Zepsuty ABS

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Zepsuty ABS

Post autor: Przemy » wt lut 12, 2008 10:40 pm

Witam
Potrzebuje pomocy z ABSem gdyż gdzieś sobie uciekł.... Powiedzieli mi ze najprawdopodobniej jest to wina pompy, a czy wie ktos jak można sprawidzic czy pompa ABS działa? Bo inwestować parę stówek i sie okaże nie to... to lepiej wydać na co innego...

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Zepsuty ABS

Post autor: goszen » wt lut 12, 2008 11:43 pm

Przemy pisze:lepiej wydać na co innego...
Jasne że szkoda! Wydaj na mnie :wink:
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr lut 13, 2008 12:16 am

A jaki masz objaw ?
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » śr lut 13, 2008 9:46 am

Objawy sa takie ze:
-brak abs (wszystkie tarcze,klocki i wężyki nowe) oprócz czujników
-kontrolka od abs pali sie ciągle
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr lut 13, 2008 10:05 am

któryś czujnik pewnie jest zwalony, odłacz je wszystkie i pomierz ich oporności to będziesz wszystko wiedział
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » śr lut 13, 2008 10:15 am

Dziękuje jurto wymontuje te graty i zobaczymy.
A jeszcze jedno pytanie mam jeśli to nie byłby ten problem to istnieje jakaś możliwość sprawdzenia pompy abs? czy to pozostaje kupić inna?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr lut 13, 2008 10:26 am

Przemy pisze:Dziękuje jurto wymontuje te graty i zobaczymy.
A jeszcze jedno pytanie mam jeśli to nie byłby ten problem to istnieje jakaś możliwość sprawdzenia pompy abs? czy to pozostaje kupić inna?

a poco chcesz wymontowywać czujniki do mierzenia rezystancji ??


chyba lubisz sobie roboty dodawać
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » śr lut 13, 2008 10:29 am

hmm ??
no ale chyba trzeba je odpiąć by sprawdzić czy sie mylę?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr lut 13, 2008 10:47 am

Przemy pisze:hmm ??
no ale chyba trzeba je odpiąć by sprawdzić czy sie mylę?

odpiąc tak ale nie wyjmować


poszukaj tematu o ABS był wałkowany ja tez tam pisałem co i jak sam u siebie reaktywowałem go, ale znowu się z....... i nie wiem czy jeszcze bedzie mi się chciało cos z tym robić
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
GazMajster-G1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pt lut 15, 2008 10:18 pm
Lokalizacja: Zduńska Wola ,Łask,Buczek

Post autor: GazMajster-G1 » pt lut 15, 2008 10:25 pm

CZASEM W TYCH AUTKACH LUBI PĘKNĄĆ PIERŚCIEŃ Z ZĄBKAMI NA PÓŁOŚCE,ALE TYLKO JAK ABS ZAPALA SIĘ PO RUSZENIU.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt lut 15, 2008 10:42 pm

Te, gazmajster, nie krzycz prosze... :roll:

Gebels, ja sie nie znam, ale gdzies kiedys czytalem, ze trzeba oscyloskopu uzyc, aby zdiagnozowac czy czujnik jest uwalony czy nie. Prawda to?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Jarek10
 
 
Posty: 130
Rejestracja: śr sty 03, 2007 8:34 pm
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Jarek10 » sob lut 16, 2008 9:54 am

Mnie też się świecił niemiłosiernie,
myślałem, że czujniki są uwalone,
ale okazało się, że nie łączył kabelek na kostce w sterowniku
(ten na przedniej konsoli w okolicach radia).
Po wyczyszczeniu styków i ponownym podpięciu, wszystko jest O.K.

pzdr.Jarek
Jeep ZJ 5.2 "96 / Mitsubishi Montero/Pajero II 3.0, Dodge Ram 1500/ Hemi 5,7

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » sob lut 16, 2008 11:56 am

ernil pisze:Te, gazmajster, nie krzycz prosze... :roll:

Gebels, ja sie nie znam, ale gdzies kiedys czytalem, ze trzeba oscyloskopu uzyc, aby zdiagnozowac czy czujnik jest uwalony czy nie. Prawda to?

powinno sie wtedy masz 100% pewności, ale wystarczy omomierz, jak któryś z czyjników ma inna oporność niz pozostałe a różnica jest nie duża to wystarczy na tym czujniku zamienić kabelki i będzie ABS działał, a jeśli jest duża róznica to niestety nic z tego albo wymiana czyjnika na nowy lub używke, no chyba że ktoś wyczaruje od czegoś innego
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » sob lut 16, 2008 11:58 am

GazMajster-G1 pisze:CZASEM W TYCH AUTKACH LUBI PĘKNĄĆ PIERŚCIEŃ Z ZĄBKAMI NA PÓŁOŚCE,ALE TYLKO JAK ABS ZAPALA SIĘ PO RUSZENIU.

byc może, ja jak do tej pory się spotkałem w kilku miskach ale z walniętymi czujnikami, swoją drogą to szkoda że sprzedałem oscyloskop bo bym teraz pomierzył jakie impulsy daje czujnik z misia i jakies inne, to by było wiadomo co podłożyć ew. bo czujki do miśka tanie nie są (nawet używki)
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
GazMajster-G1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pt lut 15, 2008 10:18 pm
Lokalizacja: Zduńska Wola ,Łask,Buczek

Post autor: GazMajster-G1 » ndz lut 17, 2008 12:47 am

ok. Napisz może dokładnie co się dzieję .Po włączeniu zapłonu.po odpaleniu silnika. po ruszeniu .i po próbie hamowania. napisz też jak świeci kontrolka abs (po wszyskich etapach) w ten sposób można wydedukować która część układu jest uszkodzona. Jeżeli ABS ma złączkę diagnostyki dwupinową można też zewrzeć styki w złączu i w ten sposób odzczytasz kod blędu. mam gdzieś w starych papierach liste takich błędów. a napisz tez co to za rocznik i model silnik itd. może uda się coś z tego wystrugać.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » ndz lut 17, 2008 8:52 am

GazMajster-G1 pisze:ok. Napisz może dokładnie co się dzieję .Po włączeniu zapłonu.po odpaleniu silnika. po ruszeniu .i po próbie hamowania. napisz też jak świeci kontrolka abs (po wszyskich etapach) w ten sposób można wydedukować która część układu jest uszkodzona. Jeżeli ABS ma złączkę diagnostyki dwupinową można też zewrzeć styki w złączu i w ten sposób odzczytasz kod blędu. mam gdzieś w starych papierach liste takich błędów. a napisz tez co to za rocznik i model silnik itd. może uda się coś z tego wystrugać.

ja wiem co mam uwalone bo juz raz robiłem

a kolega to pewnie ma to samo bo objawy podobne
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości