lift IFSa? - podkładki dystansowe górnego sworznia zwrotnicy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

powa

lift IFSa? - podkładki dystansowe górnego sworznia zwrotnicy

Post autor: powa » pt sie 24, 2007 2:30 pm

grzebałem za jakimś badziewiem i znalazłem takie oto rozwiązanie liftu IFSa:
http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/Bal ... acer.shtml
http://www.toyotasurf.asn.au/techsite/c ... ension.htm

co prawda rzecz dotyczy 4Runnera, ale przednie zawieszenia to także wachacze jak w miśku, więc może...

Czy ktoś coś takiego praktykował? Na ile zmienia taka ingerencja zmienia prace zawieszenia na czarnym?

ja już gdzieś w miśku takie coś widziałem, ale nie pamiętam ani czyj misiek, ani jaki, ani gdzie widziałem... :-?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt sie 24, 2007 2:47 pm

Więc moim skromnym zdaniem tego typu zabiegi plus podkręcenie drążka można robić tylko po co żeby zwiększyć skok koła o centymetr dwa :roll: – żeby nie wiem co robić z każdym autem która ma nie zależną zawiechę to i tak zawsze będzie pupa blada – NIGDY TO COS NIE BĘDZIE MIEĆ WYKRZYŻU takiego jak auto z przednim sztywnym mostem.

Jednym rozsądnym tuingiem to zapodanie do Pajero opony 33 wraz ze wszystkim nie zbędnymi modyfikacjami plus jak ktoś fantazję i pieniądze to blokady ARB.

Nie zbędne modyfikacje to zawieszenie Heavy Duty bez przesadnego podkręcania drążków skrętnych Felga DOTZ MANGELS o ET -25 / -30. Ten zakres modyfikacji do opony 33x10,50 od biedy daje radę ale trzeba się liczyc z tym że w terenie może przednie koło obcierać na nadkola. Natomiast przy oponie 33x12,50 pożądanym jest body lift i podcieńcie przednich nadkoli

To wszystko sprawdzone na własnej twardej pupie w Pajero II V20 1995. Jak ktos chce inaczej i wie lepiej … to na pewno wie inaczej i nie chce lepiej :)21

To wszytsko na dziś jade w teren na dwa dni :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

powa

Post autor: powa » pt sie 24, 2007 3:11 pm

Eskapada pisze:Więc moim skromnym zdaniem tego typu zabiegi plus podkręcenie drążka można robić tylko po co żeby zwiększyć skok koła o centymetr dwa [...ciach...]
czyli prawie 1". Z przodu. Czyli da się 2" cale wycisnąć z IFSa nawet bez kręcenia drążków na maximum. Wydaje mi się że to już całkiem nieźle.
żeby nie wiem co robić z każdym autem która ma nie zależną zawiechę to i tak zawsze będzie pupa blada – NIGDY TO COS NIE BĘDZIE MIEĆ WYKRZYŻU takiego jak auto z przednim sztywnym mostem.[...ciach...]
ale na plus można zaliczyć brak kotwicy w postaci gruchy przedniego mostu.
Jednym rozsądnym tuingiem to zapodanie do Pajero opony 33 wraz ze wszystkim nie zbędnymi modyfikacjami plus jak ktoś fantazję i pieniądze to blokady ARB.

Nie zbędne modyfikacje to zawieszenie Heavy Duty bez przesadnego podkręcania drążków skrętnych Felga DOTZ MANGELS o ET -25 / -30. Ten zakres modyfikacji do opony 33x10,50 od biedy daje radę ale trzeba się liczyc z tym że w terenie może przednie koło obcierać na nadkola. Natomiast przy oponie 33x12,50 pożądanym jest body lift i podcieńcie przednich nadkoli [...ciach...]
no i właśnie o to chodzi. Tu 1", tam 1" + lekki body lift i wsadzamy 33". A to już sporo. Do rekordu świata jeszcze kawałek coprawda, ale... :)21
To wszystko sprawdzone na własnej twardej pupie w Pajero II V20 1995. Jak ktos chce inaczej i wie lepiej … to na pewno wie inaczej i nie chce lepiej :)21

To wszytsko na dziś jade w teren na dwa dni :)2
powodzenia w takim razie :)2

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz sie 26, 2007 6:28 pm

Przemek gdybyś wchodził w próby tego kitu to myślę, że bym się próbował podłączyć...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

powa

Post autor: powa » ndz sie 26, 2007 7:59 pm

jasne, nie ma problemu. Ale powiedz mi, czy Twoj misiek ma takie same wachacze i górne sworznie zwrotnicy jak moj, bo nie wiem?

Podkładka nie powinna stanowić problemu(będzie miała 2cm grubości)bardziej martwie się o mocowanie - czy te 3 śruby M8 które będą trzymały sworznia(i będą dłuższe w sumie o ponad 2 cm) dadzą radę.

No i jeszcze musze jakiś prosty sposób wydumać na obniżenie mocowania stabilizatora(do ramy) - o ile pamiętam to ta metalowa kształtka trzymająca gumę wachacza jest z jednej strony przykręcana a z drugiej ma "wąsa" co włazi w odpowiednia wycięcie.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz sie 26, 2007 8:13 pm

czemu chcesz przedłużać stabilizator przy wahaczu nie lepiej przedłużyć wsporniki z przody, nie obniżą ci światła ?

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn sie 27, 2007 8:15 am

powa pisze:jasne, nie ma problemu. Ale powiedz mi, czy Twoj misiek ma takie same wachacze i górne sworznie zwrotnicy jak moj, bo nie wiem?
Mój to przejściówka I i II generacji tzn jest z I generacji ale ma z tyłu sprężyny... ale wahacze są od I generacji..
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Kicul
 
 
Posty: 188
Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kicul » pn sie 27, 2007 8:50 am

Kolego Powa również jestem zainteresowany takimi podkładkami 8)
proszę o mnie pamiętać :)2
Pajero II
Kicul pozdrawia

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » pn sie 27, 2007 9:01 am

Niestety górny wahacz jest inny. Różni się właśnie mocowaniem sworznia.
3.0 V6 +Ironman

powa

Post autor: powa » pn sie 27, 2007 9:51 am

Adas pisze:czemu chcesz przedłużać stabilizator przy wahaczu nie lepiej przedłużyć wsporniki z przody, nie obniżą ci światła ?
Dobrze prawisz, znacznie prościej będzie łącznik stabilizatora przedłużyć. Nie wiem dlaczego wymyślałem podkładki jakieś... :)21

Jutro, jak zdążę, idę do kolesi co laserem palą i zorientuje się ile wyjdzie kasy za krótką serię :wink: podkładek.

No i pytanie jeszcze mam: z jakiej grubości blachy są zderzaki ARB? Albo jakieś podobne?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn sie 27, 2007 9:57 am

powa pisze:
Adas pisze:czemu chcesz przedłużać stabilizator przy wahaczu nie lepiej przedłużyć wsporniki z przody, nie obniżą ci światła ?
Dobrze prawisz, znacznie prościej będzie łącznik stabilizatora przedłużyć. Nie wiem dlaczego wymyślałem podkładki jakieś... :)21

Jutro, jak zdążę, idę do kolesi co laserem palą i zorientuje się ile wyjdzie kasy za krótką serię :wink: podkładek.

No i pytanie jeszcze mam: z jakiej grubości blachy są zderzaki ARB? Albo jakieś podobne?
se wezmę suwmiarkę to Ci zmierzę mojego ARB'a - od a do z: komplet podkladeczk zapodasz w ramach wdzięczności. No i wymiana zderzaka na inny stalowy, cięższy = wymiana drązków :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

powa

Post autor: powa » pn sie 27, 2007 10:05 am

drążki pewnie i tak będę chciał od Ciebie. Na razie muszę trochę się "przyczaić", żeby żony nie drażnić zanadto :)21 .

No i założyłem temat tutaj: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

ale póki co, nikt nie pomaga. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie... będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn sie 27, 2007 10:55 am

zaimponował mi ten lift IFS :)2

http://www.expeditionswest.com/equipmen ... ation.html

Jeśli cokolwiek wyjdzie z tego podkładowego motania to trzeba będzie dobierać amortyzatory bo każde z dostępnych dedykowanych do Pajero będą za krótkie
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Kicul
 
 
Posty: 188
Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kicul » śr sie 29, 2007 7:08 pm

no i co tam ? co tam ? w temacie liftu przodu podkładkami ? bo ja juz oczyma wyobraźni mojej ... :)19
Kicul pozdrawia

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr sie 29, 2007 7:13 pm

Kurde, interesujące bardzo :)2 . takie podkładki to ja też chętnie bym łyknął.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » śr sie 29, 2007 7:32 pm

Niestety BooBoo u nas to nie przejdzie. Sworzeń w górnym wachaczu jest wciskany a nie przykręcany. Trzeba by zastosować górne wachacze od V20. Mnie też to zainteresowało i zaczynam myśleć nad wymianą wachaczy i montażem takich podkładek.
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr sie 29, 2007 7:49 pm

U mnie wahacze jeszcze dobre, ale zobaczymy po Bacówce.

Jak na razie zostaję przy bodylifcie i 33 cale na przyszły sezon.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr sie 29, 2007 7:55 pm

powa zapodaj fotki z akcji liftu :)2
Ostatnio zmieniony czw sie 30, 2007 8:28 pm przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
turysta
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pt mar 31, 2006 10:29 am
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: turysta » czw sie 30, 2007 6:45 pm

Witajcie koledzy,
podepne sie chętnie pod wasz temacik, mam coś do powiedzenia zachęcającego :D . Innym co prawda powozem pomykam, ale zainstalowanie podkładek było bodaj najlepszym pomysłem na jaki wpadłem ostatnio. Gorąco polecam ten zabieg, nieduży nakład a efekt - rewelacja :)2 !

http://geodezja.nazwa.pl/frontera/forum ... c.php?t=77
To gdyby ktoś chciał obejrzeć z bliska...
Ride Hard!

Awatar użytkownika
Kicul
 
 
Posty: 188
Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kicul » czw sie 30, 2007 6:52 pm

dzięki i pozdrawiamy :)2
Kicul pozdrawia

Awatar użytkownika
turysta
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pt mar 31, 2006 10:29 am
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: turysta » czw sie 30, 2007 7:21 pm

Cała frajda po mojej stronie. Czasem do Was zaglądam, moze kiedyś dołączę, jak się z teorii podszkolę :wink:
Ride Hard!

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Post autor: majkii » śr wrz 12, 2007 10:23 pm

siemka POWA,
jak postepuje temat podkladek,udalo sie cos zdzialac???
:)2

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » czw wrz 13, 2007 6:05 am

Tak rokminiam ten pomysł i myślę że da się to zrobić bez wymiany wachaczy górnych.
Mam własnie zezłomowanego jednego do testów i jeśli się tą podkładkę wyprofiluje według krawędzi wachacza (te piękne przetłoczki) to można wachacz powiercić i skręcić razem. Do tego pomysłu potrzebny jest wachacz zezłomowany coby mocowanie sworznia do niego nabić.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Post autor: majkii » czw wrz 20, 2007 8:24 am

czy ktos juz wuprobowal patent zaproponowany przez Powe?
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw wrz 20, 2007 11:48 am

animaldziobak pisze:Tak rokminiam ten pomysł i myślę że da się to zrobić bez wymiany wachaczy górnych.
Mam własnie zezłomowanego jednego do testów i jeśli się tą podkładkę wyprofiluje według krawędzi wachacza (te piękne przetłoczki) to można wachacz powiercić i skręcić razem. Do tego pomysłu potrzebny jest wachacz zezłomowany coby mocowanie sworznia do niego nabić.
No dobra to ile browarów trzeba żebyś to wyprofilował albo podał namiary :)21 - podkładki mogę zrobić w profesjonalnym zakładzie.. :)23
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość