Pompowane amortyzatory

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Domelski
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: 3city

Pompowane amortyzatory

Post autor: Domelski » wt lis 06, 2007 10:53 am

http://www.4wheelonline.com/Products.as ... ctId=88752

Ktoś coś wie bliżej ??
Ruszałem opcję szukaj ale coś słabo mi wyszło :wink:
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...

...ale jak se depne.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw lis 08, 2007 8:39 am

Jeśli chodzi o temat postu to amortyzatory nie są pompowane – Mechanizm zmiany parametrów amortyzatora sterowany jest ciśnieniowo i tylko do tego potrzebne jest sprężone powietrze i kompresor. Sam w sobie amortyzator to klasyczne rozwiązanie


Miałem okazje przetestować te amortyzatory ( bez centralnej regulacji ) w swoim własnym aucie na dystansie 50 tysięcy kilometrów oraz okazje jechać innym autami wyposażonymi w RS9000 Doskonały amortyzator typu Heavy duty z dziewięciu stopniową regulacją tłumienia drgań za pomocą pokrętła. W testowanych przez zemnie autach zwróciłem uwagę że w zależności od długości amortyzatora i co za tym idzie jego pojemności, amortyzator inaczej pracuje przy tych samych ustawieniach. W trzy drzwiowym Mitsubishi Pajero V20 jazda na dziewiątym zakresie po czarnym była możliwa natomiast w Nissan Patrol Y60 z 6 cm liftem zawieszenia jazda po czarnym była męką pańska. Duża średnica tłoczyska, dziewięcio stopniowa regulacja to największa zaleta amortyzatora Rancho. Przy tak dużym zakresie regulacji każdy znajdzie takie ustawienie amortyzatora jakie będzie mu odpowiadało w zależności od warunków drogowych i posiadanego auta.

Zalety:
ujednolicona cena bez względu na model markę samochodu oraz wielkość amortyzatora Bardzo duży wybór rozmiarów. Możliwość regulacji siły tłumienia drgań bez demontażu amortyzatora.
Wady:
Brak stalowej osłony tłoczyska. Słabe zabezpieczanie antykorozyjne i zła jakość powłoki lakierniczej. Słaba wytrzymałości gumowej osłony po około 15 tysiącach kilometrów pękła.
Regulacja przestała działać po 60 tys.- zacięła się na ymm 6 chyba stopniu ale zbagatelizowałem sprawę natomiast amorek do dziś mam nie cieknie tłok nie rdzewieje. Ogólnie rzecz biorąc to polecam Rancho.

Jeśli chodzi z system zdalnej regulacji z wnętrza kabiny pojazdu. System ten składa się ze sprężarki, przewodów powietrznych oraz konsoli z manometrami ale nie miałem okazji zetknąć się tym systemem. Wiem że w legalnym imporcie 4amortyzatory RS 9000 plus zestaw zdalnej regulacji to wydatek rzędu 4. tys zł

Pozdrawiam :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw lis 08, 2007 9:01 am

czyli generalnie cus co sie na pewno zepsuje w najmniej oczekiwanym momencie
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Domelski
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: 3city

Post autor: Domelski » czw lis 08, 2007 9:03 am

Najlepsze, że najpierw znalazłem je pod tym adresem a potem dopiero wlazłem do Ciebie na strone :)21 ale posta już nie usuwałem.

Ale rozwiązanie ciekawe.

Ja się powoli łamię nad swoim zawieszeniem. Ale te 50mm... mnie ciągle w oczy kole. :)21
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...

...ale jak se depne.

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » czw lis 08, 2007 10:52 am

no tak w moim pajero jeszcze te amorki z 3 stopniowa regulacją działaja :) ale jakby sie zepsuły to 4x1500zł to wole takie cos bo taniej wyjdzie hehe i 9 stopni regulacji :D

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw lis 08, 2007 11:26 am

Gifter pisze:no tak w moim pajero jeszcze te amorki z 3 stopniowa regulacją działaja :) ale jakby sie zepsuły to 4x1500zł to wole takie cos bo taniej wyjdzie hehe i 9 stopni regulacji :D

Seryjny amortyzator ni jak się ma do Heavy Duty amortyzatora jakim jest Rancho RS9000 czy każdy inny Old Man Emy TJM A argument o 9 stopniowej regulacji o kant kuli można rozbić bo ja używałem tylko 2 zakresów: 9 maksymalnie twardy w terenem i piaty, szósty zakres na czarne. Jeśli ktoś musi wymienić amortyzatory na nowe w aucie które nie i nię będzie miało podniesionego zawieszenia to: KONI Heavy Truck to jest idealne rozwiązanie do auta terenowego. Amortyzator jest znacznie mocniejszy od oryginału i też posiada regulację co prawda tylko 3 stopniową ale więcej nie trzeba. Wadą KONI jest konieczność demontażu amortyzatora w celu przeregulowania. Operacja trwa 15 sekund – szkoda że mordowanie się z odkręcaniem amortyzatora trwa znaaaacznie dłużej :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw lis 08, 2007 11:37 am

Domelski pisze: Ale rozwiązanie ciekawe.
Fakt gdyby na terenie UE kosztowało tyle co w USA czyli około 1300 zł to schodziłoby jak swieże bułeczeki
Domelski pisze: Ale rozwiązanie ciekawe.

Ja się powoli łamię nad swoim zawieszeniem. Ale te 50mm... mnie ciągle w oczy kole. :)21
Nie łam se tylko skorzystaj ze sprawdzonych rozwiązań: plus 50 mm plus 150kg :)2 Lift plus 20 mm i spręzyna plus 50 kg ymm :roll: ... moim zdaniem źle wydane pieniądze.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Domelski
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: 3city

Post autor: Domelski » czw lis 08, 2007 1:08 pm

No tak tylko czy to nie będzie wyglądało tak jak u kolegi Videlec

http://www.rajdy4x4.pl/forum/profile.ph ... ile&u=6814

Nie żeby mi się nie podobało... jest piękne :)22

Wysłałem mu pw ale jeszcze się nie przyznał co on tam ma za zawiechę.

Co prawda ja mam V40 może nie będzie tak widać.
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...

...ale jak se depne.

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » czw lis 08, 2007 3:14 pm

hehe no tak Bartuś masz racje :) to chyba takie jak ty miałeś to były najlepsze jako zamienniki

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » czw lis 08, 2007 5:26 pm

a no ja mam serie jeszcze nie ruszaną jak z fabryki wyszło, tyle ze chyba drążki skrętne juz sie konczą i przód troche usiadł... :wink:

dodam bardziej poglądowe zdjecie:

Obrazek
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » czw lis 08, 2007 5:36 pm

uuuu jaki czysciutki :)2 mozesz troche podkrecic albo powoli zbierac na cos z Australii :wink:
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość