Resory nad most - czyli SPOA w Pajero I

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Resory nad most - czyli SPOA w Pajero I

Post autor: Wczasowicz » wt sty 22, 2008 2:27 am

Pozwoliłem sobie napisać w nowym temacie, żeby nowi użytkownicy nie musieli się przebijać przez stertę mało znaczących wypowiedzi. :wink:

Operację przełożenia resorów na górę mostu uważam za udaną.

Jednak w moim przypadku priorytetem jest zachowanie auta i jego właściwości podczas jazdy w terenie.

Walory wizualne... to sprawa drugorzędna, "lans na mieście"... zupełnie bez znaczenia.

Uważam, że w aucie używanym codziennie w dojazdach do pracy lub sporadycznie podczas weekendowych wyjazdów na łąkę za miastem, taka przeróbka nie ma sensu.

Prędzej pomyślałbym nad przedłużeniem wieszaków.

Ale do rzeczy....


Głównym celem, było zwiększenie prześwitu w tylnej części ramy oraz pozbycie się niepotrzebnie wystających elementów pod mostem.


Obrazek


Jak widać w tej chwili nic oprócz główki mostu nie ogranicza samochodu.


Wykonałem nowe blachy, na których leżą resory, skorodowane szczątki starych i tak się do niczego nie nadawały.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Całość po zmontowaniu wyglądała tak:

Obrazek Obrazek

Problemy, które powstały podczas przeróbki to: za krótki wał oraz brak pomysłu na zamocowanie oryginalnych amortyzatorów.

Obrazek

W pierwszym przypadku poszło gładko.
Jako, że miałem u siebie wał od wersji long, odciąłem przedni krzyżak od mojego (niestety long miał inne wyjście reduktora) i po odpowiednim skróceniu pospawałem w jedną całość.

W drugim przypadku niestety poległem... Nie mam pomysłu... poproszę o pomoc fachowca.
Na razie zamontowałem w jedynym dostępnym położeniu, ale nie jest to docelowe rozwiązanie.
Amortyzatory nie działają tak skutecznie jak poprzednio.
Co nie znaczy, że nie da się jechać 100-120 km/h :wink:

Po założeniu nadwozia:

Obrazek Obrazek


W związku z nienaturalnym kątem pochylenia nadwozia zdecydowałem zmienić wysokość liftu.
Wcześniej było podniesione o 6 cm w celu zamontowania progów.
W tej chwili jest to 6 cm z przodu i fabryczne 0 cm z tyłu.

Progi zrobię nowe, będą trochę inaczej spawane do blach okalających ramę.

Oprócz przełożenia resorów podkręciłem "trochę" mocniej drążki skrętne.
(Wiąże się to z ponownym ustawieniem geometrii)

W związku z małym wykrzyżem (właściwie powinno być - brakiem wykrzyżu :wink: ) z przodu, postanowiłem postawić na prześwit.

Nie jest to zalecane i optymalne ustawienie, ale uważam, że sensowne w moim przypadku.

Postaram się w ciągu dnia zrobić jakieś fotki i pomierzyć wysokości dla porówniania z seryjnymi wymiarami.

Na dzień dzisiejszy auto zaliczyło bez strat jedną imprezę i wycieczkę w góry (2.500 km).

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam.

P.S.
Chętnie odpowiem na mądre pytania... dotyczące tematu.

donica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 09, 2007 9:24 am
Lokalizacja: bieszczady

Post autor: donica » wt sty 22, 2008 9:38 am

Na dzień dzisiejszy auto zaliczyło bez strat jedną imprezę i wycieczkę w góry (2.500 km).


bieszczady ?? ?? ??

Awatar użytkownika
Harry
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Barlinek
Kontaktowanie:

Post autor: Harry » wt sty 22, 2008 10:00 am

Mogles Slawek zmienic kat osiowy mostu przy wspawywaniu loza resoru. Krzyzaki mialyby o wiele lzej. Poza tym - dobra robota :)2

Chyba jednak tak zrobiles - nie przyjzalem sie za pierwszym razem - sorki.

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Post autor: Wczasowicz » wt sty 22, 2008 12:02 pm

donica pisze:
Na dzień dzisiejszy auto zaliczyło bez strat jedną imprezę i wycieczkę w góry (2.500 km).


bieszczady ?? ?? ??
Tak, Bieszczady...

Kalwaria Pacławska, Wołosate itp.

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Post autor: Wczasowicz » wt sty 22, 2008 12:04 pm

Harry pisze:Mogles Slawek zmienic kat osiowy mostu przy wspawywaniu loza resoru. Krzyzaki mialyby o wiele lzej. Poza tym - dobra robota :)2

Chyba jednak tak zrobiles - nie przyjzalem sie za pierwszym razem - sorki.
Kąt wału ustawiałem po założeniu nadwozia, czyli obciążeniu ramy.
Jest inny, niż widoczny na fotce.
Na tym zdjęciu jeszcze niczego nie spawałem.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » wt sty 22, 2008 12:15 pm

Chylę czoła. Zazdroszczę możliwości zdjęcia budy i wyczyszczenia ramy. Zrobiłbym to chętnie w moim bo rama zdrowa ale miejsca i możliwości brak.
Dziadek 2,5TD `98

donica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 09, 2007 9:24 am
Lokalizacja: bieszczady

Post autor: donica » wt sty 22, 2008 12:26 pm

Kalwaria Pacławska, Wołosate itp.

tak myślałem spotkałem cię bod moim barem 'niedzwiadek'' w Ustrzykach D.

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Post autor: Wczasowicz » wt sty 22, 2008 1:01 pm

donica pisze:
Kalwaria Pacławska, Wołosate itp.

tak myślałem spotkałem cię bod moim barem 'niedzwiadek'' w Ustrzykach D.
Takie granatowe Pajero z metalowym zderzakiem z przodu ?
Witaj.
Dam znać następnym razem, co jakiś czas bywam w tych stronach.
Jemy tylko " u Ciebie" :)2
Ostatnio kucharz zrobił trochę inną pizzę, niż zamawiałem.
Pani kelnerka odpowiedziała: nie ma problemu, kucharz nie umie czytać, to kucharz zrobi nową.

Możesz dać jej premię, albo pochwałę chociaż :wink:

Pozdrawiam.

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Post autor: Wczasowicz » wt sty 22, 2008 1:05 pm

acinski pisze:Chylę czoła. Zazdroszczę możliwości zdjęcia budy i wyczyszczenia ramy. Zrobiłbym to chętnie w moim bo rama zdrowa ale miejsca i możliwości brak.
Do wyczyszczenia ramy nie musisz chyba ściągać budy ?
Ja robiłem połowę swojej ramy prawie od nowa....
Ale o tym będzie następny post.

A po czym wnosisz, że taka zdrowa.... ? 8)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » wt sty 22, 2008 1:07 pm

Obstukałem chyba gdzie tylko się dało. Jedynie okolice tylnego zderzaka i troszkę z przodu. Poza tym jest w bardzo fajnym stanie. Rdzy ani nie widać ani nie słychać stąd chciałbym ją jakoś zabezpieczyć póki cała.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt sty 22, 2008 2:45 pm

Wczasowicz pisze:
acinski pisze:Chylę czoła. Zazdroszczę możliwości zdjęcia budy i wyczyszczenia ramy. Zrobiłbym to chętnie w moim bo rama zdrowa ale miejsca i możliwości brak.
Do wyczyszczenia ramy nie musisz chyba ściągać budy ?
Ja robiłem połowę swojej ramy prawie od nowa....
Ale o tym będzie następny post.

A po czym wnosisz, że taka zdrowa.... ? 8)
zdjęcie budy to dobry pomysł żeby zrobić sobie auto na lata , sam wiesz , że przy okazji wychodzi kilka rzeczy do zrobienia .
Polecam wszystkim , którzy chcą zakonserwować i mieć pewność ,że z ramą jest wszystko ok , zdjęcie budy , sam to zrobiłem tak jak Wczasowicz i nie żal mi tej pracy .

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » wt sty 22, 2008 3:08 pm

Tylko jak tę francę zdjąć z longa? Toż to trochę waży. Trzeba całość rozbebeszać czy da się jakoś compaktowo?
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt sty 22, 2008 3:44 pm

acinski pisze:Tylko jak tę francę zdjąć z longa? Toż to trochę waży. Trzeba całość rozbebeszać czy da się jakoś compaktowo?
wszystko jest do zrobienia , tylko czas i miejsce trzeba mieć . Tył budy nie musisz podnosić wysoko , no a przód tak żeby silnik minął przednią belkę . Knara , hilift , kilka pasów, kilku kumpli , 5 godzin i zdjęta .

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » wt sty 22, 2008 4:19 pm

Ten Typ sam ściąga takie budy patrząc Tobie w oczy :)21 :)21 :)21 :)21



Obrazek
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt sty 22, 2008 5:30 pm

a jak dla mnie to to wydumka pomnikowa jest...sorry...no, ale najważniejsze żeby właścicel był zadowolony

chcę zobaczyć ten samochód na trawersie, chcę zobaczyć jak przód pracuje (nawet nie chodzi o wykrzyż, ale zwykłą jazdę po wertepach) itd. itp.

pomijam kwestię różnej wysokości liftu budy z przodu i z tyłu
ogólnie bezpieczeństwo tej fury jest na najniższym możliwym poziomie
bałbym się tym rodzinę wozić
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt sty 22, 2008 6:10 pm

Daaamian, Twój komentarz nie jest politycznie poprawny :)21

@ Wczasowicz Jaka jest odległość od środka tylnej piasty do nadkola ..pytanie 2 : czy nadkole było podcięte czy nie ?? Jak było to jaka jest odległość w cm od środka piasty do krawędzi szyby ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt sty 22, 2008 6:17 pm

No no... bodylift o zmiennej wysokosci - "gratulacje"....

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sty 22, 2008 6:27 pm

Ale dlaczego kolega twierdzi, że dzięki tej operacji Mu się prześwit zwiększył ?

Poza tym latanie tą wydumką 120km/h.. gratuluję
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt sty 22, 2008 6:51 pm

ciekaw jestem jak ten silnik oddycha przez taką cienką kibelrurkę :)21

a jak miałeś budę zdjętą to trzeba było od razu sprężyny motać :wink:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt sty 22, 2008 6:55 pm

po co sprężyny do drążkowahaczowca?
:)21
dobre resory, dobre drążki, dobre amortyzatory, budy-lift, podcięcie i dobra opona - czegoż chcieć więcej

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt sty 22, 2008 6:58 pm

innego samochodu :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » wt sty 22, 2008 7:02 pm

Adas pisze:
acinski pisze:Tylko jak tę francę zdjąć z longa? Toż to trochę waży. Trzeba całość rozbebeszać czy da się jakoś compaktowo?
wszystko jest do zrobienia , tylko czas i miejsce trzeba mieć . Tył budy nie musisz podnosić wysoko , no a przód tak żeby silnik minął przednią belkę . Knara , hilift , kilka pasów, kilku kumpli , 5 godzin i zdjęta .
zdjęcie budy to nie jakaś wielka filozofia..
odrobinę pomyślunku.. wszystko się daje - nawet w pojedynkę, bez użycia dźwigu
a warto sobie tę odrobinę trudu zadać. Ja rozebrałem auto na czynniki pierwsze - totalnie - ramę piaskowałem do gołego żelastwa, wyspawałem co się pokazało (sposób spawania to osobna sprawa), podobnie z budą (no już bez piaskowania) i pozostałym. Warto - bo robisz wtedy wszystko i bez kompromisów. Teraz niestety się tego auta pozbywam, choć związany z nim emocjonalnie znacznie jestem. Ale to już inna bajka ;)
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt sty 22, 2008 7:14 pm

Mroczny pisze: dobre resory, dobre drążki, dobre amortyzatory, budy-lift, podcięcie i dobra opona - czegoż chcieć więcej
:)2
Mroczny pisze: - czegoż chcieć więcej
nieczego. Zdjecie z forum outerlimits4x4 - bez kontrowersyjnych modyfikacji identyczny efekt

Obrazek
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt sty 22, 2008 8:27 pm

Zaraz dostane opier...l, ale dla mnie roznicowanie liftu budy jest "oryginalnym" pomyslem, jak Tofik z jakiegos tam kabaretu.

Jestem mocno zdziwiony, ze mozna bylo uzyskac, jako taka geometrie tego wynalazku, ale skoro to dziala, gratuluje determinacji.

Lift przodu, podkrecajac drazki, wyprobowalem na sobie, jezdzilem takim autem i kontakt z nawierzchnia byl chwilowy i wykorzystywany natychmiast do korekty kierunku jazdy. Nie wiem jak daleko @Wczasowicz podkrecil te drazki, moze do oryginalnego poziomu, to wtedy OK.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt sty 22, 2008 8:36 pm

Eskapada pisze:...
widać auto robione w suchy i nie drzewiasty terem
- halogeny lipa
- brak poszerzeń nadkoli

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość