Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Dyzek
-

- Posty: 269
- Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:37 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Dyzek » pn wrz 10, 2007 5:16 pm
Witam ponownie
mam chęć podnieść troszku autko
i tu moje pytanko
Czy zestaw Iroman (amorki, spreżyny i drążki skr) podniosą cisik fure
Czy trzeba cosik jeszcze przerabiać przy takim zestawie

??
Pajerko '94, 2.8 Td, Suzi Samurai 1.3
gg 1058986
-
gossy

- Posty: 627
- Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
- Lokalizacja: łódzkie
Post
autor: gossy » pn wrz 10, 2007 6:15 pm
Primo - opcja szukaj.
Primo2 - cosik sie podniesie
Primo3 - Wrocław => pytaj Eskapadę.
Ja wybrałem OME, ponoć IronMan marny jakościowo.
------------
Jarek po trupach do celu ...
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » pn wrz 10, 2007 6:23 pm
przesądy światło ćmiące, ciekawe kto je sieje?
ja mam spręzyny irona i są spoko.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn wrz 10, 2007 6:34 pm
Wojtek a ile Twoje spręzyny Iron Man mają dodatkowej nośności

bo moje TJM plus 200 Kg Gossego OME plus 150 kg.
dzieki za PW
@ Gossy wysłałes

- BTW widziałem ze kasztanisz nawet w Australii

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » pn wrz 10, 2007 6:53 pm
ostatnio wiozłem 500 kg na tylnej osi, klinkier i takie tam. Dwa razy.
Ugięcie - sprężyny siadły pod obciążeniem o 5cm i po Wałbrzychu śmigałem jak na pusto.
Więc nie gadajcie to jest do du.py to lepsze tylko raz na zawsze dajcie konkretne dowody.
Użytkownicy nie dilerzy.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn wrz 10, 2007 7:20 pm
BooBoo pisze:ostatnio wiozłem 500 kg na tylnej osi, klinkier i takie tam. Dwa razy.
Ugięcie - sprężyny siadły pod obciążeniem o 5cm i po Wałbrzychu śmigałem jak na pusto.
Więc nie gadajcie to jest do du.py to lepsze tylko raz na zawsze dajcie konkretne dowody.
Użytkownicy nie dilerzy.
Pewnie dealerom jest bez różnicy co sprzedają bo na wszystkim zawsze zarabiają Boo Boo
Ja na Iron jeździłem już 4 lata temu i mam swoje zdanie : brak powtarzalności jakości. Iron konfekcjonuje swoje produkty i widocznie to jest przyczyna że jedni są zadowoleni i inni nie. Teraz mam TJM XGS Suspension lift - wcześniej wyj.. wszystkie amortyzatory Irona i przetestowałem amortyzatory Rancho R9000 i RSX tak wiec mam coś do powiedzenia a autem zrobiłem około 75 tys km w cztery lata
Najgorsza jakość powłoki lakierniczej - zaprzeczysz czy potwierdzisz??
Najdroższe amortyzatory na rynku 552 zł plus 30 zł/ sztuka dopłata za przednie osłony gumowe. Wiec przedni amorek wychodzi 582 zł OME / TJM poniżej 500 zł - – Zaprzeczysz Boo Boo

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
gossy

- Posty: 627
- Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
- Lokalizacja: łódzkie
Post
autor: gossy » pn wrz 10, 2007 7:20 pm
Eskapada pisze:Wojtek a ile Twoje spręzyny Iron Man mają dodatkowej nośności

bo moje TJM plus 200 Kg Gossego OME plus 150 kg.
dzieki za PW
@ Gossy wysłałes

- BTW widziałem ze kasztanisz nawet w Australii

Wysłałem dzisiaj, najlepsze kasztany rosną w Australii
@BooBoo - farba nie schodzi, nie korodują?
------------
Jarek po trupach do celu ...
-
Maqlinka
-

- Posty: 2888
- Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Maqlinka » pn wrz 10, 2007 7:41 pm
powa pisze:Gdzieś czytałem, że w Australii jest 3 głównych producentów sprężyn: Lovells, King Springs i Dobinson. Cała reszta bierze od nich. Ponoć Ironman bierze od Dobinsona a OME od King Springsa. Kto bierze od Lovellsa to nie wiem.
Dobinsons Spring & Suspension nie jest dostawcą dla Irona.
Life's Too Short For A Full Time Job
-
powa
Post
autor: powa » pn wrz 10, 2007 7:49 pm
-
mik

- Posty: 2077
- Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Post
autor: mik » pn wrz 10, 2007 7:57 pm
Nie wiem skąd pochodzą te informacje ale Dobinsons nie zaopatruje IronMan-a.
-
ArturS
-

- Posty: 210
- Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: ArturS » pn wrz 10, 2007 8:17 pm
Właśnie założyłem komplet Ironmana, sprężyny amortyzatory i drążki. Amortyzator 404,94 minus 10% rabatu przy płatności gotówką, komplet sprężyn 552,19 minus 10% rabatu, drążki kupiłem wcześniej na wyprzedaży za 400. A więc 364,45 za amortyzator brutto, nie wiem Bartek skąd masz te ceny? Co do obciążenia ciągałem ostatnio przyczepkę

2,5T DMC wpełni obciążoną i ugięcie sprężyn było max 5 cm. Jeżeli chodzi o korozję to narazie niewiem bo mam je dopiero od miesiąca, ale jakie to ma znaczenie, orginały które wymontowałem były skorodowane ale nie od tego klapnęły tylko z racji wieku.
3.0 V6 +Ironman
-
powa
Post
autor: powa » pn wrz 10, 2007 8:57 pm
mik pisze:
Nie wiem skąd pochodzą te informacje ale Dobinsons nie zaopatruje IronMan-a.
Czy jest to tylko głęboka wiara, czy istnieją jakieś przesłanki obalające posty @Kylona w tym temacie? Bo mam pewne podejrzenia .....
A dla userów miśków:
Wymaśliłem tabelkę z parametrami amorków, jakie udało mi się znaleźć do Pajero V20 - może się komuś przyda przy "wymyślaniu zawiasu. W uwagach jest zastosowanie proponowane przez producentów.
I od razu prośba o podanie parametrów amorków firm:
- OME;
- Tokico TrekMaster R/T;
- Bilstein B6-Sport i B4-Gas;
i innych, bo jakoś nie mogłem parametrów namierzyć.
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn wrz 10, 2007 9:03 pm
Ceny są z oficjalnego cennika Ironman dostępnego na stronie importera
http://www.4by4.pl/index.php?pid=66
Amortyzator 552 – 10 % = 496 zł skąd zatem 404 zł – 10 % co się równa 363 zł

Ty mi raczej wytłumacz skąd takie ceny albo powiedz gdzie można kupić drążki za 400 zł czyli poniżej ceny zakupu w Australii bez kosztów transportu cała i VAT

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
mik

- Posty: 2077
- Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Post
autor: mik » pn wrz 10, 2007 9:20 pm
powa pisze:Czy jest to tylko głęboka wiara, czy istnieją jakieś przesłanki obalające posty @Kylona w tym temacie? Bo mam pewne podejrzenia .....
Informacje te pochodzą bezpośrednio od Glena Dobinsona.
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn wrz 10, 2007 9:57 pm
OK. ale te tanie amortyzatory nie są dostępne do Pajero II a takowe ma kolega – wiec jego czeka wydatek rzędu 552 minus upusty co równa cena cennikowa konkurencji przed upustami .Po drugie Twój amortyzator to nie Foam cell i nie można go porównać do Old Mana czy TJM - to inna klasa inna sprawność amortyzatora inna żywotność
Wyprzedaż u Kylona się nie powtórzy bo zapewne już posprzątał magazyn z tego co mu zostało po Iron Man z czasów kiedy to wyprawa4x4 importowała te zawieszenia.....
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » wt wrz 11, 2007 6:49 am
gossy pisze:Eskapada pisze:Wojtek a ile Twoje spręzyny Iron Man mają dodatkowej nośności

bo moje TJM plus 200 Kg Gossego OME plus 150 kg.
dzieki za PW
@ Gossy wysłałes

- BTW widziałem ze kasztanisz nawet w Australii

Wysłałem dzisiaj, najlepsze kasztany rosną w Australii
@BooBoo - farba nie schodzi, nie korodują?
Po dwóch sezonach dostawania w d.pę i dwóch zimach na soli, myte Karcherem wyglądaja jak nowe.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » wt wrz 11, 2007 6:52 am
ArturS pisze:Właśnie założyłem komplet Ironmana, sprężyny amortyzatory i drążki. Amortyzator 404,94 minus 10% rabatu przy płatności gotówką, komplet sprężyn 552,19 minus 10% rabatu, drążki kupiłem wcześniej na wyprzedaży za 400. A więc 364,45 za amortyzator brutto,
nie wiem Bartek skąd masz te ceny? Co do obciążenia ciągałem ostatnio przyczepkę

2,5T DMC wpełni obciążoną i ugięcie sprężyn było max 5 cm. Jeżeli chodzi o korozję to narazie niewiem bo mam je dopiero od miesiąca, ale jakie to ma znaczenie, orginały które wymontowałem były skorodowane ale nie od tego klapnęły tylko z racji wieku.
Może są takie specjalne biblie tylko dla księży?
Podobne spostrzeżenia jak moje - zwłaszcza te 5 cm
Jak tam psychika na Bacówkę? bo to już tylko niecałe dwa tygodnie.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » wt wrz 11, 2007 6:54 am
Szczęściarz, ja nie zdążyłem, teraz będę trzy razy tyle płacił

Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
ArturS
-

- Posty: 210
- Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: ArturS » wt wrz 11, 2007 7:15 am
BooBoo pisze:
Może są takie specjalne biblie tylko dla księży?
Podobne spostrzeżenia jak moje - zwłaszcza te 5 cm
Jak tam psychika na Bacówkę? bo to już tylko niecałe dwa tygodnie.
Psycha w porządku. Już nie mogę się doczekać. Jeżeli tylko żelazo nie zawiedzie to szykuje się dobra zabawa.
3.0 V6 +Ironman
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » wt wrz 11, 2007 7:31 am
Mnie przednia szyba wylata

. Ale to od niejeżdżenia w terenie

.
A wracając do tematu, zawsze będą mnie wk...ły niesprawdzone pogłoski rozpowszechniane później przez "prawdziwych" ofrołderów co to teren widzieli w galerii a wiedzę czerpią z forum i Google.
Jeśli ktoś poczuł się dotknięty to pewnie miał być.
Cała reszta weryfikuje rozwiązania w błocie.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
ArturS
-

- Posty: 210
- Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: ArturS » wt wrz 11, 2007 7:38 am
Eskapada pisze:OK. ale te tanie amortyzatory nie są dostępne do Pajero II a takowe ma kolega – wiec jego czeka wydatek rzędu 552 minus upusty co równa cena cennikowa konkurencji przed upustami .Po drugie Twój amortyzator to nie Foam cell i nie można go porównać do Old Mana czy TJM - to inna klasa inna sprawność amortyzatora inna żywotność
Wyprzedaż u Kylona się nie powtórzy bo zapewne już posprzątał magazyn z tego co mu zostało po Iron Man z czasów kiedy to wyprawa4x4 importowała te zawieszenia.....
OK. Nie wiem jak z dostępnością, ale w katalogu występują. Trzeba by zadzwonić do dystrybutora. Poza tym ja samochodu używam tylko do jazdy rekreacyjnej. Jak na imprezie to wyczyn jest dla mnie akurat i do tego uważam że nie ma sensu ładować amorów super wytrzymałych bo i tak ich nie wykorzystam. Te zwykłe i tak są o niebo lepsze i bardziej wytrzymałe niż fabryka.
3.0 V6 +Ironman
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » wt wrz 11, 2007 7:40 am
mik pisze:
Nie wiem skąd pochodzą te informacje ale Dobinsons nie zaopatruje IronMan-a.
Sami mi o tym napisali proponując dystrybucję w Polsce parę lat temu.
Osobiście wyjmując sprężyny z pudełek widziałem charakterystyczny zielony kolor i oznaczenia Dobinsona. Sprzedałem tego pare transportów po kilka palet i wiem co później się z tym działo serwisując samochody i jeźdżąc z tymi autami na wyprawę.
Znalazłem nawet zdjęcie w swoich rupieciach tylko nie umiem tego tu wsadzić. Emili mogę nie znaleźć bo komputer już kolejny - niedowiarki. Pisał może jakiś handlowiec więc szef może o tym nawet nie wiedzieć.
Ostatnio zmieniony wt wrz 11, 2007 7:49 am przez
Kylon, łącznie zmieniany 1 raz.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
ArturS
-

- Posty: 210
- Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: ArturS » wt wrz 11, 2007 7:44 am
BooBoo pisze:
A wracając do tematu, zawsze będą mnie wk...ły niesprawdzone pogłoski rozpowszechniane później przez "prawdziwych" ofrołderów co to teren widzieli w galerii a wiedzę czerpią z forum i Google.
Jeśli ktoś poczuł się dotknięty to pewnie miał być.
Cała reszta weryfikuje rozwiązania w błocie.
No właśnie

To tak samo jak kogo nie zapytasz to fiat to gówno nie samochód i się psuje, ale jak zapytasz gościa czy kiedykolwiek miał fiata to mówi że nie. Ja od 98 po płaskim jeżdżę seicento, przejechałem 240 tyś. km i nigdy mnie nie zawiodło, normalna eksploatacja paliwo, olej i to co trzeba, klocki itp.
3.0 V6 +Ironman
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości