dmucha w chłodzenie
Moderator: Kosiarz
dmucha w chłodzenie
Panowie taki problem:
Przy przegazowaniu powietrze lekko bąbluje do zbiornika przelewowego.
Wygląda mi na to że dobrze nie jest, uszczelka pod głowicą czy jest inne wyjaśnienie.
Poradźcie.
Przy przegazowaniu powietrze lekko bąbluje do zbiornika przelewowego.
Wygląda mi na to że dobrze nie jest, uszczelka pod głowicą czy jest inne wyjaśnienie.
Poradźcie.
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'
było Pajero 2,3TD 87'
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
w końcu czyli zapowietrzony był cały czas i teraz dopiero się coś dzieje ?Misiek Cypr pisze: 3 Zapowietrzony uklad, wywala w koncu powietrze![]()
Przy wymianie płynu nie udało mi się wlać tyle ile powinno być w/g instrukcji, może to coś znaczy?
Płynu nie gubię, po uzupełnieniu na zimno chłodnicy do pełna i zagrzaniu silnika do przelewowego wychodzi tyle co zawsze, ale po wystygnięciu nie wraca. Przy trzymaniu na wysokich obrotach nic się nie dzieje, po ostrzejszym przgazowaniu dwa trzy bąble idą do przelewowego.
Może to jednak 3 opcja

Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'
było Pajero 2,3TD 87'
zmień korek od chłodnicy , jak płynu nie ubywa i nie przybywa to nie uszczelka, masz zapowietrzony układ a korek pewnie ma za duże ciśnienie otwarcia . Najlepiej to zagrzej go tak aby otworzył sie termostat, i przepompuje cały układ
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
fotam pisze:Korek wymieniony, bez zmian.
Przy wymianie weszło około litra mniej, ale potem zachowywał się wzorcowo przez kilka miesięcy...żadnego powietrza w układzie nie stwierdziłem aż do teraz.
to zrób tak , zdemontuj zbiorniczek z wężyk od chłodnicy i podnieś go nad chłodnice i zalej płynem , nie zakręcaj zbiorniczka . Z korka chłodnicy zdemontuj uszczelkę i odpal silnik i dolewaj płynu , powinno pomóc w odpowietrzeniu no i oczywiście otwórz nagrzewnice , ogrzewanie na maxa
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Nie , no mam płyn. w końcu zima jestMisiek Cypr pisze:A tam masz wode, czy plyn![]()

Tak sobie myślę co z tym zapowietrzeniem, bo już trochę czasu się tak robi i niemożliwe żeby było tyle powietrza w układzie.
Więc jak gdzieś zaciąga ?
Czy w układzie chłodzenia w czasie pracy może gdzieś zaciągać powietrze (podciśnienie się tworzy) nie wiem np. w pompie wodnej.
Czy też nie ma podciśnienia i jedyne miejsce gdzie może dostawać się powietrze to wdmuchiwanie przez uszczelkę głowicy ?
Adas - tak zrobię tyle że dopiero w sobotę, bo popracować trzeba trochę

tomek 79 - Jeśli się nie mylisz to masz browara

Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'
było Pajero 2,3TD 87'
Dziś posprawdzałem co i jak.
Korek od chłodnicy bez dolnej uszczelki, wężyk od przelewowego w przeźroczystą butelkę z borygo, przed odpaleniem silnik zimny i brak powietrza w układzie.
Po odpaleniu od zimnego do ciepłego przez cały czas i niezależnie od obrotów lecą bąble z rurki przelewowej, dość nieregularnie bo górny wąż chłodnicy jest nieoryginalny i jest trochę wyżej od chłodnicy i tam się zbiera powietrze około 50 ml (tyle wypycha płynu nim zacznie bulgotać), po przegazowaniu wypycha tą ilość powietrza(szybciej krąży płyn w układzie) i o tyle spada poziom płynu w butelce. Po puszczeniu gazu przez jakiś czas wzrasta poziom płynu (powietrze zbiera się w wysokim odcinku rury) by po około dwóch minutach zaczęło od nowa bulgotać jak na początku. Po wyłączeniu silnika jak stygnie wciąga normalnie płyn do chłodnicy. różnica zimny - ciepły około 150 ml. Płyn czysty żadnych olejów i takich tam.
Czyli wiem tyle co na początku
Jak myślicie, zwalać głowicę czy jeszcze pojeździć i poczekać
Może wymienić tą nieoryginalną rurę, to chociaż powietrze będzie mi wylatać z układu na bieżąco.
Korek od chłodnicy bez dolnej uszczelki, wężyk od przelewowego w przeźroczystą butelkę z borygo, przed odpaleniem silnik zimny i brak powietrza w układzie.
Po odpaleniu od zimnego do ciepłego przez cały czas i niezależnie od obrotów lecą bąble z rurki przelewowej, dość nieregularnie bo górny wąż chłodnicy jest nieoryginalny i jest trochę wyżej od chłodnicy i tam się zbiera powietrze około 50 ml (tyle wypycha płynu nim zacznie bulgotać), po przegazowaniu wypycha tą ilość powietrza(szybciej krąży płyn w układzie) i o tyle spada poziom płynu w butelce. Po puszczeniu gazu przez jakiś czas wzrasta poziom płynu (powietrze zbiera się w wysokim odcinku rury) by po około dwóch minutach zaczęło od nowa bulgotać jak na początku. Po wyłączeniu silnika jak stygnie wciąga normalnie płyn do chłodnicy. różnica zimny - ciepły około 150 ml. Płyn czysty żadnych olejów i takich tam.
Czyli wiem tyle co na początku

Jak myślicie, zwalać głowicę czy jeszcze pojeździć i poczekać

Może wymienić tą nieoryginalną rurę, to chociaż powietrze będzie mi wylatać z układu na bieżąco.
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'
było Pajero 2,3TD 87'
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości