Zgrzyt przy jeździe 4x4...

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Warchlaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 2:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Zgrzyt przy jeździe 4x4...

Post autor: Warchlaczek » śr gru 19, 2007 5:43 pm

Witam kolegów... Mam dziwny problem i nie wiem co to może być... Przy jeździe 2x4 nic nie hałasuje, wszystko jest ok. Po włączeniu 4x4 na początku też jest wszystko ok, lecz po pewnym czasie (po ~10km) zaczyna zgrzytać... Trudno jest mi jest zlokalizować ten hałas... Dobiega gdzieś z przodu, na wysokości przedniego mostu. Co to może być? Jakieś sugestie? Za każdą pomoc dziękuję. Pozdrawiam
krótkie Pajero 2,5TDi 95r
31x10,5x15'' AT
Nowiutkie L200 2,5TDi 160KM

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » śr gru 19, 2007 6:00 pm

ale na czarnym czy w terenie?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Warchlaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 2:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Warchlaczek » śr gru 19, 2007 6:14 pm

Na czarnym
krótkie Pajero 2,5TDi 95r
31x10,5x15'' AT
Nowiutkie L200 2,5TDi 160KM

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » śr gru 19, 2007 6:17 pm

a masz SS? Bo jak nie to nie jezdzie sie 4x4 po czarnym... to zgrzytanie to pewnie na zakretach masz?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr gru 19, 2007 6:18 pm

Na czarnym nie możesz jeździć 4x4 hałasuje ci prawdopodobnie łańcuch w reduktorze, a hałas się przenosi, albo padł most lub sprzęgiełko, ale wydaje się że łąńcuch
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Warchlaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 2:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Warchlaczek » śr gru 19, 2007 6:21 pm

Z tego co wyczytałem, zauważyłem to mam SS. Co mają do tego sprzęgiełka skoro ich nie włączam? (mam manualne) Zgrzytanie jest dziwne. Tak jak napisałem rozpoczyna sie po pewnym czasie, ale i wtedy raz cichnie, później znowu głośniej... Raczej nie ma różnicy czy skręcam czy jadę na wprost...
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2007 6:23 pm przez Warchlaczek, łącznie zmieniany 1 raz.
krótkie Pajero 2,5TDi 95r
31x10,5x15'' AT
Nowiutkie L200 2,5TDi 160KM

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » śr gru 19, 2007 6:22 pm

no jak masz sprzegielka to masz ES. Ogolnie poczytaj o sprzegielkach i napedzie bo o tym juz duzo bylo...

Po czarnym nie jezdzij na zapietych sprzegielkach i 4x4
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Warchlaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 2:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Warchlaczek » śr gru 19, 2007 6:24 pm

KrzysiekP pisze:Po czarnym nie jezdzij na zapietych sprzegielkach i 4x4
Mam 4x4 bez zapiętych sprzęgiełek, te zapinam tylko w terenie na chwile gdy są potrzebne...
krótkie Pajero 2,5TDi 95r
31x10,5x15'' AT
Nowiutkie L200 2,5TDi 160KM

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » śr gru 19, 2007 6:25 pm

zeby w ogole miec 4x4 to musza byc zapiete sprzegielka... jak masz rozpiete i wajcha dasz 4x4 to i tak nie bedzie Ci ciagnal przod, bo obroty walu nie beda przenoszone na kola...
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr gru 19, 2007 6:27 pm

Jesli juz, to powinienes robic odwrotnie. Jezdzic stale na zapietych sprzegielkach (manualnych), a wrzucac 4H w terenie.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » śr gru 19, 2007 6:31 pm

Chwila przecies ss maja most zalaczany cisnieniowo z kompresorka, jezeli ma sprzegielka to nie ma ss tylko zwykla skrzynie. A jezeli tak to powiniem miec wylaczone sprzegielka na drodze i nie jezdzic na wlaczonym napedzie...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Warchlaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 2:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Warchlaczek » śr gru 19, 2007 6:31 pm

To chyba mam coś nie tak... W terenie, jak gdzieś się zakopałem to włączałem 4x4 i ciągnął tył, a dodatkowo łapały przednie kola, gdy chciałem spiąć sztywno przedni most, zapinałem sprzęgiełka..., gdy naprawdę cieżki teren to bieg 4x4 żółw + sprzęgiełka + blokada jeszcze tylnej osi. Coś źle??
Koledzy, w opcji szukaj znalazłem coś że może to wina wieloklinu na wale/ krzyżaków... (?)
krótkie Pajero 2,5TDi 95r
31x10,5x15'' AT
Nowiutkie L200 2,5TDi 160KM

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » śr gru 19, 2007 6:33 pm

bez zapiecia sprzegielek w pozycji LOCK nie ma takiej mozliwosci zeby ciagnal Ci przod...
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr gru 19, 2007 6:46 pm

Warchlaczek pisze:Z tego co wyczytałem, zauważyłem to mam SS. Co mają do tego sprzęgiełka skoro ich nie włączam? (mam manualne) Zgrzytanie jest dziwne. Tak jak napisałem rozpoczyna sie po pewnym czasie, ale i wtedy raz cichnie, później znowu głośniej... Raczej nie ma różnicy czy skręcam czy jadę na wprost...
Jak masz ss to racja, możesz jeździć,
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr gru 19, 2007 6:48 pm

może coś masz z mostem? może chce załączyć a nie może,
Najprostszy sposób to 4 koła w górę i prubuję, na 2 h na 4x4x i tad i wyczisz co jest.
wcześniej nie zauważyłem że to ss
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Warchlaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 2:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Warchlaczek » śr gru 19, 2007 6:49 pm

Ale skoro nie powinienem, to podczas normalnej jazdy jakie powinny być objawy?? I skoro przy włączonym tylko 4x4 bez sprzęgiełek przód i tak nie ciągnie to dlaczego tak nie można jeździć?? Ma ktoś pomysł co jest nie tak, co się dzieje??
krótkie Pajero 2,5TDi 95r
31x10,5x15'' AT
Nowiutkie L200 2,5TDi 160KM

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr gru 19, 2007 7:00 pm

Może ustalmy na 100% jaką masz skrzynię rozdzielczą...

co jest obok wajchy napisane ? jakie jej 'pozycje' są możliwe ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Warchlaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 2:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Warchlaczek » śr gru 19, 2007 7:05 pm

2H, 4H, N, 4L
krótkie Pajero 2,5TDi 95r
31x10,5x15'' AT
Nowiutkie L200 2,5TDi 160KM

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » śr gru 19, 2007 7:06 pm

Warchlaczek pisze: I skoro przy włączonym tylko 4x4 bez sprzęgiełek przód i tak nie ciągnie to dlaczego tak nie można jeździć?? Ma ktoś pomysł co jest nie tak, co się dzieje??
A nakarmiłeś skośnego skrzata garścią ryżu? Jak byłbyś głodny to też byś nierobił. Sypnij ryż pod fure to pojedzie 4x4. :)2
Dyskoteka cysta.

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » śr gru 19, 2007 7:08 pm

no to masz niestety ES...
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr gru 19, 2007 7:08 pm

Sluchaj, albo nie wiesz o czym piszesz albo piszesz bzdury.
Ustalmy moze, czy masz SuperSelect, czy EasySelct.
Skoro Ci sie nie chce szukac, to zrobie Ci uprzejmosc:
Jesli na drazku od napedow masz pozycje 2H, 4H, 4HLc, N, 4LLc to masz SuperSelect. Jesli masz 2H, 4H, N, 4L to masz EasySelect.
Idac tym tropem dalej, jesli masz SS, to nie masz sprzegielek. Jesli masz ES, to mozesz miec sprzegielka manualne (da sie przelaczac na piastach pomiedzy FREE a LOCK) lub sprzegielka automatyczne (nic sie nie przelacza).
W zaleznosci od powyzszego sa dostepne rozne opcje uzywania napedow i rozne moga byc przyczyny nieprawidlowego ich funkcjonowania.
Moze wiec sie okreslisz najpierw jaki masz reduktor, a pozniej bedziemy mysleli dalej, ok?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Warchlaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 2:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Warchlaczek » śr gru 19, 2007 7:08 pm

chudzielec pisze:A nakarmiłeś skośnego skrzata garścią ryżu? Jak byłbyś głodny to też byś nierobił. Sypnij ryż pod fure to pojedzie 4x4. :)2
Chyba nie do końca Kolegę zrozumiałem...
krótkie Pajero 2,5TDi 95r
31x10,5x15'' AT
Nowiutkie L200 2,5TDi 160KM

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr gru 19, 2007 7:10 pm

Uffff... Mroczny, jestes tam? Zamknij temat, bo juz chyba przyszedl na to czas... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Warchlaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 2:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Warchlaczek » śr gru 19, 2007 7:11 pm

ernil pisze:Sluchaj, albo nie wiesz o czym piszesz albo piszesz bzdury.
Ustalmy moze, czy masz SuperSelect, czy EasySelct.
Skoro Ci sie nie chce szukac, to zrobie Ci uprzejmosc:
Jesli na drazku od napedow masz pozycje 2H, 4H, 4HLc, N, 4LLc to masz SuperSelect. Jesli masz 2H, 4H, N, 4L to masz EasySelect.
Idac tym tropem dalej, jesli masz SS, to nie masz sprzegielek. Jesli masz ES, to mozesz miec sprzegielka manualne (da sie przelaczac na piastach pomiedzy FREE a LOCK) lub sprzegielka automatyczne (nic sie nie przelacza).
W zaleznosci od powyzszego sa dostepne rozne opcje uzywania napedow i rozne moga byc przyczyny nieprawidlowego ich funkcjonowania.
Moze wiec sie okreslisz najpierw jaki masz reduktor, a pozniej bedziemy mysleli dalej, ok?
Kolego, spokojnie, bez nerwów.... Jedyną osobą która w tym wypadku się denerwuje powinienem by ja. Ok, wg tego co jest wyżej napisane mam ES. Co w tym wypadku mogło się u mnie stać?
krótkie Pajero 2,5TDi 95r
31x10,5x15'' AT
Nowiutkie L200 2,5TDi 160KM

Awatar użytkownika
Warchlaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 2:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Warchlaczek » śr gru 19, 2007 7:13 pm

ernil pisze:Uffff... Mroczny, jestes tam? Zamknij temat, bo juz chyba przyszedl na to czas... :)21
Racja, najlepiej jest zamknąć temat...
Nikt nic mi nie podpowie?? Pozdrawiam tych co mają dobre chęci.
krótkie Pajero 2,5TDi 95r
31x10,5x15'' AT
Nowiutkie L200 2,5TDi 160KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości