zapomnij o samym wyłączniku, dawaj przekaźnik. Poniżej masz link do dodatkowych lamp - każda lampa ma swój przekaźnik:
http://www.pajerouk.co.uk/forums/index. ... 262.0.html
: ndz cze 10, 2007 8:54 am
autor: BooBoo
Koniecznie przekaźnik i na grubości przewodów zasilających nie oszczędzaj.
Ja mam na dwa halogeny małe wessema jeden przekaźnik.Robi tak już dwa lata.
: ndz cze 10, 2007 10:04 am
autor: Fazi
Tylko przez przekaźnik

włącznik ma sterować tylko przekaźnik.
[img]
[img]http://img181.imageshack.us/img181/7153 ... sr5.th.jpg[/img][/img]
: ndz cze 10, 2007 1:00 pm
autor: Pikaś
No ja pokupiłem dwa dalekosiężne :
http://sklep.wesem.pl/go/_info/?idc="4_ ... d679d10ccc
i do tego Hella ralli 100W,
jaki przekaznik? od czego adaptowaliście?
: ndz cze 10, 2007 1:38 pm
autor: Fazi
Zakładasz dowolny przekaźnik ze sklepu z akcesoriami samochodowymi.
: ndz cze 10, 2007 5:46 pm
autor: gossy
Jak kupiłeś Wesema to powinieneś mieć w pudełku schemat podłączenia i opisane wyprowadzenia przekaźnika.
: ndz cze 10, 2007 7:05 pm
autor: BooBoo
Przekażniki kupisz np polonezowskie i chodzi jak złoto, dobrze od razu kupić do nich podstawki.
Nie zapomnij o wstawieniu w obwód bezpieczników. Ja mam 15A
: pn cze 11, 2007 4:42 pm
autor: Pikaś
Ale czy kojarzycie kabel zasilający do wzmacniacza? mam troche tego kabla z bezpiecznikami i zastanawiam się czy da rade.A jeżeli kupić to o jakich parametrach?
No i pytanie ktore mnie nurtuje,pod który aku podpiąć,pod ten co ciągnie wszystkoczy może pod ten drugi?
Lampy już przyszły , wieczorkiem obadam schemacik,dam dwa przekazniki , po jednym na lampe,a co mi tam.Lampy git ladnie sie prezentują,mają też postojowke,czyli bedzie ok
: pn cze 11, 2007 6:01 pm
autor: ernil
Co to znaczy "ciagnie wszystko"?

Myslalem, ze oba ciagna wszystko

To nie ma moim zdaniem znaczenia pod ktory z nich podepniesz. I tak oba sa ladowane przez ten sam alternator... Niemniej jesli chodzi o prad, to umiem tylko swietnie zmieniac zarowki

: pn cze 11, 2007 6:50 pm
autor: Pikaś
no to akurat przydatna umiejetność.

: pn cze 11, 2007 7:35 pm
autor: BooBoo
masz kabel sterujący - właczający przekaźnik nie musi być gruby, ja mam podłączony pod jakiś plus ze stacyjnki. Kabel zasilający halogen - on musi być gruby 1,5kwadrat ja uważam za minimum. U mnie jest 2 kwadrat bezpośrednio podłączony do akumulatora przez bezpiecznik 15A. Robi to dwa lata. I zorientowani w sprawie nie będą się śmiac, ze wygląda jak od spawarki
jak kupiłeś wessemy masz tam schemat podpięcia - tam gdzie symbol żarówki - to jest reflektor, te kable muszą być grube.
Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości to podjedź do elektryka i niech to zrobi na Twoich oczach i pokaże gdzie co jest. Będziesz wiedział gdzie szukac jak padnie.
Chociaż Rollinsowi to elektryk podpiał halogeny bezpośrednio przez przełącznik.
: pn cze 11, 2007 8:53 pm
autor: mazurkas007
Ja nie miśkowiec ale się delikatnie podepnę pod temat. Co najlepiej dać na dach do jazdy w terenie : dalekosiężne, przeciwmgłowe czy robocze ?
: pn cze 11, 2007 10:31 pm
autor: suziXL
nie pytasz powaznie, prawda

: wt cze 12, 2007 5:52 am
autor: Fazi
Jeśli ma ich być dużo na dachu to załóż najtańsze

A na poważnie to tylko dalekosiężne, p/mgielne to możesz na grila założyć. A roboczy to do tyłu jak cofiesz

, przecież on krótko świeci

: wt cze 12, 2007 7:37 am
autor: misiu
Kupilem swojego misia z p/mgielnymi na grillu sprzężonymi z krótkimi. Założyłem dalekosiężne (2 szt.) na orurowanie krypy i wcale nie jestem pewien czy nie byłbym bardziej zadowolony, gdybym jednak miał odwrotnie.
P/mgielne mam skręcone lekko na boki, ale dlatego, że są na grillu wg. za późno widzę

teren po skręcie. Gdybym miał je na dachu, widziałbym przed skrętem co w trawie piszczy.
Nie tak?

: wt cze 12, 2007 8:49 am
autor: BooBoo
mazurkas007 pisze:Ja nie miśkowiec ale się delikatnie podepnę pod temat. Co najlepiej dać na dach do jazdy w terenie : dalekosiężne, przeciwmgłowe czy robocze ?
Ja mam z przodu 4 dalekosiężne włączane parami. Dwa centralne na wprost, boczne na boki i blizej. Z tyłu lampa robocza wessema włączana niezależnie od wstecznego. przydatna prz cofaniu i oświetlaniu kumplom pola pracy.
SuziXL ma z tyłu dwie wessemki ale on długim to wykorzystuje również przy ciasnych przejazdach miedzy drzewami itp.
: wt cze 12, 2007 1:52 pm
autor: Greentop
BooBoo pisze:...SuziXL ma z tyłu dwie wessemki ale on długim to wykorzystuje również przy ciasnych przejazdach miedzy drzewami itp.
BooBoo, SuziXL - moglibyście jakoś rozwinac te myśl

Zagubiłem się
: wt cze 12, 2007 2:06 pm
autor: ernil
Podejrzewam niesmialo, ze oswietla sobie tyl po bokach, zeby widziec, czy przejdzie kolo drzewa, czy tez obkoruje pien...

: wt cze 12, 2007 5:49 pm
autor: BooBoo
ernil pisze:Podejrzewam niesmialo, ze oswietla sobie tyl po bokach, zeby widziec, czy przejdzie kolo drzewa, czy tez obkoruje pien...

Widać kto w terenie jeździ

: wt cze 12, 2007 6:00 pm
autor: arturius78
polecam przekaźniki półprzewodnikowe - trochę droższe ale bez awaryjne.
Ps . Ja opracowywuję sterowanie 6 halogenów (dwóżarówkowych) na tranzystorach MOSFET sterowane prockiem 8051. Ale można też kluczować bez specjalnej filozofii telko pluskiem przez kondziory. Plus jest taki że łatwo dać opóźnienie pomiędzy lampami w ms, które dla oka praktycznie jest niezauważalne, a akumulatorkowi będzie o wiele lżej - no i lekki bajer z sekwencyjnym rozjaśnianiem
: wt cze 12, 2007 6:03 pm
autor: BooBoo
Mógłbyś temat tych przekaźników przybliżyć?
Tradycyjne są na tyle tanie, że nie ma problemu z ich wymianą. Co oferują te półprzewodnikowe?
: wt cze 12, 2007 7:05 pm
autor: arturius78
półprzewodniki tanie nie są ale za to pozbawione mechanicznych elementów.
Jeśli masz aku wypasione to jeden taki przekaźnik załatwia temat.
Jeśli chcesz lekko taniej i ze zwłoką załączane to najlepiej no MOSFETACH każdy - troche - elektronik ci to zmontuje za niwielką kasę.
Jakby się nie dało znaleźć nikogo a temet cie interecuje to mogę ci jakiś schemat rozrysować to sobie sam polutujesz, jak masz jakąć kolbę.
: wt cze 12, 2007 7:44 pm
autor: BooBoo
Moze mi ktoś przetłumaczyć
Tak w skrócie - odporniejsze na zalanie ?
: wt cze 12, 2007 10:02 pm
autor: ernil
BooBoo pisze:ernil pisze:Podejrzewam niesmialo, ze oswietla sobie tyl po bokach, zeby widziec, czy przejdzie kolo drzewa, czy tez obkoruje pien...

Widać kto w terenie jeździ


Szczerze? Moje Pajero z terenem ma niewiele wspolnego

(aczkolwiek nie jest dziewica) Ale za to jesli chodzi o oswietlenie i widocznosc to jestem lekko zboczony

Sam lubie widziec i lubie byc widoczny (nie w tlumie, tylko na drodze tudziez w lesie, Gorach itp)...