Intercool'er, z/bez

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Intercool'er, z/bez

Post autor: ccamillo » czw sie 02, 2007 9:37 pm

Witam,

W Pajero II 2,5 tdi mam silnik do Hyuday'a D4BF AH 21, jest to silnik który występuje z turbiną, ale pod tym symbolem bez intercool'era. Intercooler i pompa wtryskowa są założone od miśka
W necie znalazłem coś takiego:

Turbo
* Power - 63 kW (85 PS) at 4000 rpm
* Torque - 196 N•m (145 ft•lbf) at 2000 rpm
* Engine type - Inline 4 cylinder SOHC
* Fuel system - Distribution type jet pump
* Compression ratio - 21:1

Intercooled turbo
* Power - 77 kW (105 PS) at 4000 rpm
* Torque - 240 N•m (177 ft•lbf) at 2000 rpm
* Engine type - Inline 4 cylinder SOHC
* Fuel system - Distributor type injection pump
* Compression ratio - 21:1

Zainteresował mnie różny system wtrysku paliwa. Próbowałem poszperać w necie i do końca nie wiem. Czy "injection pump" to pompa rotacyjna a "jet pump" tłokowa?
Natępna sprawa, czy to jedyna różnica pomiędzy silnikiem z i bez intercooler'a.
Myślicie, że chłodnica powietrza może dać aż 20KM więcej i 44Nm?
Silniki sprawdzane są na hamowniach (przy założeniu określonych parametrów) a nie w warunkach drogowych. Wentylator intercool'rea włącza się dopiero gdy temperatura tłoczonego powietrza jest wysoka. Na jakiej zasadzie intercool'er powoduje że przy 2000 obr. jest taki wzrost momentu obr., skoro na pierwszym biegu przy tych obrotach nie rozwija się znacznych prędkości.
Przepraszam, że tak dużo czytania, już kończę.
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to wszystko działa?
Dzięki
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

shamanus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 5:37 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: shamanus » pt sie 03, 2007 9:19 am

Ale o co chodzi?
Nie wystarczyłby jeden temat?
Zagraciłeś forum dwoma postami...(?)
Jeśli ktoś odpowie, odpowie na jeden, jeśli nie odpowie i w 10ciu.

'Postaw na jakość nie ilość' :wink: :D

p.s. ja dodam,że intercoolery różnią się wydajnością (wielkością) tyle wiem, może też być większa turbina.
D22 2.5 King Cab Calmini 3'
Vitara 1.6 94r cabrio
RAV4 II 2.0 (RIP)
Pajero II 2.5 (RIP)

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » pt sie 03, 2007 10:17 am

shamanus pisze:Ale o co chodzi?
Nie wystarczyłby jeden temat?
Zagraciłeś forum dwoma postami...(?)
Jeśli ktoś odpowie, odpowie na jeden, jeśli nie odpowie i w 10ciu.

'Postaw na jakość nie ilość' :wink: :D

p.s. ja dodam,że intercoolery różnią się wydajnością (wielkością) tyle wiem, może też być większa turbina.
Net mi sie wieszał i może dlatego poszło dwa razy, a potem nie mogłem sprawdzić, bo padł całkiem :lol: . Świadomie tego nie zrobiłem. Błąd już naprawiony.
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

powa

Re: Intercool'er, z/bez

Post autor: powa » pn sie 06, 2007 4:29 pm

ccamillo pisze:Witam,

W Pajero II 2,5 tdi mam silnik do Hyuday'a D4BF AH 21, jest to silnik który występuje z turbiną, ale pod tym symbolem bez intercool'era. Intercooler i pompa wtryskowa są założone od miśka
?? to znaczy ten hyundaiowy to jaki klon miśkowego jak rozumiem...
W necie znalazłem coś takiego:

Turbo
* Power - 63 kW (85 PS) at 4000 rpm
* Torque - 196 N•m (145 ft•lbf) at 2000 rpm
* Engine type - Inline 4 cylinder SOHC
* Fuel system - Distribution type jet pump
* Compression ratio - 21:1

Intercooled turbo
* Power - 77 kW (105 PS) at 4000 rpm
* Torque - 240 N•m (177 ft•lbf) at 2000 rpm
* Engine type - Inline 4 cylinder SOHC
* Fuel system - Distributor type injection pump
* Compression ratio - 21:1

Zainteresował mnie różny system wtrysku paliwa. Próbowałem poszperać w necie i do końca nie wiem. Czy "injection pump" to pompa rotacyjna a "jet pump" tłokowa?
pompa wtryskowa to "injection pump" a tłokowa to "piston pump"
Natępna sprawa, czy to jedyna różnica pomiędzy silnikiem z i bez intercooler'a.
tego to już wogóle nie kumam
Myślicie, że chłodnica powietrza może dać aż 20KM więcej i 44Nm?
może, ale nie temu silnikowi raczej. uzysk w stosunku do silnika bez chłodnicy powietrza będzie raczej mniejszy.

poza tym sam interkuler musi być idealnie dobrany do silnika. większa moc silników z kulerami nie bierze się z samego chłodzenia powietrza - potrzeba jeszcze odrobinkę więcej paliwa zapodać.

wogóle to mam wrażenie że dałem się nabrać....

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » pn sie 06, 2007 6:23 pm

Na co nabrać?

Zgadza się mam klona silnika miśka. Z dawka paliwa to jest OK, bo pompę mam od miśka.
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości