awaria sprzegła

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

awaria sprzegła

Post autor: pbarto » pn lip 02, 2007 9:22 pm

witam wszystkich
od roku jestem posiadaczem pajero long 2.8 td rok 95
dotej pory nie miałem żadnych problemów z tym autem
ALE wczoraj podczas zmiany biegów pedał sprzęgła został w podłodze i sprzegło bie sprzegli
pompa i siłowbik jest OK sprawdziłem (wszystko chodzi )
moze ktosmiał taki przypał
prosze o pomoc

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » wt lip 03, 2007 1:04 am

zablokowana/ urwana linka ???? albo sie odlaczyla gdzies????

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt lip 03, 2007 6:02 am

Tam na pedale sprzęgła jest taka sprężyna, może ona nie odbija,
Ale w jaki sposób sprawdziłeś wysprzęglik i pompę?
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt lip 03, 2007 6:05 am

A może wystarczy dolać płynu?
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » wt lip 03, 2007 7:18 am

goszen pisze:Tam na pedale sprzęgła jest taka sprężyna, może ona nie odbija
są dwa watianty:
Obrazek

Obrazek
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » wt lip 03, 2007 7:21 pm

Gifter w 2.8 skrzynia manual nie ma linki sprzegłowej
sprzęgło jest hydrauliczne

ale dzięki za dobre chęci

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » wt lip 03, 2007 7:28 pm

pompa i wysprzęglik działają
popychacz wysprzęglika wysuwa się około 4cm
a sprzęgła brak nie można wrzucić żadnego biegu
jak zaglądałem przez rewizję do sprzęgła to wygląda na to ,że jest zbyt duży luz na łżysku docisku
może ktoś ma jakieś rysuki jak to ma być zanim wypruję skrzynię

dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » wt lip 03, 2007 8:08 pm

Jak Ci pedał zostaje w podłodze - to szukaj NAJPIERW po stronie hydrauliki a nie w skrzyni !!
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Kłosik
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob gru 31, 2005 10:11 am
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Post autor: Kłosik » wt lip 03, 2007 8:16 pm

U mnie w pojarce było to samo
Wymieniłem hydraulike i wsio jest OKI
gg 8726748

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » wt lip 03, 2007 8:17 pm

pompę i wysprzęglik wyjmowałem i rozbierałem wszystko tam jest OK
plyn jest , układ odpowietrzony jak sie pedał wciska wysprzęglik chodzi

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt lip 03, 2007 8:52 pm

Sprubój recznie podpompować pedał jak będzie większy opór w miare pompowania to napewno pompa to musi byc coś z hydraulika sprawdź czy gdzieś się nie poci lub może puszczać uszczelnienie w tłoczku a zbieracz trzyma to płyn nie wypływa ale nie ma ciśnienia, jeśli wydelec chodzi to nie oznacza że wyciska docisk sprzęgła .

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt lip 03, 2007 9:41 pm

pbarto pisze:Gifter w 2.8 skrzynia manual nie ma linki sprzegłowej
sprzęgło jest hydrauliczne

ale dzięki za dobre chęci
W 2.5 tez jest hydrauliczne. Przynajmniej w PII.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » śr lip 04, 2007 7:47 pm

w każdym pajero jest hydraulika
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw lip 05, 2007 9:06 am

Ja ma to samo aktualnie - wcześniej była wymieniona tarcza sprzęgła i odpuściłem wymianę docisku. Teraz dołączył się wysprzęglik - piaskownia :)21 . Wysprzęglik od Gallopera jest OK i tańszy niż w Pajero.

Ubywało mi płynu i było coś nie tak - no i okazało się, że przewód gumowy na tylnym moście miał dziurkę. No i wszystko sie skupiło :) Wysprzęglik niby działał ale jak go wymontowałem to okazało sie, że ma niezłe rysy na cylinderku i wszystko jasne.
Kupine nie zamontowane jeszcze ale powinno być OK.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » czw lip 05, 2007 10:42 am

Zbowid pisze:Ja ma to samo aktualnie - wcześniej była wymieniona tarcza sprzęgła i odpuściłem wymianę docisku. Teraz dołączył się wysprzęglik - piaskownia :)21 . Wysprzęglik od Gallopera jest OK i tańszy niż w Pajero.

Ubywało mi płynu i było coś nie tak - no i okazało się, że przewód gumowy na tylnym moście miał dziurkę. No i wszystko sie skupiło :) Wysprzęglik niby działał ale jak go wymontowałem to okazało sie, że ma niezłe rysy na cylinderku i wszystko jasne.
Kupine nie zamontowane jeszcze ale powinno być OK.
A co przwód w tylnym moście ma do sprzęgła ?? :o
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw lip 05, 2007 11:54 am

moze ma wspolny zbiorniczek ?? u mni wprawdzie oddzielne ,ale nic innego mi nie przychodzi do glowy :-?
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw lip 05, 2007 11:06 pm

No nie wiem jak w innych modelach ale w moim jest ten sam zbiornik do wysprzęglika i do hamulców. Pierwsza diagnoza była taka, że kiepski wysprzęglik ale okazało się po drodze, że również hamulce są kiepskie i po nitce do kłębka... :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pt lip 06, 2007 5:02 am

Zbowid pisze:No nie wiem jak w innych modelach ale w moim jest ten sam zbiornik do wysprzęglika i do hamulców. Pierwsza diagnoza była taka, że kiepski wysprzęglik ale okazało się po drodze, że również hamulce są kiepskie i po nitce do kłębka... :)21
To jest coś nie tak, każda pompa musi mieć swój zbiorniczek.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt lip 06, 2007 6:58 pm

U mnie tez byly dwa zbiorniczki. Ten od sprzegla byl piko piko, bardzo blisko kierownika, ale jednak byl... :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » pn lip 09, 2007 9:12 pm

jednak wyjmuję skrzynię i wymieniam sprzęgło

może ktoś to już robił i ma jakiś patent na wyjęcie łapy łożyska

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » sob lip 14, 2007 8:16 pm

rozebrałem i okazało się że z tarczy sprzęgłowej wypadła sprężyna i narobił trochę bydła
komplet do wymiany

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » ndz lip 15, 2007 12:17 am

ernil pisze:U mnie tez byly dwa zbiorniczki. Ten od sprzegla byl piko piko, bardzo blisko kierownika, ale jednak byl... :)
u mnie tez sa dwa tyle ze widziałem w czyms :-? ?? takie rozwiazanie

a tak poza tym to dlaczego '' musza '' byc oddzielne ??-do jednego i drugiego leje sie dot 3 -wiec nie widze tego '' musza ''
jedynie lepiej miec 2 -bo latwiej zdiagnozowac co padło w takich sytuacjach :)4
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » ndz lip 15, 2007 7:34 am

Są dwa zbiorniczki w V6, chyba, że ktoś coś przerabiał.

A dlatego dwa coby bezpieczniej było, jak szlag by trafił hydraulikę od sprzęgła to i hamulców mógłbyś nie mieć.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz lip 15, 2007 7:59 pm

No są i u mnie dwa ale ten co jest niżej był całkowicie błotem zajechany i nie było go widać :)23 ale mnie natchnęliście a że nie chciałem być "inny" to sprawdziłem dokładnie i są oba :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » ndz lip 15, 2007 10:09 pm

u mnie zbiorniczki są dwa i hydrauliką jest OK

posypała się tarcza

jutro wstawiam nowy kpl. sprzęgła o efektach dam znać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości