Ogrzewanie a temperatura silnika (Idzie zima)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ogrzewanie a temperatura silnika (Idzie zima)

Post autor: fotam » sob paź 13, 2007 5:10 pm

Poradźcie
Stan jest taki :
Wskaźnik temperatury w czasie normalnej jazdy po czarnym do 90 km/godz, w mieście bez korków,
w czasie upałów czy też lekkich chłodów utrzymuje się w polu między zielonymi liniami (fotka) - i jest oki
W czasie trochę cięższej pracy jak jazda po czarnym 110-120 km/godz,
jazda z oplandekowaną przyczepą potrafi dobić do czerwonej linii no może trochę powyżej - i mnie pasi
Natomiast jeśli temperatura na zewnątrz spada jak dziś do 0, -2 st. i włączę ogrzewanie wentylator na drugi stopień,
to temperatura silnika spada do zielonej kreski (potem wyłączyłem ogrzewanie)- i to mnie niepokoi.

Silnik normalnie dochodzi do temperatury (około 3 do 5 minut), innych niepokojących objawów nie stwierdzam.

Co myślicie:
1 - Tak ma być, czyli zimą zimny silnik albo ja (ja tak nie chcę)
2 - Nieśmiertelny karton na chłodnicę (albo żaluzja w wersji "S")
3 - Termostat (dochodzi normalnie więc chyba nie...)
4 - Inne sugestie
5 - Kasztany
Obrazek
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » sob paź 13, 2007 5:24 pm

karton? wjedź w jakieś porządne błoto póki jest mokro i sobie chłodnicę zafajdaj porządnie, będzie robić na zimę, a wiosną umyjesz ;) hehe
a skąd wiesz, że termostat jest ok?
strasznie niską masz temperaturę, albo ja mam wysoką, bo u mnie normalnie jest w okolicy tej czerwonej kreski jak jadę gdziekolwiek, nawet w terenie, a jak się podniesie, to włączam ogrzewanie i wskazówka leci w dół, a obecne warunki pogodowe nie robią różnicy, tak samo jest wychylona
dla mnie ta krótka na dole - zimny
długa po środku - zakres 'normalnej' temperatury pracy
krótka u góry - prrr szalona! :wink:
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » sob paź 13, 2007 5:35 pm

uszkodzone wisko wentylatora????

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » sob paź 13, 2007 8:04 pm

Wisko raczej trzyma, jak mocno zakręcę to łapie opór.
Przy takim położeniu wskazówki chłodnica gorąca. Może po prostu mam przestawiony bimetal wskazówki
Termostat działa bo po odpaleniu idzie mały obieg a jak silnik zrobi się gorący to puszcza duży i momentalnie rura i chłodnica się zagrzewa,
chyba że działa tylko jako otwarty, zamknięty ale to chyba mało prawdopodobne :roll:
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » sob paź 13, 2007 8:42 pm

nie ma bimetalu wskazówki
czujnik zmienia rezystancję względem temperatury, a wskazówka sie przestawia pod wpływem innej wartości prądu
moze być też czujnik walnięty, albo nie z tego modelu, marki
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » sob paź 13, 2007 9:11 pm

sprawdź termostat w silniku.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » ndz paź 14, 2007 8:25 am

a potem go zamów u goszena :wink: ma ich pełno pod łóżkiem
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » ndz paź 14, 2007 8:52 am

:)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » ndz paź 14, 2007 7:39 pm

Sprawdzałem temperaturę w chłodnicy, Wygląda na to że termostat otwiera przy 65 st. a powinien przy 82 st.
Czyli trzeba kupić nowy albo zajrzeć pod łóżko goszenowi :)21 :)21
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz paź 14, 2007 8:03 pm

czyli mowicie, ze wkazowka powinna sie prawidlowo trzymac mniej wiecej na czerwonej kresce? Bo u mnie tak jest i wlasnie sie zastanawialem czy nie powinno byc nizej, ale jak juz stanie tam, to czy ogrzewanie, czy szybka czy wolna jazda juz sie nie rusza ;)
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » ndz paź 14, 2007 8:08 pm

w moim pajero gen I z 1991 roku to mialem wskazowke caly czas na srodku silnik 2.6 benzyna, nawet po zalozeniu gazu temperatura nie wzrastala jak to bywalo w innych autach

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » pn paź 15, 2007 8:41 am

kudlaty_bytom pisze:a potem go zamów u goszena :wink: ma ich pełno pod łóżkiem
Ty się śmiej. My tu klechamy ale jak trwoga to od razu fon do .....
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
Michał Derek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: sob kwie 21, 2007 4:08 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Michał Derek » pn paź 15, 2007 10:31 pm

Nawiązując do powyższego to gdzie powinna znajdowac się wskazówka w 2.8 td z 1997 ? Jak kupiłem stała mniej więcej na środku. Ale chłodnica była zgnita i po wymianie nigdy nie doszła do środka. Mniej więcej zostaje w jednej trzeciej. Spadek wartosci tłumaczyłem sobie nową wydajniejszą chłodnicą ale... teraz to juz nie wiem. Ogrzewanie w aucie działa bez zarzutu.
American Dream po japońsku 2.8 TD (1997)mobile:603 898 646 GG:7213627

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt paź 16, 2007 6:08 am

Powinna byc prawie w poziomie, jak nizej to termostat, jak wyzej wisko :D
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt paź 16, 2007 9:07 am

zgodnie z intrukcja obsługi:
"Jesli wskazówka podczas pracy silnika znajdzie sie w czerwonej strefie bedzie to prawdopodobnie oznaczało przegrzanie. Podczas jazdy nalezy zważąć aby temteratura pozostawałą w normie"

Krótko mówiąć wsztystko co poniżej czerwonego jest dozwolone
i do końca nie ma znaczenia czy w 1/3 czy w 1/2

Majć dwa śmietniki juz się wyzbyłem sie już dociekań w któym dokładnie miejscu powinna być wskazówka
Oba są z tego samego rocznika
W obu termostaty sa sprawne a chłodnice w miarę czyste
W długim "normalna" temeratura pracy to 1/3 a przy dużym obciążeniu ponad 1/2 to w krótkim "normalna" temperatrura to 1/4 a przy dużych poniżej 1/2

i długi który teoretycznie ma wyższą temperaturę gorzej grzeje niż krótki który ma niższa temperaturę a grzeje jak cholera

i nie dotykam się już do chłodzenia
znalazłem sobie inne problemy
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » wt paź 16, 2007 12:06 pm

Termostat wyjęty
Na długości 15 mm wyżarta uszczelka tak że jak tylko lekko się temperatura podniosła to już był prześwit, a na dodatek był 76.5 st.
Jutro jadę po nowy Hyundai 82 st. 44 PLN
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
RAFAL 3000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pt maja 11, 2007 9:00 am
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: RAFAL 3000 » wt paź 16, 2007 7:10 pm

Bardzo dobry ruch, tylko przed wymianą termo.. zapodaj środek do płukania układu a potem wylej wszystko, wymień termostat aby mieć spokojna do końca głowę to przedmuchaj kompresorem chłodnicę i tą od oleju też, jak będzie zimny silnik zobacz czy wisko nie ma oporów powinno byc luźne ,
jak bedziesz płukał tak jak ci radzę to trzeba zagrzać silnik zgas go jak będzie gorący i kręć wiatrakiem zobacz czy wiskoza złapała wiatrak powinien sie nie dać obrócić lub z dużym oporem jak to wypadnie OK to po wymianie
termostatu powinieneś mieć autko gotowe do zimy i wskazówka powinna stać w czasie użytkowania na 50% wskazań musiał byś ostro katować w terenie i mieć zabitą błotem chłodnicę lub z lawetą pod górę jechać aby podniosła się na 75% inaczej nawet przy -25 stopni 5 do 10 minut i cieplutko i dalej wskazówka się nie ruszy a jak w termostacie nawet przeżyje układ regulujacy temp. to z czasem i tak uszczelka gumowa zmurszeje i funkcjonuje trochę nie tak jak powinien, nie ma dużo roboty więc załóż nowy
odpisz potem jak sytuacja na frącie.
:)2
RAFAL

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » pt paź 19, 2007 10:31 am

Termostat wymieniony, temperatura trzyma lekko poniżej czerwonej kreski i ni chu chu nie chce się ruszyć ani w te ani we w te :lol:
RAFAŁ 3000 płukanie chłodnic jest dla frędzli :)23 :)21
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
RAFAL 3000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pt maja 11, 2007 9:00 am
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: RAFAL 3000 » pt paź 19, 2007 10:51 am

Ja tam się z tobą spierał nie będe nigdy nie płukaj układu kupuj wszystko nowe- pozdrawiam
RAFAL

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » sob paź 20, 2007 9:06 am

Spoko.
Robiłem wymianę z płukaniem miesiąc temu :lol:
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » ndz lis 04, 2007 11:04 am

Że też wcześniej nie zajrzałem. Jakby coś to mam nowy termostat do 2.3 81 stopni pozbawiony żadnych uszczelek. Cały z metalu, ponoć nie do zajechania. Jak ktoś będzie potrzebowalski to walcie oddam za kratkę piwa.
A tak na marginesie u mnie temp leży na wysokości pierwszej przerwy wskaźnika czyli jakaś 1/4 wskaźnika. Sprawdzę wisko.
Dziadek 2,5TD `98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość