No to zaczely sie problemy (kontrolki, grzeje sie)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

No to zaczely sie problemy (kontrolki, grzeje sie)

Post autor: KrzysiekP » ndz paź 28, 2007 6:04 pm

Panowie jade sobie dzisiaj i nagle zapalily mi sie kontrolki (ladowania i wody w filtrze paliwa - czujnik odlaczony). Pozniej na czerwono grzania swiec i zaraz pozniej zielona. Zniknley.

Wspomaganie zniknelo na chwile, jak sie swieca kontrolki zazwyczaj go nie ma. Tak samo ladowanie (wskaznik pokazuje 12V caly czas). Od czasu do czasu zapala sie kontrolka swiec zarowych, gasnie, ogolnie dyskoteka na desce mi sie robi.

Oprocz tego temperatura silnika skoczyla do polowy skali. Wyszla woda ze zbiorniczka przelewowego (byla na maksa), termostat zamkniety (dolna rura zimna). Wiskoza dziala jak dziala (kreci sie, ale zawsze to wystarczalo).

Moze mi ktos podpowiedziec co sie dzieje, bo moze altek padl, ale to czemu pokazuje sie tyle kontrolek i wspomaganie pada i co to ma do tego ze zaczal sie szybciej nagrzxewac?

Pomocy!!!!
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » ndz paź 28, 2007 6:20 pm

Chyba za dużo kombinowaleś ostatno.
Wygląda jakby zgasł podczas jazdy
Dyskoteka cysta.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 28, 2007 6:21 pm

coś się dzieje z paskami klinowymi , może jakieś łożysko sie zapiekło i robi opory , sprawdź pompę wspomagania , alternator .

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz paź 28, 2007 6:21 pm

Moim zdaniem to alternator, oprocz tego ze powoduje wariacje na desce to blokuje pasek klinowy dlatego przestaje dzialac wspomaganie. Dziwne tylko ze nie slyszysz piszczenia paska :o
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 6:22 pm przez Qbartx, łącznie zmieniany 1 raz.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz paź 28, 2007 6:22 pm

no nic nie kombunowalem... chlodnica byla wymieniana tylko praktycznie :-?

no tak, ale co moze odpowiadac za to gasniecie?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz paź 28, 2007 6:23 pm

Qbartx pisze:Moim zdaniem to alternator, oprocz tego ze powoduje wariacje na desce to blokuje pasek klinowy dlatego przestaje dzialac wspomaganie. Dziwne tylko ze nie slyszysz piszczenia paska :o
z tego co widzialem paski kreca sie normalnie... nie smierdzi spalenizna, nie piszczy....
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz paź 28, 2007 6:24 pm

Cudow nie ma, pasek musi sie przestawac krecic jezeli wspomaganie przestaje chodzic. Chyba ze masz dziwny samochod i zyje wlasnym zyciem :D
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz paź 28, 2007 6:25 pm

Qbartx pisze:Cudow nie ma, pasek musi sie przestawac krecic jezeli wspomaganie przestaje chodzic. Chyba ze masz dziwny samochod i zyje wlasnym zyciem :D
odbierz priva... moze pomozesz :-?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz paź 28, 2007 6:26 pm

aha dodam jeszcze, ze jak zakrece kierownica i straci wspomaganie, to zapalaja sie te wszystkie kontrolki (tak bylo na poczatku zanim nie zaczely sie palic na stale)
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » ndz paź 28, 2007 6:35 pm

Tak jak koledzy piszą wygląda na paski, niechodzi pompa wody dlatego się zagrzał. Robiłeś ostatnio rozrząd.Może coś się gdzieś przyciera lub paski się ślizgają.
Dyskoteka cysta.

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » ndz paź 28, 2007 7:21 pm

odlacz na postoju pasek od wspomagania i zobacz co sie dzieje, jesli to wspomaganie robi te problemy to masz winowajce...

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 28, 2007 7:51 pm

KrzysiekP pisze: z tego co widzialem paski kreca sie normalnie... nie smierdzi spalenizna, nie piszczy....
bo są tak stare , że im sie nie chce :)21
Gifter pisze: odlacz na postoju pasek od wspomagania i zobacz co sie dzieje, jesli to wspomaganie robi te problemy to masz winowajce...
Gifter podaje ci receptę na diagnozę, reszta należy do ciebie

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz paź 28, 2007 8:20 pm

jesli elektryka jest rozwiązana tak jak w nissanie tzn. zapalają sie kontrolka ładowania i wody w filtrze paliwa naraz to pada/pasek się ślizga/coś się rozłącyło alternator.

koledzy dobrze ci radzą - sprawdź naciąg paska i jego stan, zdejmij pasek i zakręć po kolei wszystkimi kołami pasowymi ręką - sprawdzisz w ten sposób łożyska :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz paź 28, 2007 8:58 pm

Nie dokrecony alternator...
Slizgal sie pasek kolo pasowe walu->pompa wody->alternator (grzanie sie)
Z podwojnego kolka na pompie wody jest napedzana osobnym paskiem pompa wspomagania. Przy skrecie pompa stawia opor, staje kolko pompy wody+alternator.
Napielismy pasek i wszystko w normie ;)
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » ndz paź 28, 2007 10:49 pm

Dokladnie tak jak napisal @Qbartx ;) Dzieki wielkie za pomoc i pamietaj ze czekam na wiadomosc ;)

Juz myslalem, ze Pajero sie popsuje... ale nie tym razem :)21

Jeszcze raz dzieki za pomoc...
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość