Strona 1 z 1
Cos dudni i sie trzesie na wolnych
: sob wrz 22, 2007 10:52 pm
autor: KrzysiekP
koledzy dzisiaj mialem taka akcje, ze jak mnie Misiak wyciagal, to samochod mi delikatnie wyskoczyl i przyladowal (niezbyt mocno, ale bylo slychac bum) spodem w ziemie... do tego momentu silnik zaczal chodzic nie tyle glosniej, co przenosic wibracje na bude co powoduje to, ze jest glosniej w samochodzie. Dzieje sie to tylko na wolnych obrotach, jak sie jedzie jest w pelni ok...
Co to moze byc? Moze ktos mial taki przypadek i moze poradzic co i jak?
Samochod buczy (wibracje) i sie trzesie ponadwymiarowo

: sob wrz 22, 2007 10:55 pm
autor: gossy
Sprawdź poduszki skrzyni biegów / reduktora, zobacz w jakim stanie jest belka pod skrzynią.
: sob wrz 22, 2007 10:58 pm
autor: KrzysiekP
to beda dwie poduszki? w jakim stanie moze byc belka? co wskazuje ze jest w zlym?

: sob wrz 22, 2007 11:01 pm
autor: ramzes
KrzysiekP pisze:to beda dwie poduszki? w jakim stanie moze byc belka? co wskazuje ze jest w zlym?

pomózcie koledze bo nowy w temacie jest
a dzisiaj auto przeszło chrzest bojowy nad Wisłą ...

: sob wrz 22, 2007 11:03 pm
autor: gossy
KrzysiekP pisze:to beda dwie poduszki? w jakim stanie moze byc belka? co wskazuje ze jest w zlym?

Poduszki są dwie z obu stron skrzyni (reduktora) i mocowane są właśnie do tej belki, jak przywaliłeś belką to poduchy uszkodziłeś - stąd drgania.
Masz jeszcze dwie poduszki z obu stron skrzyni.
Jak znajdę rysunek to wrzucę.
: sob wrz 22, 2007 11:07 pm
autor: ramzes
gossy pisze:KrzysiekP pisze:to beda dwie poduszki? w jakim stanie moze byc belka? co wskazuje ze jest w zlym?

Poduszki są dwie z obu stron skrzyni i mocowane są właśnie do tej belki, jak przywaliłeś belką to poduchy uszkodziłeś - stąd drgania.
parę razy przywalił .. ale czy belką nie jestem w stanie stwierdzic

rano trzeba sprawdzic czy cała jest i tyle

: sob wrz 22, 2007 11:12 pm
autor: gossy
Znalazłem nawet z cenami
W górnym prawym rogu masz te poduszki rozmieszczone w ramie.
: sob wrz 22, 2007 11:22 pm
autor: KrzysiekP
belka napewno uszkodzona nie jest - ogladalem dzisiaj i wyglada "normalnie". Ale jutro sprawdze poduszki i sie okaze co i jak... nie mozna nigdzie tego taniej dostac niz te ceny ktore podales? W tedgumie sa i wiesz moze ile kosztuja?
: sob wrz 22, 2007 11:27 pm
autor: gossy
Powyższy rysunek dostałem od dilera Mitsubishi "genuine parts"
Ceny faktycznie kosmos, ja mam na wykończeniu dwie poduszki skrzyni (te duże), drgania usunąłem podkręcając lekko obroty biegu jałowego.
: sob wrz 22, 2007 11:29 pm
autor: KrzysiekP
dobra, mow mi jak sie podkreca te obroty

: sob wrz 22, 2007 11:30 pm
autor: ramzes
: sob wrz 22, 2007 11:31 pm
autor: KrzysiekP
nie dziekuje

troszke wieksze, zeby tak nie trzepalo, bo narazie to jest moze z 700...
: sob wrz 22, 2007 11:31 pm
autor: gossy
KrzysiekP pisze:dobra, mow mi jak sie podkreca te obroty

Śrubą zderzakową (ogranicznikiem) na pompie wtryskowej, ściągnij sobie manual z przyklejonych tematów - powinno tam być.
: sob wrz 22, 2007 11:32 pm
autor: KrzysiekP
a na ile masz, ze Ci sie juz nie telepie? jakos diametralnie czy tylko troszke starczylo?
: sob wrz 22, 2007 11:34 pm
autor: gossy
KrzysiekP pisze:a na ile masz, ze Ci sie juz nie telepie? jakos diametralnie czy tylko troszke starczylo?
Mam około 800 rpm i jest spoko. Zobacz jakie obroty musisz mieć żeby nie trzęsło - naciskaj na pedał gazu.
: sob wrz 22, 2007 11:43 pm
autor: KrzysiekP
przejrzalem wszystko i znalezc nie moge... pomoc o dobry czlowieku

: sob wrz 22, 2007 11:49 pm
autor: gossy
KrzysiekP pisze:przejrzalem wszystko i znalezc nie moge... pomoc o dobry czlowieku

Jeżeli wiesz gdzie na pompie wtryskowej musisz nacisnąć/przekręcić/pociągnąć żeby zwiększyć obroty - to zobaczysz, że linka od gazu jest mocowana do obrotowego elementu w kształcie półkola - ten element na wolnych obrotach opiera się o śrubę zderzakową ustalającą krańcowe położenie gazu (wolne obroty).
Tylko że ja mam 2,8TD, u Ciebie powinno być podobnie.
: sob wrz 22, 2007 11:54 pm
autor: gossy
Obstawiam tą śrubę jak zaznaczona na zdjęciu:

: ndz wrz 23, 2007 7:03 am
autor: goszen
gossy pisze:Znalazłem nawet z cenami
W górnym prawym rogu masz te poduszki rozmieszczone w ramie.
To jest opis silnika i skrzyni do 2,8 TD po 94 roku a kolega mam 2,5 TD z 90, a więc ma inne poduchy.
Sprawdz czy nie ma ziemi mięszy rediktorem a osłoną,, albo między skrzynią a belką, albo między miską olejową a osłoną silnika, bo wówczas są podobne objawy
: ndz wrz 23, 2007 1:25 pm
autor: KrzysiekP
naszczescie falszywy alarm
wygieta byla oslona pod reduktorem i caly czas go dotykala... zdjecie oslony spowodowalo znikniecie problemu

: ndz wrz 23, 2007 7:11 pm
autor: gossy
: ndz wrz 23, 2007 7:19 pm
autor: KrzysiekP
ale tak czy siak dzieki za wielka pomoc
