Pekniety Resor :(( Prosze o Pomoc

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Kozub
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:50 pm

Pekniety Resor :(( Prosze o Pomoc

Post autor: Kozub » ndz lut 10, 2008 5:53 pm

Witam mam pytankoo czy ktos przerabiał ten temat bo mam pekniety resor e krotkim Pajero 89 rok 3 lagi od najdluzszej i co trzeba zrobic aby przerobic od zuka i czy rozni sie resor od modelu dlugiego ?? czy mzoe od czegos innego pasuje jesli ktos juz przerabiatl ten temat prosze opomoc i jakies dokladniejsze namiary co kupic
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
KLforest
 
 
Posty: 118
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:42 pm
Lokalizacja: GARWOLIN
Kontaktowanie:

Post autor: KLforest » ndz lut 10, 2008 6:56 pm

od długiego pasuje to są te same resory żuk ma grubość tę samą ale jest węższy pióro od lublina ma taką szerokość tylko jest grubsze u siebie zapodałem pióra od lublina po drobnych modyfikacjach robi bardzo dobrze wiem że wczasowicz przerabiał resory z dobrym skutkiem tylko chyba oryginały :)2 :lol:
klforest długi miś z 89roku

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » ndz lut 10, 2008 7:04 pm

Chcąc zastosować resor z żuka trzeba przewiercić otwór w głównym piórze 8 cm w stronę przodu samochodu. Można też pokombinować z dokładaniem piór z dużego fiata, szerokość ta sama co żuk. Długie pióra podnoszą samochód, natomiast krótkie utwardzają resor.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pn lut 11, 2008 8:57 am

resor od gługiego ma 5 piór a od krótkiego tylko 4 - wymiarym, mocowanie te samo
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » pn lut 11, 2008 9:20 am

można też udać się do fachmana od resorów i Ci dorobi takie jak trzeba z nowego świeżutkiego materiału. To na prawdę nie są duże koszty. Cała operacja zajmuje ok 1,5 godzinki.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » pn lut 11, 2008 9:25 am

warto też dołożyć po piórze albo ze dwa przy robocie, koszt z dokładką niepowinien przekroczyć 5 stówek (wawa)
Dyskoteka cysta.

wezu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: wt lip 24, 2007 10:40 am
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna / świętokrzyskie

Post autor: wezu » pn lut 11, 2008 10:04 am

Hej.

Latem zeszlego roku przerabialem ten problem u siebie.
Resory od zuka jak najbardziej z tym ze pamietaj wymieniaj obie strony, jeżeli zdecydujesz sie na żuka.
Resor mozna dorobic, sa zaklady które takie rzeczy robią. W okolicach Kielc (chyba Ruda Strawczyńska) za długie pióro dalem 180 zł.
Pajero I 2,5TD
GG: 234649

Awatar użytkownika
KLforest
 
 
Posty: 118
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:42 pm
Lokalizacja: GARWOLIN
Kontaktowanie:

Post autor: KLforest » pn lut 11, 2008 5:06 pm

decyzja należy do ciebie dorabiane myślę będą lepsze bo nowe z żukiem nie motałem od lublina tak :)2
klforest długi miś z 89roku

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » czw kwie 10, 2008 5:16 pm

Witam kolegow, mam niezly orzech do zgryzienia.

Zamowilem sobie polibusze na tyl do pajero 1 long 2.5 td, resorak. daja na to cudo 3 lata gwarancji ale musi byc dobrze spasowane. A moje sworznie resora maja, uwaga, z milimetr luzu od nominalu. Probowalem dobrac inne, bo bodobno sa wyciskane (wyciskal bede jutro ok 6 rano).

W jednym sklepie dobralem srednica sworzen od zuka, jednak byl za krotki, wiec wyslali mnie do drugiego sklepu (tego samego wlasciciela), "tam maja od lublina - sa dluzsze".
Dobra, podjechalem do drugiego sklepu, pokazuje gosciowi co i jak a on do mnie "a to co ty bys chcial, zebym poszedl teraz tego szukac" ? :evil:

Objezdzilem wszystkie sklepy auto czesci - wszystkie marki, czesci star jelcz, czesci do maszyn rolniczych...

I nigdzie nie maja.

Ktos ma jakies podpowiedzi ? Gdzie to kupic / od czego dobierac ?

Ja za chwile skocze zwymiarowac te sworznie, jutro dowiem sie ile maja frezow...

Help, bo normalnie osiwiec idzie...

Awatar użytkownika
Kaszi
 
 
Posty: 131
Rejestracja: czw sty 31, 2008 9:21 pm
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: Kaszi » czw kwie 10, 2008 9:10 pm

Kozub jeżeli jeszcze interesują ciebie te resory to jutro popatrzę u siebie może coś mam,bo też miałem takiego 3 d.2.6.b+g,jeszcze ubiegłego roku w lecie leżało kilka piór resora [oryginał]i kila innych części które mi zostały

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » czw kwie 10, 2008 9:41 pm

Sworzen numer 1 :

Srednica 18 mm / dlugosc 80 mm

Sworzen numer 2:

Srednica 16 mm / dlugosc 100 mm

Sworzen numer 3:

Srednica 16 mm / dlugosc 80 mm

Mierzylam tylko powierzchnie styku z guma, bez gwintu. Pomozecie ?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » czw kwie 10, 2008 9:42 pm

Sorry literowka :)
Mierzylem...

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » pt kwie 11, 2008 7:44 am

No coz... 200 ton nie pomoglo, trzeba bedzie motac cos innego.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » pt kwie 11, 2008 10:26 am

Tak szczerze to nie w sile sztuka przy wkładaniu polibuszy.
Mnie też wyśmiano, ze prasy trzeba. Guzik prawda.
Zakładałem polibusze jakieś 3-4 tygodnie temu zamówione w DRM.
Sworznie mam skorodowane i mają mniejszą średnice niż nominał i bałem się, że będzie luz. Polibusze wchodzą łatwo jedynie w tylne ucho resora. W tuleje na ramie z tyłu masakra i przednie ucho również.
Ale posmarowawszy czym trzeba, nie naciskając po chamsku aby się nie "rozpulchniały" wchodzą. Trzeba się zaprzeć i naciskać sukcesywnie to pchając to zluzując. Jak uda Ci sie je skręcić osiowo wchodzą rewelacyjnie ale pchanie z rotacją to niezłe wyzwanie. Polibusz wytrzymuje nadzwyczajnie niewiarygodne męczenie.
Po założeniu średnica wewnętrzna na tyle się zacisnęła, że zapakowanie tam swożni było kolejnym wezwaniem.
Suma sumarum, grama luzu i tył Pojary mi nie ucieka :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » pt kwie 11, 2008 11:08 am

Ajaj, witam kolege, rozmawialismy na ten temat mailowo, w koncu zdecydowalem sie na polecana przez Ciebie firme, polibusze juz doszly, tylko ja chcialem zrobic to raz a porzadnie i zapomniec... I tak pascidlo bedzie stalo jeszcze przez 3 tygodnie na kobylkach wiec moge cos kombinowac, a wykombinowalem tyle ze zamiast niedostepnych sworzni bedzie to skrecana na przerobione troche sruby, na razie klasy 8.8 bo nic lepszego nie dostalem na miejscu, docelowo 10.8 ... I tak mysla ze bedzie lepiej niz na starych zjedzonych przez rude sworzniach...

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » pt kwie 11, 2008 11:37 am

Widzisz, teraz zauważyłem nazwisko w sigu. Faktycznie rozmawialiśmy :)
No to udanego boju :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » pt kwie 11, 2008 12:21 pm

Aha, 200 ton to nie bylo zeby wcisnac gumy w resor. To bylo zeby wyjac stary sworzen ale byly tak zapieczone ze pogiely sie jak zapalki, co zaskutkowalo uzyciem kątówy :)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » pt kwie 11, 2008 2:12 pm

:). Kątówka to najbardziej uniwersalny klucz.
Dziadek 2,5TD `98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość