Strona 1 z 1
Pajero Sport - Zaolejony tylny most
: wt cze 12, 2007 6:55 am
autor: morot
Witam
Jestem posiadaczem Pajero Sport. Auto kupiłem zimą w salonie i obecnie ma ok. 5000 km przebiegu. Zauważyłem, że tylny most jest wyraźnie zaolejony. W czasie postoju olej nie kapie na podłogę.
Jako że samochód jest na gwarancji, umówiłem się w autoryzowanym serwisie na sprawdzenie przyczyny nieszczelności.
Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenie z tym autem ? Jaka może być przyczyna takiej usterki ?
Czy jest przypadłość, która w tych modelach zdarzała się często ?
Czytałem opinie użytkowników o tym samochodzie i wynikało z nich, że jest to dość stara sprawdzona konstrukcja i raczej mało awaryjna. Jestem więc trochę zaskoczony, że zdarzyło się to w nowym samochodzie.
M.
Re: Pajero Sport - Zaolejony tylny most
: wt cze 12, 2007 7:25 am
autor: Eskapada
morot pisze:Witam
Jestem posiadaczem Pajero Sport. Auto kupiłem zimą w salonie i obecnie ma ok. 5000 km przebiegu. Zauważyłem, że tylny most jest wyraźnie zaolejony. W czasie postoju olej nie kapie na podłogę.
W którym miejscu

przy dyferenciale czy przy kołach
morot pisze:Witam
Jako że samochód jest na gwarancji, umówiłem się w autoryzowanym serwisie na sprawdzenie przyczyny nieszczelności.
Co nam tu gitare zawraca jak fachowcy Ci naprawia
morot pisze:
Czy jest przypadłość, która w tych modelach zdarzała się często ?
To nie Land Rover żeby jaka kolwiek nieszczelność zdarzała się często

: wt cze 12, 2007 7:30 am
autor: misiu
Nie ma chyba co panikowac, skoro i tak jedziesz do ASO.
Wg mnie pocieklo im przy wymianie albo srubki nie dokrecili.
: wt cze 12, 2007 8:58 am
autor: BooBoo
Skoro cieknie to znaczy że jest, uśmiechnij się masz olej w tylnym dyfrze
Skoro fura na gwarancji to nie masz się czym przejmować. jakaś pierdoła typu śrubka czy cuś.
Moja miska ma 16 lat

i jak do tej pory to nic jej tam nie cieknie.
: wt cze 12, 2007 12:14 pm
autor: Y@nek
BooBoo pisze:Skoro cieknie to znaczy że jest, uśmiechnij się masz olej w tylnym dyfrze
Moja miska ma 16 lat

i jak do tej pory to nic jej tam nie cieknie.
Nie cieknie , bo śmigasz bez oleju

: wt cze 12, 2007 12:38 pm
autor: BooBoo
Trociny i towot zapewniają odpowiednie smarowanie oraz cichobieżność

: wt cze 12, 2007 2:33 pm
autor: Zbowid
Skórki od bananów są lepsze bo włókna kasują luzy

: wt cze 12, 2007 4:10 pm
autor: majcher
Y@nek pisze:BooBoo pisze:Skoro cieknie to znaczy że jest, uśmiechnij się masz olej w tylnym dyfrze
Moja miska ma 16 lat

i jak do tej pory to nic jej tam nie cieknie.
Nie cieknie , bo śmigasz bez oleju

jo
jak nie cieknie to juz such wewnątrz

: wt cze 12, 2007 5:48 pm
autor: BooBoo
Zbowid pisze:Skórki od bananów są lepsze bo włókna kasują luzy

Ale muszki owocówki są wkur...jące
: wt cze 12, 2007 7:25 pm
autor: Videlec
: wt cze 12, 2007 7:45 pm
autor: BooBoo
tam siedzi jakaś blondynka

: wt cze 12, 2007 9:05 pm
autor: suziXL
tak na powaznie, niektore samochody transportowane sa do europy "na sucho", potem ASO zalewa je plynami, moze i w tym wypadku tak bylo a jakis partacz nie dokrecil korka
: śr cze 13, 2007 6:51 am
autor: Eskapada
suziXL pisze:tak na powaznie,
nie możliwe - na poważnie

: śr cze 13, 2007 6:56 am
autor: morot
Zaolejony jest głównie dyferencjał, ale olej rozszedł się też trochę w stronę kół.
Dzięki wszystkim za komentarze.
Zawracałem Wam głowę, gdyż nie mam dobrej opinii o ASO, z których dotychczas korzystałem. Moja negatywna opinia o ASO nie dotyczy jeszcze Mitsubishi, gdyż jest to mój pierwszy samochód tej marki. Zobaczymy jak będzie.
Wolałem się jednak przed wizytą w ASO zapoznać z Waszymi opiniami, gdyż nie wiem co będą mi tam wciskać.
PS. Jakie ASO W Warszawie polecacie ?.
pozdrawiam
M.
: śr cze 13, 2007 7:13 am
autor: Eskapada
słuchaj auto masz na gwarancji wiec jedz do ASO niech myślą. Gdyby to było moje auto i bez gwarancji to zacząłbym od wymycia tego motosolem czy innym środkiem do usuwania olejów. Następnie bym dokręcił korek spustowy i wlewowy oraz obudowę dyferencjału aby wykluczyć tego typu nie szczelność. Potem to tylko obserwacja gdzie olej się pojawia – i wymiana uszczelki na obudowie dyferencjału lub wymiana uszczelniacza w zależności od zaistniałej sytuacji. Sprawdź lub każ sprawdzić odpowietrzenie mostu – jeśli rurka jest złamana, zaciśnięta to w dyfrze wytwarza się ciśnienie które może być przyczyną wycieków
: śr cze 13, 2007 7:36 am
autor: świeżak
kruca fiks!!!
gdzie ta rurka? bo nie pamietam cobym widział cos takiego ani z przodu ani z tyłu. przypomne że mam gen I.i może już ze mną na piwo chodzić

apropopo to czytałem że dobrze to wyprowadzić wyżej co by nie zalać. jak to mądrze rozwiązać?
: śr cze 13, 2007 7:49 am
autor: BooBoo
Poczekaj do wieczora, strzelę fotkę, u mnie zbiornik zdjęty to wszystko widac.
: śr cze 13, 2007 8:08 am
autor: Mariobros
co Ty BooBoo z tym zbiornikiem ? Ty jakiś z jelcza zamontowany miałeś, że nic widać nie było?

Jak jest zbiornik to też widać.
Centralnie z wału idzie rurka do poprzecznej belki ramy (która jest okrągła) i tamtędy jest odpowietrzenie.
: śr cze 13, 2007 9:16 am
autor: BooBoo
ALe teraz to ja panorame mam bez włażenia i ciasnoty.
Normalnie szerokopasmowe ujęcie.
Dalej czekam na pompę

: śr cze 20, 2007 8:35 am
autor: Gene
Pytanie czy to jest na 100% olej z mostu. Sport "tej blondynki" dodam mojej zony. Od nowosci ma taki ciemny nalot. Wyglada to troche jak drobny wyciek ale jest to specyfik zabezpieczajacy elementy podwozia przed korozja. Sadze, ze jesli nie masz wyraznych sladow oleju to z duza doza prawdopodobienstwa most u Ciebie rowniez zostal potraktowany tym zabezpieczeniem.

: śr cze 20, 2007 8:47 am
autor: Gene
Co do ASO w Warszawie to polecam Mitcar (Rog Spornej i Pulawskiej). Ja mam bardzo dobra opinie o tym serwisie. Wiem jednak, ze bywaja rozczarowani klienci. Pewnie to normalne, co czloweik to inne zapatrywania, ale pytasz wiec odpowiadam.