V20 a szybkie imprezy.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

V20 a szybkie imprezy.

Post autor: Toroo » sob lis 17, 2007 11:02 pm

Ponownie witam i z góry pytam.
Chciałbym miśkiem mojej ślubnej przejechać kilka szybszych imprez
(typu H-6, jakieś runndy w kjst w rmpst).
Stąd moje pytanie.
Jakie kroki poczynić aby nasz drążkowco-wahaczowiec wytrzymał
ostrzejszą jazdę.
Na chwilę obecną wymieniłem wszystkie płyny, rozrząd, założyłem
(nie ja tylko Nadmistrz) komplet polibuszy, jest robiona "blacha".
Co robić dalej. (Fundusze są, ale nie nieograniczone).
Trawolta, LR'Olka, Klucza i innych kasztaniarzy proszę o spokój. :wink:
Ostatnio zmieniony wt gru 11, 2007 10:53 pm przez Toroo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » sob lis 17, 2007 11:18 pm

Zapomniałem dopisać:
Założyłem sportowe świece NGK.
Sylikonowe wzmocnione przewody wyskiego napięcia NGK.
Sportowy wkład filtra powietrza K&N.
Niby duperelki, ale osiem stówek poszło :wink:

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » sob lis 17, 2007 11:24 pm

Pajero jest na standardowym zawieszeniu? Jakie masz koła?
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob lis 17, 2007 11:27 pm

Toroo pisze:Zapomniałem dopisać:
Założyłem sportowe świece NGK.
Sylikonowe wzmocnione przewody wyskiego napięcia NGK.
Sportowy wkład filtra powietrza K&N.
a magnetyzer ?? ??


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » sob lis 17, 2007 11:37 pm

gossy pisze:Pajero jest na standardowym zawieszeniu? Jakie masz koła?
Koła do imprez, w których chcemy brać udział wystarczą 32"
Zawieszenie na chwilę obecną - standardowe. Chcę wymienić i się zastanawiam pomiędzy bilsteinem a TJM. (Ohlins i hp sporting na chwilę
obecną, ze względów finansowych odpadają)

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » sob lis 17, 2007 11:41 pm

Mag69 pisze:
Toroo pisze:Zapomniałem dopisać:
Założyłem sportowe świece NGK.
Sylikonowe wzmocnione przewody wyskiego napięcia NGK.
Sportowy wkład filtra powietrza K&N.
a magnetyzer ?? ??


:)21
Jeżeli ktoś udowodni, że działa założę :wink:

Mag'u nie Śmiej się akurat wymienione gadżety działają :)2 .
Testowałem od wielu lat, i się sprawdzają :)2

Awatar użytkownika
Kicul
 
 
Posty: 188
Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kicul » sob lis 17, 2007 11:58 pm

brawo , brawo to masz teraz pół konia więcej :)2

:)19
Kicul pozdrawia

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » ndz lis 18, 2007 12:01 am

@Toroo -
zrobiłbym na Twoim miejscu porządny, uczciwy pakiet startowy łącznie z łożyskami, uszczelniaczami mostów. Zakładaj wzmocnione zawieszenie i startuj.
Zostawiłbym sobie pewną kwotę na zapasowe mosty, elementy zawieszenia itp - zweryfikujesz sobie po pierwszym starcie.
Oczywiscie telefon do @Goszena masz?? :wink:

Masz mocny silnik - poszedłbym w koła 31" - lepsza dostępność, tańsze od 32", różnica w prześwicie żadna.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Kicul
 
 
Posty: 188
Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kicul » ndz lis 18, 2007 12:09 am

32 cale nie są bez znaczenia :)21

1,25 cm wiecej rekompensuje moje klapnięte przody :)19
Kicul pozdrawia

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » ndz lis 18, 2007 12:09 am

Kicul pisze:brawo , brawo to masz teraz pół konia więcej :)2

:)19
Prosiłem, jeżeli się ktoś nie zna niech nie pisze :)3
Nie chodzi o kuce, lecz o trwałość.
Zwykłe świece i przewody trzeba wymieniać kilka razy częściej.
Wkład filtra dokładnie to samo - trwałość wiele razy większa.

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » ndz lis 18, 2007 12:12 am

gossy pisze:@Toroo -
zrobiłbym na Twoim miejscu porządny, uczciwy pakiet startowy łącznie z łożyskami, uszczelniaczami mostów. .
Wychodzę z założenia, jeżeli coś jest dobre i działa, nie ruszam. :wink:

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz lis 18, 2007 12:19 am

Toro przyjacielu ...-wszystko fajnie ale ten sportowy filtr wywalaj teraz zaraz nał
:roll:
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » ndz lis 18, 2007 12:35 am

szary pisze:Toro przyjacielu ...-wszystko fajnie ale ten sportowy filtr wywalaj teraz zaraz nał
:roll:
Szary, sportowy wkład. :wink:
Różnica jest wielka.

Przykład - mój LR.
Zwykły wkład (filtron, britpart itp,itd).
Każda impreza wymiana, przynajmniej jedna. (snorkel i bez )
Wkład K&N. Każda impreza, wyjęcie przedmuchanie, przeczyszczenie i filtr na miejsce.
Budowa tego filtra (metal i materiał) naprawdę działają :)2
Dodam, standardowa obudowa filtra.
Szary, przerabiałem wiele silników BMW od 1,8 do 5,0 W12.
Tam też działało :wink:

powa

Post autor: powa » ndz lis 18, 2007 8:16 am

Toroo pisze:
gossy pisze:Pajero jest na standardowym zawieszeniu? Jakie masz koła?
Koła do imprez, w których chcemy brać udział wystarczą 32"
Zawieszenie na chwilę obecną - standardowe. Chcę wymienić i się zastanawiam pomiędzy bilsteinem a TJM. (Ohlins i hp sporting na chwilę
obecną, ze względów finansowych odpadają)
Aby wsadzić 32" i rajdować :wink: trzebaby dźwignąć.

Przód:
- drążki HD(Ome, TJM, Sway-A-Way) = ~1400 pln
- amorki - dowolność spora a ceny jak do innych autek.
- zostawić STD drążki i zamontować CoilOvera dostępnego na http://www.afn.pt/v2/produtos_lista.php?modelo_id=47# - tutaj pytaj Eskapadę

Tył:
- Sprężyny - można założyć dłuższe o 2" - robią takie chyba TJM, ToughDog albo Pospring, springi z oferty Dobinsons i OME dają 1".
- Amorki - historia jak z przodem - wybór duży, ale np. Bilstein nie robi amorków do miśkowych dłuższych sprężyn;

A reszta jak w innych autkach. Spis gratów do mostów masz w dziale zamienniki - pokasuj luzy, zalej oleum i będzie :)21

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » ndz lis 18, 2007 9:47 am

Ja to bym jeszcze wymienił wężyki gomowe od sterowania tylna blokadą i zapinaniem napędu na przód, jak pojezdziszs troche po wyjebach to ze starosci sie rozszelnia

dołóż amorka skrętu, i jak chcesz nim troche popycić to sprawdz dobrze wkład chłodnicy, lubia ze starości radiatorki leciec, a i zrób se porządną osłone baku, bo jak nim zadupczysz to pompa ci padnie a bak troche zwisa, chyba ze chcesz to motaj mniejszy (ja tak robie), albo go wewal na pake (robiony), jak popatrzysz z boku na autko to bedziesz wiedzial czemu o tym pisze


miłego motania Gebels



ps. w obudowie filtra powietrza masz na dole mały otworek, jak zamierzasz brodzic to se go zatkaj, i przełóż wlot powietrza z nadkola lub snorkla załóz bo za wysoko to on nie jest co by wody nie pociagnal
Czwarte serce :cry:

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz lis 18, 2007 8:47 pm

Toroo pisze:
szary pisze:Toro przyjacielu ...-wszystko fajnie ale ten sportowy filtr wywalaj teraz zaraz nał
:roll:
Szary, sportowy wkład. :wink:
Różnica jest wielka.

Przykład - mój LR.
Zwykły wkład (filtron, britpart itp,itd).
Każda impreza wymiana, przynajmniej jedna. (snorkel i bez )
Wkład K&N. Każda impreza, wyjęcie przedmuchanie, przeczyszczenie i filtr na miejsce.
Budowa tego filtra (metal i materiał) naprawdę działają :)2
Dodam, standardowa obudowa filtra.
Szary, przerabiałem wiele silników BMW od 1,8 do 5,0 W12.
Tam też działało :wink:
i pewny jesteś że ten model sportowego filtra zatrzymuje tyle samo pyłu ile zwykły?
zrób kilka kółek na h6 i zajrzyj do przepustnicy...
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

powa

Post autor: powa » ndz lis 18, 2007 9:07 pm

Dlatego stosuje się takie rozwiązania:

Obrazek

To niebieskie wysunięte nieco z wnętrza filtra to tzw. bezpiecznik - filterek wewnętrzny wykonany z czegoś, co przypomina filc. Dodatkowo plastikowe "skrzydełka" wymuszają odpowiedni ruch powietrza w obudowie filtra.

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz lis 18, 2007 9:40 pm

szary pisze:
Toroo pisze:
szary pisze:Toro przyjacielu ...-wszystko fajnie ale ten sportowy filtr wywalaj teraz zaraz nał
:roll:
Szary, sportowy wkład. :wink:
Różnica jest wielka.

Przykład - mój LR.
Zwykły wkład (filtron, britpart itp,itd).
Każda impreza wymiana, przynajmniej jedna. (snorkel i bez )
Wkład K&N. Każda impreza, wyjęcie przedmuchanie, przeczyszczenie i filtr na miejsce.
Budowa tego filtra (metal i materiał) naprawdę działają :)2
Dodam, standardowa obudowa filtra.
Szary, przerabiałem wiele silników BMW od 1,8 do 5,0 W12.
Tam też działało :wink:
i pewny jesteś że ten model sportowego filtra zatrzymuje tyle samo pyłu ile zwykły?
zrób kilka kółek na h6 i zajrzyj do przepustnicy...
im bardziej na zewnąrz on brudny, tym bardziej filtruje, stosuje taki wkład K&N już kope lat i nic w eksploatacji motoru sie nie zmieniło. Być może gdyby on był wysuszony to te pory były by nie takie jak w papierowym, ale on musi być natłuszczony i wtedy spełnia swoją funkcję, a producent zapewnia lepszą filtrację , mniejsze co prawda opory zaciągu powietrza co ma zapewnić większą elastyczność i pozostałe parametry. Oczywiście mówię tu o wkładzie nie o żadnych stożkach i piramidkach.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » ndz lis 18, 2007 10:20 pm

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. :)2

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz lis 18, 2007 10:37 pm

aaa- to przepraszam - myślałem że stożka masz.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » ndz lis 18, 2007 10:40 pm

szary pisze:aaa- to przepraszam - myślałem że stożka masz.
:)2
Tak całkiem to mnie nie pgieło :)21

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz lis 18, 2007 10:45 pm

tak sobie pomyślałem - poryło toraa...ale przez sympatię dla twojej osoby nie napisałem czegoś w moim stylu :)18

jeszcze raz zwracam honor :)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Post autor: majkii » ndz lis 25, 2007 12:25 pm

Cześć.
Jeżeli chodzi o zawieszenie to ze swej strony moge polecic zawieszenie Pro Comp.
Mam je zalożone u siebie.Przod sie podniósl o 4 cm, tył o ok 7-8cm.Amorki sa Por Compa a speżyny ttylne chyba z FOX Racing Do tego mam zalożone drążki HD.

Cały komplet możesz kupic na tej stronie.
No i do tego cena jest niewygórowana -całośc 2000



zł.http://www.pajerouk.co.uk/suspension_lift.htm


U mnie sie sprawdza,a ja mam Pajero Long.
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Post autor: majkii » ndz lis 25, 2007 12:27 pm

Cześć.
Jeżeli chodzi o zawieszenie to ze swej strony moge polecic zawieszenie Pro Comp.
Mam je zalożone u siebie.Przod sie podniósl o 4 cm, tył o ok 7-8cm.Amorki sa Por Compa a speżyny ttylne chyba z FOX Racing Do tego mam zalożone drążki HD.

Cały komplet możesz kupic na tej stronie.
No i do tego cena jest niewygórowana -całośc 2000zł

http://www.pajerouk.co.uk/suspension_lift.htm


U mnie sie sprawdza,a ja mam Pajero Long.Wiec u Ciebie w lzejszej budzie powinno być jeszcze lepiej.
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » wt gru 11, 2007 10:55 pm

majkii pisze:Cześć.
Jeżeli chodzi o zawieszenie to ze swej strony moge polecic zawieszenie Pro Comp.
Niestety dla mnie ta firma nie istnieje.
Połamałem 4 amorki w dwa tygodnie. :evil:

Teraz mam pytanko. Czy jeździ ktoś na bilstain'ach B6 ??
Wczoraj "zwybuchowałem" komplet orginalnych z regulowaną twardością 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości