Strona 1 z 2
awaria sprzegła
: pn lip 02, 2007 9:22 pm
autor: pbarto
witam wszystkich
od roku jestem posiadaczem pajero long 2.8 td rok 95
dotej pory nie miałem żadnych problemów z tym autem
ALE wczoraj podczas zmiany biegów pedał sprzęgła został w podłodze i sprzegło bie sprzegli
pompa i siłowbik jest OK sprawdziłem (wszystko chodzi )
moze ktosmiał taki przypał
prosze o pomoc
: wt lip 03, 2007 1:04 am
autor: Gifter
zablokowana/ urwana linka

?? albo sie odlaczyla gdzies????
: wt lip 03, 2007 6:02 am
autor: goszen
Tam na pedale sprzęgła jest taka sprężyna, może ona nie odbija,
Ale w jaki sposób sprawdziłeś wysprzęglik i pompę?
: wt lip 03, 2007 6:05 am
autor: goszen
A może wystarczy dolać płynu?
: wt lip 03, 2007 7:18 am
autor: Videlec
goszen pisze:Tam na pedale sprzęgła jest taka sprężyna, może ona nie odbija
są dwa watianty:

: wt lip 03, 2007 7:21 pm
autor: pbarto
Gifter w 2.8 skrzynia manual nie ma linki sprzegłowej
sprzęgło jest hydrauliczne
ale dzięki za dobre chęci
: wt lip 03, 2007 7:28 pm
autor: pbarto
pompa i wysprzęglik działają
popychacz wysprzęglika wysuwa się około 4cm
a sprzęgła brak nie można wrzucić żadnego biegu
jak zaglądałem przez rewizję do sprzęgła to wygląda na to ,że jest zbyt duży luz na łżysku docisku
może ktoś ma jakieś rysuki jak to ma być zanim wypruję skrzynię
dzięki za pomoc
: wt lip 03, 2007 8:08 pm
autor: Fazi
Jak Ci pedał zostaje w podłodze - to szukaj NAJPIERW po stronie hydrauliki a nie w skrzyni

: wt lip 03, 2007 8:16 pm
autor: Kłosik
U mnie w pojarce było to samo
Wymieniłem hydraulike i wsio jest OKI
: wt lip 03, 2007 8:17 pm
autor: pbarto
pompę i wysprzęglik wyjmowałem i rozbierałem wszystko tam jest OK
plyn jest , układ odpowietrzony jak sie pedał wciska wysprzęglik chodzi
: wt lip 03, 2007 8:52 pm
autor: Adas
Sprubój recznie podpompować pedał jak będzie większy opór w miare pompowania to napewno pompa to musi byc coś z hydraulika sprawdź czy gdzieś się nie poci lub może puszczać uszczelnienie w tłoczku a zbieracz trzyma to płyn nie wypływa ale nie ma ciśnienia, jeśli wydelec chodzi to nie oznacza że wyciska docisk sprzęgła .
: wt lip 03, 2007 9:41 pm
autor: ernil
pbarto pisze:Gifter w 2.8 skrzynia manual nie ma linki sprzegłowej
sprzęgło jest hydrauliczne
ale dzięki za dobre chęci
W 2.5 tez jest hydrauliczne. Przynajmniej w PII.
: śr lip 04, 2007 7:47 pm
autor: bojach
w każdym pajero jest hydraulika
: czw lip 05, 2007 9:06 am
autor: Zbowid
Ja ma to samo aktualnie - wcześniej była wymieniona tarcza sprzęgła i odpuściłem wymianę docisku. Teraz dołączył się wysprzęglik - piaskownia

. Wysprzęglik od Gallopera jest OK i tańszy niż w Pajero.
Ubywało mi płynu i było coś nie tak - no i okazało się, że przewód gumowy na tylnym moście miał dziurkę. No i wszystko sie skupiło

Wysprzęglik niby działał ale jak go wymontowałem to okazało sie, że ma niezłe rysy na cylinderku i wszystko jasne.
Kupine nie zamontowane jeszcze ale powinno być OK.
: czw lip 05, 2007 10:42 am
autor: goszen
Zbowid pisze:Ja ma to samo aktualnie - wcześniej była wymieniona tarcza sprzęgła i odpuściłem wymianę docisku. Teraz dołączył się wysprzęglik - piaskownia

. Wysprzęglik od Gallopera jest OK i tańszy niż w Pajero.
Ubywało mi płynu i było coś nie tak - no i okazało się, że przewód gumowy na tylnym moście miał dziurkę. No i wszystko sie skupiło

Wysprzęglik niby działał ale jak go wymontowałem to okazało sie, że ma niezłe rysy na cylinderku i wszystko jasne.
Kupine nie zamontowane jeszcze ale powinno być OK.
A co przwód w tylnym moście ma do sprzęgła

: czw lip 05, 2007 11:54 am
autor: + AND +
moze ma wspolny zbiorniczek

u mni wprawdzie oddzielne ,ale nic innego mi nie przychodzi do glowy

: czw lip 05, 2007 11:06 pm
autor: Zbowid
No nie wiem jak w innych modelach ale w moim jest ten sam zbiornik do wysprzęglika i do hamulców. Pierwsza diagnoza była taka, że kiepski wysprzęglik ale okazało się po drodze, że również hamulce są kiepskie i po nitce do kłębka...

: pt lip 06, 2007 5:02 am
autor: goszen
Zbowid pisze:No nie wiem jak w innych modelach ale w moim jest ten sam zbiornik do wysprzęglika i do hamulców. Pierwsza diagnoza była taka, że kiepski wysprzęglik ale okazało się po drodze, że również hamulce są kiepskie i po nitce do kłębka...

To jest coś nie tak, każda pompa musi mieć swój zbiorniczek.
: pt lip 06, 2007 6:58 pm
autor: ernil
U mnie tez byly dwa zbiorniczki. Ten od sprzegla byl piko piko, bardzo blisko kierownika, ale jednak byl...

: pn lip 09, 2007 9:12 pm
autor: pbarto
jednak wyjmuję skrzynię i wymieniam sprzęgło
może ktoś to już robił i ma jakiś patent na wyjęcie łapy łożyska
: sob lip 14, 2007 8:16 pm
autor: pbarto
rozebrałem i okazało się że z tarczy sprzęgłowej wypadła sprężyna i narobił trochę bydła
komplet do wymiany
: ndz lip 15, 2007 12:17 am
autor: + AND +
ernil pisze:U mnie tez byly dwa zbiorniczki. Ten od sprzegla byl piko piko, bardzo blisko kierownika, ale jednak byl...

u mnie tez sa dwa tyle ze widziałem w czyms

takie rozwiazanie
a tak poza tym to dlaczego '' musza '' byc oddzielne

-do jednego i drugiego leje sie dot 3 -wiec nie widze tego '' musza ''
jedynie lepiej miec 2 -bo latwiej zdiagnozowac co padło w takich sytuacjach

: ndz lip 15, 2007 7:34 am
autor: BooBoo
Są dwa zbiorniczki w V6, chyba, że ktoś coś przerabiał.
A dlatego dwa coby bezpieczniej było, jak szlag by trafił hydraulikę od sprzęgła to i hamulców mógłbyś nie mieć.
: ndz lip 15, 2007 7:59 pm
autor: Zbowid
No są i u mnie dwa ale ten co jest niżej był całkowicie błotem zajechany i nie było go widać

ale mnie natchnęliście a że nie chciałem być "inny" to sprawdziłem dokładnie i są oba

: ndz lip 15, 2007 10:09 pm
autor: pbarto
u mnie zbiorniczki są dwa i hydrauliką jest OK
posypała się tarcza
jutro wstawiam nowy kpl. sprzęgła o efektach dam znać