Body lift 2" - manual poprosze

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Body lift 2" - manual poprosze

Post autor: KrzysiekP » pt wrz 28, 2007 1:42 am

taki lajtowy :)21

i moje pytanie jest takie, jako ze sie nie znam...

czy sprawa jest na tyle prosta, ze odkrecam tylko sruby laczace bude z rama i wkladam dluzsze sruby i podkladki i wszystko gra, czy musze odkrecac chlodnice, przedluzac jakies przewody, maglownice itp itd?

ile musze dorobic takich tulejek i srub? Z jakiego materialu? Takie info dla potomnych...
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt wrz 28, 2007 6:50 am

długo by pisać , ale :
- w silniku tylko przedłużasz przewód masy przy turbinie i musisz obniżyć osłonę chłodnicy przy wisko
- dźwigienki skrzyni biegów nic z nim nie robisz , tylko musisz przesunąć konsole wewnętrzną o jakieś 2cm do tyłu wiercąc nowe otwory w mocowaniach , ale w konsolach zachowaj oryginalne otwory
- zderzak przedni wiercisz nowe otwory w przedniej części ramy i w mocowaniach przy błotnikach (nowe otwory wyżej obcinają stare mocowania)
- no i teraz lift to : masz 8 poduszek na pace 4+4 , i 8 pod budą z czego po obrysie inne i środkowe inne czyli 4+4
to jest przypadek L200 , ale w Pajero jest podobnie

powodzenia
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 7:57 pm przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt wrz 28, 2007 7:51 am

KrzysiekP pisze: (...) zasada "gowno wiesz, nie wypowiadaj sie" jest tutaj raczej na miejscu (...)
nowy topik -> nowy problem -> nowe pytania do doświadczonych kolegów oraz Twoja wypowiedz do tych samych kolegów co mają inne zdanie 8)

Good Luck :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » pt wrz 28, 2007 10:48 am

wszystko jasne - dzieki za wyczerpujace info :)

Eskapada - moja wypowiedz nie tyczyla sie wszystkich wypowiedzi jakie do mnie kieruja ludzie. Dotyczyla oceniania mojego portfela, co zrobiles dosc dosadnie juz nie pierwszy raz. PEACE :wink:
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » pt wrz 28, 2007 10:58 am

Jak syf ma być do lajtowej zabawy w weekendy, i jako dupowóz na codzień to poco ci body lift 2" ??
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » pt wrz 28, 2007 11:01 am

bo juz zamowione mam oponu 31" i mysle, zeby go troszke podniesc... a taki lift bardzo przeszkadza podczas zwyklej jazdy?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » pt wrz 28, 2007 11:17 am

KrzysiekP pisze:bo juz zamowione mam oponu 31" i mysle, zeby go troszke podniesc... a taki lift bardzo przeszkadza podczas zwyklej jazdy?
Do 31" nie potrzebujesz liftu, to raz.
Dwa, pomyśl jak się będzie zachowywał samochód jak mu podniesiesz środek ciężkości, np. test łosia.
Trzy opcja szukaj, poczytaj forum a później zadawaj pytania, tematy opon i body liftu są przewałkowane bardzo dokładnie.
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » pt wrz 28, 2007 11:24 am

czytalem archiwum, dopiero teraz kolega mi napisal jak dokladnie wyglada posniesienie 2"....

Co do przeznaczenia samochodu - motam sie sam w sobie :)21
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt wrz 28, 2007 11:49 am

Eskapada tak lubi powklejać powycinane wypowiedzi z różnych tematów ale w Twoim przypadku ma trochę racji. mniej nerwów, rilaks men :D

A odpowaiadając na Twoje pytanie.

DO 31 cali lift nadwozia nie jest Ci potrzebny. 7 rajd przejechałem na 31 bez żadnego bodyliftu. I dopiero z wiosną założyłem felgi z ujemnym et.

Lepiej zrób zawieszenie.

Body lift jednak podwyższa środek ciężkości, poza tym stara buda może zacząć się sypać bardziej. Na płaskim to może być nieodczuwalne, a auto wygląda bardziej "dostojnie", ale w górach to czuć wyraźnie (na ostatniej Bacówce nawet bardzo to czułem :-? )

Powiem CI to co każdemu początkującemu:
założ opony MT i pojedż na rajd (prawdziwy - żadne tam zwiedzanie okolic w kolumnie) wtedu sam będziesz wiedział co w aucie Ci potrzebne.

Uwioerz mi przekonasz sie że bodylift jeszcze może sezon poczekać :D
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt wrz 28, 2007 12:24 pm

Do 31 cali nie trzeba body liftu to fakt. Czy 5 cm body lift to aż tak wyczuwalne podwyższenie środka ciężkości – nie na pewno nie. Mówię Ci to bo sam mam body lift plus 50 mm i był zrobiony równolegle z montażem 31x10,50 na orginalnej feldze. Mimo wszystko w długim aucie body lift plus progi zabezpieczające = mniej uszkodzeń progów drzwi.

Jeśli planujesz mieć jedno auto na co dzień i w teren. Jeśli chcesz polepszyć właściwości terenowe auta, jeśli chcesz uzyskać lepszą stabilność auta na zakrętach i trawersach w terenie jeśli chcesz zwiększyć komfort prowadzenia na czarnym, poprawić bezpieczeństwo auta zainwestuj pieniądze w komplet zawieszenia jednego z pięciu australijskich producentów którzy oferują kompletne zestawy zawieszeń Heavy Duty - od tego zacznij
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » pt wrz 28, 2007 4:32 pm

Dzieki za rady :)2 narazie zaloze opony i zobacze jak samochod robi... najwyzej lifta sie walnie pozniej, bo to jak dzisiaj sobie ogladalem nie jest trudna historia.

Co do opon to musza byc ATeki... za duzo jezdze po czarnym.

Progi i tak musze jakies wyspawac, bo juz na ostatnim przejezdzie niewiele brakowalo, zeby uszkodzic bude...

Dzieki jeszcze raz

Eskapada, masz zdjecie pojary na orginalnych stalowkach i 31"?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » pt wrz 28, 2007 5:29 pm

KrzysiekP pisze:Eskapada, masz zdjecie pojary na orginalnych stalowkach i 31"?
Ja mam:

31x10,5
Obrazek

Obrazek

Idź na całość i zakładaj 35x12,5 :wink:

Obrazek
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » pt wrz 28, 2007 5:42 pm

tak tylko ze te 31" to na mangelach byly... a mi chodzi o felgi stalowe, zwykle od pajero... bo zastanawiam sie czy nie bedzie nic przy skrecaniu tarlo bo one male osadzenie chyba maja...
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt wrz 28, 2007 6:16 pm

Eskapada pisze:Do 31 cali nie trzeba body liftu to fakt. Czy 5 cm body lift to aż tak wyczuwalne podwyższenie środka ciężkości – nie na pewno nie.
uwierz mi, czasem odczuwalne ...
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt wrz 28, 2007 6:29 pm

BooBoo pisze:
Eskapada pisze:Do 31 cali nie trzeba body liftu to fakt. Czy 5 cm body lift to aż tak wyczuwalne podwyższenie środka ciężkości – nie na pewno nie.
uwierz mi, czasem odczuwalne ...
co najwyżej mogę uwierzyć że masz czulszy procesor w bani :)21

Ja przy 31 nie wyczułem różnicy ale na 33 które przez krótki czas były na seryjnej feldze to miałem wrażenie że mi syf wywróci na zakręcie – no ale teraz na Dotz’ach - 30 ET jest GIT
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt wrz 28, 2007 6:35 pm

KrzysiekP pisze:tak tylko ze te 31" to na mangelach byly... a mi chodzi o felgi stalowe, zwykle od pajero... bo zastanawiam sie czy nie bedzie nic przy skrecaniu tarlo bo one male osadzenie chyba maja...
Jeśli masz felgę stalową 7” Mitsubishi to zakładając na nią oponę w rozmiarze 31x10,50 R15 nie będziesz miał żadnych problemów. Na pewno DOTZ czy Mangels z dużym odsadzaniem poprawi stabilność auta czy to na zakrętach czy to na trawersach
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt wrz 28, 2007 8:10 pm

Eskapada pisze:
BooBoo pisze:
Eskapada pisze:Do 31 cali nie trzeba body liftu to fakt. Czy 5 cm body lift to aż tak wyczuwalne podwyższenie środka ciężkości – nie na pewno nie.
uwierz mi, czasem odczuwalne ...
co najwyżej mogę uwierzyć że masz czulszy procesor w bani :)21
Ja po prostu robię trawersy :)21

W nawiązaniu do telefonu - wchodze w to.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » pt wrz 28, 2007 10:42 pm

z tego co wiem, orginalna felga stalowa to 6"...
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 12:04 am przez KrzysiekP, łącznie zmieniany 1 raz.
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » sob wrz 29, 2007 7:44 am

Nie zabijcie mnie :)16

szukaj.

jak bedziesz miał pytanie co do pomarańczowych kontrolek

szukaj


wszystko było.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » sob wrz 29, 2007 11:24 am

kontrolki mam juz obczajone, a w szukajce znalazlem tylko momenty podane dla skrzyni SS, a ja jej nie mam... :oops:
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » sob wrz 29, 2007 4:22 pm

temat jak Amazonka,bylo z milion razy,podział mocy i kontrolki to juz kultowe tematy
w pierwszym z brzegu
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ocy+pajero
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pt paź 05, 2007 7:48 am

KrzysiekP pisze:kontrolki mam juz obczajone
jestes pewien ?? ?? a brazowe przewodziki ?? a zmienne masy ??





:)21 :)21 :)21
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt paź 05, 2007 11:44 am

zapomniałeś o pewnej tajnej, magicznej kontrolce :D
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr paź 17, 2007 10:50 am

Dołączę się do pytania.Wyczytałem że jeden kolega podnosił jeepa do góry i zamiast kombinować z długościami dzwigni,węży,i wszystkich tych problemowych rzeczy , to włożył specjalne,lub specjalnie dorobione ,na wymiar podkładki i razem z budą podniósł silnik skrzynie i reduktor.
I moje pytanie,przeszło by coś takiego w Pajeraku?
Pozdrawiam
gsm 501 736 409

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość