Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
JACEK 628
- jestem tu nowy...

- Posty: 60
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: JACEK 628 » pn lis 12, 2007 4:58 pm
Czy ktoś może spotkał się z takim problemem.Na powierzchni płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym i chłodnicy mam warstwę oleju napędowego. Uszczelki w korku chłodnicy i zbiorniczka się rozlazły.Czy przez pompę paliwa ropa może dostać się do układu chłodzenia.Pajero2,8.
Pajero 2,8TD
-
powa
Post
autor: powa » pn lis 12, 2007 5:10 pm
jeśli nie masz zamontowanego jakiegoś wymiennika/podgrzewacza paliwa za pomocą płynu chłodniczego to niemożliwe jest, aby się paliwo dostało do układu chłodzenia.
-
JACEK 628
- jestem tu nowy...

- Posty: 60
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: JACEK 628 » pn lis 12, 2007 7:42 pm
Żadnego dodatkowego urządenia nie mam. Ropa jest /stwierdzono organoleptycznie/. W pompie jest przyspieszacz obrotów jak sil. jest zimny tam dochodzi płyn chłodzący, może tam padła jakaś uszczelka,czy coś innego. Nigdy tego nie rozbierałem i tak sobie tylko myślę. Jak by głowica wybuchła to by był olej a nie ropa. Silnik nie kopci, chodzi dobrze.
Pajero 2,8TD
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pn lis 12, 2007 9:09 pm
masz webasto ?
-
ap4x4
-

- Posty: 1258
- Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: ap4x4 » wt lis 13, 2007 8:59 am
Jak długo masz ten samochodzik ?
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
-
JACEK 628
- jestem tu nowy...

- Posty: 60
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: JACEK 628 » wt lis 13, 2007 10:54 am
Webasta nie mam. Samochód mam 3 miesiące.
Pajero 2,8TD
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » wt lis 13, 2007 11:02 am
wymień płyn w chłodnicy i obserwuj , czy się nadal pojawia ropa, może poprzedni właściciej dolał zamiast płynu ropę , różni ludzie są na tym świecie .
-
Ironcruz
-

- Posty: 1457
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
- Lokalizacja: wlkp
Post
autor: Ironcruz » wt lis 13, 2007 11:45 am
w grę wchodzi też "zużyta" uszczelka pod głowicą
Tytus
-
ap4x4
-

- Posty: 1258
- Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: ap4x4 » wt lis 13, 2007 3:21 pm
Adas pisze:wymień płyn w chłodnicy i obserwuj , czy się nadal pojawia ropa, może poprzedni właściciej dolał zamiast płynu ropę , różni ludzie są na tym świecie .
To miałem na myśli.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
-
JACEK 628
- jestem tu nowy...

- Posty: 60
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: JACEK 628 » wt lis 13, 2007 7:07 pm
Wróciłem od "doktora". Nie wie skąd tam jest ropa,kazał wymienić płyn i obserwować co się będzie dalej działo.Po kupnie zaglądałem do płynu i był czysty.Przy uszczelce to raczej powinien pojawić się olej a nie ropa ale różne dziwa się zdarzają. Wymienię i zobaczymy.
Pajero 2,8TD
-
KrzysiekP

- Posty: 418
- Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KrzysiekP » czw lis 15, 2007 12:14 am
Land Rover Discovery II V8
KOM:785-043-512
-
JACEK 628
- jestem tu nowy...

- Posty: 60
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: JACEK 628 » czw lis 15, 2007 9:37 am
Jak widać na zdięciach to jest 2.5 sprawny. Sobie zostawiam zagadkę 2,8.
Pajero 2,8TD
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » czw lis 15, 2007 11:13 am
JACEK 628 pisze:Jak widać na zdięciach to jest 2.5 sprawny. Sobie zostawiam zagadkę 2,8.
dwa identyczne auta to juz jest fetyszyzm
BTW jeśli chodzi o ropę w układzie chłodzenia to sam tak sobie zrobiłem jak na szybko musiałem dolać wody do układu chłodzenia banką po ropie..... oby tak było w Twoim przypadku

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Pikaś

- Posty: 366
- Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
- Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą
Post
autor: Pikaś » czw lis 15, 2007 3:00 pm
A ja juz widziałem rope w układzie chłodzenia przy silniku 2,8.Diagnoza po rozkręceniu głowicy do sprawdzenia była taka.Poprzedni właściciel jezdził na wodzie,podobno woda wyzlobila w kanaliku przy wtrysku szczelinę i wio.Głowica do wymiany-czego Ci oczywiście nie życzę.Oby t obyła pomyłka lub resztki ropy w bance w ktorewj rozrabiałeś sobie płyn.
gsm 501 736 409
-
mazurkas007
-

- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
Post
autor: mazurkas007 » czw lis 15, 2007 3:59 pm
A nie masz czasem zainstalowanego takiego ustrojstwa ( w Rosji to montują standardowo ) że płyn chłodniczy ogrzewa wstępnie paliwo, zanim zostanie podane do silnika ? ?.
Auto gdzie kupiłeś, może jakiś priv import z zimnych krajów.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
-
JACEK 628
- jestem tu nowy...

- Posty: 60
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: JACEK 628 » czw lis 15, 2007 8:27 pm
Żadnych podgrzewaczy. O głowicy już myślałem ale jutro zmieniam płyn i zobaczymy.Może się uda /nadzieja matką............../
Nie fetyszyzm tylko chwila słabości.
Pajero 2,8TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość