Strona 1 z 2

V20 a szybkie imprezy.

: sob lis 17, 2007 11:02 pm
autor: Toroo
Ponownie witam i z góry pytam.
Chciałbym miśkiem mojej ślubnej przejechać kilka szybszych imprez
(typu H-6, jakieś runndy w kjst w rmpst).
Stąd moje pytanie.
Jakie kroki poczynić aby nasz drążkowco-wahaczowiec wytrzymał
ostrzejszą jazdę.
Na chwilę obecną wymieniłem wszystkie płyny, rozrząd, założyłem
(nie ja tylko Nadmistrz) komplet polibuszy, jest robiona "blacha".
Co robić dalej. (Fundusze są, ale nie nieograniczone).
Trawolta, LR'Olka, Klucza i innych kasztaniarzy proszę o spokój. :wink:

: sob lis 17, 2007 11:18 pm
autor: Toroo
Zapomniałem dopisać:
Założyłem sportowe świece NGK.
Sylikonowe wzmocnione przewody wyskiego napięcia NGK.
Sportowy wkład filtra powietrza K&N.
Niby duperelki, ale osiem stówek poszło :wink:

: sob lis 17, 2007 11:24 pm
autor: gossy
Pajero jest na standardowym zawieszeniu? Jakie masz koła?

: sob lis 17, 2007 11:27 pm
autor: Mag69
Toroo pisze:Zapomniałem dopisać:
Założyłem sportowe świece NGK.
Sylikonowe wzmocnione przewody wyskiego napięcia NGK.
Sportowy wkład filtra powietrza K&N.
a magnetyzer ?? ??


:)21

: sob lis 17, 2007 11:37 pm
autor: Toroo
gossy pisze:Pajero jest na standardowym zawieszeniu? Jakie masz koła?
Koła do imprez, w których chcemy brać udział wystarczą 32"
Zawieszenie na chwilę obecną - standardowe. Chcę wymienić i się zastanawiam pomiędzy bilsteinem a TJM. (Ohlins i hp sporting na chwilę
obecną, ze względów finansowych odpadają)

: sob lis 17, 2007 11:41 pm
autor: Toroo
Mag69 pisze:
Toroo pisze:Zapomniałem dopisać:
Założyłem sportowe świece NGK.
Sylikonowe wzmocnione przewody wyskiego napięcia NGK.
Sportowy wkład filtra powietrza K&N.
a magnetyzer ?? ??


:)21
Jeżeli ktoś udowodni, że działa założę :wink:

Mag'u nie Śmiej się akurat wymienione gadżety działają :)2 .
Testowałem od wielu lat, i się sprawdzają :)2

: sob lis 17, 2007 11:58 pm
autor: Kicul
brawo , brawo to masz teraz pół konia więcej :)2

:)19

: ndz lis 18, 2007 12:01 am
autor: gossy
@Toroo -
zrobiłbym na Twoim miejscu porządny, uczciwy pakiet startowy łącznie z łożyskami, uszczelniaczami mostów. Zakładaj wzmocnione zawieszenie i startuj.
Zostawiłbym sobie pewną kwotę na zapasowe mosty, elementy zawieszenia itp - zweryfikujesz sobie po pierwszym starcie.
Oczywiscie telefon do @Goszena masz?? :wink:

Masz mocny silnik - poszedłbym w koła 31" - lepsza dostępność, tańsze od 32", różnica w prześwicie żadna.

: ndz lis 18, 2007 12:09 am
autor: Kicul
32 cale nie są bez znaczenia :)21

1,25 cm wiecej rekompensuje moje klapnięte przody :)19

: ndz lis 18, 2007 12:09 am
autor: Toroo
Kicul pisze:brawo , brawo to masz teraz pół konia więcej :)2

:)19
Prosiłem, jeżeli się ktoś nie zna niech nie pisze :)3
Nie chodzi o kuce, lecz o trwałość.
Zwykłe świece i przewody trzeba wymieniać kilka razy częściej.
Wkład filtra dokładnie to samo - trwałość wiele razy większa.

: ndz lis 18, 2007 12:12 am
autor: Toroo
gossy pisze:@Toroo -
zrobiłbym na Twoim miejscu porządny, uczciwy pakiet startowy łącznie z łożyskami, uszczelniaczami mostów. .
Wychodzę z założenia, jeżeli coś jest dobre i działa, nie ruszam. :wink:

: ndz lis 18, 2007 12:19 am
autor: szary
Toro przyjacielu ...-wszystko fajnie ale ten sportowy filtr wywalaj teraz zaraz nał
:roll:

: ndz lis 18, 2007 12:35 am
autor: Toroo
szary pisze:Toro przyjacielu ...-wszystko fajnie ale ten sportowy filtr wywalaj teraz zaraz nał
:roll:
Szary, sportowy wkład. :wink:
Różnica jest wielka.

Przykład - mój LR.
Zwykły wkład (filtron, britpart itp,itd).
Każda impreza wymiana, przynajmniej jedna. (snorkel i bez )
Wkład K&N. Każda impreza, wyjęcie przedmuchanie, przeczyszczenie i filtr na miejsce.
Budowa tego filtra (metal i materiał) naprawdę działają :)2
Dodam, standardowa obudowa filtra.
Szary, przerabiałem wiele silników BMW od 1,8 do 5,0 W12.
Tam też działało :wink:

: ndz lis 18, 2007 8:16 am
autor: powa
Toroo pisze:
gossy pisze:Pajero jest na standardowym zawieszeniu? Jakie masz koła?
Koła do imprez, w których chcemy brać udział wystarczą 32"
Zawieszenie na chwilę obecną - standardowe. Chcę wymienić i się zastanawiam pomiędzy bilsteinem a TJM. (Ohlins i hp sporting na chwilę
obecną, ze względów finansowych odpadają)
Aby wsadzić 32" i rajdować :wink: trzebaby dźwignąć.

Przód:
- drążki HD(Ome, TJM, Sway-A-Way) = ~1400 pln
- amorki - dowolność spora a ceny jak do innych autek.
- zostawić STD drążki i zamontować CoilOvera dostępnego na http://www.afn.pt/v2/produtos_lista.php?modelo_id=47# - tutaj pytaj Eskapadę

Tył:
- Sprężyny - można założyć dłuższe o 2" - robią takie chyba TJM, ToughDog albo Pospring, springi z oferty Dobinsons i OME dają 1".
- Amorki - historia jak z przodem - wybór duży, ale np. Bilstein nie robi amorków do miśkowych dłuższych sprężyn;

A reszta jak w innych autkach. Spis gratów do mostów masz w dziale zamienniki - pokasuj luzy, zalej oleum i będzie :)21

: ndz lis 18, 2007 9:47 am
autor: gebels
Ja to bym jeszcze wymienił wężyki gomowe od sterowania tylna blokadą i zapinaniem napędu na przód, jak pojezdziszs troche po wyjebach to ze starosci sie rozszelnia

dołóż amorka skrętu, i jak chcesz nim troche popycić to sprawdz dobrze wkład chłodnicy, lubia ze starości radiatorki leciec, a i zrób se porządną osłone baku, bo jak nim zadupczysz to pompa ci padnie a bak troche zwisa, chyba ze chcesz to motaj mniejszy (ja tak robie), albo go wewal na pake (robiony), jak popatrzysz z boku na autko to bedziesz wiedzial czemu o tym pisze


miłego motania Gebels



ps. w obudowie filtra powietrza masz na dole mały otworek, jak zamierzasz brodzic to se go zatkaj, i przełóż wlot powietrza z nadkola lub snorkla załóz bo za wysoko to on nie jest co by wody nie pociagnal

: ndz lis 18, 2007 8:47 pm
autor: szary
Toroo pisze:
szary pisze:Toro przyjacielu ...-wszystko fajnie ale ten sportowy filtr wywalaj teraz zaraz nał
:roll:
Szary, sportowy wkład. :wink:
Różnica jest wielka.

Przykład - mój LR.
Zwykły wkład (filtron, britpart itp,itd).
Każda impreza wymiana, przynajmniej jedna. (snorkel i bez )
Wkład K&N. Każda impreza, wyjęcie przedmuchanie, przeczyszczenie i filtr na miejsce.
Budowa tego filtra (metal i materiał) naprawdę działają :)2
Dodam, standardowa obudowa filtra.
Szary, przerabiałem wiele silników BMW od 1,8 do 5,0 W12.
Tam też działało :wink:
i pewny jesteś że ten model sportowego filtra zatrzymuje tyle samo pyłu ile zwykły?
zrób kilka kółek na h6 i zajrzyj do przepustnicy...

: ndz lis 18, 2007 9:07 pm
autor: powa
Dlatego stosuje się takie rozwiązania:

Obrazek

To niebieskie wysunięte nieco z wnętrza filtra to tzw. bezpiecznik - filterek wewnętrzny wykonany z czegoś, co przypomina filc. Dodatkowo plastikowe "skrzydełka" wymuszają odpowiedni ruch powietrza w obudowie filtra.

: ndz lis 18, 2007 9:40 pm
autor: Bartas
szary pisze:
Toroo pisze:
szary pisze:Toro przyjacielu ...-wszystko fajnie ale ten sportowy filtr wywalaj teraz zaraz nał
:roll:
Szary, sportowy wkład. :wink:
Różnica jest wielka.

Przykład - mój LR.
Zwykły wkład (filtron, britpart itp,itd).
Każda impreza wymiana, przynajmniej jedna. (snorkel i bez )
Wkład K&N. Każda impreza, wyjęcie przedmuchanie, przeczyszczenie i filtr na miejsce.
Budowa tego filtra (metal i materiał) naprawdę działają :)2
Dodam, standardowa obudowa filtra.
Szary, przerabiałem wiele silników BMW od 1,8 do 5,0 W12.
Tam też działało :wink:
i pewny jesteś że ten model sportowego filtra zatrzymuje tyle samo pyłu ile zwykły?
zrób kilka kółek na h6 i zajrzyj do przepustnicy...
im bardziej na zewnąrz on brudny, tym bardziej filtruje, stosuje taki wkład K&N już kope lat i nic w eksploatacji motoru sie nie zmieniło. Być może gdyby on był wysuszony to te pory były by nie takie jak w papierowym, ale on musi być natłuszczony i wtedy spełnia swoją funkcję, a producent zapewnia lepszą filtrację , mniejsze co prawda opory zaciągu powietrza co ma zapewnić większą elastyczność i pozostałe parametry. Oczywiście mówię tu o wkładzie nie o żadnych stożkach i piramidkach.

: ndz lis 18, 2007 10:20 pm
autor: Toroo
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. :)2

: ndz lis 18, 2007 10:37 pm
autor: szary
aaa- to przepraszam - myślałem że stożka masz.

: ndz lis 18, 2007 10:40 pm
autor: Toroo
szary pisze:aaa- to przepraszam - myślałem że stożka masz.
:)2
Tak całkiem to mnie nie pgieło :)21

: ndz lis 18, 2007 10:45 pm
autor: szary
tak sobie pomyślałem - poryło toraa...ale przez sympatię dla twojej osoby nie napisałem czegoś w moim stylu :)18

jeszcze raz zwracam honor :)23

: ndz lis 25, 2007 12:25 pm
autor: majkii
Cześć.
Jeżeli chodzi o zawieszenie to ze swej strony moge polecic zawieszenie Pro Comp.
Mam je zalożone u siebie.Przod sie podniósl o 4 cm, tył o ok 7-8cm.Amorki sa Por Compa a speżyny ttylne chyba z FOX Racing Do tego mam zalożone drążki HD.

Cały komplet możesz kupic na tej stronie.
No i do tego cena jest niewygórowana -całośc 2000



zł.http://www.pajerouk.co.uk/suspension_lift.htm


U mnie sie sprawdza,a ja mam Pajero Long.

: ndz lis 25, 2007 12:27 pm
autor: majkii
Cześć.
Jeżeli chodzi o zawieszenie to ze swej strony moge polecic zawieszenie Pro Comp.
Mam je zalożone u siebie.Przod sie podniósl o 4 cm, tył o ok 7-8cm.Amorki sa Por Compa a speżyny ttylne chyba z FOX Racing Do tego mam zalożone drążki HD.

Cały komplet możesz kupic na tej stronie.
No i do tego cena jest niewygórowana -całośc 2000zł

http://www.pajerouk.co.uk/suspension_lift.htm


U mnie sie sprawdza,a ja mam Pajero Long.Wiec u Ciebie w lzejszej budzie powinno być jeszcze lepiej.

: wt gru 11, 2007 10:55 pm
autor: Toroo
majkii pisze:Cześć.
Jeżeli chodzi o zawieszenie to ze swej strony moge polecic zawieszenie Pro Comp.
Niestety dla mnie ta firma nie istnieje.
Połamałem 4 amorki w dwa tygodnie. :evil:

Teraz mam pytanko. Czy jeździ ktoś na bilstain'ach B6 ??
Wczoraj "zwybuchowałem" komplet orginalnych z regulowaną twardością 8)