Strona 1 z 1
Ogrzewanie a temperatura silnika (Idzie zima)
: sob paź 13, 2007 5:10 pm
autor: fotam
Poradźcie
Stan jest taki :
Wskaźnik temperatury w czasie normalnej jazdy po czarnym do 90 km/godz, w mieście bez korków,
w czasie upałów czy też lekkich chłodów utrzymuje się w polu między zielonymi liniami (fotka) - i jest oki
W czasie trochę cięższej pracy jak jazda po czarnym 110-120 km/godz,
jazda z oplandekowaną przyczepą potrafi dobić do czerwonej linii no może trochę powyżej - i mnie pasi
Natomiast jeśli temperatura na zewnątrz spada jak dziś do 0, -2 st. i włączę ogrzewanie wentylator na drugi stopień,
to temperatura silnika spada do zielonej kreski (potem wyłączyłem ogrzewanie)- i to mnie niepokoi.
Silnik normalnie dochodzi do temperatury (około 3 do 5 minut), innych niepokojących objawów nie stwierdzam.
Co myślicie:
1 - Tak ma być, czyli zimą zimny silnik albo ja (ja tak nie chcę)
2 - Nieśmiertelny karton na chłodnicę (albo żaluzja w wersji "S")
3 - Termostat (dochodzi normalnie więc chyba nie...)
4 - Inne sugestie
5 - Kasztany

: sob paź 13, 2007 5:24 pm
autor: kudlaty_bytom
karton? wjedź w jakieś porządne błoto póki jest mokro i sobie chłodnicę zafajdaj porządnie, będzie robić na zimę, a wiosną umyjesz

hehe
a skąd wiesz, że termostat jest ok?
strasznie niską masz temperaturę, albo ja mam wysoką, bo u mnie normalnie jest w okolicy tej czerwonej kreski jak jadę gdziekolwiek, nawet w terenie, a jak się podniesie, to włączam ogrzewanie i wskazówka leci w dół, a obecne warunki pogodowe nie robią różnicy, tak samo jest wychylona
dla mnie ta krótka na dole - zimny
długa po środku - zakres 'normalnej' temperatury pracy
krótka u góry - prrr szalona!

: sob paź 13, 2007 5:35 pm
autor: Gifter
uszkodzone wisko wentylatora????
: sob paź 13, 2007 8:04 pm
autor: fotam
Wisko raczej trzyma, jak mocno zakręcę to łapie opór.
Przy takim położeniu wskazówki chłodnica gorąca. Może po prostu mam przestawiony bimetal wskazówki
Termostat działa bo po odpaleniu idzie mały obieg a jak silnik zrobi się gorący to puszcza duży i momentalnie rura i chłodnica się zagrzewa,
chyba że działa tylko jako otwarty, zamknięty ale to chyba mało prawdopodobne

: sob paź 13, 2007 8:42 pm
autor: kudlaty_bytom
nie ma bimetalu wskazówki
czujnik zmienia rezystancję względem temperatury, a wskazówka sie przestawia pod wpływem innej wartości prądu
moze być też czujnik walnięty, albo nie z tego modelu, marki
: sob paź 13, 2007 9:11 pm
autor: goszen
sprawdź termostat w silniku.
: ndz paź 14, 2007 8:25 am
autor: kudlaty_bytom
a potem go zamów u goszena

ma ich pełno pod łóżkiem
: ndz paź 14, 2007 8:52 am
autor: Gifter
: ndz paź 14, 2007 7:39 pm
autor: fotam
Sprawdzałem temperaturę w chłodnicy, Wygląda na to że termostat otwiera przy 65 st. a powinien przy 82 st.
Czyli trzeba kupić nowy albo zajrzeć pod łóżko goszenowi

: ndz paź 14, 2007 8:03 pm
autor: KrzysiekP
czyli mowicie, ze wkazowka powinna sie prawidlowo trzymac mniej wiecej na czerwonej kresce? Bo u mnie tak jest i wlasnie sie zastanawialem czy nie powinno byc nizej, ale jak juz stanie tam, to czy ogrzewanie, czy szybka czy wolna jazda juz sie nie rusza

: ndz paź 14, 2007 8:08 pm
autor: Gifter
w moim pajero gen I z 1991 roku to mialem wskazowke caly czas na srodku silnik 2.6 benzyna, nawet po zalozeniu gazu temperatura nie wzrastala jak to bywalo w innych autach
: pn paź 15, 2007 8:41 am
autor: animaldziobak
kudlaty_bytom pisze:a potem go zamów u goszena

ma ich pełno pod łóżkiem
Ty się śmiej. My tu klechamy ale jak trwoga to od razu fon do .....
: pn paź 15, 2007 10:31 pm
autor: Michał Derek
Nawiązując do powyższego to gdzie powinna znajdowac się wskazówka w 2.8 td z 1997 ? Jak kupiłem stała mniej więcej na środku. Ale chłodnica była zgnita i po wymianie nigdy nie doszła do środka. Mniej więcej zostaje w jednej trzeciej. Spadek wartosci tłumaczyłem sobie nową wydajniejszą chłodnicą ale... teraz to juz nie wiem. Ogrzewanie w aucie działa bez zarzutu.
: wt paź 16, 2007 6:08 am
autor: Misiek Cypr
Powinna byc prawie w poziomie, jak nizej to termostat, jak wyzej wisko

: wt paź 16, 2007 9:07 am
autor: majcher
zgodnie z intrukcja obsługi:
"Jesli wskazówka podczas pracy silnika znajdzie sie w czerwonej strefie bedzie to prawdopodobnie oznaczało przegrzanie. Podczas jazdy nalezy zważąć aby temteratura pozostawałą w normie"
Krótko mówiąć wsztystko co poniżej czerwonego jest dozwolone
i do końca nie ma znaczenia czy w 1/3 czy w 1/2
Majć dwa śmietniki juz się wyzbyłem sie już dociekań w któym dokładnie miejscu powinna być wskazówka
Oba są z tego samego rocznika
W obu termostaty sa sprawne a chłodnice w miarę czyste
W długim "normalna" temeratura pracy to 1/3 a przy dużym obciążeniu ponad 1/2 to w krótkim "normalna" temperatrura to 1/4 a przy dużych poniżej 1/2
i długi który teoretycznie ma wyższą temperaturę gorzej grzeje niż krótki który ma niższa temperaturę a grzeje jak cholera
i nie dotykam się już do chłodzenia
znalazłem sobie inne problemy
: wt paź 16, 2007 12:06 pm
autor: fotam
Termostat wyjęty
Na długości 15 mm wyżarta uszczelka tak że jak tylko lekko się temperatura podniosła to już był prześwit, a na dodatek był 76.5 st.
Jutro jadę po nowy Hyundai 82 st. 44 PLN
: wt paź 16, 2007 7:10 pm
autor: RAFAL 3000
Bardzo dobry ruch, tylko przed wymianą termo.. zapodaj środek do płukania układu a potem wylej wszystko, wymień termostat aby mieć spokojna do końca głowę to przedmuchaj kompresorem chłodnicę i tą od oleju też, jak będzie zimny silnik zobacz czy wisko nie ma oporów powinno byc luźne ,
jak bedziesz płukał tak jak ci radzę to trzeba zagrzać silnik zgas go jak będzie gorący i kręć wiatrakiem zobacz czy wiskoza złapała wiatrak powinien sie nie dać obrócić lub z dużym oporem jak to wypadnie OK to po wymianie
termostatu powinieneś mieć autko gotowe do zimy i wskazówka powinna stać w czasie użytkowania na 50% wskazań musiał byś ostro katować w terenie i mieć zabitą błotem chłodnicę lub z lawetą pod górę jechać aby podniosła się na 75% inaczej nawet przy -25 stopni 5 do 10 minut i cieplutko i dalej wskazówka się nie ruszy a jak w termostacie nawet przeżyje układ regulujacy temp. to z czasem i tak uszczelka gumowa zmurszeje i funkcjonuje trochę nie tak jak powinien, nie ma dużo roboty więc załóż nowy
odpisz potem jak sytuacja na frącie.

: pt paź 19, 2007 10:31 am
autor: fotam
Termostat wymieniony, temperatura trzyma lekko poniżej czerwonej kreski i ni chu chu nie chce się ruszyć ani w te ani we w te
RAFAŁ 3000 płukanie chłodnic jest dla frędzli

: pt paź 19, 2007 10:51 am
autor: RAFAL 3000
Ja tam się z tobą spierał nie będe nigdy nie płukaj układu kupuj wszystko nowe- pozdrawiam
: sob paź 20, 2007 9:06 am
autor: fotam
Spoko.
Robiłem wymianę z płukaniem miesiąc temu

: ndz lis 04, 2007 11:04 am
autor: acinski
Że też wcześniej nie zajrzałem. Jakby coś to mam nowy termostat do 2.3 81 stopni pozbawiony żadnych uszczelek. Cały z metalu, ponoć nie do zajechania. Jak ktoś będzie potrzebowalski to walcie oddam za kratkę piwa.
A tak na marginesie u mnie temp leży na wysokości pierwszej przerwy wskaźnika czyli jakaś 1/4 wskaźnika. Sprawdzę wisko.