dmucha w chłodzenie

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

dmucha w chłodzenie

Post autor: fotam » śr sty 30, 2008 12:39 pm

Panowie taki problem:
Przy przegazowaniu powietrze lekko bąbluje do zbiornika przelewowego.
Wygląda mi na to że dobrze nie jest, uszczelka pod głowicą czy jest inne wyjaśnienie.
Poradźcie.
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr sty 30, 2008 12:58 pm

A to co bąbluje śmierdzi spalinami ,lub czy pokazują się slady jakiegoś oleju lub innego paliwa?
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » śr sty 30, 2008 1:01 pm

Trochę za mało tego żebym wyniuchał, trzy, cztery bąbelki przy poważnym przegazowaniu, innych przebarwień nie stwierdziłem.
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr sty 30, 2008 1:19 pm

Masz glowne przyczyny:

1 Glowica :evil:
2 Uszczelka glowicy :cry:
3 Zapowietrzony uklad, wywala w koncu powietrze :)2

Zycze Ci 3 opcji 8)

pytanie pomocnicze, gubisz plyn? Wywala na zewnatrz?

Jesli nie to 3 opcja bardziej prawdopodobna
:)2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » śr sty 30, 2008 10:38 pm

Misiek Cypr pisze: 3 Zapowietrzony uklad, wywala w koncu powietrze :)2
w końcu czyli zapowietrzony był cały czas i teraz dopiero się coś dzieje ?
Przy wymianie płynu nie udało mi się wlać tyle ile powinno być w/g instrukcji, może to coś znaczy?

Płynu nie gubię, po uzupełnieniu na zimno chłodnicy do pełna i zagrzaniu silnika do przelewowego wychodzi tyle co zawsze, ale po wystygnięciu nie wraca. Przy trzymaniu na wysokich obrotach nic się nie dzieje, po ostrzejszym przgazowaniu dwa trzy bąble idą do przelewowego.

Może to jednak 3 opcja :roll:
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr sty 30, 2008 10:53 pm

a wszystkie przewody macałeś czy aby robia się ciepłe? może któryś puchnie albo co .Bo trochę to dziwne.Szwagrowi kiedys działo się tak podobnie i w końcu rozerwało wąż do nagrzewnicy.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » śr sty 30, 2008 10:58 pm

Nagrzewnica działa jak trzeba, na przewody spoglądałem ale bez zacięcia...
Na jesieni wymieniałem termostat może tam coś nie do końca uszczelniłem i puściło. Ale do zeszłego tygodnia płyn normalnie wracał
:-?
Sam już nie wiem, kombinuję jak koń pod górę.
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw sty 31, 2008 6:14 am

zmień korek od chłodnicy , jak płynu nie ubywa i nie przybywa to nie uszczelka, masz zapowietrzony układ a korek pewnie ma za duże ciśnienie otwarcia . Najlepiej to zagrzej go tak aby otworzył sie termostat, i przepompuje cały układ

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw sty 31, 2008 7:34 am

fotam pisze: Przy wymianie płynu nie udało mi się wlać tyle ile powinno być w/g instrukcji, może to coś znaczy?
I jezdzisz tak do dzis? Duzy to byl brak?

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » czw sty 31, 2008 10:18 am

Korek wymieniony, bez zmian.
Przy wymianie weszło około litra mniej, ale potem zachowywał się wzorcowo przez kilka miesięcy...żadnego powietrza w układzie nie stwierdziłem aż do teraz.
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » czw sty 31, 2008 11:25 am

mialem podobny obiaw, tez pchalo powietrze do wyrownawczego ,uklad sie odpowietrzyl i po sprawie :)2

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw sty 31, 2008 3:08 pm

fotam pisze:Korek wymieniony, bez zmian.
Przy wymianie weszło około litra mniej, ale potem zachowywał się wzorcowo przez kilka miesięcy...żadnego powietrza w układzie nie stwierdziłem aż do teraz.

to zrób tak , zdemontuj zbiorniczek z wężyk od chłodnicy i podnieś go nad chłodnice i zalej płynem , nie zakręcaj zbiorniczka . Z korka chłodnicy zdemontuj uszczelkę i odpal silnik i dolewaj płynu , powinno pomóc w odpowietrzeniu no i oczywiście otwórz nagrzewnice , ogrzewanie na maxa

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw sty 31, 2008 3:13 pm

A tam masz wode, czy plyn ??

Jak woda, moze sie lokalnie gotowac.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » czw sty 31, 2008 10:37 pm

Misiek Cypr pisze:A tam masz wode, czy plyn ??
Nie , no mam płyn. w końcu zima jest :)
Tak sobie myślę co z tym zapowietrzeniem, bo już trochę czasu się tak robi i niemożliwe żeby było tyle powietrza w układzie.
Więc jak gdzieś zaciąga ?
Czy w układzie chłodzenia w czasie pracy może gdzieś zaciągać powietrze (podciśnienie się tworzy) nie wiem np. w pompie wodnej.
Czy też nie ma podciśnienia i jedyne miejsce gdzie może dostawać się powietrze to wdmuchiwanie przez uszczelkę głowicy ?

Adas - tak zrobię tyle że dopiero w sobotę, bo popracować trzeba trochę :wink:

tomek 79 - Jeśli się nie mylisz to masz browara :)2
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » sob lut 02, 2008 5:25 pm

Dziś posprawdzałem co i jak.
Korek od chłodnicy bez dolnej uszczelki, wężyk od przelewowego w przeźroczystą butelkę z borygo, przed odpaleniem silnik zimny i brak powietrza w układzie.
Po odpaleniu od zimnego do ciepłego przez cały czas i niezależnie od obrotów lecą bąble z rurki przelewowej, dość nieregularnie bo górny wąż chłodnicy jest nieoryginalny i jest trochę wyżej od chłodnicy i tam się zbiera powietrze około 50 ml (tyle wypycha płynu nim zacznie bulgotać), po przegazowaniu wypycha tą ilość powietrza(szybciej krąży płyn w układzie) i o tyle spada poziom płynu w butelce. Po puszczeniu gazu przez jakiś czas wzrasta poziom płynu (powietrze zbiera się w wysokim odcinku rury) by po około dwóch minutach zaczęło od nowa bulgotać jak na początku. Po wyłączeniu silnika jak stygnie wciąga normalnie płyn do chłodnicy. różnica zimny - ciepły około 150 ml. Płyn czysty żadnych olejów i takich tam.

Czyli wiem tyle co na początku :cry:

Jak myślicie, zwalać głowicę czy jeszcze pojeździć i poczekać ??

Może wymienić tą nieoryginalną rurę, to chociaż powietrze będzie mi wylatać z układu na bieżąco.
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » sob lut 02, 2008 6:58 pm

no cholera niewiem :( ale sprobuj ja wymienic, u mnie podobny proceder ustal na dobre i palcem ie tknalem niczego :D

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » pn lut 04, 2008 9:14 pm

Poszukaj w okolicy serwisu gdzie robią test na zawartość CO2 w ukł. chłodzenia.

Da Ci to odpowiedź na podstawowe pytanie: zwalać czapkę czy nie :)

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » wt lut 05, 2008 7:44 pm

Poszukałem fachowca który wyczuwa spaliny i twierdzi że to na 90 % nie uszczelka
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » pt lut 08, 2008 9:06 pm

fotam pisze:Poszukałem fachowca który wyczuwa spaliny ...
To niech się lepiej na Okęciu zatrudni, z takim nosem fortunę zarobi :)21

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » czw mar 06, 2008 1:24 pm

Głowica zwalona, na szczęście cała, uszczelka popękana na dwóch cylindrach
Teraz nic nie bąbluje, za to lekkie przedmuchy do bloku.
No ale w końcu 20 latek ma gdzieś musi puszczać :wink:
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw mar 06, 2008 1:32 pm

A ile Ty masz lat?

Jak mialem 20 to nic nie puszczalem, a teraz jak sie zchylam to mi sie czasem wymsknie :oops:

Jak to Ci dmucha do bloku, sprecyzuj, bo objawy bedziesz mial takie same jesli masz dziure do bloku :o
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości