Gotowanie termostatu :)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Gotowanie termostatu :)

Post autor: Kajen » pt gru 07, 2007 12:24 pm

Wyjalem stary termostat do pajero 1 2.5 td i co sie okazuje:

1: Zimny termostat - jest zamkniety
2: Jak go zaczalem gotowac to sie otworzyl
3: Jezeli dziala poprawnie to czemu mam zimno w aucie ?
4: Zamowilem nowy, kosztuje cale 22 zeta, zobacze jak ten drugi dziala.

Jakies pomysly ? Moze cos przytkane mam w przewodach ? Aha wskaznik temperatury troszke ponad minimum pokazuje... Nie udalo mi sie przegrzac silnika bo zrobilem z 500 kilosow tak.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt gru 07, 2007 2:13 pm

moze sie otwiera przy wysokiej temperaturze... trza kupic taki, co sie wczesniej otworzy ("zimowy")
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pt gru 07, 2007 2:19 pm

Termostat ma wpływ na temperaturę silnika nie na jakość grzania!!!!!! Bynajmniej nie w takim stopniu. Sprawdź drążność węży, chłodniczki, zaworu/klapki. Tam szukaj przyczyny. Uszczelka głowicy cała? Ciśnienie nie idzie do ukł. chłodzenia? Może ktoś kiedyś wsypał proszek uszczelniający ukł. chłodzenia? Zatyka wszystko, razem z chłodniczką.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt gru 07, 2007 2:20 pm

Albert_N pisze:co sie wczesniej otworzy ("zimowy")
a nie pozniej ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt gru 07, 2007 2:33 pm

khem, no wlasnie ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » pt gru 07, 2007 11:50 pm

Aj, jeszcze nie wiem, widzialem nowy termostat, czeka do poniedzialku bo 10tego Matki Boskiej Pienieznej wiec w poniedzialek ugotuje obydwa razem, kolega mi podpowiedziel zeby jeszcze sprawdzic droznosc ukladu, zainwestowac jakies szelesty i kupic waz przezroczysty, wtedy bedzie widac :)

P.S. Czy przy okazji zrzucania budy z ramy warto zrobic lifta 2" ? I jak wyglada takie pajero po lifcie na standardowych gumach 215/75/15 ?

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob gru 08, 2007 4:58 pm

Kajen pisze:(...) I jak wyglada takie pajero po lifcie na standardowych gumach 215/75/15 ?
Jak tramwaj? :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » ndz gru 09, 2007 2:03 pm

Kajen pisze:ugotuje obydwa razem (...) wtedy bedzie widac :)
dokładnie
możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę i słabo grzeje kabinę
ernil pisze:
Kajen pisze:(...) I jak wyglada takie pajero po lifcie na standardowych gumach 215/75/15 ?
Jak tramwaj? :)21
dokładnie, ale nie jest to tragiczny widok ;) chyba, ze masz poszerzenia i takie tam róże, to będzie dziwacznie
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » śr gru 12, 2007 8:36 pm

Wiec, drodzy koledzy, ugotowalem dzis obydwa termostaty (stary i nowy) razem i co sie okazuje - obydwa otwieraja sie przy takiej samej temperaturze... Zaloze nowy, stary bedzie w razie czego na zamianke.
Niemniej jednak nie usunalem przyczyny niedogrzania silnika i kabiny.
Uszczelka głowicy cała? Ciśnienie nie idzie do ukł. chłodzenia?
Czy gdyby uszczelka byla uszkodzona to czy nie powinno byc oleju w wodzie i na odwrot ? I problemu z odpaleniem ? Dodam ze autko stalo po wypadku 2 miesiace i odpalil w sumie bez problemu, jedynie akumulator postal na prostowniku ale wiedzialem ze jest lichy. Jeszcze jutro sprawdze droznosc ukladu ale nie wiem czego oczekiwac...

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr gru 12, 2007 8:44 pm

sprawdź czy zawór do nagrzewnicy wnętrza nie zaciął sie, masz go we wnętrzu pod plastikową obudową nad podałem przyśpieszenie (gazu ).
Nie dogrzanie silnika możesz skorygować wkładając kartonik przed chłodnicę i sprawdzisz zachowanie układu.
Wisko może masz zblokowane ?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » śr gru 12, 2007 9:10 pm

Oby nie wisko, z tego co sie orientuje to nie jest tania impreza... Zreszta, oby nie uszczelka tez :) Bo wszedzie potrzeba szaelestoww a zawieche mam jeszcze do roboty.

Awatar użytkownika
Domelski
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: 3city

Post autor: Domelski » wt gru 18, 2007 2:40 pm

A sprawdziłeś przy jakiej temperaturze się otwiera i czy całkowicie się otwiera? Obie czynności w stosunku do instrukcji :)

Ja bym obstawiał co innego.

Gdyby wisko było padnięte to miałbyś przegrzewający się silnik, a z tego co wyczytałem masz niedogrzany.
Poza tym ja kupiłem używane sprzęgło wiskotyczne za 250 (o dziwo nawet dobre), a nowe kosztuje dokładnie o jedno zero więcej. W sklepie www.rabit.pl (mam nadzieję że nie są to zadne lewe części ale normalnie fv dają.

Napisz co Ci dokładnie nie grzeje? Może wskaźnik temperatury masz do d...
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...

...ale jak se depne.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » śr sty 23, 2008 8:57 am

Jeśli wisko siądzie to silnik może tez być stale chłodzony. Mam podobny problem. Nie grzał się zupełnie. Po wymianie termostatu temp silnika poskoczyła mi do 1/3 skali ale grzanie jeszcze nie jest takie jakie być powinno. Obstawiam Wisko po po odpaleniu silnika nawet na zimno wiatrak robi mi pod maską taką wichurę, że masakra.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr sty 23, 2008 5:37 pm

to normalne że wisko dmucha na zimno, u mnie w patrolu wisko zapitala szybko praktycznie cały czas(chyba że jest -10) i żadnego problemu z nie dogrzaniem nie ma(wskazówka pion), więc może potrzeba wam termostatu o innej temperaturze otwarcia ?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » śr sty 23, 2008 6:01 pm

Termostat mam OK taki jak fabryka przykazała i grzeje wnętrze. Wyrabia na dwie nagrzewnice bez problemu ale pamiętam z poloneza (pozostałe były klimatronikami), że grzał mocniej albo może źle że tak grzał bo ojciec mi zasnął kiedyś za kierownikiem albo zasłabł. Muszę posprawdzac wisko w każdym razie, póki co jest OK.
Dziadek 2,5TD `98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości