Ropa w układzie chłodzenia.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Ropa w układzie chłodzenia.

Post autor: JACEK 628 » pn lis 12, 2007 4:58 pm

Czy ktoś może spotkał się z takim problemem.Na powierzchni płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym i chłodnicy mam warstwę oleju napędowego. Uszczelki w korku chłodnicy i zbiorniczka się rozlazły.Czy przez pompę paliwa ropa może dostać się do układu chłodzenia.Pajero2,8.
Pajero 2,8TD

powa

Post autor: powa » pn lis 12, 2007 5:10 pm

jeśli nie masz zamontowanego jakiegoś wymiennika/podgrzewacza paliwa za pomocą płynu chłodniczego to niemożliwe jest, aby się paliwo dostało do układu chłodzenia.

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » pn lis 12, 2007 7:42 pm

Żadnego dodatkowego urządenia nie mam. Ropa jest /stwierdzono organoleptycznie/. W pompie jest przyspieszacz obrotów jak sil. jest zimny tam dochodzi płyn chłodzący, może tam padła jakaś uszczelka,czy coś innego. Nigdy tego nie rozbierałem i tak sobie tylko myślę. Jak by głowica wybuchła to by był olej a nie ropa. Silnik nie kopci, chodzi dobrze.
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn lis 12, 2007 9:09 pm

masz webasto ?

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » wt lis 13, 2007 8:59 am

Jak długo masz ten samochodzik ?
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » wt lis 13, 2007 10:54 am

Webasta nie mam. Samochód mam 3 miesiące.
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt lis 13, 2007 11:02 am

wymień płyn w chłodnicy i obserwuj , czy się nadal pojawia ropa, może poprzedni właściciej dolał zamiast płynu ropę , różni ludzie są na tym świecie .

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1457
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Ironcruz » wt lis 13, 2007 11:45 am

w grę wchodzi też "zużyta" uszczelka pod głowicą
Tytus

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » wt lis 13, 2007 3:21 pm

Adas pisze:wymień płyn w chłodnicy i obserwuj , czy się nadal pojawia ropa, może poprzedni właściciej dolał zamiast płynu ropę , różni ludzie są na tym świecie .
To miałem na myśli.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » wt lis 13, 2007 7:07 pm

Wróciłem od "doktora". Nie wie skąd tam jest ropa,kazał wymienić płyn i obserwować co się będzie dalej działo.Po kupnie zaglądałem do płynu i był czysty.Przy uszczelce to raczej powinien pojawić się olej a nie ropa ale różne dziwa się zdarzają. Wymienię i zobaczymy.
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » czw lis 15, 2007 12:14 am

Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » czw lis 15, 2007 9:37 am

Jak widać na zdięciach to jest 2.5 sprawny. Sobie zostawiam zagadkę 2,8.
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw lis 15, 2007 11:13 am

JACEK 628 pisze:Jak widać na zdięciach to jest 2.5 sprawny. Sobie zostawiam zagadkę 2,8.

dwa identyczne auta to juz jest fetyszyzm :)21

BTW jeśli chodzi o ropę w układzie chłodzenia to sam tak sobie zrobiłem jak na szybko musiałem dolać wody do układu chłodzenia banką po ropie..... oby tak było w Twoim przypadku :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » czw lis 15, 2007 3:00 pm

A ja juz widziałem rope w układzie chłodzenia przy silniku 2,8.Diagnoza po rozkręceniu głowicy do sprawdzenia była taka.Poprzedni właściciel jezdził na wodzie,podobno woda wyzlobila w kanaliku przy wtrysku szczelinę i wio.Głowica do wymiany-czego Ci oczywiście nie życzę.Oby t obyła pomyłka lub resztki ropy w bance w ktorewj rozrabiałeś sobie płyn.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » czw lis 15, 2007 3:59 pm

A nie masz czasem zainstalowanego takiego ustrojstwa ( w Rosji to montują standardowo ) że płyn chłodniczy ogrzewa wstępnie paliwo, zanim zostanie podane do silnika ? ?.
Auto gdzie kupiłeś, może jakiś priv import z zimnych krajów.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » czw lis 15, 2007 8:27 pm

Żadnych podgrzewaczy. O głowicy już myślałem ale jutro zmieniam płyn i zobaczymy.Może się uda /nadzieja matką............../
Nie fetyszyzm tylko chwila słabości.
Pajero 2,8TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość