Kontrolki a blokada tylnego mostu

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

Kontrolki a blokada tylnego mostu

Post autor: BigYeti » pt gru 14, 2007 2:13 pm

Witam,
mam przypadek, którego opisu nie znalazłem na forum. Mianowicie, mruga mi kontrolka blokady centralnego dyfra przez co nie mogę załączyć blokady tylnego mostu. Zauważyłem, że jak "pomacham" trochę lewarkiem od napędów, podjadę trochę do przodu, do tyłu itp dziwactwa to czasem kontrolka CD się zapala na stałe co pozwala mi na załączenie RDLock (wyraźnie słychać pracujący kompresor).
Wiem, że to normalne, że 10 letnich trupach zawsze te kontrolki szwankują jednak nie wiedziałem, że uniemożliwia to załączenie tylnej blokady.
Czy ktoś z was miał taki przypadek? I jak sobie z tym poradzić?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Pozdrawiam
Sławek
Pajero II '93 2.5TDi Long

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt gru 14, 2007 3:35 pm

U mnie mryga tez przez czas jakis. Nie wiem czy mryga podczaspracy kompresora, czy tez jest tam czujnik polozenia, ale napewno kontrolka nie przeszkadza w zapieciu blokady.

Przeszkadza natomiast kontrolka blokady centralnego dyfra, ta kwadratowa. Jak sie nie pali, nie zapniesz blokady. Poszperaj przy tej, a tylna mrygajaca zostaw w spokoju, jesli ci nie przeszkadza. I tak sie nie jezdzi zbyt dlugo na blokadzie, a jak mryga, nie zapomnisz jej wypiac 8)
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt gru 14, 2007 4:32 pm

Po pierwsze - Misiek - czytaj dokladnie. Jemu mruga kontrolka od centralnego dyfra, nie od tylniego.

Po drugie - Yeti - slabo szukales, albo nastapily jakies porzadki na Forum (co byloby niekorzystne w tym wypadku), bo temat kontrolek byl bardzo szeroko omowiony. Pisalem o tym duzo zarowno ja, jak i inni uzytkownicy.

Po trzecie - Yeti - jesli nic nie znajdziesz w Archiwum, to zadzwon do mnie, bo pisac po raz kolejny mi sie nie chce.

W skrocie - jesli mryga podczas jazdy na 2H i/lub 4H, ale swieci na stale podczas 4HLc, to blokada powinna sie zapinac. Jesli jest inaczej, to blokada R/D Lock ma prawo sie nie wlaczyc. Wtedy trzeba szukac przyczyny mrugania kontrolki C/D. Jesli to czujnik, co najbardziej prawdopodobne, to trzeba go bedzie wyjac i usprawnic/wymienic itp. Jest to stosunkowo trudne do zrobienia bez zrzucania skrzyni (trudny dostep).
Reszte w archiwum lub telefonicznie.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt gru 14, 2007 4:35 pm

mistrzu, a kontrolka to nie mierzy połozenia lewarka i z faktycznym stanem napędów się rozchodzi?

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt gru 14, 2007 4:39 pm

Nie kochanie, nie mierzy polozenia lewarka :)21 To jest duzo bardziej zaawansowany technicznie pojazd niz Patrol... :)21

Tam jest bodajze 5 czujnikow wkreconych w reduktor.
O, prosze, na potwierdzenie slow:

Obrazek

:wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt gru 14, 2007 4:40 pm

cóż za sprzęt
czuję się onieśmielony

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt gru 14, 2007 4:47 pm

Widze wlasnie 8)

Wszystko byloby ok, gdyby do tych czujnikow mozna sie bylo swobodnie dostac bez np ciecia podlogi. Otwor owszem jest, ale daleko mu do doskonalosci (wymiary jakies 5cm/10cm...) :)3
Czujnik (dumna nazwa) sklada sie glownie ze sprezynki i śrucika. Reszta chyba jest juz jasna... :wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

powa

Post autor: powa » pt gru 14, 2007 6:27 pm

Na: http://4x4pajero.spaces.live.com/ masz z obrazkami działanie napędów i lampek objaśnione. Dodatkowo trochę innego przydatnego info wraz ze zdjęciami

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt gru 14, 2007 6:53 pm

Z ta tylko roznica, ze w Pajero V20 (takie ma BigYeti) o ile mi wiadomo nie ma czegos takiego jak sprzeglo wiskotyczne w ukladzie napedowym. A oni pisza na tej stronie, ze jest (w skrocie nazywaja to VCU).
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » ndz gru 16, 2007 12:03 am

Kolego,sprawdź wężyki podciśnienia,u mnie był peknięty i też mi świrowały kontrolki i nie załączał rd lock.Kilka masz na przedzie po lewej stronie jak patrzysz na silnik od przodu,i na tyle przy moście.
gsm 501 736 409

powa

Post autor: powa » ndz gru 16, 2007 8:06 am

blokada dyferencjału włączana jest ciśnieniem, a nie podciśnieiniem.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » ndz gru 16, 2007 6:13 pm

ernil pisze:Po pierwsze - Misiek - czytaj dokladnie. Jemu mruga kontrolka od centralnego dyfra, nie od tylniego.

.
Temat mnie zmylil :oops:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

Post autor: BigYeti » pn gru 17, 2007 1:43 am

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Orientuje się może ktoś gdzie można te czujniki i za ile (+/-) kupić?

Pozdrawiam
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość