Strona 1 z 1
POMOCY!!! Amortyzatory do 96 long
: czw paź 18, 2007 9:10 pm
autor: piotr borowiec
Witam koledzy, tu jestem nowy, a normalnie to przeskoczyłem tu z dziłu LR

Pisze w imieniu kolegi który ma Pajero 2.5td long 96rok i chciałby prosić was o pomoc.
Chce podnieść auto i zastanawia się jakie ma włożyć amory do swojego miśka. Chodzi o lift +40
Zastanawia się nad old manem (my w landrynach mamy oldmana może dlatego

) może któryś z kolegów borykał się z podobnym problemem. Jemu chodzi o parametry amorka skok i takie tam. Jak mu napiszecie nawet bardzo technicznie to on się połapie bo na codzień ma z techniką do czynienia.
Z góry wam dziękuje już mu śle linka do tej strony.
Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia w terenie
: pt paź 19, 2007 12:02 am
autor: powa
Zarówno OME, Ironman itd. produkują gotowe zestawy do liftu zawiasu. Prawie zawsze jest to zestaw: 2xdrążek+4xAmorek+2xSprężynka. Kupuje się to, montuje i nie wnika w skok amora, jego długość czy inne takie. Ma robić.
Kwestia tylko kasy - zestaw to ~4500 - 5000 zł. Oprócz OME można pójść w kierunku Trailmaster'a, TJM'a, Tough Dog'a.
Wymiary oryginalnych amortyzatorów: max/min/zakres pracy
Przód: 345/225/120
Tył: 457/297/160
Przykładowe wymiary amortyzatorów do liftu: max/min/zakres pracy
Przód:
IRONMAN(12087FE i 24087FE): 351/229/122
TrailMaster(57700): 376/239/137
Tył:
IRONMAN(12646GR i 24646GR): 496/311/185
TrailMaster(57230): 507/324/183
: pt paź 19, 2007 7:12 am
autor: Eskapada
Ponadto: TJM XGS Suspension Pajero Front Ext 349mm, Com 227 mm, Mounts I / O skok 122
Wiadomym jest że jeśli montuję sie dłuższą spręzynę ( resor ) do sztywnego mostu to koniecznym jest montaż dłuższego amortyzatora.
Wiadomym też jest że montaż wzmocnionych drążków skrętnych do auta z przednim nie zależnym zawieszeniem nie zwiększa wykrzyżu ani skoku zawieszenia. Oczywiście lft uzyskamy ale nie zwiększy się zakres pracy wahaczy. Dla tego tez amortyzatory Heavy Duty w/w firm mają znacznie większą średnicę tłoczyska oraz cylindra ale identyczny skok oraz długość do seryjnych wyjątek jest TM – rodzi ni się teoria spiskowa czy oby TM nie ogranicza skoku koła w dół

nie chce mi się w to wierzyć no ale …
Ponadto TM jest o tyle do kitu że nie ma w ofercie drążków skrętnych. Amortyzatory tylne nie mają stalowej osłony tłoczyska tylko gumową harmonijkę a wiadomym jest że mocowanie tylnego amortyzatora w Pajero jest lekki bublem technicznym. Odległość do tylnego wahacza jest bardzo mała. Mnie ostatnio między amorek a wahacz wpadł kamień i się zaklinował. Na szczęście mam amortyzatory z stalową osłoną tłoczyska. Gdybym miał TM mogłobym uszkodzić gumę lub powierzchnię tłoka ( kilka uderzeń kamieni w tłok i amortyzator zaczyna się pocić )
Tough Dog'a nie da nam więcej liftu niz konkurencja ale jest rewelacyjny co prawda jego cena w Europie ymm no ale jak sie kocha swego misia
BTW rozumiem że twój kolega chce podnieść całe auto a nie wymienić tylko amortyzatory. Po jeśli ma zamiar wymienić amortyzatory to nie zanabędzie sobie KONI Heavy Truck i po sprawie. Jeśli masz zamiar wymienić całe zawieszenie to musi sobie odpowiedzieć na kilka bardzo ważnych pytań. Jak to auto użytkuje co w nim i kiedy wozi od tego zależy dobór sprężyn Dla przykładu TJM XGX ma kilka typów sprężyn lift plus 50 mm nośnośc do 150 kg oraz do auta które non stop jest obciążone typ Constans Load plus 50 mm nośność 200 kg
: pt paź 19, 2007 11:55 am
autor: piotr borowiec
Dziękuje koledzy za pomoc. Myślę, że te informacje bardzo mu pomogą i mam nadzieje, że uda nam się kiedyś spotkać w terenie.
Miłego weekendu, pozrawiam Piotr
ps
Eskapada dzięki za szczególne zainteresownie, coś tam skrobnąłem na twojego maila
