SHOGUN/problem z silnikiem 3.0 v6

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

S-92
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lip 14, 2007 2:19 pm
Lokalizacja: Szkocja

SHOGUN/problem z silnikiem 3.0 v6

Post autor: S-92 » sob lip 14, 2007 2:29 pm

Witam, mam nietypowy problem.ze swoim SHOGUNEM, 2 miesiace temu kupilem shoguna z 1992 r 3.0 v6 12v, rzekomo samochod stal 3-4 mies., a pozniej nie mozna go bylo odpalic ani rozrusznikiem, ani na zaciag. Pierwsze co to wymienilem swiece i kable wysokiego napiecia - nic. Sprawdzilem rozrzad, znaki sie zgadzaja. Sprawdzilem kompresje ,po 10-11 na kazdym. Sprawdzilem cisnienie pompy paliwowej i wtryski - ok, lecz wcaz nic ! Ustawilem na nowo zaplon i wtedy udalo mi sie go odpalic na chwile na zaciag. Chodzil nierowno i kopcil a na blacie swiecila czerwina kontrolka od silnika. Pomyslalem ze to komputer sterujacy , ktowego tez wymienilem - i dalej nic ! Zaniepokoil mnie wysoki poziom oleju ,okazalo sie ze paliwo niespalone przecieklo przez pierscienie, olej wymienilem - wciaz nic !!!!
I tak wlasnie to wyglada .... Prosze o pomoc bo sam sobie z nim nie poradze!!!!
Pozdrawim !!! S-92. 8)

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » sob lip 14, 2007 3:50 pm

moze czujnik halla
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

S-92
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lip 14, 2007 2:19 pm
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: S-92 » sob lip 14, 2007 4:19 pm

/mowimy tu o czujniku polozenia walu korbowego ?
i w ktorym miejscu go szukac ?

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11908
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » sob lip 14, 2007 6:23 pm

Ja bym też zajrzał do tego czujnika przy filtrze powietrza i do bezpieczników głównych przy akumulatorze :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

shamanus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 5:37 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: SHOGUN/problem z silnikiem 3.0 v6

Post autor: shamanus » sob lip 14, 2007 11:26 pm

S-92 pisze:Chodzil nierowno i kopcil a na blacie swiecila czerwina kontrolka od silnika. Zaniepokoil mnie wysoki poziom oleju ,okazalo sie ze paliwo niespalone przecieklo przez pierscienie, olej wymienilem - wciaz nic !!!!
Ciekawe na jaki kolorek przykapcał (czarny,niebieski) i jak 'pachniały' spaliny, tzn. ostry zapach, mdły.

Mógł faktycznie długo stać a wtedy 'przyłapałyby' pierścionki i mogły porysować gładź cylindra, tylko,że kilka m-cy to troche za mało.

Silnik też mógł dostać ostro, przegrzany prawie się zapiekły pierścienie- tu niech koledzy znający temat podpowiedzą, gdzie podejrzeć taki 'scenariusz' tzn. skutki przegrzania widać, często na bloku, kolektorze etc, nie wiem czy jest to możliwe i jak wygląda w misiu...

Pytanie zasadnicze, które dużo może zmienić, jak kupiłeś to był na chodzie i jeździł?

Pozdrawiam.
D22 2.5 King Cab Calmini 3'
Vitara 1.6 94r cabrio
RAV4 II 2.0 (RIP)
Pajero II 2.5 (RIP)

S-92
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lip 14, 2007 2:19 pm
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: S-92 » sob lip 14, 2007 11:48 pm

/ Wlasnie nie chodzil, a kopcil na czarno- gesty dymem. Teraz wiem, ze to niedobrze ,ale wydawalo mi sie, ze jak to benzyna, to sobie poradze ... tym bardziej, ze kompresje ma dobra. Patrzylem na kolor kolektora nie jest siny, ani niebieskawy, bo rozkrecalem mu wydech myslac, ze jest niedrozny ...

Dzieki za rady, probuje dalej !! 8)

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » ndz lip 15, 2007 12:05 am

wyczyśc cały układ paliwowy i załatw sobie kogoś z komputerem, żeby sprawdził czujniki
oprócz halla może być jeszcze czujnik temperatury, nie zapalisz, bo podaje błędny sygnał i może podawać złą dawkę paliwa i go zalewa
no ale najlepiej żeby go obejrzał na miejscu jakiś fachowiec
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

shamanus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 5:37 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: shamanus » ndz lip 15, 2007 12:13 am

Mówisz, że rozrząd na bank w porządku?
Czasem się zdarza coś podobnego jak zdesperowany próbuje zapalić auto z paskiem z uciągu i przeskoczy o ząb. Lub pali auto z samostartu.
Mnie zastanawia tylko podwójny stan oleju, kiedyś w 'starych' silnikach np. vw garbus zdarzało się to jak poszła membrana pompy paliwa napędzanej z rozrządu, ale w Mitsu nie spekuluje.
Myśle, że ten olej z paliwem może być ważny...

Koledzy, którzy zęby straciliście na 'pojarce'-pomóżcie jednemu z nas. Kolega kupił Pajero-nie Patrola, nie Vitare-Pajero!
'Semper Fidelis' (łac. zawsze wierni)
:wink:
D22 2.5 King Cab Calmini 3'
Vitara 1.6 94r cabrio
RAV4 II 2.0 (RIP)
Pajero II 2.5 (RIP)

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » ndz lip 15, 2007 12:31 am

shamanus pisze:Mówisz, że rozrząd na bank w porządku?
Czasem się zdarza coś podobnego jak zdesperowany próbuje zapalić auto z paskiem z uciągu i przeskoczy o ząb. Lub pali auto z samostartu.
Mnie zastanawia tylko podwójny stan oleju, kiedyś w 'starych' silnikach np. vw garbus zdarzało się to jak poszła membrana pompy paliwa napędzanej z rozrządu, ale w Mitsu nie spekuluje.
Myśle, że ten olej z paliwem może być ważny...

Koledzy, którzy zęby straciliście na 'pojarce'-pomóżcie jednemu z nas. Kolega kupił Pajero-nie Patrola, nie Vitare-Pajero!
'Semper Fidelis' (łac. zawsze wierni)
:wink:
?? ?? ?? posty se nabijasz czy robisz za adwokata ??
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

shamanus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 5:37 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: shamanus » ndz lip 15, 2007 1:24 am

?? ?? ?? posty se nabijasz czy robisz za adwokata ??[/quote]

Misiu! Zejdź ze mnie! Za stary jestem na nabijanie i nie ta orientacja a na 'papuge' to piór nie mam.
Staram się pomóc koledze na ile moge (nie wiele,ale zawsze) widze po swoim doświadczeniu,że 'starzy wyjadacze' 'gryźć lubią'.
Powiem tak...mnie nie gryź Misiu-koledze doradź, a Ty coś do powiedzenia masz mniej ode mnie?! A po podpisie widać,że auto Twe ten sam silnik ma!
Jak się znów odezwiesz do mnie to w sprawie a nie do bezsensownej retoryki zmuszaj.
Wszystkie Twoje posty z tej godziny to nic konkretnego i Ty o nabijaniu licznika mówisz?

Bez odbioru...pomóż a nie 'opluwaj' innych. :evil:

"papuga' - środowiskowa nazwa adwokata (jakbyś nie zrozumiał i o ornitologie mnie posądził) :D

ESKAPADO! wiem obiecałem, przeprosiłem-ale sam zobacz, trzeba się bronić :wink:
D22 2.5 King Cab Calmini 3'
Vitara 1.6 94r cabrio
RAV4 II 2.0 (RIP)
Pajero II 2.5 (RIP)

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz lip 15, 2007 6:55 am

Membrana pompy odpada bo pompa jest w zbiorniku, myslę, żę musisz sprawdzić ten układ paliwowy, potencjometr przepustnicy, wtryski, cewki, itd, jest co sprawdzać,
W kabinie pod deską po prawej stronie jest takie urządzenie eklektyczne od którego bardzo dużo zależy, też trzeba je sprawdzić,
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » ndz lip 15, 2007 7:20 am

Najlepiej podjechać do znajomego który ma pracujący i względnie sprawny pojazd.

I próbować zamieniać :
Zacząć od przepływomierza, później sondy lambda, na końcu komputer.

Aparat zapłonowy trudniej i lepiej to zrobić w warsztacie coby ustawili zapłon.

Jak to nie zmieni sytuacji to masz padnięte albo komputer (też można przez podmianę sprawdzić) albo całe urządzenie wtryskowe z wtryskiwaczami, albo to już smierć.

W ten sposób na zasadzie eliminacji dojdziesz w końcu co może być padnięte.

Zakladam, że tak prozaiczne sprawy jak kable, świece, filtry i pasek rozrządu są ok.

Wymień olej, jak to jest śmiertelna awaria, to 100 pln Cię nie zbawi.

Ważne - przy pompie paliwa jest filterek - w zbiorniku paliwa (taka siateczka) może być zapchana.

Nic więcej na "macajewa" sam nie zdziałasz.

Swoją drogą to auto pewnie było za grosze skoro zdecydowałeś się kupić mimo, że nie pracuje.

Uzupełnij profil, jak zauważyłeś nie lubimy rozmawiac z ludźmi znikąd, poza tym łatwiej będzie Ci pomóc jak wiadomo gdzie jesteś.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » ndz lip 15, 2007 7:27 am

Shamanus - straszny z Ciebie gaduła :wink: .
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » ndz lip 15, 2007 8:28 am

S-92 pisze:/mowimy tu o czujniku polozenia walu korbowego ?
i w ktorym miejscu go szukac ?
a czujke w aparacie zapłonowym masz ok?? jak jest z.....a to właśnie nie można odpalić, ani na zaciag ani rozrusznikiem
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » ndz lip 15, 2007 8:43 am

shamanus pisze:
Powiem tak...mnie nie gryź Misiu-koledze doradź, a Ty coś do powiedzenia masz mniej ode mnie?!
ja gryzli jestem nie miś :)21

shamanus pisze:
A po podpisie widać,że auto Twe ten sam silnik ma!
no wlasnie o to mi chodzi 8) po co siejesz dziwne teorie o tej awarii ?? w tym aucie pompa paliwa znajduje sie w baku - wiec po co piszesz takie rzeczy ?? widziales chociaz ten silnik ?? jest troszke inny niz w garbusie :lol:

zasada jest prosta - jak nie wiesz konkretnie to nie pisz ,no chyba ze chcesz aby kolega mial zajecie szukajac pompy paliwa na bloku
a jakby mi cos do glowy przyszlo ponad to co jest juz napisane to ...... :wink:
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

S-92
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lip 14, 2007 2:19 pm
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: S-92 » ndz lip 15, 2007 11:08 am

:D Witam wszystkich . Raz jeszcze dzieki za rady, skorzystam z nich napewno !!!
- auto bylo diagnozowane (pokazal bledy zaplonu, swiece i przewody,ale przeciez dostal nowe !)
- tak kupilem go za dobre pieniadze, ale tu juz nie chodzi o kase, teraz to jest sprawa ambicjonalna (paru tutejszych mechanikow juz sie na nim przewiozlo - tak sie znaja, potrafia wymienic tylko na nowe ... !)
- mieszkam na polnocy Szkocji i nie mam tu ze wielu znajomkow jezdzoncych takim sprzetem ...
- tutejsi mechanicy rozkladali rece, a jedyna rada jaka uslyszalem to zmiana silnika ... dlatego wlasnie szukam pomocy no forum !

POZDRAWIAM !! S-92 8)

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » ndz lip 15, 2007 11:16 am

no widzisz S-92 mowilem ci ze tu znajdziesz pomoc ;)

S-92
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lip 14, 2007 2:19 pm
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: S-92 » ndz lip 15, 2007 11:29 am

:D I dzieki ci za to wielkie "Gifter" !!!
- masz u mnie piwko za to ziomus (pochodze z ZIĘBIC )!!! !!

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » ndz lip 15, 2007 11:51 am

ooooooooooo heheheheh a ja z Ząbkowic hehe ale blisko :)

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn sie 27, 2007 9:48 am

Kidys tak mialem w Daci, dobre stare czasy, chechlalem, chechlalem, benzyna zatankowalem cala miske.

Przyszedl kumpel pozdejmowal fajki, pozakladal w kolejnosci i odpalil...

Drugi koles w Capri, silnik 2.4 v6

slabo ciagnal, duzo chlal, nierowno robil.

Sciagam jedna fajke, bez zmian, druga to samo, zamienilem miejscami i ozyl!!!

Nie twierdze ze to jest to ale jak kumplwi w Uazie z silnikiem czjki V8, w nocy pozamieniali fajki to byl niezly dym...

Palil na czterech, jak w Mercu na postoju odcina cylindry...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość