Strona 1 z 1

pajero - hamulce

: śr lip 04, 2007 7:25 am
autor: maxpatrol
sciaga i to mocno w prawo przy hamowaniu ....
lewe przednie tak jakby wogole nie dzialalo ..
no i blokuje tyl przed przodem :-?

sa to jakies standardowe objawy w misiach (moj to 1994)??

w patrolu bylo to zwiazane z regulatorem sily hamowania ... (ten tyl przed przodem) .... ale w 13 letnim samochodzie padl regulator??

: śr lip 04, 2007 8:20 am
autor: Fazi
Najpierw sprawdź lewy zacisk hamulcowy - może się zapiekł i nie działa. Wtedy szukaj przyczyny przód przed tyłem.

: śr lip 04, 2007 9:06 am
autor: maxpatrol
za zacisk sie dzisiaj wezme ....

moze byc w sumie jakas inna przyczyna "tyl przed przodem" oprocz regulatora??

: śr lip 04, 2007 9:28 am
autor: goszen
jak tłoczek w przednim zacisku jest zatarty, to gdzieś te ciśnienie musi pójść, więc idzie do tyłu.

: śr lip 04, 2007 10:40 am
autor: maxpatrol
:) dzieki
oby tak bylo ...

swoja droga nie wiecie gdzie jest bezpiecznik od abs'ow?? .... w skrzynce przy pedalach nigdzi enie pisze abs ...

cos brzeczy pod maska ... ale na kola nie dziala ...

: śr lip 04, 2007 10:44 am
autor: suziXL
jak brzeczy a na kola nie robi to bezpiecznik nie pomoze, pompa prawdopodobnie siadla

aha, jak tloczek w ktoryms zacisku jest zatarty to abs tez bedzie swirowac

: śr lip 04, 2007 10:51 am
autor: maxpatrol
wiem ze bezpiecznik nie pomoze ...
ale chce go wyciagnac tak zebym byl pewny ze nie dziala i zobaczyc co sie wtedy dzieje ...

: śr lip 04, 2007 10:56 am
autor: suziXL
zacznij od tego zacisku, rozbierz wszystkie zaciski, przeszlifuj bardzo drobnym papierem wszyskie zadry, zloz na nowych uszczelniaczach

jesli wtedy pompa bedzie dalej swirowala to trzeba ja sprawdzic, ale najpierw stawialbym, ze przyczyna sa pozacierane zaciski

: śr lip 04, 2007 5:03 pm
autor: ernil
Moga byc rowniez zatarte albo krzywe saneczki w zaciskach. Generalnie przeczysc wszystko, poskladaj i obczaj przed montazem, czy dziala. Jesli chodzi o ABS, to poszukaj pod maska, kolo aku masz puszke z bezpiecznikami. Dobrze odpowietrz hamulce, pamietaj, ze nad tylnym mostem tez jest taki pseudo-korektor i nalezy na nim tez odpowietrzyc.

: śr lip 04, 2007 7:38 pm
autor: Eskapada
ernil pisze:Moga byc rowniez w zaciskach..
Ty idz się mondruj do dziłu nysana :)21

: śr lip 04, 2007 8:21 pm
autor: ernil
Jak bede potrzebowal porady odnosnie przeprowadzek, to sie Ciebie zapytam, nie martw sie... :)21

: czw lip 05, 2007 7:24 am
autor: maxpatrol
:D
dzieki panowie ...

: czw lip 05, 2007 9:38 pm
autor: Greentop
ernil pisze:Moga byc rowniez zatarte albo krzywe saneczki w zaciskach. ...
Żeby poznać fachową nomenklaturę. Saneczki to ten odlew, do którego wsuwa się klocki?

: czw lip 05, 2007 9:46 pm
autor: ernil
Niezupelnie. W moich rejonach tak sie mowi na te dwie dziwne sruby, dlugie na jakies 6, moze 7 cm, ktore sa nagwintowane na dlugosci ok. 1cm w poblizu glowki. Na pozostalej czesci powinny byc gladkie jak... :)21

: ndz lip 08, 2007 12:49 pm
autor: gebels
maxpatrol pisze::) dzieki
oby tak bylo ...

swoja droga nie wiecie gdzie jest bezpiecznik od abs'ow?? .... w skrzynce przy pedalach nigdzi enie pisze abs ...

cos brzeczy pod maska ... ale na kola nie dziala ...

pod maska kolo akumulatora masz pudelko z opisem abs, tam masz bezpiecznik głowny od ABS

: ndz lip 08, 2007 1:50 pm
autor: Adas
Bezpiecznik ABS jest na kablu "+" przy klemie + akumulatora ,żeby go wyjąć należy popuścić śrubki M10 mocujące kable w obudowie pod nim, warto go wyłączać w trakcie rajdów bo po przyjechaniu przez błoto można się późnie stoczyć bez hamulców z górki bo czujniki szaleją z zabrudzenia - przećwiczone :lol: